| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:41
|
|
|
|
bij deze meld ik me aan, met nog 3 personen... wordt leuk komen er ook 2 uit dordrecht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:51
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | ...en toen was iedereen ineens alweer weg...
Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling nog effe ergens nagenieten, met een colaatje of een pilsje bij een cafeetje oid... (net als de bij de bewuste wokavond) daarom was ik gauw nog ff extra wezen pinnen... Ik kom terug... iedereen foetsie.
Enfin...
Het was ook dit keer weer beregezellig.
En we mochten met onze handjes eten!  De 'rijste-pannekoek' met (in mijn geval) kip was dan ook overheerlijk. Nooit gedacht dat die Ethiopiers zulk lekker eten kunnen maken. Dat je het hoofdgerecht met je handjes mocht eten... oke... maar volgens mij dachten enkelen dat ze het nagerecht ook met hun handjes mochten eten... wat een knoeierds weer. 
Mocht iemand schieuwnierig geworden zijn, naar het bananebier... Ik zou zo zeggen... gewoon 's proberen...
Mij smaakte het biertje prima!
Heerlijk biertje!
 |
Op de achtergrond ben ik en heb daar geen toestemming voorgegeven mijn handen zijn noch vies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | "Hotel Bazar"
In de dynamische Witte de Withstraat in Rotterdam vind je hotel en restaurant Bazar. Deze kleurrijke locatie bied je een heerlijk avondje uit. Je waant je op vakantie. Het restaurant is volledig oosters ingericht. Bazar doet haar naam eer aan; met de kleurige tafeltjes, opvallende lampen en vrolijke muziek doet het restaurant denken aan een markt op een verre vakantiebestemming. De gerechten op de kaart zijn voornamelijk afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten en prettig geprijsd. Zo staat voor € 8,50 de dagelijks wisselende dagschotel op tafel. In de kelder is er ruimte voor groepen (tot 100 personen) en op de begane grond kunt u een biertje of een frisse mintthee drinken aan de gezellige bar. Je kunt hier terecht voor je ontbijt, lunch en diner. Het vlees is ook nog eens ritueel geslacht(halal).
http://www.hotelbazar.nl/
Wil dit restaurant al een tijdje eens uitproberen, wie gaat er mee? De bedoeling is om dit ergens eind November te doen... |
Als t ff kan ga ik mee.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:56
|
|
|
|
Ja super mooi muziek Heb het gelijk in mijn agenda gezet. Dus ik kom zeker.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOEY284
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:58
|
|
|
|
Ben ik bang voor de Islam ? Ik denk er eigenlijk dubbel over ...
Ik denk ergens dat de Islam op zijn retour is, hoewel in veel westerse landen het behoorlijk in opkomst is, zoals Engeland en Frankrijk. Maar wanneer je een land als Iran neemt, zie je dat daar een hele "underground" cultuur onder jongeren plaats heeft. Daar houden ze zich geheel niet aan de islamitische normen, maar conformeren zich aan de westerse cultuur. Dát vind ik een interessant gegeven ! Eveneens zie je in Iran steeds meer openlijk verzet tegen het regime en vóór de hervormingsgezinden.
Ik denk dat alle godsdiensten t.z.t. samengaan in een - door de VN bepaalde - wereldgodsdienst. De VN is daar al lang mee bezig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:06
|
|
|
|
Verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 12 oktober 2010, 23:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:12
|
|
|
|
[quote=ZINGA672]Ik ben maar 9 jaartjes jonger, dus misschien mag ik wel bogen op een beetje levenservaring? Of moet je daar de 50 voor gepasseerd zijn?
Als ik Willemijn goed begrijp moet je gewoon niets ondernemen en maar hopen dat het allemaal goed afloopt. Is tenslotte met haar kids ook gebeurd. Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar passiviteit heeft bij mijn weten nog nooit iets goeds gebracht.
Ik wil de zaken niet erger maken dan ze zijn, maar het is een feit dat het met veel jongeren niet vanzelf goed komt. Daar werk ik mee. ALS je denkt dat het nu de verkeerde kant opgaat en ALS er iets is dat je er nu aan kunt doen dan zou ik alles doen wat binnen je vermogen ligt. Misschien bespaar je, hem en jezelf (en anderen) daar veel verdriet mee.
GrZing |
ik leer graag, ff opgezocht. Ik heb ken geen latijns maar ben wel benieuwd wat het dan betekend. Slimme mensen die romeinen. Maar ik denk dat mannen dat ook wel kunnen zijn, varium et mutabile...
"De vrouw blijft een wispelturig en veranderlijk wezen." Latijn: "Varium et mutabile semper femina" Vergilius Romeins dichter (70 v. C. - 19 v.C.) Citaat afkomstig uit: Aeneis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 02:20
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Wie gaat er mee?
Ella (aka Naomi) Ilona Anita |
hmmmm 3+4 = 3...???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 04:06
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | ik leer graag, ff opgezocht. Ik heb ken geen latijns maar ben wel benieuwd wat het dan betekend. Slimme mensen die romeinen. Maar ik denk dat mannen dat ook wel kunnen zijn, varium et mutabile...
"De vrouw blijft een wispelturig en veranderlijk wezen." Latijn: "Varium et mutabile semper femina" Vergilius Romeins dichter (70 v. C. - 19 v.C.) Citaat afkomstig uit: Aeneis |
Ja, het is inderdaad van Vergilius. Dat was dan ook het enige dat ik wist. Tijdens de studieperiodes plaagde we onze vrouwelijke studiegnotes er wel eens mee.
Je ziet maar dat voor het bestaan van Christus de vrouw al doorgrond was... . Het zijn niet alleen lieve zachte wezentjes... Ondanks alles ben ik wel erg blij met hun aanwezigheid hoor. Laat ik daar maar eerlijk en duidelijk over zijn.
Frank (weer erg - loos...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 05:02
|
|
|
|
Ik moet toegeven dat ik niet alle reacties heb gelezen op deze topic. Soms is het moeilijk om de quotes te lezen en die te plaatsen bij de commentaren die er op volgen. Het is ook wel veel lezen en de reacties zijn uiteenlopend. Wat zeer zeker niet erg is want het zijn meningen van verschillende personen die in alle respect dit thema benaderen.
Soms denk ik wel eens, en dat is dan geredeneerd vanuit mijn standpunt, dat het allemaal nogal zwaar beladen is. Waarom zouden we niet kunnen vrijen zonder verbonden te zijn door een huwelijk. In je blootje voor een ander gaan staan is inderdaad niet zomaar iets. Toelaten dat je lichaam aangeraakt mag worden is ook niet min. Toch, wanneer dit gebeurt zonder enige dwang van de andere is daar niets mis mee. De kledij die je lichaam bedekt tegen koude of andere weersinvloeden heeft ook wel een verbergend karakter wat meestal onthuld wordt voor ons liefje. Er is ook een zekere schaamte en voorzichtigheid die ons behoed om zomaar in ons blootje te verschijnen. Gelukkig maar...
Sommige mensen zijn goed, zijn bedreven, met het geschreven en gesproken woord. Ze kunnen zo (h)eerlijk open zijn. Het binnenste van hun ziel en verlangens geven ze weer in mooie woorden en begrijpelijke zinnen. Ze laten je binnen in hun diepste gevoelswereld. Door wat ze zeggen en schrijven herken je meestal wel enkele zaken die je zelf zo niet zou kunnen verwoorden. Die mensen geven zich ook bloot. Het is immers niet altijd evident om heel open te praten over je gevoel, belevenissen, verlangens, fantasieën en wat nog meer. Ook dat is een vorm van vrijen. Een verbale vorm van vrijen die niet vereist om eerst gehuwd te zijn. Het is een uiting. Een mededeelzaamheid. Waarom is vrijen met je partner voor het huwelijk dan zo anders? Je laten zien en je laten voelen of zelf zien en voelen is toch ook zoiets als een heel diep en open gesprek dat je voert. Het is toch een uiting van vertrouwen naar de andere toe. Het is toch ook een respect hebben voor de andere wanneer hij of zij zich aan je wilt "tonen".
Iemand, ook een lezeres een deelneemster aan deze topic, schreef me onlangs in een mail dat ik progressief ben. Dat is ook zo. Ik was me er niet zozeer van bewust maar ze maakte me wel iets duidelijk. Ik ben inderdaad progressief in denken en doen. Niet op alle vlak maar toch wel in de gevoelswereld. Als een niet christelijk opgevoed mens leefde mijn zus en ik in een open-minded gezin. Alles was bespreekbaar zolang het maar netjes gebeurde. Zelf heb ik het geloof ontdekt en heb ik iets ondervonden van het “roepingsverhaal” zoals het beschreven staat in het evangelie. Ik wil dus zeer zeker niet het woord van onze Heiland ontkrachten door mijn visies. Ook is het niet mijn bedoeling om andere mensen hun principes af te nemen of die te veroordelen volgens mijn oordeel of beleving. Ieder is vrij om te denken en te doen wat hij of zij wilt. Wel beleef ik Gods aanwezigheid op een andere manier. Hij, onze schutse, is Liefde die ons liefde schenkt en leert wat liefde kan inhouden. Liefde kan er zijn en moet er zijn in een ongedwongen vorm. Het hoeft niet altijd bepaald te worden door regeltjes of verordeningen. Alles is veranderd sinds de eerste woorden van de Schrift. De beschrijvingen rond kernwoorden zoals liefde en geloof zijn een ietwat verouderd. Filteren, interpreteren en relativeren zijn eigenschappen die ons werden aangeleerd en die we ook mogen gebruiken. Hiermee wil ik niet de losbandigheid of een verkeerde vorm van vrijen promoten. Want wanneer vrijen onder dwang gebeurt is het niet meer “vrijen”, vrij-zijn. Ik ben dus niet een tegenstander voor sex voor het huwelijk. Zelf zeg ik liever: ik ben niet een tegenstander voor vrijen voor het huwelijk. Het woordje vrijen omsluit ook liefde en vertrouwen en respect. Vrij zijn voor een ander maar ook voor je zelf.
Dit kwam even in me op. In stilte wordt soms wel eens woorden geboren die een visie kunnen weergeven.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 05:28
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Dat is wel lief van je als je boodschappen voor je buren doet. Ik kreeg onverwachts een bos bloemen van mn buren als troost. Niet per mail, maar gewoon bij de deur met een dikke knuffel. Zo lief kunnen mensen onverwachts zijn. |
Oh maar ik krijg ook wel eens wat planten van de buren hoor. Vooral onkruid dan en een "bodembedekker" die mijn gazonnetje paars kleurt.
Ons Willemijn heeft gelijk: ik ben een zielepiet
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 08:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | nee nog niet |
Wat ontzettend lief Pieter, dat jullie wachten tot woensdag 13 oktober , maare...je hoeft jullie kleine meid dan niet persé Carin te noemen hoor, al zou ik het mega waarderen! Sterkte met de komende 3 dagen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 08:33
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Beste broeders en zusters.
Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.
Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk. Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel. Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn. Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.
Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe. Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.
Misschien tot later, deo volente.
hartelijke groet!
David. |
Heb de discussies tussen jullie niet gevolgd. Bemoei me er verder ook niet mee. Raakte me wel. !
Heb net een boek gelezen:
" De Uitnodiging "van W. Paul Young[/color] de moeite meer dan waard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 08:34
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | zou wel graag komen joelle..maar alles onder voorbehoud...is er daar een station...en zoja..zou iemand mij af kunnen halen??? en weer op de trein zetten? |
Leuk angelique dat je mee gaat! En voor jou vervoer zoeken we wel een oplossing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 08:41
|
|
|
|
Het etentje was erg gezellig en lekker. Schrok idd wel toen ik hoorde dat je met je handen moest eten maar wende daar ook weer gauw aan ( tja..geen keus hé ). Ontzettend leuk om een aantal Forummers in het echt te zien en zo zie je maar weer dat ze in het echt nog leuker zijn! TOP avond!
Sorry lepeltje...begreep juist dat iedereen naar huis wilde,maar luisteren is dan ook niet mijn sterkste kant, invullen weer wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 09:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ben erg benieuwd naar hoe de kalfspannenkoeken en bananenbier waren  |
Nou, ik niet. Geef mij maar een gewoon biertje.
Maar, iedereen wel een fijne avond toegewenst.[/quote]
Trouwens ook de kippen liepen ook los.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:00
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | rotterdm zij je tess waar licht dat  |
Nou Dukkie, je zegt het zelf al...gewoon het licht volgen richting het zuiden!
En anders je neus volgen; zodra je daar komt waar je de industrie gaat ruiken kom je er in de buurt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:03
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | kan ook uit verveling zijn..je tijd verdoen op cm..gelukig zijn er dan ook nog hobbys om weer optepakken..een relatie loop je tegenaan of niet..hoop niet te hard te lopem tegen iemand aan doet zeer |
Sja duk...daarom is CM ook uitgevonden he! Virtueel tegen iemand aanlopen is veel minder pijnlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:11
|
|
|
|
Wil dit restaurant al een tijdje eens uitproberen, wie gaat er mee? De bedoeling is om dit ergens eind November te doen...[/quote]
Hoi Tess, ik denk dat ik er al eens geweest ben. Ik kan de site die je gaf niet openen. Is het een Afrikaans restaurant?
R'dam is nu niet bepaald een stad waar je de wagen makkelijk kwijt kan.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:19
|
|
|
|
Het kennen van de Heilige Geest
Om te wandelen in Gods plan voor ons leven. Om te groeien in de vruchten van de Geest en te functioneren in de gaven en kracht van de Geest. Om te groeien in liefde, geloof en autoriteit. Om de juiste beslissingen te nemen. Om Gods vijand te verslaan. Om de zieken te genezen, wijsheid te spreken, demonen uit te drijven, Gods Koninkrijk te zien baanbreken in je leven en leefomgeving.
Ik wil je voorstellen aan een persoon die mij daarbij enorm heeft geholpen. Hij verlangt er heel erg naar dat je Hem, zijn Persoon, persoonlijkheid, zijn werkingen en kracht, leert kennen. Hij verlangt ernaar om je bij de hand te pakken en je mee te nemen in Gods plan voor jou.
De Heilige Geest voor Jezus
In mijn zoektocht om God beter te leren kennen, hoorde ik predikers spreken over de Heilige Geest. Hoe belangrijk de Heilige Geest wel niet was in hun leven. Er kwam een grote honger in mijn hart. “Wie is Hij?” De eerste jaren van mijn bekering ben ik enorm van Jezus gaan houden. Hij is echt helemaal geweldig. Ook leerde ik in die periode Gods Vaderhart kennen. Wat een zegen om de Vader te kennen! Maar wie is de Heilige Geest? Ik begon Gods woord te onderzoeken. Ik stelde mezelf vragen als: “Wat heeft Gods woord mij te vertellen over de Heilige Geest. Hoe belangrijk was de Heilige Geest eigenlijk voor Jezus?” Vooral deze laatste vraag boeide mij enorm. Wie is de Heilige Geest voor Jezus? Want wie Hij voor Jezus is, wil Hij ook zijn voor mij. De Heilige Geest heeft Jezus verwekt (Lucas 1:35). De Heilige Geest heeft Jezus vervuld (Matt. 4: 1, 14). Hij was de bron van kracht door wie Jezus wonderen en tekenen kon doen op aarde (Hand. 10: 38).
Jezus erkende Hem als zijn gids, coach, mentor en raadgever (Matt. 4:1). Vlak voor zijn dood heeft Jezus veel over de Heilige Geest gesproken met zijn beste vrienden (Joh. 14, 15, 16). Hij heeft Jezus uit de dood doen opstaan (Rom. 8:11). Hij geeft zijn discipelen een duidelijke, heldere opdracht om te wachten op de Heilige Geest voordat ze met de Grote Opdracht kunnen beginnen (Luc. 24: 49: Hand. 1:4). Jezus kende de Heilige Geest, net zoals Hij zijn hemelse Vader kende. Wat een zegen was de Heilige Geest voor Jezus.
De Heilige Geest persoonlijk leren kennen
In Joh. 14: 17 vertelt de Here Jezus zijn discipelen dat zij de Heilige Geest kennen! Deze tekst heb ik vele malen overpeinsd en geproclameerd. Een aantal jaren geleden sprak de Heer de volgende indringende woorden tot mij: “Vele christenen hebben de Heilige Geest ontvangen, maar niet velen kennen Hem. Tranen biggelden over mijn wangen. Ik riep uit naar de Heer: “Heer, ik wil de Heilige Geest kennen, zoals Jezus de Vader en de Geest kent.” Als ik terugkijk dan merk ik dat ik de Heilige Geest steeds beter leer kennen. Hij openbaart mij Gods vaderliefde en het wonder van Gods verlossingsplan in Jezus. Hij helpt mij bij het bidden en Bijbellezen en geeft mij instructies en praktische tips voor de dag en voor de (nabije) toekomst.
Wie is de Heilige Geest voor mij?
Voor mij is de Heilige Geest geen ding, geen onpersoonlijk kracht of een het. Hij is niet slechts de tegenwoordigheid, invloed of houding van God. Hij is niet een mist, een wind, een vuur, water, regen, olie of een witte duif. Dit zijn metaforen die bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid benadrukken en omschrijven. Hij is een Persoon die denkt, spreekt, voelt, plannen maakt, een wil heeft en gewoonweg briljant is. Hij is God! De alomtegenwoordigheid van God is in de Persoon van de Heilige Geest. De Vader en de Zoon zijn in de hemel, de Heilige Geest is hier op aarde, woont in en rust op mij. Door de Heilige Geest heb ik voortdurend gemeenschap met de Vader en de Zoon.
De Heilige Geest heeft mij gemaakt...
“De Geest Gods heeft mij gemaakt en de adem des Almachtigen doet mij leven” (Job 33:). Deze tekst heeft diepe genezing in mijn ziel gebracht. Mijn geest, ziel, persoonlijkheid en lichaam, ja alles wie ik ben, is het ontwerp van de Heilige Geest (Ps. 139:14). Mijn lichaam is Zijn tempel (1Kor 6: 19). Hij kent mij door en door. Hij kent mij veel beter dan ik mezelf ken. Hij weet precies wat er tijdens de conceptie, mijn geboorte, kinder-, tiener- en jeugdjaren met mij is gebeurd. Hij kent al mijn pijn, verdriet, trauma’s en ook de leugens waarin ik ben gaan geloven. In mijn dagelijkse wandel met de Heer giet de Geest de genezing van het volbrachte werk van Jezus uit in mijn ziel. Hij helpt me worden wie ik al ben in Jezus. Er is geen betere therapeut, psycholoog en psychiater.
door Gerard de Groot in Charisma (verkorte versie)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi Tess, ik denk dat ik er al eens geweest ben. Ik kan de site die je gaf niet openen. Is het een Afrikaans restaurant?
R'dam is nu niet bepaald een stad waar je de wagen makkelijk kwijt kan.
Frank |
Hoi Frank,
Het is een oosters/ noord-amerikaans restaurant!  Als je de link even kopïeert (of overtypt) in je browser dan kun je hem alsnog openen, en daar ook een menukaart vinden...
Parkeren is inderdaad nogal een uitdaging in Rotterdam, ik zal even kijken of er een creatieve oplossing is.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 10 oktober 2010, 10:22
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|