ChristianMatch

Forum

Waarom??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:24

HANNAH810 schreef:
wat bedoel je daarmee, eva?

Ik bedoel Hannah, dat je niet in je verdriet en waaroms moet blijven hangen, het beter over kunt geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:25

MARIAN519 schreef:
Ik denk wel dat God van ons vraagt of we ons elke dag opnieuw in vertrouwen aan Hem overgeven, idd niet blijven hangen, maar elke dag opnieuw..net als je elke keer opnieuw tot inkeer moet komen..
Pas dan kan Hij al onze zorgen en pijn wegnemen.
Als we dat zelf vasthouden wordt het een last en zei Jezus niet dat Hij onze last wil dragen?
"Komt allen naar mij die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven."
Daarop volgt dan die belofte... wij zullen rust krijgen..dat geeft God ons als wij ons aan Hem overgeven...
want God heeft het goede met ons voor.

dat doe ik ook elke dag Marian. maar als er iets ergs gebeurt, komen toch eerst die andere gevoelens en dan pas de overgave.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:27

MARIAN519 schreef:
God zeide; 'Laat ons mensen maken, naar ons beeld en onze gelijkenis".
Maar mensen? dacht het niet...de kroon op Zijn Schepping..

Lees het stukje er achter maar door...ik ben het met je eens maar ook om de aarde te besturen, bewerken.
Naar boven

Auteur Bericht
NAOMI695

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:31

HANNAH810 schreef:
oohhhwwwww, nee he, naomi;
en dat werkt als een rode lap? hahaha, hij is wel erg zuinig op je denk ik!
een gezellige brede horizons is gezond voor een mens, volgens mij, naomi!!

dank je hannah, dat vind ik dus ook
en er is helemaal geen reden voor jaloezie
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:34

MARIO216 schreef:
Lees het stukje er achter maar door...ik ben het met je eens maar ook om de aarde te besturen, bewerken.

Het is een mooi stukje, van welke gemeente/predikant?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

LEPELTJE037 schreef:

Ben je er dan ook ten volle van overtuigd dat God jouw de vrijbrief heeft gegeven dat je zomaar Gods heilige sabbat mag verplaatsen naar de eerste dag van de week?

Lepeltje; ik heb geloof ik in al 6 mails, zo niet meer, geschreven dat ik de sjabbat vier. Ik schrijf je niet eerder weer, totdat jij kunt lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

JOOST764 schreef:
Ook de christelijke partijen hebben de afgelopen jaren dingen laten liggen.
En in dat gat is Wilders gesprongen.

Overigens staan er in het verkiezingsprogramma van de PVV een hoop zinnige dingen naast het integratiestandpunt. Jammer dat het geen christelijke partij is.

vraag me niet waar het exact staat in de bijbel... maar er word een zegen beloofd aan degenen die Israel en de joden een warm hart toedraagt.. en een vloek aan degenen die er afbreuk aan wil doen...

kijk wat er gebeurde met polen en duitsland waar de pogroms uitliepen in een holocaust.. kijk wat er nu gebeurd met de usa...
kijk wat er gebeurd met het cda nu prominenten als van agt zich openlijk tegen israel keren...

maar kijk ook hoe snel duitsland opbloeide na de 2e wereldoorlog.
kijk hoe rijk land nederland werd

en kijk ook hoe hard de pvv groeit, want als er nog 1 partij is die onvoorwaardelijk achter israel staat, is het de pvv!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:36

ZINGA672 schreef:
Lepeltje; ik heb geloof ik in al 6 mails, zo niet meer, geschreven dat ik de sjabbat vier. Ik schrijf je niet eerder weer, totdat jij kunt lezen.

Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (lees)blind zijn ?? Smiley die vol vragen zit

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 6 oktober 2010, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:36

Hannah de picnick was super goed geregeld bedankt. Chauffeur bedankt dat ik mee mocht carpoelen al die mensen waar ik mee kennis heb gemaakt het was heel bijzonder ik was helemaal vreemd en hele Lachende smiley met blinkend witte tanden maal welkom net of ik er al vele van kende het was gemoedelijk gezellig en ontspannend erg leuk zo,n dag waar niets moet en veel mag heerlike snoeperijen gingen van hand tot hand diegene die er op mopperen en nog nooit geweest zijn hebben iets unieks gemist dank je voor iedereen en voor de fijne gesprekken die we hebben gehad tot de volgende keer ???? groetjes willy
Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:37

Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:37

EVA685 schreef:
dat doe ik ook elke dag Marian. maar als er iets ergs gebeurt, komen toch eerst die andere gevoelens en dan pas de overgave.

Ik ook hoor, daar zijn we mensen voor.
En toch ..als we maar weten dat onze weg hier geleid wordt door God.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:44

RUCOSKA532 schreef:
Altijd goed een beetje gitarenmuziek Lachende smiley
Waar gaat het feest gehouden worden???

Tja, dat is nog niet bekend. Ik houd me aanbevolen voor suggesties en aanbiedingen van (liefst gratis) onderkomens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:45

http://www.youtube.com/watch?v=4D6IeNhfXAE

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 6 oktober 2010, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:50

CROSSROAD317 schreef:
Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (leesblind) zijn ?? Smiley die vol vragen zit

Gevalletje idée fixe Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:55

HANNAH810 schreef:
wel een antwoord dat ietwat denigrerend overkomt op mij........... Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit Nee hooor, anders wordt het een herhaling Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:02

JOOST764 schreef:
Ook de christelijke partijen hebben de afgelopen jaren dingen laten liggen.
En in dat gat is Wilders gesprongen.

Overigens staan er in het verkiezingsprogramma van de PVV een hoop zinnige dingen naast het integratiestandpunt. Jammer dat het geen christelijke partij is.

Dacht ik eerst ook, te meer er geen C voor staat, maar dat heeft de SGP ook niet, en toch Christelijk.
En die er een C voor hebben staan, hebben hem in het verleden misbruikt , of gebruikt om er alleen maar meer stemmen mee te krijgen.
En nu het te laat is beginnen ze met de,, lang beloofde normen en waarden van de C althans hun interpetatie.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:12

Van 9 oktober tot 10 december staat in Amsterdam de fototentoonstelling: "The places we live".

Wie heeft er zin om mee te gaan?

Info:

Magnum-fotograaf Jonas Bendiksen fotografeerde mensen in hun woning in sloppenwijken. In deze multimedia-installatie is de bezoeker te gast in de huizen van twintig trotse families in Nairobi, Caracas, Jakarta en Mumbai. Bendiksen toont de kracht van mensen die wonen in de moeilijkste omstandigheden ter wereld.

http://www.amnesty.nl/bibliotheek_vervolg/places_we_live

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 6 oktober 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:35

MARIAN519 schreef:
Ik ook hoor, daar zijn we mensen voor.
En toch ..als we maar weten dat onze weg hier geleid wordt door God.

JEZUS gaat ons voor op het levensspoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:38

ZINGA672 schreef:
Van 9 oktober tot 10 december staat in Amsterdam de fototentoonstelling: "The places we live".

Wie heeft er zin om mee te gaan?

Info:

Magnum-fotograaf Jonas Bendiksen fotografeerde mensen in hun woning in sloppenwijken. In deze multimedia-installatie is de bezoeker te gast in de huizen van twintig trotse families in Nairobi, Caracas, Jakarta en Mumbai. Bendiksen toont de kracht van mensen die wonen in de moeilijkste omstandigheden ter wereld.

http://www.amnesty.nl/bibliotheek_vervolg/places_we_live

GrZing!

Lijkt me wel heel erg leuk, en daarna uit eten, stappen ??
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:46

Woensdag 6 oktober:

HET UUR VAN NOOD!

Heer, kom tot ons en genees ons.

IK ben je Heelmeester, je blijdschap, je HEER.
Je vraagt MIJ, je HEER, om te komen.
Wist je niet, dat IK hier ben?
Geruisloos kom IK naar je toe.
Jouw uur van nood is het tijdstip, waarop IK kom.
Kende je MIJN liefde maar, wist je maar hoe groot MIJN verlangen is om te helpen, dan zou je weten, dat IK geen angstige smeekbede nodig heb.
Jouw nood is het, die MIJ roept.
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:48

LEANNE226 schreef:
Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........
We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Knipoog smiley
Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening.

Geweldig gesproken...!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:51

LEANNE226 schreef:
Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........
We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Knipoog smiley
Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening.

Geweldig gesproken...!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:53

Eigenlijk doen er best wel een hoop mensen er aan mee Geschokte, onthutste smiley op zaterdagavond zegt men maar al te vaak, kijk voor hem maar uit die is lam Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 00:10

MARIO216 schreef:
TomTom staat gereed, auto met voldoende brandstof. Kan niet wachten.

ik idem, heb er veel zin in. Enne..hij komt niet mee, hij kan toch niet Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 00:38

hoi allemaal

na een zomerstop, ben trouwens al zón 5 jaar lid, is er volgens mij nog nooit over onze allerliefste pubertjes gepraat. (of heb ik dit mis)

pubertjes ... velen van jullie hebben er nét zo mee te maken als ik, en wil je zoiets wel met elkaar delen? ... durf je dat ... eerlijk gezegd weet ik dat niet ... maar wil mijn eigen situatie best aan jullie voorleggen, en graag ook een reaktie daarop.

mijn gezins situatie is ... dat mijn vrouw op oudejaarsdag 2002 is overleden ... bleef achter met 4 kids ... ieder kind verwerkt zoiets op zijn eigen manier, en na een jaar of 4 dacht ik, yess ... de spiraal gaat naar boven ... pa heeft inmiddels een schat van een meid ontmoet
(ja hier op cm) ... en het klikt ook enorm met de kids ...
ik hoop dat u begrijpt dat ik een druk leven leid ... mijn gezin, mijn bedrijf, een huis waar wat beestjes rond lopen en een grote tuin.
en nú komt het ... mijn jongste zoontje was 6 jaar toen zijn moeder overleed, nu dus 14 jaar ... natúúrlijk wist ik iets over pubers ... maarja, ik had 3 schatten van kids ... tuurlijk met hun streken, maar was dankbaar dat ik zulke kinderen had.
toen mijn jongste zoontje naar het voortgezet onderwijs ging in de grote stad ... diende dus een probleem aan waar ik totaal niet had verwacht,
já jullie moéders natuurlijk wel ... maar ik ben een vent hé ... druk met alles, en was allang blij dat het zo liep ...
tót dat ik mails kreeg van de juf van mijn pubertje ... en ik dacht echt van ... jéétje, waar kom ik nú weer in beland ... en de spiraal ging weer behoorlijk naar beneden.
mijn pubertje rookte op het schoolplein, ontmoete verkeerde vrienden in de bus naar school, en kocht wiet ... ja geld uit de portemoné van pa ...
stelen dus ... ging op schoolkamp, en alwéér herrie ... ik zal jullie besparen hoe érg ... daarna met vriendjes spelen met een aansteker, het gevolg ... de hooiberg van de buurman in de fik ... mijn zoontje kwam toen gillend binnen van pappa er is brand bij de buren ... en later wist ik genoeg ...

nu de situatie op dit moment ... doordat mijn zoontje geen moeder meer heeft, komt mijn zoontje regelmatig thuis zónder opvang ... hij heeft dus vrij spel om te doen en laten wat hij wil, en pa heeft het nákijken ... ik kan nóg zo goed mijn best doen, hier heb ik géén grip op ... mijn zoontje komt alleen thuis ... thats it, en besef dat dit niet zomaar op te lossen is.

mijn vraag is aan jullie, hoe ga je om met je puber ...
ik hoop op veel reaktie's ... om van te leren ... al is het er maar één

groetjes inka

Laatst aangepast door
INKA401
op donderdag 7 oktober 2010, 00:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:02

je verhaal , Inka.....das heftig, vooral omdat je als vader denkt dat je kind een moeder mist. En omdat je als vader het gevoel hebt er niet altijd te kunnen zijn voor hem.
Maar dat kan en mag geen excuus zijn voor zijn gedrag.
Als je dat als diepliggende oorzaak ziet, ben je bezig zijn gedrag te relativeren.
Hoe ga je daarmee om???
Lastig.
Ik denk in de eerste plaats voor jezelf niet meer bedenken dat je zoontje een moeder mist, maar voor hem de regie in handen nemen.
Als vader, hoe druk je ook bent met van alles, je kind laten voele dat hij over een grens heen is gegaan. Keihard zijn voor je eigen gevoel dus.
En ondertussen hem het gevoel geven dat hij er mag zijn, ondanks de extreme dingen die hij doet.
Even niet kijken naar en voelen wat er int verleden gebeurd is, maar even als vader in het heden stappen. gewoon de vader zijn die hij nodig heeft dus. Je kind even op de eerste plaats zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:07

JOSINA022 schreef:
ik idem, heb er veel zin in. Enne..hij komt niet mee, hij kan toch niet Huilende smiley, smiley in tranen

Dan ga je toch volgende week gezellig met zn tweetjes uit eten.
Wel zo gezellig en romantisch......heb je alle tijd voor elkaar Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16

CROSSROAD317 schreef:
Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (lees)blind zijn ?? Smiley die vol vragen zit

..

Tsja... wellicht wel... Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16

ZINGA672 schreef:

ZINGA672 schreef:
Ik ga op zaterdag én zondag naar de kerk. Engeltje smiley
Zondag is voor mij zowel rustdag als 1e werkdag. Ik ben 6 dagen in de week van huis dus kan alleen op zondag wat aan mn huishouden doen. Maar ben dan toch wel moe. Dus doe het ook een beetje rustig aan. t Weekend is wat mij betreft nooit lang genoeg.

GrZing!

Ok, ok... Je gaat ook op zaterdag naar de kerk... M'n welgemeende XQ6 dat ik het vergeten was... Ik had het inderdaad al eens gelezen. Gefrustreerde smiley

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je alsnog ook op zondag naar de kerk gaat...
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:25

LIELIE304 schreef:
En dit klopt dus niet precies wat je zegt Lepeltje.
Andere mensen zien het juist als opdracht en niet als zelf "zomaar verplaatsen".
Met deze reactie stuit je ook weer mensen tegen het been..

Een opdracht?
Behoorlijk massale opdracht dan in elk geval.
Ik ben dan wel heeeel benieuwd wie de opdrachtgever is en hoe ook dit bijbels te onderbouwen is...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 ... 6194 Volgende
Pagina 1347 van 6194