| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Sorry, maar ik begrijp het woord oudvaders niet. |
Oudvaders = vooraanstaande mensen in de kerkgeschiedenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Op dit moment lees ik geen boek. Ben het forum aan het lezen.  |
Leest lekker weg ,hè!
Drama / romantiek / spanning / ruzie en allemaal waargebeurd! Kan ( bijna ) geen boek tegenop!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Een duidelijk stukje. Ik denk overigens dat veel mensen uit een (behoudende) traditionele kerk, enorm zouden schrikken van zo'n dienst. Dat keuren ze bij voorbaat af. Toch denk ik wel eens dat de eerste gemeenten meer leken op een evangelische gemeente, dan op een traditionele gemeente.
Marijan, kijkt graag over kerkmuren heen |
Ik denk zelfs dat de evangelische gemeenten er ook niet op lijken. Paulus heeft toen niet voorniets al zijn briefen geschreven aan de evangelische gemeentes waar het mis mee ging.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 27 oktober 2010, 20:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:53
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Het is maar een vertaling  |
Ah joh....Pieter is jaloers! Niet iedereen heeft talent om beelden om te zetten in woorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:54
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Leest lekker weg ,hè!
Drama / romantiek / spanning / ruzie en allemaal waargebeurd! Kan ( bijna ) geen boek tegenop! |
En je hoeft de volgende dag niet te zoeken waar je gebleven bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |  |
Is er al iets bekend ,Mario? Zet Feyenoord zijn woorden om in daden vanavond?
Ik duim voor ze!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |  |
Is er al iets bekend ,Mario? Zet Feyenoord zijn woorden om in daden vanavond?
Ik duim voor ze!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | het is trouwens CALAMARIS |
Volgens mij bedoelde hij Kale Maris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En je hoeft de volgende dag niet te zoeken waar je gebleven bent. |
Zie je wel, is nog goedkoper dan een echt boek, realistischer en altijd up to date(n)....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En je hoeft de volgende dag niet te zoeken waar je gebleven bent. |
en enorm veel humor...ik zit me echt kapôt te lachen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:57
|
|
|
|
Kweetniet Chat, maar deze teksten vind ik nou niet bepaald bij jou passen! Kan me nog heugen dat je eerder, bij een soortgelijke woordkeuze, niet gecharmeerd was en nu dit.....ik niet snap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | en enorm veel humor...ik zit me echt kapôt te lachen...  |
Hmmm......kan natuurlijk ook aan jouw soort humor liggen vind het de laatste tijd nog wel mee ( eh....tegen ) vallen. Meer een aftroeven van elkaars mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is er al iets bekend ,Mario? Zet Feyenoord zijn woorden om in daden vanavond?
Ik duim voor ze! |
Oja, jullie zijn met 2 zie ik op de foto...jullie denken hetzelfde en schrijven ook hetzelfde...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 27 oktober 2010, 21:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:00
|
|
|
|
Annette....wat een ontzettend mooie foto van jou en Esther,ontroerend. De liefde van een moeder voor haar kind straalt er van af!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oja, jullie zijn met 2 zie ik op de foto...jullie denken hetzelfde en schrijven ook hetzelfde...  |
Haha, ik red mezelf wel hoor, don`t worry,mond is groot genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is er al iets bekend ,Mario? Zet Feyenoord zijn woorden om in daden vanavond?
Ik duim voor ze! |
Ja , 2 dingen............. Ze beginnen om 21.00uur. De uitslag is pas zo laat bekend , dat de meesten al op 1 oor liggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Het is maar een vertaling  |

grijns..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 27 oktober 2010, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik zou es n goeie borrel nemen en minder wiet roken als ik jou was...  |
wat is dat nu weer...een borrel???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:02
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Toch staat Chat open voor andere "ideen" zolang het bijbels gegrond is.... De titel kan ook een bewuste uitdaging zijn.... | Precies Mar, zo is het ook bedoeld, prikkelend. En gezien de reacties mag ik wel zeggen dat die opzet geslaagd is. Maar wat ik nog steeds jammer vind, is dat zonde en straf van God nog steeds zo aan elkaar gekoppeld is, terwijl ik vind, dat je verder moet kijken dan alleen straf van God en jezelf de vraag moet stellen, wat doet de zonde in mijn leven en wat richt het eigenlijk aan? En dat is zowel een theologische vraag, maar ook evenzeer een existentiële vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:03
|
|
|
|
Mijn naam word misbruikt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja , 2 dingen............. Ze beginnen om 21.00uur. De uitslag is pas zo laat bekend , dat de meesten al op 1 oor liggen. |
Bedoel je dan de toeschouwers in het stadion?
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 27 oktober 2010, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:05
|
|
|
|
[quote=CARIN303]Zie je wel, is nog goedkoper dan een echt boek,
Juist, jij snap.................ons zeeuw'n bin zuunig he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:06
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
wie as grunnegers ook heur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:06
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hmmm......kan natuurlijk ook aan jouw soort humor liggen vind het de laatste tijd nog wel mee ( eh....tegen ) vallen. Meer een aftroeven van elkaars mening. |
Ik vind net die droge opmerkingen van jullie zo grappig...de reacties...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mijn naam word misbruikt
 |
Pieter is er mee begonnen... Hij reageert zich af omdat hij nu thuis niets meer te zeggen heeft met al die vrouwen in huis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |
wat is dat nu weer...een borrel??? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hihi, je snapt het niet hé ... nou vooruit, ik zal het nog één keer uitleggen.
mijn zoontje verveeld zich écht nooit ... maar dat wil nog niet zeggen dat hij er tussen al zijn bedrijvigheid geen kattekwaad uit haald? ... en dat is nou juist op dié momenten als er géén toezicht is ... gek hé.
gelukkig heeft mijn zoontje meer goéde kanten dan verkeerde ... heeft een prima verhouding met zijn vader, en is al héél erg handig op timmer gebied ... ja, dat is hem met de paplepel in gegeven , en heeft denk al zón 20 geweren uitgezaagd hihi ... de één nog groter dan de andere, en moest laatst zóó lachen hé ... hij was weer eens in de schuur aan het timmeren, en was bezig met een ronde paal van 10 cm doorsnede en bijna 2 meter lang. hij had daar een punt aan gemaakt, en ik zei van ... waar ben je nu weer mee bezig ... wat moet dát worden? hij zei wacht ff, ik ben zo klaar en schroefde er twee handvaten aan. daarna gooide hij die paal op zijn nek en zei ... kijk pa ... een rakétwerper nou luitjes .. ik lag helemaal in een deuk, en zei toen ik weer bij kwam van het lachen, ó we gaan het nu zeker gróter aanpakken ... en zie hem nóg glunderen ... mmmm, héééérlijk zón joch ... |
Nog steeds zie ik niet waar je je echt zorgen om zou moeten maken... Ja, hij haalt ook wel kattekwaad uit, maar wat is daar mis mee? Wie is daar niet groot van geworden? Geniet vooral van je puber, zoals je in het laatste stuk laat zien! En ja, tuurlijk zijn er ook dan nog wel momenten van zorg, omdat je hem soms dingen ziet doen of dingen over of van hem hoort waar je tenen van gaan krullen... Dan mag je bedenken dat dat gewoon een onderdeel is van het volwassen worden, het zoeken naar zijn eigenheid. Alleen als er gedrag bij is dat echt bepaalde fatsoensnormen voorbijgaat, zou ik me voor kunnen stellen dat je je achter je oren krabt en je afvraagt hoe daar nu weer mee om te gaan... En ja, dat is best zwaar... Maar juist dan is het ook belangrijk om die andere dingen van je puber ook te blijven zien, want het is niet allemaal kommer en kwel...je mag ook gewoon van hem genieten als mens
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 27 oktober 2010, 21:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind net die droge opmerkingen van jullie zo grappig...de reacties...  |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:22
|
|
|
|
Volgende week Woensdag is het thema Charismatiche verleidingen. Iedereen van harte welkom om bij deze lezing te komen.
Shalom,
Anita
GEESTELIJKE VERLEIDINGEN IN DE EINDTIJD
* Charismatische verleidingen
* Woensdag 3 November 2010
Plaats: Synodaal Gereformeerde Kerk De Gast 58 ZUIDHORN
Cursusleider: Ds. Theo Niemeijer uit Losser
Tijd: Iedereen is alle avonden om 20.00 uur van harte welkom en de toegang is vrij.
|
|
| Naar boven |
|
|