ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:25

MARISKA601 schreef:
Je kan ook paps laten lopen Duiveltje smiley
of is dat zielig?
kan jij bij de kleine meid blijven Clown smiley

Die heeft dat heel lief aangeboden hoor...maar die mag thuisblijven bij de kleine meid (en ik hoop stiekum zo dat ze ff een flinke poepluier produceert Duiveltje smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:27

SHANITA130 schreef:
Natuurlijk Lieve Meid!!!!!!!!! Ook al weet ik niet waarvoor, maar dat zal mij wel ontgaan zijn.
Alleen al de lieve manier waarop je het zegt, geeft bij mij al de wil en de neiging om te vergeven!

Shalom!

Zuster in Christus!

Vind het natuurlijk heel mooi dat je Anita wilt vergeven hoor...maar als je niet eens weet waarvoor, zou het dan echt nodig zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:29

ANITA324 schreef:
Juist omdat ik van mensen hou getuig je juist zoveel mogelijk.
Alleen ik weet dat ik niet uit mezelf dit kan doen.
Je wil zo graag iedereen het laten weten en daarvoor waarschuwen.
Verder kan ik dit alleen in gebed brengen en moet ik dit wel los laten.

Hartelijke groet,

Anita

Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.

Hoi Anita!

Ik vind dat je dit heel erg mooi hebt opgeschreven!!!!!!

Ja, soms moet je dingen wel loslaten, omdat je zelf niets)meer' kan doen.
En dan kan je ´alleen´ nog bidden.
En dat bidden, ja, da´s zo belangrijk!!!!!!!

Bedankt dat je dat nog even onder de aandacht brengt!

Ik vind dat God jou veel wijsheid geeft!!!!

Shalom!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:38

ANNETTE792 schreef:
Die heeft dat heel lief aangeboden hoor...maar die mag thuisblijven bij de kleine meid (en ik hoop stiekum zo dat ze ff een flinke poepluier produceert Duiveltje smiley )

Als ze dat weet te doen is het een hele knappe meid Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:54

ANNETTE792 schreef:

Kotsende smiley ...je kan de kleine meid misschien iets te eten geven wat de 'produktie' bevorderd. Friet met mosselen of zo. Of zuurkool... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:57

ANNETTE792 schreef:
Storm hier nog niet, wel veel regen......en ik moet zometeen met de kinderen met de lampionnenoptocht meelopen Gefrustreerde smiley
Dus de regenpakken liggen klaar en de lampionnen net met vershoudfolie waterproof gemaakt. En als ik thuiskom snel in een warm bad vermoed ik, krijg al kou bij het idee dat ik de deur straks uit moet.

Oh, arme Annet, ik ben niet jaloers op je Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:01

TESSYBEAR731 schreef:
Vind het natuurlijk heel mooi dat je Anita wilt vergeven hoor...maar als je niet eens weet waarvoor, zou het dan echt nodig zijn?

Hoi Tessybear!

Ik weet niet of het nodig is.

Maar-en hoe ik zelf Anita ervaar, al bijna een half jaar, vind ik haar heel erg aardig en denk ik zelf dat ze een heel goed hart heeft.

Vandaar!!!!

En haar bedoelingen zijn zeker goed, denk ik.
Het is denk ik erg goed om het evangelie te verkondigen.
en als iemand dat dan te enhousiast doet volgens anderen, ja, dan denk ik aan mezelf, toen ik tot geloof kwam 20 jaar geleden.
Toen was ik zo enthousiast over het geloof en ik nam het heel erg serieus 'wat ik overigens nog heb), dat ik het er heel erg vaak, te vaak erover had.
En ja, ik zat toen bij de ´vrije groepen´ en zat ik inderdaad, met de beste bedoelingen overigens over te nemen wat zij zeidden.
Dusz..dat ´je moet ´evangeliseren´ nam ik dan ook heel erg letterlijk.
En dat je ´moet´ waarschuwen voor de hel ook. Want, zo werd er gezegd in de vrije groepen, als je dat niet doet, ben je verantwoordelijk als je familie vrienden, collega´s en dergelijke naar de hel gaan, als je ze niet hebt gewaarschuwd vantevoren. En ook dat je ´moet´ vergeven.....Ook al toont de dader geen berouw en-of spijt. Terwijl ik, in mijn concordantie op Het Nieuwe Testament, alleen teksten met betrekking tot vergeven kan vinden, als de dader berouw heeft, of spijt betuigd, of er verdriet van heeft.
Dat waren echt oprachten die je-ik meekreeg. Achteraf ervaar ik het als een soort van ´zelf´ niet meer nadenken, maar napraten....

Terwijl het ook wat, erg veel, genuanceerder kon, achteraf.
Want wat ik deed was bijvoorbeeld op een verjaardag familieleden waarschuwen dat als ze niet geloven, ze voor eeuwig naar de hel gaan.

Ergens in het Nieuwe Testament staat dat je op een goed moment moet wachten om het evangelie te vertellen. Het staat er niet letterlijk zo, maar zo is het bedoeld. Ik zal het wel even opzoeken als ik tijd ervoor heb.

Evangelie verkondigen, dat is een opdracht, dat staat duidelijk in de bijbel.
Evangelie betekend ´Goed Nieuws´.
Dreigen met de hel is duidelijk niet ´Goed Nieuws´ overbrengen.... Zieke smiley
En ik lees duidelijk in Romeinen Hoofdstuk 2, dat mensen die niet geloven wél naar de hemel gaan. Dat het echt ´slechte´ mensen betreft, die tegen beter weten in, uit eigen keuze slecht zijn en willen zijn, dat die naar de hel gaan. die willen niet eens naar de Hemel, want dan kunnen ze hun slechte dingen niet blijven doen....Dit laatste heb ik van de schrijver C.S. Lewis..uit een van zijn boeken, zal es nakijken welk boek....

Nou ja, in ieder geval, wou ik dit even kwijt.
En natuurlijk is dit niet voor jou persoonlijk bedoelt.
Ik wou het even kwijt, nádat ik inging op je posting, dat ik niet helemaal weet wáárvoor ik Anita zou moeten vergeven. Ik vermoed wél dat het iets te maken heeft, met wat ik hierboven schrijf. Als dat zo is, tuurlijk vergeef ik iemand die in zijn enthousiasme dingen doet, die ik zelf ook deed toen ik jonger was...

Helaas heb ik nú geen tijd om hier verder en dieper en duidelijker op in te gaan....Mijn vriend komt zo.....Dusz nog het een en ander doen.... enzo

Laterzzzzz!!!!! Knipoog smiley
Ga ik er zeker verder op in!!!!!!!!!!!
Helaas moet-wil ik nu stoppen Twijfelende smiley
Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:35

SOFIE807 schreef:
Vergiffenis maakt het verleden niet mooier, maar wel de toekomst.

Hoi Sofie!

Dit vind ik heel goed bedacht en heel mooi gezecht, deze 'spreuk' zeg maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:38

K ben nieuw hier. Maarre zou ik wel al een knuffel mogen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:39

ANGELIQUE327 schreef:
Het stormt hier....en het giet pijpestelen. Mijn verwarming staat op 20 graden....maar ik kan maar niet warm worden....heeft iemand nog een knuffie over voor me? Liefst een hele warme! Verlegen lachende smiley
(je krijgtem met liefde retour!) Kussende smiley

twee graden hoger zetten Angelique , met 20° krijg ik het ook echt niet warm .... zelfs niet met virtuele knuffels ...
dus probeer eens ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:51

DAVID923 schreef:
een comminist zal aichzelf ook als humanist zien, zo ook een freethinker en atheist/agmost.
deze filosofie denkt dat de mens goed is van het beginsel, en ontkent God en de zondeval.

voorbeeld; i p v God te zoeken als Hij als de ziekte natuurampen en oordlogen over de aarde laat gaan, houden de humanisten een benefietconcert om de schade te beperken, dmage control, niet zoeken naar de wortel van het menselijk probleem.

Wat een dom voorbeeld zeg!!!
Christenen geven ook geld geloof ik, mischien niet aan benefietconcerten, maar via kerkcollectes bijvoorbeeld.... is dat soms geen dmage (?) control??

Ook de verlichting was uitermate humanistisch.
Blijkbaar wist je niet goed wat de term betekende heb je zonder enige studie deze topic gestart.

Arend kennende weet hij beter dan jij wat het humanisme inhoud... ik denk dat jij zonder enige studie deze term gebruikt hebt...

lang verhaal kort lees je Bijbel en google/wikipedia HUmanisme en je ziet het zelf. verder uitleg gun ik dit onderwerp niet.

http://www.trouwcommunities.nl/schrijf/zelf-schrijven/blogs/1233/14957.html

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:52

JASMYN704 schreef:
K ben nieuw hier. Maarre zou ik wel al een knuffel mogen? Smiley die vol vragen zit

ja hoor kom um maar halen Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:56

ANNETTE792 schreef:
Storm hier nog niet, wel veel regen......en ik moet zometeen met de kinderen met de lampionnenoptocht meelopen Gefrustreerde smiley
Dus de regenpakken liggen klaar en de lampionnen net met vershoudfolie waterproof gemaakt. En als ik thuiskom snel in een warm bad vermoed ik, krijg al kou bij het idee dat ik de deur straks uit moet.

Optocht is afgelast...he wat jammer nou zeg Clown smiley
Gelukkig voor de kinderen kunnen ze wel hun zak met lekkers op gaan halen bij school.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:58

JASMYN704 schreef:

Welkom Jasmyn! Enneh...wij dames onder mekaar houden wel van een knuffie hoor: komtie: Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:59

ANNETTE792 schreef:
Optocht is afgelast...he wat jammer nou zeg Clown smiley
Gelukkig voor de kinderen kunnen ze wel hun zak met lekkers op gaan halen bij school.

Mazzel Annet! (wel jammer voor je kids...die hadden zich erop verheugd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:01

SOFIE807 schreef:
twee graden hoger zetten Angelique , met 20° krijg ik het ook echt niet warm .... zelfs niet met virtuele knuffels ...
dus probeer eens ... Knipoog smiley

Thx voor de tip Soof ; meteen opgevolgd, enneh...t werkt!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:01

Maris?Is alles goed met je? Geschokte, onthutste smiley

Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:03

LEANNE226 schreef:
Maris?Is alles goed met je? Geschokte, onthutste smiley

Nee Maris zit klem tussen de printer...moeten we helpen trekken Maris?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:05

ZINGA672 schreef:
Oké, dus als iemand ergens geen berouw van heeft is het voor mijzelf beter die persoon te vergeven (en dan moet ik ook vergeten). Zodat die persoon, die nergens berouw van heeft, doodleuk mijn leven weer binnen banjert en de ene verwoesting na de andere aanricht?? Smiley die vol vragen zit

Inderdaad Zieke smiley

Ben ik zelf mee doodgegooit. Toen ik pas tot geloof was gekomen. Vergeven MOET.
Ook al is het je eigen V@#$%. En ook al ben je als kleuter achtergelaten, regelmatig weken voor
G%$#, bij andere P@#$%^%. En later rond een jaar of 10......Met medeweten van V@#$% verkracht door aangetrouwde O@#$%.....van 50/60 jaar ouder dan ikzelf was....
Net als de reklame op tv tegen kinderuitbuiting, zie je zo'n dikke oude vent, die een arm om een meisje van een jaar of 10 heeft.....
Deze laatste zin gaat alleen op voor mensen die de reklame kennen van 'Stop Kinderuitbuiting'.

Hoeveel mensen inclusief mezelf zijn niet nog verder beschadigd, voor zover dat mogelijk is, omdat ze 'moeten'/moesten vergeven van bepaalde christelijke groepen.

Zelfs als de dader helemaal geen berouw toont, je zelfs uitlacht als niemand erbij is, zo van dat je lekker toch niets kan bewijzen....

Vergeven is weer hartelijk met de ander omgaan alsof er niets gebeurt is. Net zoals God ons vergeeft.
God zegt niet van dat Hij wel wil vergeven, maar dan verder geen contact wil.

Nou, ik moet/wil nu even stoppen, want ik heb geen tijd meer nu.
Laterzzzz!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:06

TESSYBEAR731 schreef:
In 1948 kwam het eerste potje pindakaas in Nederland op de markt, maar dat mocht niet onder de naam pindaboter. Boter was namelijk een naam die speciaal was vastgelegd voor echte roomboter. Dus alleen roomboter mocht boter heten. Andere botersoorten hadden de naam margarine. En toen moest er dus een andere naam bedacht worden. De naam pindakaas werd gekozen, omdat pindaboter werd vergeleken met leverkaas. Dat is ook broodbeleg waar helemaal geen kaas in zit, maar wel kaas in de naam heeft.Leverkaas behoort tot de vleeswaren en is sterk verwant aan leverpastei, maar het is door toevoegingen als zetmelen steviger geworden.
Het voordeel daarvan is dat het in dunne plakjes te snijden is en door de slager of vleeswarenindustrie voorgesneden kan worden verkocht. Het snijverlies is minimaal. Om leverkaas, dat blokvormig is, zit vaak een karakteristiek laagje spekvet. De aanduiding kaas slaat op de snijdbaarheid. Een ronde variant op leverkaas is de Berliner leverworst. Leverkaas is voornamelijk gemaakt van varkenslever en -vlees.

Tevreden mevrouw? Engeltje smiley

Nou zeker!
Goh....wat een verhaal :)
Als ik nog eens iets wil weten ga ik gelijk naar jou. Makkelijk zo'n
encyclopedie bij de hand.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:07

ANGELIQUE327 schreef:
Nee Maris zit klem tussen de printer...moeten we helpen trekken Maris?

Jij trekt aan de voorpootjes,ik aan de achterpootjes? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:08

Sjonguh...hebben jullie op het nieuws dat beeld van Jezus gezien in Polen?

"Maak geen beeltenis..."
Guess rules really are made to be broken Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:08

LEANNE226 schreef:
Jij trekt aan de voorpootjes,ik aan de achterpootjes? Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley echt een 'blonde' opmerking...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:09

LOES550 schreef:
Nou zeker!
Goh....wat een verhaal :)
Als ik nog eens iets wil weten ga ik gelijk naar jou. Makkelijk zo'n
encyclopedie bij de hand.

Ik strijk graag de eer op maar hij behoort mij helaas niet toe, Loes...
Lang leve het wereldwijde web Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:10

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley echt een 'blonde' opmerking...

Sorry Frank,ik ben vandaag gremieterig Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:13

WILLEMIJN232 schreef:
Kijk jij het sinterklaasjournaal trouwens????? Verraste, verbaasde smiley

Volgens dat zelfde Sinterklaasjournaal zijn verschillende mensen uit Harderwijk er van overtuigt dat de Sint al geweest is. Er was zelfs een man die al met een kerstboom liep te zeulen omdat hij de Sintboot zag wegvaren...
Gaat het feest dan niet door op zaterdag? Zien we W-tje dan niet op televisie? Of is er iets heel eigenaardig aan de hand met de inwoners van Harderwijk?

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:15

[quote=SHANITA130]Inderdaad Zieke smiley

Ben ik zelf mee doodgegooit. Toen ik pas tot geloof was gekomen. Vergeven MOET.
Ook al is het je eigen V@#$%. En ook al ben je als kleuter achtergelaten, regelmatig weken voor

(je tekst even weggedaan) wat erg voor je shanita. Wat kunnen mensen toch vreselijke dingen doen. Dat zijn geen mensen meer.
Maar bedoel je dat God hen vergeeft voor alles wat ze een ander aandoen? Kunnen zij gewoon weer vrolijk verder leven? Dat zou toch niet mogen?
liefs van mij
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:23

LEANNE226 schreef:
Sorry Frank,ik ben vandaag gremieterig Duiveltje smiley

Dat woord heb ik weer moeten opzoeken en het zou verdrietig betekenen. Klopt dat? Komt het door de snert van je vriend die je niet lekker vind? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:27

Wat er bedoeld word is dat het voor jezelf helend kan werken om iemand te vergeven. Wanneer je wrok blijft koesteren jegens iemand kun je bij jezelf een soort van "blokkade" oproepen waardoor het verwerkingsproces word opgehouden.
Daarnaast staat in de bijbel dat Jezus ons oproept om altijd te vergeven...(70x7) en daarom zien veel mensen het als een "moeten"...
Maar in sommige gevallen word je niet eens om vergeving gevraagd, dus hoe zou je die dan moeten schenken?
Wanneer je dan in staat bent om die persoon toch te vergeven, zal de boosheid afnemen en het je niet meer in de weg staan...

(even heel kort omschreven maar hoop dat het duidelijk is)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:27

ja ik vind die inzamelingen ook onzin.
wat new orleans is overkomen is duidelijk een straf over de vele occulte zaken (voodo zwarte magie) en orgie-feesten die er werden gehouden.

tuerlijk is het niet fout om die mensen te helpen, maar nog belangrijker is EVANGELISEREN en oproepen tpot bekering en geen symtomen gaan bestrijden, dus nee, geen dom voorbeeld.

luc 13:

2 En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

ik denk dat hij humanisme bedoelde als inleven en er zijn voor andere mensen als ideologie, niet de werkelijke betekenis en wat het humanistisch verbond er mee doet.

jammer je reactie was een slag in de lucht, wel een nobele poging.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 11 november 2010, 18:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 ... 6194 Volgende
Pagina 1501 van 6194