ChristianMatch

Forum

Verslaafd
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:26

EVA685 schreef:
Ja, dan wordt het moeilijk, dat moet je toch wel geloven staat in de Bijbel toch?

geen idee of dat in de bijbel staat...
als ik denk aan dat alles voorbestemd is..........dan ..... hoe zit het dan met de keuzes die mensen mogen maken?

en wie heeft dat voorbestemd dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:27

PIEKIE042 schreef:
geen idee of dat in de bijbel staat...
als ik denk aan dat alles voorbestemd is..........dan ..... hoe zit het dan met de keuzes die mensen mogen maken?

en wie heeft dat voorbestemd dan?

Op die vragen kan ik geen antwoord geven, zoek daar zelf ook naar en hoop dat hier te vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:30

EVA685 schreef:
Ja, dan wordt het moeilijk, dat moet je toch wel geloven staat in de Bijbel toch?

Waar staat dat dan ergens? Ik dacht zelf altijd dat God alle dingen vantevoren weet. Dat is iets anders dan voorbestemmen (= vantevoren willen). Toch?

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 26 september 2010, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:31

ZINGA672 schreef:
Waar staat dat dan ergens? Ik dacht zelf altijd dat God alle dingen vantevoren weet. Dat is iets anders dan voorbestemmen (= vantevoren willen). Toch?

GrZing!

Komt dat niet op hetzelfde neer dan? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

EVA685 schreef:
Omdat alles voorbestemd is.

Geloof je werkelijk dat elk detail in ons leven vooraf al door God is vastgelegd? Heeft de voorbestemming niet veel meer met de grote lijn in de heilshistorie te maken: dat ieder die gelooft in de Zoon niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft?!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

EVA685 schreef:
Op die vragen kan ik geen antwoord geven, zoek daar zelf ook naar en hoop dat hier te vinden.

vind je het belangrijk? om daar antwoorden op te vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

ANITA324 schreef:
Voor het avondje uit gaan mee:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168

Door omstandigheden zijn er mensen die zich hebben afgemeld helaas.
Zo hoop ik echter dat we allemaal een gezellige avond mogen hebben.
Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

!!!!! IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM !!!!!

Shalom,

Dus als ik het goed begrijp komen Billy en Chatuliem niet. Ik dacht namelijk dat zij zich ook opgegeven hadden (Billy zelfs met dochter)?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:33

HENK710 schreef:
Geloof je werkelijk dat elk detail in ons leven vooraf al door God is vastgelegd? Heeft de voorbestemming niet veel meer met de grote lijn in de heilshistorie te maken: dat ieder die gelooft in de Zoon niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft?!

Geen idee Henk, maar in het boek Doelgericht leven, meende ik dit eens gelezen te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:35

ANITA324 schreef:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168

Door omstandigheden zijn er mensen die zich hebben afgemeld helaas.
Zo hoop ik echter dat we allemaal een gezellige avond mogen hebben.
Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

Shalom,

Anita, ik heb me niet afgemeld hoor en was ook gewoon van plan te komen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:40

EVA685 schreef:
Heb het 11 jaar volgehouden, alle energie erin gestopt, hij was een lieve man, ik stond machteloos, zelf ging hij weg, nadat ze in de kerk hadden
gevraagd aan me....gaan jullie trouwen? Ik zeg...met een alcoholist trouw je niet, toen is hij op zoek gegaan naar een woning, tijdens onze relatietherapie 4 maanden nuchter, werd hem een huis aangeboden, dat was een harde klap, hij ging, ik heb hem steeds gesteund, totdat de duivel daarin huis kwam (zijn beschonken vrienden vloekten) dat was het einde.
Nog steeds is hij verslaafd, maar weet er mee om te gaan.
Zou GOD dit alles nu hebben gewild?

Ik zelf denk van dat God dat natuurlijk niet heeft gewild.
Net als alle ellende op deze gebroken wereld, zoals natuurrampen waarbij ook vele kinderen het slachtoffer zijn.

Ik denk dat de ellende het gevolg is van de zondeval, toen Eva Adam van de appel liet eten zeg maar.
Daarvoor was er alleen kennis van het goede. De slang verleidde Eva door te zeggen dat als ze van die appel ging eten dat ze dan kennis van het goede en kwade zou kunnen onderscheidden.

En ik denk dat God daarom zijn Eniggeboren Zoon naar deze wereld heeft gestuurd, die voor de ellende van deze wereld is gestorven en heeft geleden, en weer is opgestaan, en nu naast God in de hemel zit.
En wij de Heilige Geest hebben gekregen als trooster voor deze ellende in deze wereld. En ook voor persoonlijke ellende die we hebben meegemaakt.
En dat eens, want nu hebben we het eeuwige leven omdat we geloven, dat eens in de Hemel, waar we voor eeuwig zullen leven, alles wordt goedgemaakt.

Want als je nadenkt, wat zijn nu die 80 of 90 jaar die we zullen leven, of nog langer, vergeleken bij een eeuwig leven van geluk, blijdschap, vruegde en alles wat goed is in de Hemel? Dat is net als één regendruppel in de oceaan. en dan nog meer, want de oceean is ook eindig, en de Hemel voor eeuwig.

Zo denk ik vaak.

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

JONATHAN890 schreef:
ik heb een tv, ik lees op internet allerlei nieuwsberichten, ik luister op mijn werk naar de radio...
Kinderen kijken naar mtv/tmf en wij kijken dat ook vrolijk of vrolijk mee... op zondag misschien een keer hour of power of een programma van de EO bijvoorbeeld.
Wij bladeren door de reclame en doe mee met 'trends' als ze ons aan staan... en laat andere dingen achterwege omdat ik 'weet' dat ze niet bij me passen..
media is uit mijn leven niet echt weg te denken...
en ik ga er op een eigen manier mee om...

ik weet dat media gemanipuleerd is... dat ik te zien/horen krijg wat men wil...
ik neem alles dus met een hele grote korrel zout...

en jullie?

Hoe kijk jij naar de media?
Heb jij een tv? Kijk je naar alle zenders?
Hoe ga jij er mee om?
Welke tijdschriften komen er bij jou niet in, en wat is daarvan je reden?

Vanuit mijn journalistieke achtergrond ben ik erg kritisch op media en ik ga er ook selectief mee om.

Het feit dat media (willen) bepalen waarover wij nadenken d.m.v. nieuws- en berichtselectie bevalt me allerminst.

Voor mij is geen enkel medium vanzelfsprekend: als ik er gebruik van maak doe ik het bewust met een bepaald doel. Dit kan overigens ook -op zn tijd- ontspanning zijn.

Media hebben de gewoonte verslavend te werken en meer tijd en energie van je op te slokken dan je eigenlijk van plan was. En dit vind ik jammer; het leven is tenslotte al zo kort! Waar steek je je tijd in en is dit het waard? Bewust omgaan met tijd, energie (ook die van jezelf Lachende smiley ) en geld.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

Zondag 26 September:

DIEN ALLEN!

Ik ben in uw midden als èèn, die dient.
Luc.22:27.

Ja, denk eraan allen te dienen, wees bereid door dienen je Zoonschap te bewijzen.
Beschouw allen, die je ontmoet, als gasten in het huis van je VADER, die met liefde, met alle achting en met vriendelijkheid behandeld moeten worden.
Acht geen werk beneden je waardigheid, omdat je de dienstknecht van allen bent.
Sta altijd klaar om al, wat je kunt, voor anderen te doen, Dien ! Dien!
Er ligt blijdschap in het dienen en vreugde in het doen van MIJN wil voor anderen, blijdschap en vreugde, als door middel van jou al MIJN goedheid voor hen tot uitdrukking wordt gebracht.
Als je anderen dient, bedenk dan, dat je handelt namens je HEER en MEESTER, die de voeten van ZIJN dicipelen heeft gewassen.
Zo breng je in het dienen van anderen je liefde voor MIJ tot uitdrukking.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:43

MARIANNE129 schreef:
Dus als ik het goed begrijp komen Billy en Chatuliem niet. Ik dacht namelijk dat zij zich ook opgegeven hadden (Billy zelfs met dochter)?

Billy had doorgeven niet te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:44

SHANITA130 schreef:
Ik zelf denk van dat God dat natuurlijk niet heeft gewild.
Net als alle ellende op deze gebroken wereld, zoals natuurrampen waarbij ook vele kinderen het slachtoffer zijn.

Ik denk dat de ellende het gevolg is van de zondeval, toen Eva Adam van de appel liet eten zeg maar.
Daarvoor was er alleen kennis van het goede. De slang verleidde Eva door te zeggen dat als ze van die appel ging eten dat ze dan kennis van het goede en kwade zou kunnen onderscheidden.

En ik denk dat God daarom zijn Eniggeboren Zoon naar deze wereld heeft gestuurd, die voor de ellende van deze wereld is gestorven en heeft geleden, en weer is opgestaan, en nu naast God in de hemel zit.
En wij de Heilige Geest hebben gekregen als trooster voor deze ellende in deze wereld. En ook voor persoonlijke ellende die we hebben meegemaakt.
En dat eens, want nu hebben we het eeuwige leven omdat we geloven, dat eens in de Hemel, waar we voor eeuwig zullen leven, alles wordt goedgemaakt.

Want als je nadenkt, wat zijn nu die 80 of 90 jaar die we zullen leven, of nog langer, vergeleken bij een eeuwig leven van geluk, blijdschap, vruegde en alles wat goed is in de Hemel? Dat is net als één regendruppel in de oceaan. en dan nog meer, want de oceean is ook eindig, en de Hemel voor eeuwig.

Zo denk ik vaak.

Fijne Avond!

Zo had ik het nog nooit bekeken, wel gedacht over de zondeval natuurlijk, maar ging ervan uit, dat GOD het allemaal al wist.

Het is ook wel eens zo, als wij graag iets willen hebben, wat niet goed voor ons is, wij het toch even krijgen, maar op den duur verliezen.
Ik zie het dan zo, dat GOD het weer af
terugpakt.
(Is mij eens verteld)
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:47

CHATULIEM619 schreef:
Anita, ik heb me niet afgemeld hoor en was ook gewoon van plan te komen...

Door mijn verdriet en boosheid had ik je ervan afgehaald dacht die komt vast niet meer door de clince tussen 2 personen.

Hoe dan ook vergeven en vergeten welkom Chatlium ik heb je toegevoegt bij de lijst.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:48

ANITA324 schreef:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619
BILLY701
Nathalie 12 jaar
Trijnie671

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 27 september 2010, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:52

EVA685 schreef:
Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,
ik werd er depri van, moet je dan je relatie meer vrijheid geven?
Zo langzamerhand weet ik het allemaal niet meer Twijfelende smiley

Lieve Eva, je bemoedigt altijd iedereen zo enthousiast en ik hoop dat ik je naast alle bemoedigingen ook een beetje moed mag geven.

Wat volgens mij wordt bedoeld is dat je, zoals het mij is uitgelegd, het beste God op de eerste plaats kan stellen. Dat lukt ons imperfecte mensen natuurlijk niet maar het is wel goed daarnaar te streven. Van je geliefde, je auto, je baan, je kinderen etc kan je een afgod maken, op de eerste plaats stellen. Op die manier laat je Gods liefde niet efficiënt toe in je leven. Als je Hem op de eerste plaats stelt, kan Hij je tegemoet komen in alles wat je graag wilt en wat naar Zijn wil is.
Houd goede moed, Eva en geniet maar van je relatie en alles wat God je gegeven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:02

MIEKE364 schreef:
Lieve Eva, je bemoedigt altijd iedereen zo enthousiast en ik hoop dat ik je naast alle bemoedigingen ook een beetje moed mag geven.

Wat volgens mij wordt bedoeld is dat je, zoals het mij is uitgelegd, het beste God op de eerste plaats kan stellen. Dat lukt ons imperfecte mensen natuurlijk niet maar het is wel goed daarnaar te streven. Van je geliefde, je auto, je baan, je kinderen etc kan je een afgod maken, op de eerste plaats stellen. Op die manier laat je Gods liefde niet efficiënt toe in je leven. Als je Hem op de eerste plaats stelt, kan Hij je tegemoet komen in alles wat je graag wilt en wat naar Zijn wil is.
Houd goede moed, Eva en geniet maar van je relatie en alles wat God je gegeven heeft.

Je zegt het precies goed.....afgod....dat zei die man ook, heb jij hetzelfde gezien?
Het bemoedigt me wel wat, toch zit ik ermee Smiley die vol vragen zit
terwijl ik toch echt met HEM leef en overal bij betrek.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:04

PIEKIE042 schreef:
zonde betekend....je doel missen....

als je er voorbij schiet, ga je terug..en met het doel voor ogen de juiste weg weer op...
God is een genadige God, en Hij maakt zich er niet zo druk om...
en elke keer zegt Hij...Kom maar bij MIJ!!!

Dat is mooi gezegd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:10

CARIN303 schreef:
Dit herken ik zò, Josina!
Heb wel eens uitgerekend hoe lang het zou duren voordat iemand mij zou missen, kon oplopen tot 4 dagen, tjonge, niet teveel bij stilstaan dus.
Maar.......dat probleem is voor mij nu opgelost hè Knipoog smiley

Begrijp jou heel goed Josina, ik ben ook allèèn door de week en heb ook angst, als me iets overkomt, vooral s.nachts, in paniek weet ik 112 niet te vinden hoor.
Weet je, ik bid of GOD me s.nachts liederen wil geven, dat gebeurt
ook echt soms, daar word je rustig van.
Klinkt misschien raar, met dat lied val je weer lekker in slaap.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:18

EVA685 schreef:
Begrijp jou heel goed Josina, ik ben ook allèèn door de week en heb ook angst, als me iets overkomt, vooral s.nachts, in paniek weet ik 112 niet te vinden hoor.
Weet je, ik bid of GOD me s.nachts liederen wil geven, dat gebeurt
ook echt soms, daar word je rustig van.
Klinkt misschien raar, met dat lied val je weer lekker in slaap.

Heel herkenbaar! Ik heb 's nachts altijd Grootnieuwsradio aan staan. Zij zenden, op dat tijdstip, nonstop muziek uit. Wanneer ik een keer wakker wordt en dan die muziek hoor...ik ben een stuk rustiger gaan slapen, minder draaien etc.

Een echte aanrader!
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:21

De mens heel teer,
zo breekbaar mooi geboren
gaat vaak zijn/haar eigen weg
daar waar goud en zilver gloren.

Als de mens,zoals in't paradijs,
de weg van het begeren op wil gaan
ziet hij/zij het dwaallicht vaak
voor de ster van Betl'hem aan.

Hij belandt op 't dode spoor.
In hebzucht zal hij verder gaan.
Hij rent vol stress en overmoed,
achter zijn eigen schaduw aan.

Hoe hij rent en raast
hij komt z'n schaduw niet voorbij.
Hij is teleurgesteld en uitgeput
ze lopen zij aan zij.

Hij bezwijkt en stort ineen.
Hij is op, hij kan niet meer.
Met een verwarde blik ziet hij,
zijn eigen schaduw weer.

Verbitterd en met beide ogen
ziet hij het dwaallicht aan.
Het bracht hen op het dode spoor,
dat in stress en hebtzucht is vergaan.

Het is bouwen en bewaren,
om niet in drijfzand te belanden.
Werken aan een betere toekomst.
MET GEVOUWEN HANDEN!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:32

'k Weet niet zo goed waar ik het volgende verhaal moet plaatsen, dus daarom doe ik het maar hier. Ik wil dit jullie niet onthouden. Knipoog smiley Lachende smiley

Gisteren hoorde ik via via een prachtig verhaal over iemand met het Down-syndroom. Een groep mensen van een GVT ging met z’n allen een dagje uit naar de dierentuin in Amersfoort. Ze genieten er allemaal volop van en komen tevreden thuis, waar een feestelijke maaltijd op ze wacht. Een man met het syndroom van Down is wat dwars, hij wil zijn rugzak persé bij zich houden. De leiding maakt er geen probleem van, al vinden ze het wel vreemd. Na het eten wordt er tegen hem gezegd, dat hij wel vast naar boven kan gaan om zich te gaan douchen. Later zal iemand komen, om hem te helpen. De rugzak gaat mee. Een poosje later besluit iemand te gaan kijken en ziet tot zijn grote verbazing Verraste, verbaasde smiley een…….pinguin in de doucheruimte lopen. Hahaha Lachende smiley ……wat blijkt? Deze man vond de pinguins zo geweldig, dus heeft er maar een in de tas gestopt. Lachende smiley Clown smiley Je begrijpt dat de leiding hier heel veel plezier om gehad heeft. Ze hebben natuurlijk wel de dierentuin opgebeld, uiteindelijk is het beestje weer thuisgekomen. Wat een geweldig waargebeurd verhaal is dit hè! Ik zie het helemaal voor me. Lachende smiley Hoe krijgt iemand het voor elkaar om zo’n beest in de tas te krijgen? Zou zo’n beest geen geluiden maken?
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:33

Het is nacht.Je kunt nooit slapen
de wekker tikt meedogeloos hard
zorgen,lasten die je moet dragen
ondermijnen je moed en levenskracht

Hoe moet je de dag beginnen
het werk stapelt zich maar op
onrustig stormt je hart van binnen
je keel is droog,op barsten staat je kop

Alles komt op meer presteren dan
men vraagt niet hoe ver je kunnen is
of je gezondheid het nog aan kan
men ziet niet je innerlijke vermoeienis

Het weekend brengt ook geen heil
dan krijg je plots 'n onverwacht bezoek
vlug stoffen en rondgaan met de dweil
in plaats van 't ontspannen met een boek

Ongestoord bidden lukt ook al niet
je gedachten dwalen steeds verder af
Hij is de eerste die de signalen bij je ziet
en de moed om niet totaal weg te zinken gaf

Wat aan je knaagt,leg het in Zijn handen
vroeg of laat brengt Hij de rust toch weer
zul je in Zijn vrede en liefde stranden
en een goede les heb je er uit geleerd
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:38

JOSINA022 schreef:
Heel herkenbaar! Ik heb 's nachts altijd Grootnieuwsradio aan staan. Zij zenden, op dat tijdstip, nonstop muziek uit. Wanneer ik een keer wakker wordt en dan die muziek hoor...ik ben een stuk rustiger gaan slapen, minder draaien etc.

Een echte aanrader!

Hebben jullie wel eens overwogen om een alarmsysteem of een hond aan te schaffen? Lijkt me best moeilijk, als je last hebt van zulke angsten. Gelukkig heb ik buren vlak naast me wonen, die me zeker horen als ik hard ga gillen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:45

MIjn voeten schrijden door het leven,
dag-in-dag-uit en stap voor stap.
Maar soms besef ik het heel even:
ben ik hier alleen op mijn pad?

Om mij heen staan al mijn vrienden
Ze bedoelen het wel goed,
maar alles wat zij van mij vinden
is feitelijk al onder Jezus' bloed.

Als ik vol spanning zit en hulp zoek,
ga ik zo snel op mensen af
en ik vergeet het grote Boek
waarin God mij al Zijn richting gaf.

Hoe kan het toch dat juist de stress
mij van mijn Herder wegtrekt?
Hoe kan het toch dat steeds de les
van preken uit mij weglekt?

Berouwvol keer ik terug naar God;
berouw, omdat ik Hem vergat.
En verheugd keert Hij mijn lot
en brengt mij weer op het rechte pad!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:49

Quote:
ZINGA672 schreef: Waar staat dat dan ergens? Ik dacht zelf altijd dat God alle dingen vantevoren weet. Dat is iets anders dan voorbestemmen (= vantevoren willen). Toch?

GrZing!

EVA685 schreef:
Komt dat niet op hetzelfde neer dan? Twijfelende smiley

Nee dat denk ik niet. Ik probeer het zo te begrijpen: God heeft ons een vrije wil gegeven om keuzes te maken. Maar Hij kent ons door en door; beter dan wij onszelf kennen. Probeer dit maar eens te vergelijken met een ouder die zijn kind ziet opgroeien en keuzes maken. Heel veel van die keuzes zijn voorspelbaar omdat een ouder zijn kind kent.

Zo denk ik dat God weet wat er op ons pad komt, ook weet hoe wij erop zullen reageren, maar dat Hij altijd de touwtjes in handen heeft. Zo kan Hij voorkomen dat wij boven ons vermogen verzocht worden.

In ieder geval staat er in de bijbel dat ALLE dingen zullen meewerken ten goede voor degenen die God liefhebben en die door Hem geroepen zijn. Ik interpreteer dat zo: als je God liefhebt zul je Zijn wil willen doen. Je zult dan ook het pad willen bewandelen waartoe Hij je geroepen heeft (voor zover je dat bekend is). En omdat je Zijn kind bent en in Zijn weg wandelt doet Hij alle dingen (dus ook de moeilijke) meewerken ten goede.

Hij bewaart je niet voor alles; maar Hij wil wel altijd samen met jou door de moeilijke zaken heen. En Hij is in staat om zelfs uit de zwaarste beproevingen een zegen voort te laten komen. k Hoop dat je hier wat aan hebt.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 26 september 2010, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:58

PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?

Het valt voor de aanstaande vader ook niet mee, hoor, laten we dat niet vergeten! Het lijkt me geen fijn idee te weten dat je geliefde een pijnlijke gang moet gaan om jullie nazaat ter wereld te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat ook hierin God het probleem heeft geschapen met de ene hand en de oplossing met de andere. Vrij vertaald, vergeef me, uit de bijbel. De wetenschap en ja, pijnbestrijding zullen het mogelijk maken jullie kind middels de keizersnede het levenslicht te laten aanschouwen. Wat een fantastische uitvinding. En zal het kind toch komen via de natuurlijke weg en wil Annette pijnbestrijding dan is er mijns inziens geen enkele reden in de bijbel te vinden (ik zou er niet naar zoeken, ook!) die daar tegen pleit.
Christus deed vele genezingen, zelfs op de Sabbat. Zou Hij willen dat we onnodig lijden? Daar geloof ik niks van.
Sterkte voor jou en je vrouw, Pieter en van harte een voorspoedige bevalling toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:59

Mijn slechtste moment is NU Huilende smiley, smiley in tranen

Gootsteen verstopt, na langdurige coaching zelf de boel losgedraaid. Vloer gedweild. Vingers pikzwart door een leertje dat afgeeft en niet meer trug wil. Krijg zwarte spul niet van vingers. Alles stinkt naar chloor. Gootsteen nog steeds verstopt. Coach is verdwenen. ....

Ik wil verhuizen!!! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 00:02

Welterusten.

On the threshold of a dream....

http://www.youtube.com/watch?v=5Z8VS2pcWKs&NR=1&feature=fvwp

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 27 september 2010, 00:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 ... 6194 Volgende
Pagina 1282 van 6194