| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 13:20
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | waarom maar 2 nog ???en de uiterste datum voor opgeven kan toch ook wel 1 okt worden , ik vind dit erg vroeg anita zelf dacht ik hoe meer zielen hoe meer vreugde je kan wel vast reserveren maar het aantal kun je 1 okt ook wel doorgeven nog vroeg zat  |
Is wel zo hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen is het totaal 20 personen en niet meer anders heb ik de overzicht niet. Als ik de overzicht niet meer heb dan voel ik mezelf daar onprettig bij. Want te grote groep mensen maakt mij onzeker en geeft mij teveel stress. Hoe dan ook ik hoop dat we een gezellig etentje mogen hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 13:22
|
|
|
|
[quote=JOSINA022] ik dacht dat vrouwen een vooruit ziende blik hadden dus dat vald weer tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 13:41
|
|
|
|
[quote=ERIK390]
Vooruitziende blik, ja, maar vooruitziend gehoor?? Ben superwomen niet hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 14:48
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Als opa en oma uit Veenendaal 3 logeetjes willen op 9 oktober, dan kunnen ze meteen oppassen en kom ik op de fiets . Ik ga navragen en laat het deze week nog weten.
Marieke (die best af en toe honger heeft hoor 338 ) |
joepie joepie mariek!!!! Hopelijk ben je erbij.......gezellig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 14:50
|
|
|
|
| ADRIANNE320 schreef: | We hadden inderdaad nog geen verzameltijd afgesproken. Zullen we 18.30 doen? Of is dat te vroeg voor mensen die van verder weg komen?
Ik zal t restaurant van de week vast gaan bellen, t is niet zo groot. Als wij met een flinke groep komen, zit t vol ! |
Aangezien ik werk op zaterdagmiddag, weet ik niet of ik dat red,. maar we vinden het wel.....beginnen jullie maar vast met borrelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 15:43
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Volgens mij heeft nog niemand in dit topic beweerd dat de bijbel opdracht geeft tot het vieren van de zondag. Dit terzijde.
Je uitleg over de tekst in Koll 2:16-17 vind ik verre van overtuigend. Ten eerste: als teksten in de bijbel verkeerd zouden zijn vertaald wil ik hier wel graag harde bewijzen van zien. Er zijn helaas te veel dwaalleringen gebaseerd op 2 of 3 teksten die verkeerd vertaald zouden zijn.
Het gemis van het woordje 'is' in de Griekse tekst verandert volgens mij niets aan de inhoud van de tekst. Je hebt in je schriftcitaat een belangrijk deel van de tekst weggelaten, namelijk: "welke zijn een schaduw der toekomende dingen". En dan staat er ook nog steeds: :"Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest, of der nieuwe maan, of der sabbatten."
Dan staat er in Romeinen 14: 5-6 een minstens zo overtuigende tekst m.b.t. het houden van speciale dagen: "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."
Hoewel ik het niet kan verklaren maak ik hieruit toch op dat God ons hierin de vrijheid geeft.
Wat wonderlijk blijft is het feit dat de Sjabbat genoemd wordt in de 10 geboden. En natuurlijk erkennen wij dat de gehele wet goed is en dat deze niet heeft opgehouden te bestaan. Ik geloof echter dat de Sjabbat een heenwijzing is naar Christus. Net zoals God uitrustte van Zijn werken tijdens de schepping, mogen wij rusten van onze werken om gerechtvaardigd te worden. Wij moeten rusten in Christus (en vandaaruit werken). De tekst in Romeinen 14 sterkt mij in deze gedachte (schaduw der toekomende dingen). Dus dan zouden wij (dit is even theoretisch) als wij de gehele wet zouden houden, behalve de Sjabbat op zaterdag, maar wel in de rust in Christus leven, toch de hele wet houden.
Shalom! |
Ten eerste, even over Koll 2:16-17: heb ik het niet over verkeerd vertaald zijnde. Maar verkeerd geintrepeteerd. voor jou een dwaallering.
Ten tweede: : "Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest, of der nieuwe maan, of der sabbatten." Zoals je ziet in deze topic is sabbaten, vertaald in sabbat, dat wezenlijk een verschil is waar Paulus over had.
Ten derde: Romeinen 14: 5-6 oordeel niet over een ander maar doe het bij jezelf. De Heer is die oordeelt.
Om te weten wie de messias is, zul je toch de wet en de profeten moeten kennen. Hier hangt de eerste en de tweede gebod aan vast.
Leer eens te ondekken wat de Here Jezus daarmee bedoeld.
Rom 3:21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:
Joh 1:45 (1:46) Filippus vond Nathanael en zeide tot hem: Wij hebben Dien gevonden, van Welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, namelijk Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.
Act 24:14 Maar dit beken ik u, dat ik naar dien weg, welken zij sekte noemen, den God der vaderen alzo diene, gelovende alles, wat in de wet en in de profeten geschreven is;
Joh 1:45 (1:46) Filippus vond Nathanael en zeide tot hem: Wij hebben Dien gevonden, van Welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, namelijk Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.
Luk 24:44 En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen.
Mat 22:40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Ik luister naar Zijn stem en niet die van de zondags(baal)kerk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 september 2010, 15:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:30
|
|
|
|
ik hoorde vandaag, dat de jeugdvereniging vanuit onze gemeente naar een concert van SELA hoopt te gaan deze week, in bunschoten......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:30
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | --- P.S. beter een droge boterham waarvoor je hard moet werken en een gelukkige relatie daarbij dan in weelde leven met aan weinig gebrek met onvrede in eigen relatie |
Het schijnt op cm vreemd te zijn dat je wel beleg wilt(geld is een vies woord?),als je in een relatie beide je aandeel levert kan dat prima hoor...... Als je veertiger/vijftiger bent kun je wat opgebouwd hebben,heeft ook met levenservaring en je instelling te maken maar hoeft niets met rijk willen worden te maken te hebben.........moet je schulden dan ook maar met de mantel der liefde bedekken?Ik zou niet vrijwillig in zo'n relatie stappen,ben ik eerlijk in,geldgebrek is vaak de doodsteek voor een huwelijk/relatie.Geld is niet vies,het geeft veel rust.
In Friesland zeggen we:een lyk man is een ryk man.......oftewel,iemand zonder schulden is rijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:34
|
|
|
|
ik begrijp wat je bedoelt, leanne, maar ik heb wel eens geroepen; ik heb aan één gehaktbal genoeg, ik hoef geen tien biefstukken; ik heb liever een man op de bank!!
geld-honger heeft ook een negatieve invloed op je liefdesleven namelijk, zeker wanneer dat het overgrote deel van zijn tijd opslokt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik begrijp wat je bedoelt, leanne, maar ik heb wel eens geroepen; ik heb aan één gehaktbal genoeg, ik hoef geen tien biefstukken; ik heb liever een man op de bank!!
geld-honger heeft ook een negatieve invloed op je liefdesleven namelijk, zeker wanneer dat het overgrote deel van zijn tijd opslokt. |
Ik heb gelukkig geen geld-honger Hannah Het komt door de ervaring die ik hier op CM heb maar daar wil ik niet over uitwijden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:43
|
|
|
|
volgens mij bedoelen we beiden hetzelfde; genoeg is genoeg....... teveel heb je geen last van, te weinig is een zorg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:50
|
|
|
|
Zo heb ik 24 September 2009 een waardebon gekocht alleen nu kan ik zelf niet heen het is tot 24 September 2010 geldig.
Misschien dat ik iemand hiermee blij kan maken.
Een heerlijk dagje ontspannen met 2 personen bij Sauna & Beauty de Veluwe! Een dag heerlijk ontspannen voor 2 personen bij Sauna & Beauty de Veluwe in het bosrijke Lunteren, midden op de Veluwe.
Als je mij je adres wil door mailen dan kan ik dat vandaag nog opsturen
Shalom,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 21 september 2010, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:15
|
|
|
|
Tijd geleden dat ik hier wat gezegd heb...nu dus wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:18
|
|
|
|
Wat heeft breien met opleidingsniveau te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:23
|
|
|
|
2000
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:37
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wat heeft breien met opleidingsniveau te maken  |
VEEL !!! ( als je tenminste de HBS afgerond hebt met diploma
(Hogere Breitechniek School)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:44
|
|
|
|
[quote=ERIK390] visser is gewoon zo goed die red zichzelf wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:47
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: |
Wat ik me wel afvraag: in hoeverre gaan 'genezingspredikers' ook 'de hort op' en genezen zij mensen onderweg daar waar zij langskomen? Want ook dit deden Jezus en zijn discipelen: overal waar zij kwamen verkondigden zij Gods Koninkrijk en werden er mensen genezen. Gebeurt dit ook?
GrZing! |
Nee natuurlijk gebeurt dat niet.
Genezen gaat nou eenmaal niet zonder een muziekband die de mensen opzweept en in trance brengt. Of in de juiste stemming brengt... noem het zo je wil. Daarnaast is een zaal noodzakelijk om te kunnen collecteren... zou je het buiten in de open lucht doen, heet het ook officieel bedelen, en tja....dat mag niet zonder vergunning.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:49
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Ik heb een gele K'nex koffer 43010 met inhoud.(compleet)
Er zit ook een motortje bij, de power pack, die werkt op 2 pennlights.
Nauwelijks mee gespeeld, mijn dochters speelden altijd met bell ville poppetjes.
Ik wil er niets voor hebben. Mits niet te ver dan kan ik het voor een kopje koffie komen brengen.
liefs Loes |
loes ik heb interesse mijn zoontje is knex manneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 2000  |
van harte gefeliciteerd!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:58
|
|
|
|
Genezings diensten zijn juist vaak zonder veel muziek. En weet niet of je wel eens heen bent geweest maar denk dat je behoorlijk gekleurd beeld hebt. Zit groot verschil in de verschillende diensten. Ben ook wel eens dienst geweest waar bij mij haren overeind gingen na 10 minuten en ben dus ook gewoon lekker naar huis gegaan. Gr Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:04
|
|
|
|
te gek maris gefeliciflapstaard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Leg je dan de lat niet erg hoog Chatuliem? Je kan elkaar toch ook aanvullen en de ruimte geven voor zaken die niet jouw keuze of interesse hebben? Als je maar wat voor elkaar voelt daar gaat het toch om???? | Een ideale kandidate voor mij heeft op zijn minst VWO gedaan eventueel aangevuld met universitaire studie.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:13
|
|
|
|
zo is het maar net hannah en een mooie voordeur maar lelijk interieur werkt ook niet laat het op elkaar afgestemd zijn en dan zie je dat aan de uitstraling je ogen zijn de spiegels van je ziel is toch de uitdrukking en mijn ouders zeiden altijd van een mooie tafel alleen kan men niet eten dus is het geheel belangrijk en dan is het maar hoeveel tijd wil je erin stoppen om dat te ontdekken en /of naar boven te halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een ideale kandidate voor mij heeft op zijn minst VWO gedaan eventueel aangevuld met universitaire studie..... |
Wat een mooi streven Chat, jammer dat je dan de rest van je leven alleen zult blijven! Maar gelukkig heb je Petra nog, je kunt haar inzetten hè, als troef, vrouwen vallen daar zeker voor . Vrouwen van alle niveau`s
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:17
|
|
|
|
Met zoveel postings vraag je je af of er leven buiten CM is! Ik beken......ook ik ben verslaafd aan het forum,join the club!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:19
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Is wel zo hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen is het totaal 20 personen en niet meer anders heb ik de overzicht niet. Als ik de overzicht niet meer heb dan voel ik mezelf daar onprettig bij. Want te grote groep mensen maakt mij onzeker en geeft mij teveel stress. Hoe dan ook ik hoop dat we een gezellig etentje mogen hebben  |
Je kunt het ook zo bekijken, Anita, met 1 iemand kun je pas goed communiceren en als je af en toe ruilt van plek aan tafel,leer je de rest ook kennen. En jij bent de organisator van het uitje toch? Zie je wel dat de mensen ook voor jou komen, is juist een opsteker voor je  Leuk om jou met het vasten weekend te leren kennen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:23
|
|
|
|
Ga morgen weer aan het werk, voelde me een heel stuk beter,mn hoofd wat tot rust gekomen. Tot ik weer eens een mega hoofdpijn kreeg die niet weg wil gaan , komt de duizeligheid er ook nog eens bij,zucht!
Ik mag morgen van 09.00-21.00 , willen jullie aan mij denken en positieve gedachten sturen? Tnx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:27
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ga morgen weer aan het werk, voelde me een heel stuk beter,mn hoofd wat tot rust gekomen. Tot ik weer eens een mega hoofdpijn kreeg die niet weg wil gaan , komt de duizeligheid er ook nog eens bij,zucht!
Ik mag morgen van 09.00-21.00 , willen jullie aan mij denken en positieve gedachten sturen? Tnx |
Wat een lange dag! Ik zal aan je denken hoor, sterkte morgen!
|
|
| Naar boven |
|
|