| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 11:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je moet alles eerst voorverwarmen Zing,ovens.....mannen.......alles  |
Aaah, weer wat geleerd. lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 12:21
|
|
|
|
| ANNELIES144 schreef: | Wie gaat er binnenkort gezellie mee uiteten bij Le Baron Zeist.
Ik dacht aan 30 oktober aanstaande., |
Ik ga ook mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 12:23
|
|
|
|
Zondag 17 oktober, Rom. 15: 1-17; Aanvallen en aanvaarden.
De ander aanvaarden-dat is gemakkelijk gezegd, maar nog niet zo eenvoudig om te doen! Aanvállen, dat gaat ons gemakkelijk af… Wat zou in de kerk meer gebeuren: aanvaarden of aanvallen? Ik ben, dat het eerste, het aanvaarden, het verliest van het tweede, het aanvallen. Steeds weer hoor je er over, lees je ervan. Christenen vallen elkaar aan! En waarom? Omdat ze de ander te horizontaal vinden, of te verticaal. Te veel op de naaste gericht, of te veel op het eigen zieleheil. Christenen vallen elkaar aan, omdat ze vinden dat de ander te vlug zingt, of te langzaam. Omdat ze vinden dat elke vernieuwing uit den boze is, of omdat ze vinden dat tradities uit de duivel zijn. Omdat ze vinden dat de ander te tolerant is, of omdat ze vinden dat de ander te streng, te strak, te star is. Soms lijkt het wel oorlog in de kerk. Groepen vallen elkaar aan. Familieleden vallen elkaar aan. Echtgenoten vallen elkaar aan, kinderen, buren. Paules wijst een andere weg. Aanvaardt elkander, zoals ook Christus ons aanvaard heeft tot heerlijkheid van God! Niet aanvállen, is zijn boodschap. Maar aanváárden! Niet altijd gelijk willen krijgen, ook al heb je misschien gelijk. Niet altijd het zó keren en wenden dat het voor jou gunstig uitkomt. Niet jezelf behagen, maar proberen het elkaar naar de zin te maken! Om zo samen te kunnen bouwen aan Gods tempel, maar proberen het elkaar naar de zin te maken! Om zo samen te kunnen bouwen aan Gods tempel, tot Zijn eer! Dát is liefde: niet aanvallen, maar aanvaarden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 12:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je moet alles eerst voorverwarmen Zing,ovens.....mannen.......alles  | vooral met de tijd die we weer te gemoet gaan is alles extra koud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 12:41
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Doe mij maar zo'n vent zonder de afgrond Eventueel met strand; dat mag wel  |
sla je slag zinga er is nog volop keus op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 12:52
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | ff googleen naar Het Nije Hemelriek???? Gaat wel door rond 14.00 aanwezig. |
Gezellig ja... tot vanmiddag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hoe kan dat nou? Je hebt die mixer toch eerst nodig voordat je het gerecht in de oven zet
GrZing! |
Nope! Bij Lasagne komt geen mixer kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:11
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Jezus stierf op Golgotha om iedereen die in Hem gelooft te redden van de eeuwige ondergang. In Johannes 18:36 staat: "Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier."
Volgens Prediker is alles in dit leven ijdelheid. Sinds de zondeval is het belangrijkste in dit leven dat wij gered worden voor de eeuwigheid. Misschien was het efficiënter geweest als God zodra iemand tot geloof komt, deze persoon direct opneemt in de hemel. Voordat iemand zich weer bedenkt. Of al was het maar om te voorkomen dat iemand terwille van zijn/haar geloof vervolgd wordt.
Zo verloopt het echter niet. Mensen die gered zijn worden niet ogenblikkelijk door God opgenomen. Bovendien waarschuwt Jezus zijn volgelingen dat ieder die in Hem gelooft vervolgd zal worden.
Ik kan dan eigenlijk maar 1 conclusie trekken waarom wij nog op deze aarde zijn en dat is omdat wij het Evangelie moeten verkondigen aan hen die nog niet gered zijn.
Of is er meer?
GrZing! |
Als we tot geloof gekomen zijn, moeten we in die positie gaan staan. Jezus heeft ons vrijgekocht, we zijn niet meer gebonden. Dat is niet voor straks in de hemel, maar we mogen nu al leven in die positie. Als je de brieven van Paulus leest, dan lees je niets anders. In Christus zijn wij....., door Hem zijn wij ...etc In die positie te gaan leven, dat is wat God van ons wil.
Zie de gehele kolossenzen brief, of
Rom 8: 18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:14
|
|
|
|
Blijkbaar komen we hier niet uit...dus ik ga het effe anders stellen:
Mijn huis staat op tweede kerstdag open! Gratis en voor nix....geen kosten! Voor alle eenzame zielen die net als ik zo balen om met kerst alleen te zijn. Alleen graag wel van te voren opgeven, enneh...ik ben werkloos.., als we onder elkaar afspreken dat we allemaal iets te eten of te drinken meenemen...muzikanten extra graag gewild... Tijden kunnen we nader bepalen, maar vol is vol! Dan moet het zo toch goedkomen? (P.S. ter uwer informatie, ik woon in Gouda) Voel je welkom! Angy
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 17 oktober 2010, 13:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:26
|
|
|
|
ik lees hier dat veel mensen afhaken omdat de reiskosten van te hoog zijn voor een uitje, daar ben ik wel mee eens want ov is gewoon schreeuwend duur. Maar ik hoor niemand voorstellen om als je naar dezelfde plaats gaat en je woont dicht bijelkaar en iemand heeft eigen vervoer om dan samen te reizen. Is nog gezelliger ook. Ideetje misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:31
|
|
|
|
wat ik mis is als je in de chatroom komt dat er een listje met namen staat die op dat moment niet er actief zijn om welke reden dan ook en je zegt hallo dat ze niks zeggen. Is er niet een oplossing dat de mensen zich niet even önzichtbaar kunnen maken als ze om welke reden even niet aan de chatgesprek kunnen/willen deelnemen. Ik denk dat het een hoop ergenis scheelt als je dan niet voor niks hoeft te groeten bij binnenkomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:52
|
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 13:52
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | ik lees hier dat veel mensen afhaken omdat de reiskosten van te hoog zijn voor een uitje, daar ben ik wel mee eens want ov is gewoon schreeuwend duur. Maar ik hoor niemand voorstellen om als je naar dezelfde plaats gaat en je woont dicht bijelkaar en iemand heeft eigen vervoer om dan samen te reizen. Is nog gezelliger ook. Ideetje misschien  |
Heel goed idee Daniel!!!!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 17 oktober 2010, 13:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:30
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | ...want ov is gewoon schreeuwend duur.... |
ja, ik moet toch èrgens mijn Saabs van betalen?!
nee, da's gekheid. ik ben het met je eens: het moet wel 'leuk' (dus betaalbaar) blijven. ik denk dat 30 euro voor iemand die met 3 kids in de bijstand zit heel anders klinkt dan iemand met een wereldsalaris.
misschien een idee om de kosten naar draagkracht te verdelen? en ja: dan betalen degenen die het breder hebben meer, ja! SO WHAT? Denk eens aan de dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt van degene die het niet kunnen betalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:31
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | | Natuurlijk..!!!!!!!!!! | het adres is groeneveld 12 in baarn.
Laatst aangepast door
|
BENNY340
|
op woensdag 20 oktober 2010, 15:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:33
|
|
|
|
Ik heb erover nagedacht dat we gaan op zaterdag 8 januari 2011 te varen en wandelen. Om lekker ontspannend na drukke decembermaand. Dan kunnen we ook voor elkaar nieuwjaar wensen, dat is toch wel handig, niet dan? Het eten moet je voor jezelf meenemen of kies je liever voor restaurantje? Laat ons maar eens weten. Degene die op zaterdag werken moet, kun je ruilen met je collega, er zijn enkele onder ons die op zaterdag werken,
zie informatie hieronder
http://www.biesbosch.org/detail_event.phtml?act_id=25618&username=gast@nationaalpark.nl&password=9999&publish=Y&username=gast@nationaalpark.nl&password=9999&groups=BIESBOSCH&app_search=&ftsearch=varen&list_mode=&orderby=&sortorder=&publish=Y&categories=&keywords=&lang=nl
Ik hoop dat velen aanwezig te zijn bij het mooie 1e nieuwjaarweekend op de Biesbosch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:39
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | wat ik mis is als je in de chatroom komt dat er een listje met namen staat die op dat moment niet er actief zijn om welke reden dan ook en je zegt hallo dat ze niks zeggen. Is er niet een oplossing dat de mensen zich niet even önzichtbaar kunnen maken als ze om welke reden even niet aan de chatgesprek kunnen/willen deelnemen. Ik denk dat het een hoop ergenis scheelt als je dan niet voor niks hoeft te groeten bij binnenkomst. | Je hebt ook mensen die alleen maar willen lezen om zo de mensen wat beter te leren kennen, verlegen misschien? En er zijn er die even naar de telefoon moeten, en geen twee dingen te gelijk kunnen maar wel kunnen lezen en niets willen missen. Trouwens er zijn er ook die het even over een ander willen praten (en dat kan dan ook niet meer) Lijkt me niet zo,n strak plan, maarja wie ben ik he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MUTSJE418
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 14:49
|
|
|
|
Soms... voel je je, ondanks mooie herfstkleuren opgehelderd door de zon, ondanks donkere wolken in de lucht met een prachtig goud randje er om en ondanks nog veel meer zegeningen, verdrietig en eenzaam.
Om mezelf dan een beetje op te vrolijken en tot rust te laten komen, zet ik dan een cd-tje op. Zo ook vanmiddag. Het volgende nummer werd gezongen, een bekend gedicht (geschreven door Geke Wiersma?) uitgevoerd in een mooi lied door Remco Hakkert:
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen. Graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift. Dat niets of niemand ze meer ooit daaruit kan branden, ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.
Houdt Gij mijn kinderen vast, als ik ze los moet laten en laat altijd U kracht boven hun zwakheid staan. Gij weet hoe mateloos de wereld hen zal haten, Als zij niet in het schema van de wereld zullen gaan.
Ik vraag U niet mijn kinderen elk verdriet te sparen, maar wees Gij wel hun troost, als ze eenzaam zijn en bang.Wil om Uws naams wil hen in Uw verbond bewaren. en laat ze nooit van U vervreemden, nooit, hun leven lang!
Normaal gesproken zing ik dit lied graag mee. Ik heb nog geen kinderen, maar waarom zou je het niet voor de kids in je familie bidden. Vandaag besefte ik dat God ook mij in de vraag om kracht, om bewaring, wil antwoorden. Wat een rust om te weten dat, hoe bang of eenzaam ik ooit nog eens zal zijn, God me niet verlaat.
Eenvoudige, bekende woorden... en toch raakt het me ineens. Wat hebben wij toch een geweldige God!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 15:01
|
|
|
|
Heel veel geluk voor jullie samen en je prachtige zoon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 15:22
|
|
|
|
Dat ik vanmorgen spontaan naar de kerk gegaan ben onvoorbereid, en God heel persoonlijk tot me sprak De vrijheid en onbevangenheid van mijn lieve kinderen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 15:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Daarnaast is er de winkel van Marlies Dekker... het mooiste en comfortabelste lingeriemerk dat ik ken. Dames, als jullie nou es echt kans op n leuke man willen maken... kleed je daar dan ook naar!
Je vergeet er even bij te melden dat je dan ook je credit card niet moet vergeten! Maar mooi is het zeker...... |
Ja, allemaal goed en wel maar hoe kunnen wij dat dan bewonderen? Mogen we het wel bewonderen
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 15:50
|
|
|
|
Is daar soms modeshow onder het eten????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 16:11
|
|
|
|
Erg mooi, ik ken de tekst vanuit het gedicht! Waardevol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 16:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, allemaal goed en wel maar hoe kunnen wij dat dan bewonderen? Mogen we het wel bewonderen
Frank |
We maken er toch geen afgoden van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 16:35
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is daar soms modeshow onder het eten????  |
En de mannen gaan spontaan kwijlen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 17:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | We maken er toch geen afgoden van  |
Naast God kunnen ook vrouwen in mooie "pakjes" god zijn hé Vrouwen kunnen in elk geval ook best lief zijn. Dat heb ik toch al mogen ervaren in mijn leven en zelfs hier op CM.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 17:30
|
|
|
|
Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Het adres is: Witte de Withstraat 16 3012 BP ROTTERDAM
Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 17:34
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | ik lees hier dat veel mensen afhaken omdat de reiskosten van te hoog zijn voor een uitje, daar ben ik wel mee eens want ov is gewoon schreeuwend duur. Maar ik hoor niemand voorstellen om als je naar dezelfde plaats gaat en je woont dicht bijelkaar en iemand heeft eigen vervoer om dan samen te reizen. Is nog gezelliger ook. Ideetje misschien  |
Dat is inderdaad een heel goed idee Daniel maar dan moeten er ook echte duidelijk afspraken zijn van waar en wanneer. Dan pas kan je gaan bekijken wie mee kan of wilt. De passagier(s) moet dan wel rekening houden met de driver of omgekeerd. Er valt dus nog veel af te spreken . Verder is het echt een goed voorstel hoor.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 17:42
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Blijkbaar komen we hier niet uit...dus ik ga het effe anders stellen:
Mijn huis staat op tweede kerstdag open! Gratis en voor nix....geen kosten! Voor alle eenzame zielen die net als ik zo balen om met kerst alleen te zijn. Alleen graag wel van te voren opgeven, enneh...ik ben werkloos.., als we onder elkaar afspreken dat we allemaal iets te eten of te drinken meenemen...muzikanten extra graag gewild... Tijden kunnen we nader bepalen, maar vol is vol! Dan moet het zo toch goedkomen? (P.S. ter uwer informatie, ik woon in Gouda) Voel je welkom! Angy |
Even afhankelijk van wat de familie doet...(weinig hoop k)...wil ik het zeker overwegen, mits ik inderdaad met iemand mee kan rijden  Dus als er nog iemand gaat uit de regio spijkenisse/rotterdam hou ik me zeker aanbevolen! Maar misschien is het dan wel leuk om allemaal zelf iets te eten of te drineken meenemen? Dan hoef jij niet voor alle kosten op te draaien...
Ik hou het forum even in de gaten
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 17 oktober 2010, 17:42
|
|
| Naar boven |
|
|