| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:50
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | am me nooit niet en dan een huishoudster zeker  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:53
|
|
|
|
Eet ze met zn allen Een gezellige tijd gewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:53
|
|
|
|
|
Ja ik ook een gezellige tijd met zn allen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 12:11
|
|
|
|
Dit n.a.v. van een vraag van iemand.
Hoofdzonde is een term die voornamelijk in de katholieke kerk wordt gebruikt. Het gaat hierbij om zeven zonden die ieder aan de basis liggen van vele andere zonden.
Ze werden als lijst in de 6e eeuw opgesteld door Paus Gregorius I, maar zijn al in de 4e eeuw door geestelijken in een gesystematiseerd overzicht beschreven.
In de Bijbel zijn verschillende opsommingen van zonden te vinden(Kolossenzen 3:5-9), die echter niet overeenkomen met de lijst van de zeven hoofdzonden. Het begrip hoofdzonde wordt wel eens verward met het begrip doodzonde of zware zonde.
De zeven hoofdzonden zijn:
1.Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid - trots) 2.Avaritia (hebzucht - gierigheid) 3.Luxuria (onkuisheid - lust - wellust) 4.Invidia (nijd - jaloezie - afgunst) 5.Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht) 6.Ira (woede - toorn - wraak - gramschap ) 7.Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid
Hier tegenover staat de 7 deugden.
1.Prudentia (Voorzichtigheid - verstandigheid - wijsheid) 2.Iustitia (Rechtvaardigheid - rechtschapenheid) 3.Temperantia (Gematigdheid - matigheid - zelfbeheersing) 4.Fortitudo (Moed - sterkte - vasthoudendheid - standvastigheid) 5.Fides (Geloof), in Latijnse teksten vaak omschreven als Pietas 6.Spes (Hoop) 7.Caritas (Naastenliefde/Liefde)
Iedere Rooms-Katholiek dient de 7 hoofdzonden op de biechten aan een priester. Doet een Rooms-Katholiek dat niet en hij sterft, dan is er geen plaats inde hemel voor hem.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 10 oktober 2010, 15:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 12:40
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Helpt het als je dan vaak online bent, Benny? | blijkbaar is tie niet vaak oneline carin want je heb nog geen reactie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CLEO478
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 12:58
|
|
|
|
|
Hoi ik ben op zoek naar een kerk waar God centraal staat. Ik zit nu in een kerk en heb het gevoel dat ik niet vooruit ga! Wil groeien meer leren over de bijbel wil connecten met mede christenen. Ik zoek een kerk in de regio Zuid-Holland zoals Delft - Westland etc. Ik hoor het wel groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 12:59
|
|
|
|
ja ook namens mij een heeeeeelle gezellige avond gewenst...
Wie weet komen we elkaar tegen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Inka, ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Je moet maar allerlei instanties inschakelen en dan komt het wel weer goed. En vooral moet je zelf veel, vooral dingen die niet kunnen.Je kan niet je werk uit je handen laten vallen omdat je kind aandacht nodig heeft zo werkt het tegenwoordig niet meer......En stoppen met werken? Was het maar zo simpel..... Een situatie die in een gezin is ontstaan is absoluut geen excuus om je zo te gedragen. Ik herken de situatie goed waarover je schrijft, te weinig tijd door werk, kinderen die te lang alleen zijn en van alles uithalen, ben dus echt wel een ervaringsdeskundige...... Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn kinderen zijn alletwee mooie mensen geworden die goed in het leven staan.......Dus houdt de moed erin.... En ik? Ik heb het overleefd Een tip Inka, ook jouw kind moet accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat jij niet anders kan....... |
Als je dat echt uit de reactie's gehaald hebt, moet je denk ik toch nog es lezen... Het inschakelen van instanties is namelijk absoluut niet een garantie dat het "wel goed komt"! Maar wanneer je constateert dat je puber gedrag vertoont dat echt niet door de beugel kan, en je bang bent dat het van kwaad tot erger zal gaan en je zelf door omstandigheden niet bij machte bent om er continu bovenop te zitten...dan zijn hulpverlenende instanties wel degelijk het overwegen waard. Het verhaal van Inka vertoont namelijk op veel vlakken ook gewoon "pubergedrag" dat helemaal niet zegt dat zijn zoon op weg is om een "crimineeltje" te worden. Pubers zijn nou eenmaal van het grenzen opzoeken en zo mogelijk daar dan overheen gaan. Alleen Inka zelf kan bepalen of hij denkt dat het de verkeerde kant op gaat. En als dat idd zo is (een indruk die ik van zijn eerste posting wel kreeg) sja...je werk "even" laten vallen is dan zeker geen optie, dus zal het vooral aankomen in het vertrouwen op God dat Hij Zijn weg zal bewandelen met het kind. en om dat te kunnen doen zul je gewoon moeten accepteren dat de situatie zo is, en roeien met de riemen die je hebt. Zo lang het kind duidelijk de boodschap mee krijgt dat het thuis altijd terecht kan heb je al een zeer solide basis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:08
|
|
|
|
Ook jullie natuurlijk een hele gezellige avond, enneh...eetse hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:12
|
|
|
|
Quote Gert: Is het gewoon beter om het niet te doen totdat we elkander wat bbeter leren kennen.
Hoeveel mensen trouwen er niet of zijn getrouwd, eigenlijk te snel. Omdat ze elkaar niet goed genoeg konden.....
Nou dan zit je, vast, omdat je dus bent getrouwd
Ben je daarintegen niet getrouwd, ja, dan kan je nog kiezen voor 'vriendschap' totdat de vlam van de liefde weer opwaait, zeg maar....
Ja, zo denk ik erover hoor.
Er zijn nu eenmaal mensen die er niet tegen kunnen om met een ander samen te wonen. Kan je beter een zogenaamde latrelatie hebben, vind ik. Dan kan je je regelmatig even terugtrekken in je eigen leven, zeg maar, totdat dingen weer duidelijk zijn enzo.
Da´s altijd veel beter als vast zitten in een huwelijk, met de ellende van een scheiding....Wat je niet hebt met een lat/relatie. Reden zie hierboven....
En dan bedoel ik natuurlijk niet overspel ofzo. Dat hoort in geen enkel vorm van een relatie tussen man en vrouw. Dat is gemeen en je kwetst de ander heel erg veel.
Zo even wat gedachten erover, voor ik zomeeten ga werken.
Fijne Dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Anita, mijn zoon van 18 jaar gaat ook met mij mee......  Eventueel kan ik via zuidlaren rijden om Naomi op te pikken.... Ik hoop dat ze mij dit via e-mail van deze site mij te kennen kan geven...
Shalom... |
Ik rij met Ilona mee Bedankt voor je aanbod
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:20
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Een mens mag fouten maken en dan God brengen als we er spijt van hebben.
Marianne | ¨
Tuurlijk mag dat. en is dat zo.
Nou heb ik, ergens in een preek gehoord, pas geleden, dat als je zondigt en je weet vanjezelf dat je die zonde tóch weer gaat doen, dat je dan evengoed om vergeving kan vragen bij God, en dat je die vergeving dan ook krijgt.
Ondanks dat je dus zeker weet dat je die zonde dus weer gaat doen,
En dan heb ik zoiets bij mezef van dat er iets niet klopt..
Vind het ook wel link, want de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, ja, die geloven die dingen dus.
Dit zit en zat me zo hoog, dat ik het hier even kwijt wou.
Verder een hele fijne zaterdag, met dit mooie weer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:20
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de ex-vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
heb het even goed geschreven dit keer, om verwarring te voorkomen en ik ga het niet via deze site uitvechten dus van mij geen negatieve berichten op cm over nico (aka smulpotje) ook niet privé ...
Laatst aangepast door
|
NAOMI695
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:23
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Als je dat echt uit de reactie's gehaald hebt, moet je denk ik toch nog es lezen... Het inschakelen van instanties is namelijk absoluut niet een garantie dat het "wel goed komt"! Maar wanneer je constateert dat je puber gedrag vertoont dat echt niet door de beugel kan, en je bang bent dat het van kwaad tot erger zal gaan en je zelf door omstandigheden niet bij machte bent om er continu bovenop te zitten...dan zijn hulpverlenende instanties wel degelijk het overwegen waard. Het verhaal van Inka vertoont namelijk op veel vlakken ook gewoon "pubergedrag" dat helemaal niet zegt dat zijn zoon op weg is om een "crimineeltje" te worden. Pubers zijn nou eenmaal van het grenzen opzoeken en zo mogelijk daar dan overheen gaan. Alleen Inka zelf kan bepalen of hij denkt dat het de verkeerde kant op gaat. En als dat idd zo is (een indruk die ik van zijn eerste posting wel kreeg) sja...je werk "even" laten vallen is dan zeker geen optie, dus zal het vooral aankomen in het vertrouwen op God dat Hij Zijn weg zal bewandelen met het kind. en om dat te kunnen doen zul je gewoon moeten accepteren dat de situatie zo is, en roeien met de riemen die je hebt. Zo lang het kind duidelijk de boodschap mee krijgt dat het thuis altijd terecht kan heb je al een zeer solide basis. |
Neem van mij aan dat de praktijk wat weerbarstiger is dan je theorieën Tess........het is als ouder vreselijk als je dingen ziet gebeuren en daar niet bij machte bent wat aan te veranderen........en ik praat uit eigen ervaring.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:23
|
|
|
|
| CLEO478 schreef: | | Hoi ik ben op zoek naar een kerk waar God centraal staat. Ik zit nu in een kerk en heb het gevoel dat ik niet vooruit ga! Wil groeien meer leren over de bijbel wil connecten met mede christenen. Ik zoek een kerk in de regio Zuid-Holland zoals Delft - Westland etc. Ik hoor het wel groetjes |
Ga eens kijken in Den Haag bij City live church of zoiets, even googelen Schijnt een levende gemeente te zijn.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 11 oktober 2010, 11:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:24
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | heb het even goed geschreven dit keer, om verwarring te voorkomen en ik ga het niet via deze site uitvechten dus van mij geen negatieve berichten op cm over nico (aka smulpotje) |
maar wie wil weten hoe het precies zit mag mij altijd prive benaderen... ik ook niet in het openbaar... maar vragen mag altijd prive...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:39
|
|
|
|
| NINA106 schreef: | Hoi Inka,
Herkenbaar!! Blijf complimenten geven voor de dingen die hij WEL goed doet en keur alleen zijn gedrag af. Geef jezelf niet de schud, daar schiet je kind niks mee op en jij ook niet. Probeer het gesprek open te houden en vergeet niet te LUISTEREN! Aandacht en liefde blijven geven misschien op dit moment juist meer. Kom je er niet uit, zoek hulp. Dat is geen falen maar juist moedig!! Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegebeden.
Liefs Nina. |
Hoi,
Wat een lieve reaktie! Van dat aandacht en liefde blijven geven....
Als iedereen zo dacht ja, dan zou de wereld er heel anders uitzien...
Hoeveel ouders straffen hun kinderen juist en hebben geen respect voor de eigen kinderen..
Hou ´t hier even bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Tijdens mijn legerdienst heb ik echt hele mooie plekjes leren kennen in de Ardenne. Samen met andere commando's, zoals Nederlandse, deden we er vele oefingen....De streek rond Dinant en La Roche is echt wel de moeite waard als je van een stevige wandeling houdt.
Frank  |
Ik ben ook te vinden voor de Ardennen hoor Frank , hou ook van La Roche , Durbuy en alles eromheen ... Dinant zelf zegt me minder ,maar Bastogne kom ik ook graag en zeker om uit eten te gaan ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:43
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Zowel gelovige als niet gelovigen kun je niet altijd vertrouwen. Want wij allemaal zijn zondig van mens en doen dingen die we liever niet deden maar wel doen , enz.
Als ik zou nagaan in mijn leven heb ik minder vertrouwen in christenen dan als ik een ongelovige juiste meer vertrouw. Het is hoe ga je met elkaar om he en je proeft wel of diegene je op de mouw spelt of dat diegene aan hem of haar woord houdt. Want in mijn leven ben ik als kind juiste meer door gelovigen 10 jaar gepest om het feit dat je anders geloofde of dat je niet bij die kerk hoorde of anders wat. Helaas maar waar daarom leun ik ook niet teveel op christenen als gewoon op mensen. Neej in die zin leun ik meer op de Here en zet ik daar al mijn vertrouwen op. Want Hij is immers die mij nooit en te nimmer verlaat. Hij die naar jou hart kijkt en weet in hoe jij bent en hoe je bent naar anderen toe.
De ogen zijn de spiegels der ziel.
Shalom, |
Mooi gezegd, Anita!
Met name ook van dat de ogen de spiegels van de ziel zijn. Ja, aan de ogen kan je dingen aflezen als je iemand goed kent.
Ik leun ook op de Here zeg maar, want ik weet dat God mij alleen kent, omdat God alles weet.
Groetjes,
Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Sorry Sofie, was geen aanval op jouw, gekent toch die grapjes toch hoe wij denken over onze aardige zuiderburen. |
Tja , zal ik maar zwijgen over onze grapjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Sorry Sofie, was geen aanval op jouw, gekent toch die grapjes toch hoe wij denken over onze aardige zuiderburen. |
Hou je vooral niet in Mario... vertel maar...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 14:22
|
|
|
|
cm baby's lijken wel uit de lucht te vallen ook wij verwachten over enkele weken onze eerste kindje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 14:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Neem van mij aan dat de praktijk wat weerbarstiger is dan je theorieën Tess........het is als ouder vreselijk als je dingen ziet gebeuren en daar niet bij machte bent wat aan te veranderen........en ik praat uit eigen ervaring..... |
Dat was dan ook precies wat ik wilde zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 14:55
|
|
|
|
| SMULPOTJE144 schreef: | maar wie wil weten hoe het precies zit mag mij altijd prive benaderen... ik ook niet in het openbaar... maar vragen mag altijd prive... |
Misschien is het een goed idee om persoonlijke dingen ook gewoon persoonlijk te houden?! Er is blijkbaar gewoon een kleine vergissing ontstaan op het forum omdat bepaalde reactie's niet goed begrepen werden. Jammer, maar niet het einde van de wereld... Hang je vuile was niet buiten, en ga i.p.v. daarvan gewoon gezellig picknicken op de hei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 15:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Misschien is het een goed idee om persoonlijke dingen ook gewoon persoonlijk te houden?! Er is blijkbaar gewoon een kleine vergissing ontstaan op het forum omdat bepaalde reactie's niet goed begrepen werden. Jammer, maar niet het einde van de wereld... Hang je vuile was niet buiten, en ga i.p.v. daarvan gewoon gezellig picknicken op de hei  |
Ben ik helemaal met jou eens... Is cm ook niet de plaats voor... Ik ben dan ook eerlijk naar anderen, en dat vind ik belangrijk...
Laatst aangepast door
|
SMULPOTJE144
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 15:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 15:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat ben je kort van stof vandaag?  | wilde eerst zijn koffie analyseren zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 16:31