| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 13:22
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Dat ik alle rijkdom van de wereld aan mij is toevertrouwd! Mijn prachtige kinders dat is echt rijkdom en o zo kostbaar  |
Weer lekker effe een paar dagen in me eigen huis ga
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 13:26
|
|
|
|
Lieve Vader,
Waarom zoveel ruzie onder elkaar het doet mij verdriet. Zo hoop en bid je dat het onderling goed mag verlopen. We zijn als mensen met vele gebrekken ja ook ik vergeef mij. Leg dit in alles in Uw hand Vader.
Liefs,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIEJANNEK031
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 14:06
|
|
|
|
Er staat duideljk in de bijbel dat seks BINNEN een huwelijk hoort. Ik weet dat het erg moeilijk is en ik denk ook niet tegenwoordig niet veel mensen zich nog iets van dit bijbelgedeelste aantrekken.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik er van moet denken. Het is goed om er over na te denken. Ik denk toch dat je moet kiezen:
- Je eigen begeertes en verlangens. of - God en Zijn wetten en Regels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 14:36
|
|
|
|
[quote=BEHAPPY332] HOE DANS INDRUK MAAKT OP DAMES !
[color=FF0000]... EN HOE DE DAMES ZO ZELFINZICHT LEREN KRIJGEN...
En ik altijd maar denken dat die man zo aantrekkelijk was Blijkt ie nu zn pols heel goed te kunnen laten wapperen Maar wat die kniebeweging dan inhoudt(hoofd en borstkas kan ik me wel iets bij voorstellen)kun jij dat nog eens onderzoeken BeHappy? Lijkt me nml wel heel interressant om te weten waarom ik dat nou zo aantrekkelijk zou moeten vinden. En ja ik heb er zelf geen tijd voor ik moet al die wapperende handen en knieen in de gaten houden......
Laatst aangepast door
|
ZIVAATJE309
|
op zondag 26 september 2010, 14:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 14:41
|
|
|
|
zeker geloof ik dat God de aarde liefheeft, iets wat Hij geschapen heeft...
de wet heeft Christus volbracht, en ik doelde meer op de uiterlijke zaken, heb dat een beetje beroerd getikt... voor God is 1 dag als jaren, en jaren als een dag... Ook ziet God het hart aan, en niet wat en hoe je je je kleed, ( ik bedoel echt niet dat als je zo uit de tuin komt, zo naar de samenkomst gaat) of hoe het allemaal netjes in de samenkomsten gaat...maar HOE je daar bent.. niet dat je er bent, een mens kan er mooi zitten en dan lijkt het okey. maar zich zo intens eenzaam en verloren voe;en, of je nu je beste zwarte pak aan hebt of een mooi rokkie..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 15:32
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | over generaliseren gesproken; ik heb mn haar niet geverft, en hoef echt niet te zoeken naar een paar grijze haren, hoor!! en de rimpeltjes zitten me ook prima! grijsheid is immers een kroon der wijsheid, en een gerimpeld gezicht is karakteristiek en doorleeft, toch? |
nah...... wat moet ik hier nu aan toevoegen.......hahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 15:42
|
|
|
|
van sommige reacties hier krijg ik hartkloppingen van....
bbrrrr..... als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...
Tot de dood ons scheidt....dat dacht ik eerder ook... heb het nog nooit zo ellendig gehad als de 9 jaar huwelijk.... en..mijn dankbaarste dag is...dat ik gescheiden ben, en ik God daar tot vandaag, ook na 15 jaar intens dankbaar voor ben, dat HIJ mij uit die ellende gehaald heeft..
wat is een huwelijk?? dat wat door de ambtenaar ondertekend is? en de getrouwden ook??
stel....dat ik zou willen trouwen, ......blijkt ook dat je niet mag samen wonen en niet trouwen..wat mag je dan wel?? Ik weet!!! dat dit wetjes zijn, maar niet voor mij...
de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd.. ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden.. je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 15:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dit kreeg ik enige tijd geleden per mail, vond het zo leuk dat ik hem graag met jullie wil delen.
Een oude vogelkooi ...
Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.
Dominee Thomas begon te vertellen.
Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:"Wat heb je daar bij je, jongen?"
"Een paar oude vogels", zei de jongen. "Wat ga je met ze doen?", vroeg ik."Ik neem ze mee naar huis en ga er plezier mee maken", antwoordde hij. "Ik trek ze de veren uit en laat ze met elkaar vechten. Daar heb ik plezier in". "En als je genoeg hebt van deze vogels, wat doe je dan met ze?", vroeg ik hem. "O, we hebben een paar katten", zei de jongen, "en die houden wel van een vogeltje".
Ik was even sprakeloos en vroeg toen:"hoeveel wil je voor die vogels hebben?" Hij vroeg:"Waarom wilt u deze vogels hebben, meneer?'Ze zijn oud en lelijk en zingen niet eens". Opnieuw vroeg ik hem:"Hoeveel wil je er voor hebben?' De jongen keek me aan en dacht vast:"Die is gek", en zei: "Tien pond".
Ik betaalde hem tien pond en in minder dan geen tijd was hij verdwenen. Ik ben toen naar het eind van de straat gewandeld, naar een plantsoen met bomen. Ik heb de kooi op de grond gezet en de vogels vrijgelaten. Daarom die lege vogelkooi op de preekstoel. Toen begon hij aan zijn preek:
Op een dag waren satan en Jezus aan het converseren. Satan was net terug van een bezoek aan de aarde en pochte:"Ik heb net de aarde en alle mensen gekocht. Ik heb een valstrik gezet die ze niet konden weerstaan, en ik heb ze allemaal".
"Wat ben je van plan met ze te doen?", vroeg Jezus
Satan antwoordde:"O, ik ga plezier met ze maken! Ik ga ze leren hoe ze kunnen trouwen en weer kunnen scheiden, hoe ze elkaar moeten haten, en hoe ze elkaar moeten misbruiken. Hoe ze kunnen roken en drinken, ik ga ze leren hoe ze wapens en bommen moeten maken en hoe ze elkaar moeten vermoorden. Dus ik heb echt veel plezier met ze!"
"En wat ga je met ze doen als je klaar bent met hun?", vroeg Jezus.
"Oh, ik vermoord ze allemaal", zei satan trots
"Hoeveel wil je voor hen hebben?", vroeg Jezus
"Wat wil je met deze mensen", vroeg satan. "Ze zijn slecht, waarom wil je ze hebben? Ze haten je en ze spugen je in het gezicht, ze vervloeken en vermoorden je! Je wilt deze mensen niet!".
"Hoeveel", vroeg Jezus weer.
satan keek Jezus aan en lachte."Al je tranen en je bloed", zei hij.
Jezus zei: "DEAL", en Hij betaalde de prijs.
Toen pakte dominee Thomas de oude vogelkooi en liep de preekstoel af.
Is het niet erg eenvoudig om God de schuld te geven dat de wereld ten onder gaat? Is het niet droevig dat wij alles geloven wat de kranten schrijven en kwesties in de kiem smoren die de Bijbel stelt?
Is het niet droevig dat iedereen verwacht naar de hemel te gaan, terwijl ze niet eens in Christus geloven, nooit denken of spreken over hun geloof in God, of iets doen wat God van hen vraagt?
Is het niet beangstigend hoe sommigen zeggen:"Ik geloof in God", en toch satan volgen? Terwijl satan wel degelijk in God gelooft.
Wie willen we? The One who cares for you or the one who wants to destroy you?
.. |
VRIJ ZIJN DUS !!!!!!!! vrijgekocht door het bloed van Jezus Christus....
wouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 16:03
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | zeker geloof ik dat God de aarde liefheeft, iets wat Hij geschapen heeft...
de wet heeft Christus volbracht, en ik doelde meer op de uiterlijke zaken, heb dat een beetje beroerd getikt... voor God is 1 dag als jaren, en jaren als een dag... Ook ziet God het hart aan, en niet wat en hoe je je je kleed, ( ik bedoel echt niet dat als je zo uit de tuin komt, zo naar de samenkomst gaat) of hoe het allemaal netjes in de samenkomsten gaat...maar HOE je daar bent.. niet dat je er bent, een mens kan er mooi zitten en dan lijkt het okey. maar zich zo intens eenzaam en verloren voe;en, of je nu je beste zwarte pak aan hebt of een mooi rokkie.. |
Oké, nu snap ik je
Ben het ook met je eens; ik denk dat God ons op veel gebieden vrijheid heeft gegeven. k Noem het geen 'grijze gebieden' dat klinkt zo saai, maar meer gebieden waarin ieder z'n eigen kleur aan mag geven.
k Denk dat voor deze gebieden geldt dat het waarde heeft voor God als je het uit liefde voor Hem doet. Als je extra netjes of feestelijk gekleed naar de kerk gaat uit eerbied voor Hem, dan is dat volgens mij waardevol. Als je gaat zoals je bent, desnoods in je tuinkloffie, en je doet dat omdat je bij Hem wilt komen, helemaal zoals je bent zonder iets te verfraaien of te verbergen dan is dat denk ik net zo waardevol.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 16:15
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | van sommige reacties hier krijg ik hartkloppingen van....
bbrrrr..... als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...
Tot de dood ons scheidt....dat dacht ik eerder ook... heb het nog nooit zo ellendig gehad als de 9 jaar huwelijk.... en..mijn dankbaarste dag is...dat ik gescheiden ben, en ik God daar tot vandaag, ook na 15 jaar intens dankbaar voor ben, dat HIJ mij uit die ellende gehaald heeft..
wat is een huwelijk?? dat wat door de ambtenaar ondertekend is? en de getrouwden ook??
stel....dat ik zou willen trouwen, ......blijkt ook dat je niet mag samen wonen en niet trouwen..wat mag je dan wel?? Ik weet!!! dat dit wetjes zijn, maar niet voor mij...
Wettenloos en bandenloos leven zeker
de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd.. ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden.. je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 16:17
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]Zo picknickers,
Het was MEGAgezellig, Regen of geen regen, maar dolle pret gaat voor, ja toch? Ik wil aan iedereen hartelijk bedanken voor gezellige gesprekjes, het was echt super. Het is gelukt met de foto's Het is mooi, vooral bij de monument. Wie een van de foto's wil hebben dan zal ik dit naar je mailen. Niet ALLE personen zijn op de foto hoor Wil je persoonlijke email naar mij mailen? dan zal ik de foto(s) naar je sturen. Jammer voor Katja, niks op de foto, waar was je? Jammer dan
Op naar de volgende uitje!!!!!
Groetjes
Herman.
Kennelijk was jou camera tegen mij????
Herman en de camera waren bang voor mij?
Je hebt wel foto's van mij gemaakt maar alleen de achterkant van mij rug en dat ik achter de mensen stond.
Ik ben geen foto genieter Herman. Dus komt goed van pas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 16:29
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | nah...... wat moet ik hier nu aan toevoegen.......hahahaha |
Niks moet, alles mag!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 16:50
|
|
|
|
| TALIET435 schreef: | Tja komen jullie nooit van me af ? uhm mischien ooit maar nu nog niet , net weer een jaar bijgetekent en waarom? zie profiel.  |
Hee welcome back Taliet !!!!!!!!! Ik vind het gezellig dat je er weer bent...
Sus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 17:16
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Lieve Vader,
Waarom zoveel ruzie onder elkaar het doet mij verdriet. Zo hoop en bid je dat het onderling goed mag verlopen. We zijn als mensen met vele gebrekken ja ook ik vergeef mij. Leg dit in alles in Uw hand Vader.
Liefs, |
Ik zal voor je bidden Anita. Dat het goed komt met de mensen hier onderling. En ook dat je leuke avond zal krijgen op 9 oktober.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 17:59
|
|
|
|
waarom gaf God ons huisdieren?! klik deze link maar even ik vond em zo leuk dat ik het met jullie wilde delen

http://www.dynastyforpetlovers.com/WHYGODMADEPETS.HTM
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 26 september 2010, 18:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:12
|
|
|
|
[quote=GRACE585]waarom gaf God ons huisdieren?! klik deze link maar even ik vond em zo leuk dat ik het met jullie wilde delen
wat schattig! Ik heb een shiba inu en die kan ook zo lachend kijken! Ik zal die foto ns opzoeken en op mn profiel zetten......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:21
|
|
|
|
Waar zouden we zijn zonder de trein......... , sorry muziek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:27
|
|
|
|
wettenloos en bandenloos??
nee!! wanneer God als Vader, Jezus Zijn bloed gegeven heeft, en Hij het middelpunt van het leven is, en Zijn liefde door het leven heen stroomt............Hij nabij is in elke vezel, en in al de dingen van het leven, de wet volbracht heeft, en...die liefde door dringt, dan is er overgave...en is leven leven, zoasl Hij het bedoelt heeft... Hij alles in mij(of een ieder), en dan is er geen wetteloosheid of bandeloosheid..
ik hoop het zo een beetje uit te leggen.. beetje lastig om onder woorden te brengen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:30
|
|
|
|
| RIEJANNEK031 schreef: | Er staat duideljk in de bijbel dat seks BINNEN een huwelijk hoort. Ik weet dat het erg moeilijk is en ik denk ook niet tegenwoordig niet veel mensen zich nog iets van dit bijbelgedeelste aantrekken.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik er van moet denken. Het is goed om er over na te denken. Ik denk toch dat je moet kiezen:
- Je eigen begeertes en verlangens. of - God en Zijn wetten en Regels. |
jah...binnen het huwelijk.. hier is dat het stadhuis, en in andere landen is dat anders...vroeger denk ik niet dat er een stadhuis geweest is.
hoe nu? ik denk... dat een ieder mag denken..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | In de auto op weg naar de picknick...
Little-bear: mamah...ik wil een hond en een konijn en twee vogels...
Mama-bear: Is goed jongen, zodra we in een kasteel wonen, okee?
Little-bear: Ja!! en dan wil ik ook nog een schaap(?)
Mama-bear: Ja jongen, maar echt pas als we in een kasteel wonen...
's avonds thuis, vermoeid stapt meneer in zen bed en vraagt:
"Mamah, gaan we nu morgen een kasteel kopen?" |
Bij mij werden deze opmerkingen ongeveer 22 jaar geleden gemaakt:
Kijk mam een vissedouche (een fontein)
En een diepe zucht dat was een paddenstoel uit het liedje van kabouter spillebeen
Op haar verjaardag wilde ze graag naar de 3 biggetjes ( de bedriegertjes in park roozendaal)
Maar voor je er achter bent wat ze bedoelen........
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op zondag 26 september 2010, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIPPEN695
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:35
|
|
|
|
|
leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:48
|
|
|
|
Lieve Broeders en Zusters,
Hoe of wie je ook bent Welke gemeente je ook vandaan komt Jullie zijn allemaal van harte welkom!
Mocht je 9 okt. niks hebben van activiteit Meld je dan als nog bij mij aan.
Een zuster in Christus,
Liefs,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:53
|
|
|
|
JOHANN706 schreef: Hoe gaan we in een relatie hier mee om, als je man of vrouw verslaafd raakt. (in het algemeen) Zoiets is mij overkomen, vanaf de geboorte van mijn Zoon ben ik er open over gaan praten, maar dit werkte niet wat uitendelijk tot de scheiding heeft geleid (nu 3 maand terug). Waarom dan wel trouwen, nog een kind samen, en een huis kopen om samen gelukkig te worden.
Klinkt vreemd maar ik ging hier wel helemaal voor, en nu is de wereld onder mijn voeten weggestort nu ook dit erbij komt!
Ha Johan,
Ik begreep het ook ff verkeerd, ik dacht ook ff dat je vrouw de verslaafde was.
Vind wel dat als je samen wat hebt, dat dan ook een verslaving waar dan ook moet worden geaccepteerd. Want je partner/vrouw zou jou moeten steunen. dit is mijn mening. Want je hebt dan toch juist de steun nodig van degene die je liefhebt????
Snap er ook niets van hoor.....
Wat ik ook uit je posting opmaak is dat je verslaving niet echt financiële gevolgen heeft, want je hebt het over huis kopen enzo...
Nee, komt mij ook wel liefdeloos over, gezien een verslaving een ziekte is.
En dan heb ik het hier natuurlijk niet over alcoholisten, want daar ís niet mee te leven, ook al zou iemand willen. dit ff voor de duidelijkheid.
Sterkte!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 26 september 2010, 18:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 18:55
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | als ik op een andere dag naar de samenkost ga, dan weet ik...dat ik voor een gesloten deur kom..omdat er dan niemand is, daarom ga ik op de zondagmorgen..:):)
voor mij begint de week op maandag en zondag voor mij de laatste dag van de week..en is dat net een dag om net even iets anders te doen dan d andere dagen van de week..
gelukkig....als het nosig is ik naar een winkel kan gaan, en even een boodschap kan gaan doen..
voor mij is het dat God een dag gereserveerd heeft zodat je als mens niet alle dagen in de massa mee hobbelt, van je eigen bestaan. alle dagen werken, maar even een time out.. Het interesseerd God niet welke dag je lekker je vrije dag neemt... Hij is niet met het aardse bezig, maar met de innerlijke mens.. |
Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......
Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.
Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:01
|
|
|
|
RIEJANNEK031 schreef: Er staat duideljk in de bijbel dat seks BINNEN een huwelijk hoort. Ik weet dat het erg moeilijk is en ik denk ook niet tegenwoordig niet veel mensen zich nog iets van dit bijbelgedeelste aantrekken.
- Je eigen begeertes en verlangens. of - God en Zijn wetten en Regels.
Je hebt ook landen, waar alleen katholieke kerken zijn, en waar arme mensen niet kunnen trouwen, omdat dat geld kost, je moet zo'n kerk dan betalen namelijk.
Nou, zo kan je, denk ik, natuurlijk heel veel situaties indenken, waarin trouwen onmogelijk is, ook al is de WIL er wel, maar gewoon door omstandigheden en factoren praktisch onmogelijk is.
Dan kan je, denk ik, ook naar God's wetten leven, zoals liefde, toewijding, trouw etcetra.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:05
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Was een foutje, dat spugende bekje ik moest van weer iemand anders (vrouwlijk) van die smoeltjes er bij doen anders werd de toon van mij niet begrepen, ik dacht dat dit bekkie met concumsie sprak, deze nog een maal ter verduidelijking ik had het al veranderd, nog veel leesplezier toegewenst.  |
Je moest natuurlijk niets maar deed het zelf.........flauwe verontschuldiging hoor........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | JOHANN706 schreef: Hoe gaan we in een relatie hier mee om, als je man of vrouw verslaafd raakt. (in het algemeen) Zoiets is mij overkomen, vanaf de geboorte van mijn Zoon ben ik er open over gaan praten, maar dit werkte niet wat uitendelijk tot de scheiding heeft geleid (nu 3 maand terug). Waarom dan wel trouwen, nog een kind samen, en een huis kopen om samen gelukkig te worden.
Klinkt vreemd maar ik ging hier wel helemaal voor, en nu is de wereld onder mijn voeten weggestort nu ook dit erbij komt!
Ha Johan,
Ik begreep het ook ff verkeerd, ik dacht ook ff dat je vrouw de verslaafde was.
Vind wel dat als je samen wat hebt, dat dan ook een verslaving waar dan ook moet worden geaccepteerd. Want je partner/vrouw zou jou moeten steunen. dit is mijn mening. Want je hebt dan toch juist de steun nodig van degene die je liefhebt????
Snap er ook niets van hoor.....
Wat ik ook uit je posting opmaak is dat je verslaving niet echt financiële gevolgen heeft, want je hebt het over huis kopen enzo...
Nee, komt mij ook wel liefdeloos over, gezien een verslaving een ziekte is.
En dan heb ik het hier natuurlijk niet over alcoholisten, want daar ís niet mee te leven, ook al zou iemand willen. dit ff voor de duidelijkheid.
Sterkte! |
sorry shanita ben het niet met je eens een verslaving wat dan ook kun je niet zomaar accepteren,wel kun je proberen je wederhelft te steunen en hulp te zoeken doch als je wederhelft niet erkent dat ie verslaafd is en iedere vorm van hulp afwijst dan kom je dus idd in een bergafwaartse lijn en gaat je huwelijk eraan kapot,omdat de ander vaak niet beseft wat men zijn wederhelft aandoet. ik ben dus met verslaafde man getrouwd geweest en na 4 jaar van knokken heb ik het opgegeven,heb het los moeten laten en heb voor de kids en mezelf gekozen anders had ik met me kleintjes op straat kunnen leven.dus ik zal nooit een verslaving accepteren want God brengt ons niet in slavernij maar wil ons juist in de vrijheid daarvan zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waar zouden we zijn zonder de trein......... , sorry muziek  |
En waar zonder auto he Mario??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:10
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......
Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.
Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij..... |
zo zeg je het zelf, dat zijn niet mijn woorden.. als je het over geboden zou hebben....denk ik..dat de 10 geboden de enige zijn, die bedoeld zijn..
wat is rusten? een dag rusten, uit je neus eten, en balen omdat het een rustdag is?? Dat heb ik van veel mensen gehoord, die een zondag een vreselijke dag vonden.. omdat ze "niets mochten"..
en als ik zeg op "bijbelse gronden"te hebben kunnen scheiden... wat maakt er verschil??? mijn scheidng en bevalling van mijn jongste vielen ook nog eens samen..
Wat heb ik door heel veel heen zo intens Gods liefde en barmgartigheid ervaren.....
ook verplicht naar de kerk op zondag..?? ook als je niet kon wegens kinderen, door stress om alles klaar te krijgen....? en dan in onrust zijn? ik wil in alles de rust en vrede van onze Heer ervaren....Dat is een opdracht..
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |