| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:32
|
|
|
|
Ik wil nog lang GEEN winter!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat maakt niks uit joh. Iedereen gedraagt zich toch veel jonger dan dat hij/ zij is. De vorige keer heb ik er zien boompje klimmen. Anderen tentje bouwen. Wat maakt het uit als je het maar naar je zin hebt. Zelf kan ik deze keer niet helaas , maar het is me de reis vanuit Zeeland meer dan waard. |
moeten wel figuren uit een heel rare familie geweest zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | moeten wel figuren uit een heel rare familie geweest zijn..... |
ik kon het haast niet lezen maar heb de grote leesbril opgezet en kon toen wel lezen
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op zaterdag 18 september 2010, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | moeten wel figuren uit een heel rare familie geweest zijn..... |
We zullen maar geen namen noemen he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:36
|
|
|
|
de naam van mn zus mag je gerust noemen, hoor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | We zullen maar geen namen noemen he. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:38
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik vind je bijbelstudies erg mooi en inhoudelijk geeft het mij veel om over na te denken. Nu dit onderwerp..mensen vangen voor Gods koninkrijk..de opdracht aan de apostelen en ook aan ons...Ik vind het zo moeilijk, hoe doe ik dat? Ik dacht door vóór te leven en het gesprek aan te gaan, maar er zijn zoveel mensen met ieder hun eigen geloof én het zijn goede mensen, ze leven goed vanuit mijn ogen gezien..alleen ze geloven niet in een drie-enig God, onze God: de enige waarachtige God, Schepper van hemel en aarde. Mijn ene collega is Hindoe, een prachtig mens, maar ze aanbidt wel Shiva. En dan is er een andere collega die gelooft dat ze reïncarneert en ze bedenkt nu alvast wat ze wil worden en zo kan ik nog even doorgaan..zoveel geloven ...hoe leg ik aan hen uit dat alleen het geloof in onze God zaligmakend is..en is het dat? of vergeeft God een ieder omdat HIj wil dat alle mensen behouden worden. Zo maar een paar vragen die altijd weer bij me opkomen. |
Hoi Marian,
Misschien moeten we geen mensen "vangen" die al in een God geloven. Vangen, heeft iets dwangmatig. Iets opdringerigs. Iets ontnemen in de vrijheid van denken, leven en geloven. Veronderstel nu eens dat die jouw collega jou wil vangen voor de leer van Shiva. Dan zou ieder anders-gelovige alleen maar bezig zijn met "vangen". Is dat wel een doel van het geloof? Het geloof is er toch in de eerste plaats voor ons. Ik bedoel dan dat wij dat geloof moeten beleven en waarmaken. We kunnen er over vertellen maar en laten zien wat het voor ons betekent. We kunnen ongelovige wel een uitnodiging geven om mee te gaan in ons geloof. Of we kunnen dit doen wanneer mensen aangeven over te willen stappen naar een andere geloofsbeleving.
God is inderdaad vergevend. In het evangelie lezen we er ook over hoe we en hoe dikwijls moeten vergeven.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:39
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op woensdag 29 september 2010, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:42
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Zo ist genieten is ook als de regen tegen de ramen tikt! Gewoon binnen de kachel aan kaarsjes voor de sfeer pootjes op de bank leuk filmpie en genieten maar .......... |
Als het nu vlug Kerstmis wordt is Pasen er ook snel en dan is het weer zomer...
Floshke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als het nu vlug Kerstmis wordt is Pasen er ook snel en dan is het weer zomer...
Floshke |
haha dat is waar. En kerst is ook wel weer leuk en gezellig vooral als het voorbij is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 20:54
|
|
|
|
ik ben druk aan het informeren en woon zelf in Sliedrecht en omgeving. Ik heb al een mail gestuurd naar iemand en gevraagd of hij iets weet voor een jongen van 24 jaar, woonruimte of flat. Geduldig afwachten dan maar.
Katja.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op zaterdag 18 september 2010, 20:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de naam van mn zus mag je gerust noemen, hoor!!  |
hmmm...ik heb zo'n vermoeden dat Hannah haar eigen zus was...
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 19 september 2010, 00:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:28
|
|
|
|
Maar eerst...de herfst met al die prachtige kleuren. De geur van vallend blad, het knisperen van bladeren onder je voeten, het vallen van de avondschemering die stiekem steeds eerder begint. De kaarsjes weer aansteken, die heerlijk warme vest en sokken aan doen , het gieren van de wind om je huis heen, lange wandelingen langs het strand maken tegen de wind in en dan......warme chocolademelk met slagroom! Heerlijk al die verschillende jaargetijden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi Marian,
Misschien moeten we geen mensen "vangen" die al in een God geloven. Vangen, heeft iets dwangmatig. Iets opdringerigs. Iets ontnemen in de vrijheid van denken, leven en geloven. Veronderstel nu eens dat die jouw collega jou wil vangen voor de leer van Shiva. Dan zou ieder anders-gelovige alleen maar bezig zijn met "vangen". Is dat wel een doel van het geloof? Het geloof is er toch in de eerste plaats voor ons. Ik bedoel dan dat wij dat geloof moeten beleven en waarmaken. We kunnen er over vertellen maar en laten zien wat het voor ons betekent. We kunnen ongelovige wel een uitnodiging geven om mee te gaan in ons geloof. Of we kunnen dit doen wanneer mensen aangeven over te willen stappen naar een andere geloofsbeleving.
God is inderdaad vergevend. In het evangelie lezen we er ook over hoe we en hoe dikwijls moeten vergeven.
Frank |
Ik haalde het woord "vangen" aan, omdat mij dat aansprak in de bijbel studie van Mario. Ik weet dat het bidden tot God en het getuigen van Hem het beste is.. Het is zo dat elke keer als ik mijn collega met een rode stip op haar voorhoofd binnen zie komen ik erbij word bepaald dat ze tot Shiva gebeden heeft..daar heb ik het dan moeilijk mee. Maar ieder zijn eigen geloof...het hoort ook bij de ander in zijn of haar waarde laten... En het is waar..iemand zal eerst zelf interesse in een andere geloofsbeleving aan moeten geven.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 18 september 2010, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:36
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Maar eerst...de herfst met al die prachtige kleuren. De geur van vallend blad, het knisperen van bladeren onder je voeten, het vallen van de avondschemering die stiekem steeds eerder begint. De kaarsjes weer aansteken, die heerlijk warme vest en sokken aan doen , het gieren van de wind om je huis heen, lange wandelingen langs het strand maken tegen de wind in en dan......warme chocolademelk met slagroom! Heerlijk al die verschillende jaargetijden! |
Hmmm, klinkt heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:39
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Maar eerst...de herfst met al die prachtige kleuren. De geur van vallend blad, het knisperen van bladeren onder je voeten, het vallen van de avondschemering die stiekem steeds eerder begint. De kaarsjes weer aansteken, die heerlijk warme vest en sokken aan doen , het gieren van de wind om je huis heen, lange wandelingen langs het strand maken tegen de wind in en dan......warme chocolademelk met slagroom! Heerlijk al die verschillende jaargetijden! |
In Nederland is het meestal herfst maar soms heb je wat warme dagen of wat ijs.
Thomas, heeft de zomer het liefst,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:49
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Heer, als ik niet meer bidden kan, wilt Gij mij met Uw Geest dan helpen, houdt Gij mij met liefde in Uw ban wil,o Heer mijn bloedend hart stelpen.
Gij biedt ons steeds weer Uw hulp aan nooit zullen wij aan Uw te veel vragen, tot U te komen bereid Gij Zelf de baan en maant ons als wij onze pas vertragen!
Gij hebt gezegd tot U steeds te komen te vragen wat voor ons het beste is, het goede hebt Gij ons nooit ontnomen bij U Heer treft ons geen enkel gemis!
En toch verstomt zo dikwijls onze vraag, gewoon omdat wij niet genoeg vertrouwen, wij weten 't, Heer, Gij helpt ons graag, maar wij willen zelf een babel bouwen.
Leer ons weer bidden door Uw Geest en genieten van de gaven en van Uw ranken dan vier wij op aarde weer Uw feest, leren wij ook daadwerkelijk weer danken! |
Wat een mooi gedicht en hoe herkenbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 21:49
|
|
|
|
En weer door de regen op je fiets of lopend.....en weer kleddernat thuiskomen...brr ja, ik kijk er naar uit...... Geef mij de lente of de zomer maar......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En weer door de regen op je fiets of lopend.....en weer kleddernat thuiskomen...brr ja, ik kijk er naar uit...... Geef mij de lente of de zomer maar...... |
Op koud weer kun je je kleden, op hitte minder. Ja, in je zwembroek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:10
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | misschien gewoon, eenvoudig, door bereid te zijn te getuigen van de hoop die in je is, marian; er staat ook een tekst in de bijbel die mij altijd erg aanspreekt bij dit onderwerp.... ik kan hem even niet letterlijk citeren, maar t komt erop neer, dat je zodanig leeft, dat anderen gewonnen worden, omdat ze zien aan je leven, dat je de Heere God dient, en daar jaloers op worden en naar gaan vragen......
dus geen gepreek of opdringerigheid; eenvoudig jezelf zijn, en leven met God.
ps. toch even nagezocht; ik vond het in 1 petrus 3
1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen het Woord ongehoorzaam zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;
2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.
3 Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van kleren aan te trekken;
4 Maar de verborgen mens van het hart, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.
5 Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;
6 Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.
volgens mij lijkt dit aardig op het recept, waarmee je anderen kunt winnen, zonder hen te bombarderen met christelijke dogmatiek.  |
Ik begrijp je recept niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:12
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Op koud weer kun je je kleden, op hitte minder. Ja, in je zwembroek  |
Ik woon in een net stadje Mario......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik woon in een net stadje Mario......  |
Ik woon op het platteland, daar hebben ze alleen sloten dus dat valt niet zo veel op...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de naam van mn zus mag je gerust noemen, hoor!!  |
Als het beestje maar een naam heeft?? Salamander dan maar ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:22
|
|
|
|
Klinkt reuzegezellig allemaal..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:28
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Wat een mooi gedicht en hoe herkenbaar! |
Een zeker een mooi gedicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als het beestje maar een naam heeft?? Salamander dan maar ??  |
het was toch boomkruipertje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:51
|
|
|
|
zo, de boel is verplaatst, ingeruimd, opgemaakt, aangesloten, opgestapeld, bijgevuld, teruggeplaatst, of gelaten zoals aangetroffen.
al met al een geslaagde dag. moe, maar voldaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:55
|
|
|
|
Zaterdag 18 September:
VERTOEF DAAR!
Wie in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten, vernacht in de schaduw des Almachtigen. Psalm 91:1.
Verborgen op een veilige plaats, die allèèn bij GOD en bij jou bekend is. Zo geheim, dat zelfs geen macht ter wereld die kan vinden. Maar je moet daar vertoeven, MIJN geliefde kinderen. Geen vluchtig bezoek, maar een werkelijk daar blijven. Maak het tot je thuis, tot je woonplaats. Op dat huis zal MIJN schaduw rusten om het dubbel veilig te maken en dubbel geheim, gelijk de vleugels van een broedende moedervogel, zo rust die schaduw op dat huis. Wat moet je je daar veilig en zeker voelen! Als angsten je aangrijpen en zorgen je kwellen, dan komt dat, omdat je je buiten die beschermende schaduw hebt gewaagd. Het einige, dat je dan te doen hebt, is, dat je weer in je schuilplaats kruipt. Rust dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 23:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het was toch boomkruipertje?  |
Ik zeg nix.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 23:35
|
|
|
|
zo kom net binnen na 2uur reizen Tess en uk kunnen slapen,lol alles verliep best vlotjes,na enkele schroeven nog een x te verwisselen van uk z'n nieuwe bed,lol dat snoetje van uk sprak boekdelen,zo blij was ie. Tess kan nu dozen gaan uitpakken ,maar denk dat ze daar morgen mee verder gaat,hihihihi moe maar voldaan,een gezellige verhuisdag tess nogmaals veel suc6 in je nieuwe woning.
|
|
| Naar boven |
|
|