| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:37
|
|
|
|
Nog 7 nachtjes slapen nog meer aanmeldingen?
nu 19 personen erbij Wie? JIJ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:46
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | frankt als je er erg nieuwsgierig naar zou mogen zijn geef ik het advies om ieder een mail te sturen om daar je vraag in te kunnen beantwoorden wie zou weten wat er nog uit zal komen dan |
dat is wel een goed idee maar ik wilde vorige week iemand een mail sturen ivm BDE en ik was al geblokkeerd zonder dat er voordien iets was. De moed is dan wel ver te zoeken. En waarom zou je als je een forum waar je iedereen kan bereiken dan ook nog eens persoonlijk gaan schrijven?
Eigenlijk was mijn vraag ook meer retorisch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En toevallig ook niet naar land van herkomst?  |
dank je wel Visser... Ik heb het al begrepen. Ik ga een Russische vrouw zoeken...euh, kent er iemand een goeie site of catalogus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag? Dat gaan we nog even afwachten.
Visser, die zo een personeelsfeestje heeft, waar gegeten en gedronken mag worden zoveel men op kan.  |
...dus is de hele familie Visser aanwezig zeker...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 6 november 2010, 17:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | En zo vreemd zijn jullie toch ook niet?  |
Nou...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:55
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Niet iedereen is zo’n ster-versierder als jij bent, Pieter.
(Gompie… hoe heb jij het in vredesnaam voor elkaar gekregen, om een ruim 10 jaar jongere vrouw te strikken.)  |
Marijan, ik heb het liedje gevonden als aansluiting op je vraag die je hierboven stelde....
http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s
graag gedaan hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een leugentje om best wil kan leiden dat men een pathologisch leugenaar wordt.
Het kan ook zo zijn dat als men van je weet dat je weleens een leugentje om best wil gebruikt, dat ze je als een leugenaar gaan bestempelen.
Wees voorzichtig met het gebruik ervan. |
Hoi Mariska :)
Ik zelf weet niet of dat een leugentje om 'bestwil' in de 'categorie'zoals Laurens die schetst, vrij onschuldig mijns inziens leidt tot een phatologiche leugenaar worden, ik denk het namelijk helemaal niet. Een pathologische leugenaar is in het algemeen gemeen denk ik.
Ach, en als 'men' weet, men 'weet' zoveel en denk zoveel te weten...
Ik ben er wel achter gekomen(soms door schade), dat het erom gaat hoe en wat God van je denkt. als ik zou moeten afgaan om wat mensen van mij denken....Gelukkig hoeft dat niet, en gelukkig weten de mensen die er toe doen wél genoeg van mij om mij te kennen. En..moet je altijd alles aan iedereen vertellen? Zoals bijvoorbeeld Laurens? is het echt zó belangrijk dat de school denkt dat hij ziek is in plaats van oververmoeid, met als motief dat hij zijn stagepresentatie goed wil doen? (dus niét dat hij het hele weekend is doorgezakt ofzo en door de kater niet op school kan komen? Dat is iets heel anders.
Groetjes en fijne week!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIETJE588
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:57
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na boswandeling in Baarn gaan we met z'n allen naar Enschede. Goed idee van jou.  |
Ik zal naar je/jullie uitzien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 18:00
|
|
|
|
Dat filmpje is hier niet te ontvangen , maar laat me raden: t is moeilijk bescheiden te blijven.......
Er was deze week een leuke film op tv, Shallow Hal......en Pieter vond het heel raar dat de hoofdpersoon me erg aan hem deed denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIENE892
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 18:28
|
|
|
|
|
Aan allen: De avond is te vinden op de site van christen singles.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 18:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De meeste topics hebben een stille dood en soms is er sprake van euthanasie.
Thomas |
Ik verlang er enorm naar, naar de eeuwige
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 18:53
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken. |
En wat is jouw mening? Wat wil jij?
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 7 november 2010, 15:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dat is wel een goed idee maar ik wilde vorige week iemand een mail sturen ivm BDE en ik was al geblokkeerd zonder dat er voordien iets was. De moed is dan wel ver te zoeken. En waarom zou je als je een forum waar je iedereen kan bereiken dan ook nog eens persoonlijk gaan schrijven?
Eigenlijk was mijn vraag ook meer retorisch...
 |
als echte man moet je je niet door 1 onaardig persoon uit je veld laten slaan er zijn ook vriendelijke persoonen op cm die niet dat onvriendelijke blokkade toe passen zeker kan het ook via forum maar je resultaat bewijst dat en via persoonlijke mailverwacht je als man toch ook retour antwoord en is ook weer jou wens vervuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:06
|
|
|
|
Als wij onze zonden belijden
over 1 Johannes 1:9
Jaap Fijnvandraat http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=2484
Wat is zondigen ?
Het vers waarvan we een gedeelte hierboven in de titel hebben weergegeven is het middelste van drie verzen die over zonde en zondigen gaan. Zondigen betekent “het doel missen” en wel het doel dat God met ons mensen voorheeft. Maar we missen dat doel niet omdat we door onkunde een andere weggaan dan de weg waarop God ons wil leiden. Het is geen kwestie van onkunde maar van ongehoorzaamheid.
Valse redeneringen
In vers 7 gaat het om mensen die zeggen dat ze geen zonde hebben. Nu wordt in de Bijbel onderscheid gemaakt tussen zonde als een verkeerde daad en zonde als de verkeerde aard die we hebben. Als we zeggen dat we geen zonde hebben dan misleiden we onszelf, zo zegt Johannes. Dat kan dus betekenen dat we zouden zeggen dat we geen zondige natuur hebben. Het zou ook kunnen betekenen dat we menen met de zonde helemaal niets te maken te hebben. Dat we zouden menen rein te zijn in Gods oog. Maar dat is niet in overeenstemming met de waarheid. Op de eerste bladzijden van de Bijbel wordt ons geopenbaard dat het eerste mensenpaar zondigde en dat die zonde doorwerkte in het nageslacht . In Gn 5 lezen we van alle mensen uit de oudheid (op één na) dat ze gestorven zijn en dat bewijst dat ze zondaars waren. Dat laatste geldt ook van die ene, van Henoch, maar God ging met hem een bijzondere weg.
In vers 10 gaat het erom dat we zouden zeggen dat we niet gezondigd hebben. Het zou hier kunnen gaan om mensen die de zonde wel verafschuwen, maar keihard beweren dat zij geen enkel kwaad gedaan hebben. Als we zo zouden redeneren maken we God tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons. We gaan dan dwars tegen Gods woord in. Als dat waar was zouden we ook nooit sterven (vgl. Rm 5:12).
Belijden ... aan wie?
We hebben dus allemaal gezondigd, maar wat moet er dan gebeuren? Johannes is daar heel duidelijk over hij spreekt over het belijden van de zonden en Hij zegt ook heel duidelijk aan Wie we onze zonden moeten belijden. Namelijk aan God die de diepste schuilhoeken van ons hart kent en tegen wie we in de eerste plaats gezondigd hebben. Als David tot inkeer komt na zijn zonde met Bathseba zegt hij in zijn gebed tot God: “Tegen U, U alleen heb ik gezondigd” (Ps 51:6). Had hij dan ook niet tegen mensen gezondigd. Ja zeker, hij had Uria ter dood laten brengen. Maar mensen vallen voor David weg. Hij ziet zich in het licht van God en beseft dat zijn zonde in de eerste plaats een zonde tegen God was.
Moeten we dan ook niet tegen mensen onze zonde belijden? Zeker wel, maar dan betreft het de mensen tegen wie we gezondigd hebben of de mensen die pastoraal gezien met de zondaar te maken krijgen. Dat is naar mijn gevoelen de betekenis van Jk 5:16 “belijdt elkaar de zonden”. Augustinus heeft er sterk de nadruk op gelegd dat we onze zonden aan God moeten belijden en niet aan jan-enalleman. Hij heeft dat ongeveer zo uitgedrukt: “ Wat heb ik te doen met mensen dat ze mijn belijdenis zouden horen alsof zij mijn overtredingen kunnen genezen. Een volk dat nieuwsgierig is hoe het leven van anderen eruit ziet, maar die er geen haast mee maken om zichzelf te corrigeren”Als we wat te belijden hebben laten we ons dan in de tegenwoordigheid van God stellen en uit het diepst van ons hart onze zonden aan Hem belijden. Dat is onze kant van het probleem.
Getrouw en waarachtig
De apostel Johannes verzekert ons dan dat als wij onze zonden belijden God getrouw en rechtvaardig is om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid”. Vaak is al gewezen op het merkwaardige gebruik van de woorden “getrouw en rechtvaardig” om te vergeven. Wij zouden verwacht hebben dat Johannes schreef dat God barmhartig en genadig is om ons te vergeven. Als God rechtvaardig en getrouw is dan zou Hij ons toch juist moeten veroordelen? Maar dan denken we egocentrisch en zetten onszelf vooraan in dit beeld. De woorden zijn juist heel terecht: God is getrouw aan Zichzelf en aan zijn Zoon Jezus Christus om hen de zonden te vergeven voor wie Jezus Christus op het kruis het rechtvaardig oordeel van God heeft ondergaan. Dat neemt niet weg dat God ons vergeeft en dat is zijn kant van de zaak.
Hoe nu verder ?
We belijden onze zonden en nemen ons voor niet weer te zondigen. Maar kunnen we dat in praktijk brengen? Niet in eigen kracht door te proberen “onze best” te doen, maar wel in Gods kracht die Hij ons wil geven en wanneer we de weg bewandelen die Hij ons aangeeft. David zegt dat in Ps 25:8 zo: “Goed en waarachtig is de Here, daarom onderwijst Hij de zondaars aangaande de weg”. Over de vergeving van God zou nog veel meer te vertellen zijn, maar zie daarvoor Toetsboekje 14 “Vergeven en vergeten”. Laten we echter vasthouden dat wij hebben te belijden en dat God dan vergeeft. Hoe fantastisch is dat!!
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:08
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Als wij onze zonden belijden
over 1 Johannes 1:9
Jaap Fijnvandraat http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=2484
Wat is zondigen ?
Het vers waarvan we een gedeelte hierboven in de titel hebben weergegeven is het middelste van drie verzen die over zonde en zondigen gaan. Zondigen betekent “het doel missen” en wel het doel dat God met ons mensen voorheeft. Maar we missen dat doel niet omdat we door onkunde een andere weggaan dan de weg waarop God ons wil leiden. Het is geen kwestie van onkunde maar van ongehoorzaamheid.
Valse redeneringen
In vers 7 gaat het om mensen die zeggen dat ze geen zonde hebben. Nu wordt in de Bijbel onderscheid gemaakt tussen zonde als een verkeerde daad en zonde als de verkeerde aard die we hebben. Als we zeggen dat we geen zonde hebben dan misleiden we onszelf, zo zegt Johannes. Dat kan dus betekenen dat we zouden zeggen dat we geen zondige natuur hebben. Het zou ook kunnen betekenen dat we menen met de zonde helemaal niets te maken te hebben. Dat we zouden menen rein te zijn in Gods oog. Maar dat is niet in overeenstemming met de waarheid. Op de eerste bladzijden van de Bijbel wordt ons geopenbaard dat het eerste mensenpaar zondigde en dat die zonde doorwerkte in het nageslacht . In Gn 5 lezen we van alle mensen uit de oudheid (op één na) dat ze gestorven zijn en dat bewijst dat ze zondaars waren. Dat laatste geldt ook van die ene, van Henoch, maar God ging met hem een bijzondere weg.
In vers 10 gaat het erom dat we zouden zeggen dat we niet gezondigd hebben. Het zou hier kunnen gaan om mensen die de zonde wel verafschuwen, maar keihard beweren dat zij geen enkel kwaad gedaan hebben. Als we zo zouden redeneren maken we God tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons. We gaan dan dwars tegen Gods woord in. Als dat waar was zouden we ook nooit sterven (vgl. Rm 5:12).
Belijden ... aan wie?
We hebben dus allemaal gezondigd, maar wat moet er dan gebeuren? Johannes is daar heel duidelijk over hij spreekt over het belijden van de zonden en Hij zegt ook heel duidelijk aan Wie we onze zonden moeten belijden. Namelijk aan God die de diepste schuilhoeken van ons hart kent en tegen wie we in de eerste plaats gezondigd hebben. Als David tot inkeer komt na zijn zonde met Bathseba zegt hij in zijn gebed tot God: “Tegen U, U alleen heb ik gezondigd” (Ps 51:6). Had hij dan ook niet tegen mensen gezondigd. Ja zeker, hij had Uria ter dood laten brengen. Maar mensen vallen voor David weg. Hij ziet zich in het licht van God en beseft dat zijn zonde in de eerste plaats een zonde tegen God was.
Moeten we dan ook niet tegen mensen onze zonde belijden? Zeker wel, maar dan betreft het de mensen tegen wie we gezondigd hebben of de mensen die pastoraal gezien met de zondaar te maken krijgen. Dat is naar mijn gevoelen de betekenis van Jk 5:16 “belijdt elkaar de zonden”. Augustinus heeft er sterk de nadruk op gelegd dat we onze zonden aan God moeten belijden en niet aan jan-enalleman. Hij heeft dat ongeveer zo uitgedrukt: “ Wat heb ik te doen met mensen dat ze mijn belijdenis zouden horen alsof zij mijn overtredingen kunnen genezen. Een volk dat nieuwsgierig is hoe het leven van anderen eruit ziet, maar die er geen haast mee maken om zichzelf te corrigeren”Als we wat te belijden hebben laten we ons dan in de tegenwoordigheid van God stellen en uit het diepst van ons hart onze zonden aan Hem belijden. Dat is onze kant van het probleem.
Getrouw en waarachtig
De apostel Johannes verzekert ons dan dat als wij onze zonden belijden God getrouw en rechtvaardig is om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid”. Vaak is al gewezen op het merkwaardige gebruik van de woorden “getrouw en rechtvaardig” om te vergeven. Wij zouden verwacht hebben dat Johannes schreef dat God barmhartig en genadig is om ons te vergeven. Als God rechtvaardig en getrouw is dan zou Hij ons toch juist moeten veroordelen? Maar dan denken we egocentrisch en zetten onszelf vooraan in dit beeld. De woorden zijn juist heel terecht: God is getrouw aan Zichzelf en aan zijn Zoon Jezus Christus om hen de zonden te vergeven voor wie Jezus Christus op het kruis het rechtvaardig oordeel van God heeft ondergaan. Dat neemt niet weg dat God ons vergeeft en dat is zijn kant van de zaak.
Hoe nu verder ?
We belijden onze zonden en nemen ons voor niet weer te zondigen. Maar kunnen we dat in praktijk brengen? Niet in eigen kracht door te proberen “onze best” te doen, maar wel in Gods kracht die Hij ons wil geven en wanneer we de weg bewandelen die Hij ons aangeeft. David zegt dat in Ps 25:8 zo: “Goed en waarachtig is de Here, daarom onderwijst Hij de zondaars aangaande de weg”. Over de vergeving van God zou nog veel meer te vertellen zijn, maar zie daarvoor Toetsboekje 14 “Vergeven en vergeten”. Laten we echter vasthouden dat wij hebben te belijden en dat God dan vergeeft. Hoe fantastisch is dat!!
Shalom, |
Weet je wat zo fijn is aan zondigen? Dat we het allemaal doen. Jij en ik, in woorden en daden...Niemand is vrij van zonde...Niemand...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | gewoon zorgen dat je deze week t ziekenhuis inkomt... en dan op 11-11 om keizersneej vragen  |
zijn ze hier erg terughoudend mee ... inleiden trouwens ook. snap ik ook wel ... maar als je je zo beroerd voelt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:14
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | En zo vreemd zijn jullie toch ook niet?  |
volgens cm normen schijnen wij mee te vallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:15
|
|
|
|
Maar ik zondig helaas nog wel
over 1 Johannes 3:6, 9; 5:18
Jaap Fijnvandraat http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=936
Vraag: Volgens deze bovengenoemde teksten zondig je niet meer als je wedergeboren bent. Maar ik zondig helaas nog wel. Ben ik dan niet wedergeboren? Die vraag beangstigt mij!
Antwoord: Iemand die wedergeboren is, is geen zondaar meer hoewel hij nog wel kan zondigen. We waren zondaars, maar verkeren niet meer in die positie. Dit is de leer van Paulus (2 Kor. 5:17; Rom. 6:6; Ef. 4:22-24; Kol. 3:9, 10; Rom. 5:8; 6:17, 18; 6:20; 6:22; 1 Kor. 6:10, 11; Rom. 7:5; 8:9 en let op de verleden tijd in deze teksten).
De apostel Johannes gaat nog verder en zegt, dat hij die uit God geboren is niet meer zondigt. Dit woord mogen we kennelijk niet in volstrekte zin opvatten, want in 1 Joh. 2:1 schrijft hij:
“Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld”.
Hieruit blijkt dat Johannes nog wel degelijk de mogelijkheid onderkent, dat gelovigen kunnen zondigen. Uit het begin en uit het slot van dit citaat blijkt namelijk, dat hij gelovigen op het oog heeft. De vraag is nu hoe we met teksten als 1 Joh. 3:6 enz. aan moeten. Er zijn twee verklaringen te geven en wel:
a. Als een gelovige zondigt, zondigt niet de wedergeboren mens in hem, maar het vlees dat nog in hem is. Paulus zegt iets dergelijks in Rom. 7:20: “Indien ik nu datgene doe wat ik niet wens, dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde die in mij woont” (dat neemt onze verantwoordelijkheid voor de daad niet weg, maar wijst de bron aan waar het kwaad vandaan komt).
De nieuwe mens die naar God geschapen is, kan namelijk niet zondigen. Het is het zaad van de wedergeboorte, het zaad Gods dat net zomin het kwade doen kan als dat God zou kunnen liegen. Als we zondigen wordt dat bewerkt door de zonde ofwel het vlees in ons. Het is ermee als met een geente wilde appelboom. De geënte loot kan niets anders dan goede appels voortbrengen; als er verkeerde appels voor de dag komen zitten die aan een tak die uit de oude stam gesproten is en die niet is weggekapt.
b. Met niet-zondigen bedoelt Johannes het niet praktizeren van de zonde als levensbeginsel. Het gaat niet om het bedrijven van een enkele zonde door verleiding en onachtzaamheid (zie nog eens 1 Joh. 2:1).
Het volgende voorbeeld zal dit verduidelijken. Van een schaap kunnen we zeggen dat het niet in de drek leeft. We bedoelen dan niet dat een schaap niet eens in de drek kan terechtkomen, maar dat zijn levenssfeer niet de drek is.
Omgekeerd zeggen we van een varken dat het wel in de drek leeft. Het wentelen in het slijk is zijn aard. Dat houdt ook niet in, dat een varken niet eens een keer gewassen kan zijn of op droge grond zou kunnen verkeren. Zijn eigenlijke levenssfeer is echter het slijk.
Zo heeft de wedergeboren mens niet de zonde als levenssfeer, hoewel hij nog wel zondigen kan, maar dan druist dat in tegen zijn (nieuwe) natuur.
Voor beide opvattingen is wat te zeggen want op zichzelf genomen zijn ze allebei waar.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na boswandeling in Baarn gaan we met z'n allen naar Enschede. Goed idee van jou.  |
Moeten we dat misschien eerst niet effe met zn allen overleggen Herman?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | das n pokke end lopen hoor.  |
Ik ga nie lopen Pietje, ik spóór! (voor deze keer wel)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dan mag jij voor mij gaan werken en het topic weer omhoog |
Moet je het ook wel boven houden he, Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:43
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ja ik vind de nbv pure verkrachting omdat het weg/toegevoegt is daar rust totaal geen zegen op !!! Zoals ook allerlei andere vertallingen mag van mij de prullebak belanden even lekker fikie stoken houd je ook nog lekker warm.
|
Krankzinnig Je beseft dus echt niet hoe je spot met Gods woord........zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen......wie is hier degene die tegen God schopt? Aan je afbeeldingen te zien heb je waanbeelden over jezelf als strijdende engel Gods of zoiets. Succes met je martelaarschap,ik kan je na deze woorden niet meer serieus nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:12
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Weet je wat zo fijn is aan zondigen? Dat we het allemaal doen. Jij en ik, in woorden en daden...Niemand is vrij van zonde...Niemand... |
Ongelukkige woordkeuze Frank... Iedere zonde is er 1 teveel en dat wij t allemaal doen, is niet fijn maar in en intriest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:17
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Ik ga nie lopen Pietje, ik spóór! (voor deze keer wel)  |
laat ons dan dit bijzondere en zeldzame moment koesteren in de trieste wetenschap dat je vele andere malen NIET spoort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Krankzinnig Je beseft dus echt niet hoe je spot met Gods woord........zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen......wie is hier degene die tegen God schopt? Aan je afbeeldingen te zien heb je waanbeelden over jezelf als strijdende engel Gods of zoiets. Succes met je martelaarschap,ik kan je na deze woorden niet meer serieus nemen. |
Als soldaat van God mogen we velen tot getuignis zijn gelegen als ongelegen. De tijden van nu pasten het vele mensen niet in andermans straatjes om naar de onaangename waarheid te luisteren ze horen liever de "aangename leugentjes" om best wil ja knuffel met iedereen he. Als je mij niet serrieus wil nemen dan mag je dat zelf weten ik zit daar niet mee het gaat mij erom dat Gods Woord centraal staat !!!
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Krankzinnig Je beseft dus echt niet hoe je spot met Gods woord........zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen......wie is hier degene die tegen God schopt? Aan je afbeeldingen te zien heb je waanbeelden over jezelf als strijdende engel Gods of zoiets. Succes met je martelaarschap,ik kan je na deze woorden niet meer serieus nemen. |
Ik pretendeer allerminst een schriftgeleerde te zijn die hier de waarheid en niets dan de waarheid betreffende de juiste vertaling kan verkondigen. Wel deel ik de mening van Anita betreffende de modernere vertalingen. Er word veel net-niet gepubliceerd en ik weet dat er in de bijbel ( althans in de statenvertaling) duidelijk staat dat er aan de inhoud van de bijbel NIETS af of bij gedaan MAG worden. In mijn beleving is de enige weg bij gedegenereerde vertalingen, inderdaad de, al dan niet letterlijke, brandstapel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:29
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | volgens cm normen schijnen wij mee te vallen  |
Sas... hoe serieus neem jij de cm-normen eigenlijk???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | en ik weet dat er in de bijbel ( althans in de statenvertaling) duidelijk staat dat er aan de inhoud van de bijbel NIETS af of bij gedaan MAG worden. | Is dat werkelijk wat er staat? Of gaat dat specifiek over de openbaring die op dat moment plaatsvindt?
Wat overigens niet onverlet laat dat het goed is om kritisch naar de diverse vertalingen te kijken. Al is het direct satanswerk noemen weer een uiterste dat wat mij betreft te ver gaat. Kijk eens naar de versterkende werking die de diversiteit kan hebben op het leren begrijpen/doorgronden van bepaalde tekstgedeelten. Het kan net even een ander licht over een tekst werpen als je er meerdere vertalingen bij haalt, waardoor je de tekst en daarmee God en jezelf beter kunt leren verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|