| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:43
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Heel veel sterkte gewenst Annette en Pieter! Ik hoop echt dat jullie heel gauw je kleintje in de armen mag houden. |
hierbij sluit ik me volledig aan!!
marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:19
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Dit is een typisch voorbeeld van een discussie die uit de hand is gelopen vanwege gebrek aan respect en liefde voor elkaar. De niet-christenen lachen zich een breuk als ze dit lezen. Er gaat in ieder geval weinig verheffends van uit.
Bijvoorbeeld: Suggereren dat mensen die oprecht God vereren op de zondag de Baäl vereren, is respectloos.
Andersom: Mensen iets in de mond leggen en daar een oordeel over vellen, is ook een verkrachting van het faire debat. |
Zoiets zou ook niet de bedoeling moeten zijn. Het geeft gewoon dat ook onder gelovigen als christenen allemaal stuk voor stuk in de zondige wereld leven. We zijn allemaal niet volmaakt. Als we die dingen ook onder ogen durven te zien. Als we nagaan zijn we net als de ongelovigen en doen overal in mee. Natuurlijk zullen de ongelovigen je dan ook hard uitlachen want je bent geen haar beter want je loopt met de ene been in de wereld en met de andere been ben je bij God. Je kant niet van 2 wallentjes blijven eten.
De keuze is zowel voor iedereen of we de brede of smale weg bewandelen? Wees koud nog heet dan dat je lauw zijt. Ja ook nu leven er Laodicea gemeente`s zoals we kunnen lezen in Opb. 3:14 - 22.
Iemand de oren wassen of om de oren slaan in hoeveel kerken is er oorlog omdat men de bijbel anders weerlegt of andere meningen aan weergeven dat geeft ook ongelovigen aan bij zulke kerken, gemeente`s willen wij niet bijhoren en ja die christenen of gelovigen ook hebben ruzie of je nu wel op zondag naar de kerk gaat of dat je zaterdag naar de samenkomst moeten gaan. Je ergenis je frustratie`s afreageren op een broeder je zuster die net als jij en ik geloven in Jezus Christus. Waar zijn we toch mee bezig!!! Laat je liever onderbouwen door Gods Woord en je daar je aandacht aangeven dan dat je elkaar op bekvecht zovan jij hebt niet gelijk maar ik heb gelijk, enz. Is gewoon triest en doet mijn hart veel verdriet. Ja ook ik ben niet volmaakt en mag elke dag nieuwe dingen bijleren als we als broeders en zusters een hand en voet mogen zijn. Waarvan God het Lichaam is en onze Stuurman van het scheepje te mogen zijn in deze ruwe storm al veilig varend in de Haven doet zenden.
Shalom,
Hartelijke zuster groet in Christus,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:26
|
|
|
|
ja wanneer is een goede vraag. Ik zelf moet om de 14 dagen het weekend werken. Dus het hangt heel erg af van de datum of ik mee ga. Ik wil wel mee Maar een love boot
Laatst aangepast door
|
ZIVAATJE309
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 13:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:28
|
|
|
|
| KLAAS295 schreef: | Ik vraag me af wat de definitie van vertrouwen is in deze discussie... Ik geloof absoluut in mensen...en ik probeer ze ook te vertrouwen...word je daarin nooit tekort of pijn gedaan? Tuurlijk wel...maar is dat niet met alles zo? Sleurtje van de zondeval...zullen we maar zeggen... |
Als je vertrouwen hebt, hoef je niet de gehele trap te zien om de eerste stap te zetten. Martin Luther King Vertrouwen is moed en trouw is kracht. Marie von Ebner-Eschenbach
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:30
|
|
|
|
|
vriendschap sluiten....dat is familie worden uit vrije wil!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:35
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik denk wel dat het met jezelf te maken heeft of je wel of iemand durft te vertrouwen... Ervaring en opvoeding wil niet altijd wat zeggen, want er zijn mensen die herhaalde malen teleurgesteld zijn en toch de moed hebben om mensen positief te bekijken. Misschien is dat ook de instelling dat je mensen niet over 1 kam scheert maar elk 'geval' weer als uniek individu behandelt. Zelfs als je dat in je vroege jaren ontbrak is het toch heel goed mogelijk dat je daar later geen last van hebt.
God kun je altijd vertrouwen !! daar ben ik van overtuigd... bij mensen heb je die zekerheid helaas niet... nee, ook niet als ze christen zijn... (al hoop je dat natuurlijk wel ). |
Het is voor mijn gevoel geen kwestie van 'durven vertrouwen' Suus! Ik heb daar iig geen moeite mee en vind dat iedereen dezelfde kans mag krijgen... Ik vind het zelf alleen soms lastig als een 'christen' dat soort dingen wel doet terwijl zo iemand toch beter mag weten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:36
|
|
|
|
het kwam zomaar ik me op...wat zal het nu...bij herfst mooi zijn in het bos! Iemand zin om te gaan boswandelen? Ik wil wel mee! wel graag gauw...die paddestoelen zijn zo weer verdwenen he... kom op romantische lui hier....effe genieten he
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 01:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:38
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen. Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben. Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten.  |
Sorry , maar alsjeblief , scheer niet alle islamieten over dezelfde kam zou ik zeggen ...ik ken persoonlijk heel wat mensen die het heel goed hebben in hun gezin en waar de vrouwen , de touwtjes echt wel in handen hebben... En één van die vrouwen zei me " men wordt echt niet in de Koran opgeroepen tot geweld .. maar vele van de heethoofden kunnen het Arabische niet eens lezen... " en ik ... heb ook niet die kennis dus ik schrijf wat ik hoorde ... Dit er maar even tussendoor..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:40
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | het kwam zomaar ik me op...wat zal het nu...bij herfst mooi zijn in het bos! Iemand zin om te gaan boswandelen? Ik wil wel mee! |
He grappig. Ik ben net een weekendje aan zee geweest en was daar ook prachtig. Dacht ook ik zet een oproep voor mede wandelaars. Leuk. Op dit moment ga ik ff niet mee ik heb mijn voet geblesseerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:41
|
|
|
|
| KLAAS295 schreef: | Ik vraag me af wat de definitie van vertrouwen is in deze discussie... Ik geloof absoluut in mensen...en ik probeer ze ook te vertrouwen...word je daarin nooit tekort of pijn gedaan? Tuurlijk wel...maar is dat niet met alles zo? Sleurtje van de zondeval...zullen we maar zeggen... |
* van iemand op aan kunnen? * het goede met je naaste voorhebben?
wat Haico bedoelde met of je atheisten kunt vertrouwen tja, daar kan hij (aan zn grijze profielnaam te zien) geen antwoord meer op geven. maar ik denk dat we allemaal daar zelf een invulling aan kunnen geven, en trouwens, als je in je eigen hart kijkt dan weet je heel goed wat je onder vertrouwen verstaat!!! (en misschien nog belangrijker hoe het met je eigen 'te vertrouwen zijn' zit)
en eerlijk gezegd? ik kan soms meer van mijn atheist vrienden op aan, dan van mn christelijke naasten. Hoe dat kan? Tja, lees het forum maar eens na, hoe we elkaar hier soms tot op het bot afbranden, en hoe we vingerwijzen naar elkaar...veel strijd om je eigen overtuiging..nou dat wekt zeker geen vertrouwen op!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:41
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Het is voor mijn gevoel geen kwestie van 'durven vertrouwen' Suus! Ik heb daar iig geen moeite mee en vind dat iedereen dezelfde kans mag krijgen... Ik vind het zelf alleen soms lastig als een 'christen' dat soort dingen wel doet terwijl zo iemand toch beter mag weten!!  |
oke... mijn reactie was niet in 't bijzonder voor jou bedoeld hoor Marieke, maar mijn algemene reactie op dit topic. Snap je ? Ik heb voor mijzelf wel zoiets van dat het ergens moed vergt om te vertrouwen, vandaar die durf want het is ook mogelijk dat als je iemand vertrouwt (of diegene nu christen is of niet) dit tegen kan vallen en die persoon dus eigenlijk niet te vertrouwen bleek, maar vaak zie je zoiets pas achteraf. Als jij het niet als 'durf' ziet, mag jij dat zo vinden hoor... En idd. van een christen mag je beter verwachten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:44
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | oke... mijn reactie was niet in 't bijzonder voor jou bedoeld hoor Marieke, maar mijn algemene reactie op dit topic. Snap je ? Ik heb voor mijzelf wel zoiets van dat het ergens moed vergt om te vertrouwen, vandaar die durf want het is ook mogelijk dat als je iemand vertrouwt (of diegene nu christen is of niet) dit tegen kan vallen en die persoon dus eigenlijk niet te vertrouwen bleek, maar vaak zie je zoiets pas achteraf. Als jij het niet als 'durf' ziet, mag jij dat zo vinden hoor... En idd. van een christen mag je beter verwachten...  |
Ik snap Suus en ja, soms is je vertrouwen zo geschonden dat het je moeite kost om weer een 'risico' te nemen. Maar dan nog, de één is de ander niet en iedereen mag het voordeel van de twijfel (iiieeeks wat een uitdrukking ) en zo beleeft ieder het op zijn of haar eigen manier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:46
|
|
|
|
Zowel gelovige als niet gelovigen kun je niet altijd vertrouwen. Want wij allemaal zijn zondig van mens en doen dingen die we liever niet deden maar wel doen , enz.
Als ik zou nagaan in mijn leven heb ik minder vertrouwen in christenen dan als ik een ongelovige juiste meer vertrouw. Het is hoe ga je met elkaar om he en je proeft wel of diegene je op de mouw spelt of dat diegene aan hem of haar woord houdt. Want in mijn leven ben ik als kind juiste meer door gelovigen 10 jaar gepest om het feit dat je anders geloofde of dat je niet bij die kerk hoorde of anders wat. Helaas maar waar daarom leun ik ook niet teveel op christenen als gewoon op mensen. Neej in die zin leun ik meer op de Here en zet ik daar al mijn vertrouwen op. Want Hij is immers die mij nooit en te nimmer verlaat. Hij die naar jou hart kijkt en weet in hoe jij bent en hoe je bent naar anderen toe.
De ogen zijn de spiegels der ziel.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:56
|
|
|
|
Vrijdag 8 oktober:
DONKERE OMSTANDIGHEDEN!
Jezus, allèèn al de gedachte aan U vervult ons met blijdschap.
Ja, heb MIJ zo lief, dat allèèn al de gedachte aan MIJ je vreugde geeft en je in verrukking brengt. Blijdschap bij de gedachte aan IEMAND, die je zeer na aan het hart ligt. De gedachte aan MIJ is balsem voor alle verdriet. Je kunt voor al je lichamelijke, psychische en geestelijke kwalen altijd genezing vinden door aan MIJ te denken en met MIJ te spreken. Is er twijfel en vrees in je hart? Denk dan aan MIJ en spreek tot MIJ. Inplaats van die vrees en twijfel zal zo.n heerlijke vreugde je hart en wezen binnenstromen, dat het elke aardse vreugde te boven gaat. Dit kan niet missen, twijfel daar nooit aan, heb moed! Ja, heb moed! Heb goede moed! Vrees niets, verheug je zelfs onder de donkerste omstandigheden, verheug je!
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 13:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:56
|
|
|
|
We mogen zo graag naar anderen wijzen maar in preciepe hebben je handen al vol aan met jezelf want ons hart is zondig ja ook mijn hart is zondig en moet ook zoveel dingen aan veranderen. Ja ik heb mijn eigen verantwoording af te leggen in hoe ik ben naar anderen toe en vooral naar God toe. Laat ik meer gaan zwijgen en dat God meer in mij mag zijn. Dat mijn ogen meer gericht op de Vader zijn en naar Zijn Woord.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:19
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.
GrZ! |
Is het inmiddels nog gelukt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:21
|
|
|
|
Heel, heel veel sterkte, jullie samen. we hopen met jullie mee dat het allemaal een stuk sneller en makkelijker mag gaan als het er nu uitziet.
ik denk aan jullie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:22
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Zag net dat Pieter wel online is.....dit topic in de gaten houden vanavond
*tromgeroffel* |
8-10-2010 zou een stuk prettiger zijn als de tiende adolfje maakt het zijn ouders niet makkelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:28
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | ja wanneer is een goede vraag. Ik zelf moet om de 14 dagen het weekend werken. Dus het hangt heel erg af van de datum of ik mee ga. Ik wil wel mee Maar een love boat  |
Nee hoor, geen loveboat Zivaatje dan maar Fluisterboot, als het lukt bij voldoende deelnemers.
Boot Sterling voor max. 40 personen Boot Halve Maen voor max. 84 personen
Inlichtingen bij de afdeling groepsreserveringen, Tel. (078) 630 53 55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:29
|
|
|
|
God straft de zonden niet......?
De joden riepen: Zijn bloed kome over ons en onze kinderen. Let op het joodse volk: hoevaak is dat niet gebeurt? de laatste wereldoorlog nog, ook daar waren de joden de dupe ik denk dat God wel degelijk de zonden straft, al lijkt het vaak niet meer in die mate als in het oude testament
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:56
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:58
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.
GrZ! |
handig he' die mannen... Eigenlijk zou je als je een computer koopt in de winkel, er gelijk een man bij moeten krijgen... .....als de computer het dan begeeft of niet werkt zoals jij wil, heb je altijd nog die man die hem aan de praat kan krijgen of er wel iets mee kan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:05
|
|
|
|
Ik wandel elke dag in het bos en op de hei. Heerlijk En ergens anders wandelen is natuurlijk ook leuk. Het ligt eraan of het niet te ver van mijn woonplaats is en of ik kan. Ik kan dan ook de hondjes meenemen. Als niemand bang voor honden is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | handig he' die mannen... Eigenlijk zou je als je een computer koopt in de winkel, er gelijk een man bij moeten krijgen... .....als de computer het dan begeeft of niet werkt zoals jij wil, heb je altijd nog die man die hem aan de praat kan krijgen of er wel iets mee kan...  |
Dat scheelt ook gelijk weer een abo op een datingsite als deze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:12
|
|
|
|
Ik vind t juist mooi als mensen om gebed vragen. Er wordt ook gevraagd. Het moet niet. Als iemand kracht van God nodig heeft is het toch fijn dat we elkaar kunnen helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
|
|
|
|
| LOES550 schreef: |  |
fluisteren is daarom nog niet zwijgen hé Loes ... maar vaak wel verstandig ...
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 15:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
Geef mij je hand Geef mij ze allebei En zeg me dan heel even Je kunt niet leven zonder mij
Kwam zomaar over de mail,it made my day
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Geef mij je hand Geef mij ze allebei En zeg me dan heel even Je kunt niet leven zonder mij
Kwam zomaar over de mail,it made my day  |
Zoooo!! Dat komt bij mij nu nooit in mn mailbox Misschien moet ik dan ook eens op bezoek bij de buren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:24
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | fluisteren is daarom nog niet zwijgen hé Loes ... maar vaak wel verstandig ...  |
ik zeg niks hoor, alleen God kan me horen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | ik hou wel van varen op de love boat, nu nog een vrouw zien mee te krijgen ..... 
Sorry hoor Sus, gelijk maar ff aangepast .....
.. |
ik dacht dat jij wel tegen een geintje kon...
|
|
| Naar boven |
|
|