| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Huh.. ik in een printer... nou weet ik waarom ik laats pijn in mijn nek had
Maar alles is verder okee.. |
Nu ben je dus bedrukt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:41
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Moet van mezelf vanavond vroeg onder de wol...ben al zo'n uur onderweg maar wil niet echt lukken Wat nu?!  |
Ruilen met mij? Mijn verhaal wil ook niet vlotten. Neem jij t verhaal over; ga ik lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:43
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ruilen met mij? Mijn verhaal wil ook niet vlotten. Neem jij t verhaal over; ga ik lekker  |
Dat zal helaas niet gaan lukken ben k bang...mijn voornemen staat namelijk nog steeds dus zodra ik me weer los kan rukken van mijn pc-tje... 
Succes met je verhaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:44
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Daar waar het hardst stinkt natuurlijk, aan de Rotte  |
Aha. Zat daar niet een kikvors luid te wenen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:45
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Aha. Zat daar niet een kikvors luid te wenen? |
Sja, die wacht op zen prinsesje natuurlijk...om em te
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:54
|
|
|
|
|
Of ik jullie niet kon missen, laat ik graag in het midden. En of het met mij nog wat wordt (en met wie) zal moeten blijken. (hm...hier gaat iets mANK...HE,jeetje, weer die caps-toets.) Vooralsnog is het voor 1 maand. Tzt zie ik wel weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:24
|
|
|
|
| RUTH485 schreef: | lieve mensen,
Jullie halen nu twee dingen door elkaar . Om te kunnen vergeven [is eenzijdig/komt van één kant]heb je één persoon nodig en dat ben jezelf , je zet jezelf daarmee vrij van een persoon en of situatie .Je laat het los zeg maar , je weigert om het aan je te laten kleven .
Dan is er ook nog verzoening : en daar zijn er twee voor nodig , dus de aangedane en de veroorzaker die tot verzoening kunnen beslissen als ze het "eens " worden .Beide partijen zijn gehoord en er is "genoeg- doening" bereikt .
Twee héél verschillende zaken die vaak doorelkaar worden gehaald. |
idd. Ruth, mooie bijdrage.
Waar ook altijd veel misverstand over is merk ik, is vergeven en vergeten... Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat je gebeurtenissen zou moeten vergeten... maar ik vind dat iets wat je niet van iemand kunt vragen... Soms duurt zoiets niet eventjes maar jaaaaren... dan kan je toch niet vragen omdat maar te vergeten ? Dat is dan een onderdeel geworden uit een deel van jouw leven... niet dat je er in moet blijven hangen, tuurlijk niet, maar ook al hoort iets tot het verleden, dan nog hoort het bij jouw levensverhaal... Ik hoop echt dat mensen na gaan denken voor ze zoiets zeggen... je kunt er mensen diep mee kwetsen, terwijl mensen geen notie hebben wat dat voor die persoon betekent.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 11 november 2010, 23:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:32
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Quote uit Bijbelse Theologische Encyclopedie Dit woord betekent eigenlijk "mijn meerdere" en werd gebruikt in de betekenis "mijn leraar, meester." Het was ten tijde van Christus de eretitel waarmee schriftgeleerden door hun leerlingen en andere personen aangesproken werden. {#Mt 23:7} Iemand bij zijn naam noemen betekende een gebrek aan eerbied. De schriftgeleerden gaven deze titel aan iedereen die leerlingen om zich heen verzamelde en deze in de godsdienst onderwees. Zo werd ook Johannes de Doper door zijn discipelen rabbi genoemd, {#Joh 3:26} en vooral Jezus door zijn volgelingen {#Mt 26:25,49 Mr 9:5 11:21 14:45 Joh 1:38,49 4:31 9:2 11:8} en door andere personen. {#Mr 10:51 Joh 3:2 6:25}
De veel vaker voorkomende titel didaskale ("leraar," in de (Statenvert. en NBG ‘51 "meester"), die Lucas altijd gebruikt, is niets anders dan de Griekse vertaling van het Hebreeuwse of Aramese woord rabbi. {#Joh 1:38}
Het voller klinkende "rabbouni," beter "rabboni" {#Mr 10:51 Joh 20:16} betekent eigenlijk hetzelfde, met die verstande dat rabbon tegelijk de gewone Aramese uitdrukking voor "heer" is, dus zoveel als "mijn heer" betekent.
"Rabban" betekent "meester," "leraar," maar ook wel "vorst," overste," en was in deze betekenis de eretitel van de opvolgers en verwanten van Hillel, met name van Gamaliël; aan hoofden van scholen buiten Palestina werd deze titel zelden gegeven. Palestijnse leraren noemde men gewoonlijk rabbi, Babylonische rab of mar.
Het gaat bij deze titel vooral om een erkenning van iemand als meerdere, waarbij de nadruk bij rabbi dan volgens mij vooral ligt op de mogelijkheid om van iemand te leren, waardoor je respect krijgt/hebt voor zo iemand. |
Thanx!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:34
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik ben een verhaal aan het voorbereiden en vraag me af wat de betekenis en de gevoelswaarde van het Aramese woord Rabboeni is.
Rabbi betekent 'meester' en voor zover ik weet betekent Rabboeni 'mijn meester'. Meer kan ik er echter niet over vinden.
Kan iemand hier nog iets over vertellen?
GrZ! |
Mag ik vragen met wat voor verhaal je bezig bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:40
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | idd. Ruth, mooie bijdrage.
Waar ook altijd veel misverstand over is merk ik, is vergeven en vergeten... Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat je gebeurtenissen zou moeten vergeten... maar ik vind dat iets wat je niet van iemand kunt vragen... Soms duurt zoiets niet eventjes maar jaaaaren... dan kan je toch niet vragen omdat maar te vergeten ? Dat is dan een onderdeel geworden uit een deel van jouw leven... niet dat je er in moet blijven hangen, tuurlijk niet, maar ook al hoort iets tot het verleden, dan nog hoort het bij jouw levensverhaal... Ik hoop echt dat mensen na gaan denken voor ze zoiets zeggen... je kunt er mensen diep mee kwetsen, terwijl mensen geen notie hebben wat dat voor die persoon betekent. |
Idd, Susannah!
Alles wat je meegemaakt hebt in je leven heeft je gevormd tot wie je nu bent. Dit proces blijft je hele leven doorgaan.
Dat betekent m.i. idd dat je wel mensen kunt vergeven, maar dat je nooit kunt vergeten wat er gebeurd is en dat hoeft ook niet, omdat je anders een deel van jezelf zou moeten verloochenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:53
|
|
|
|
arend, ik lees eens over de verlichting, bezoek eens een forum als freethinkers of het humanistisch verbond........
dan snap je waarom ik de volgende tekst plaats:
psalm 2:
1 Waarom woelen de volken en zinnen de natiën op ijdelheid? 2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde en de machthebbers spannen samen tegen de HERE en zijn gezalfde: 3 Laat ons hun banden verscheuren en hun touwen van ons werpen!
4 Die in de hemel zetelt, lacht; de Here spot met hen. 5 Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn, en verschrikt hen in zijn gramschap: 6 Ik heb immers mijn koning gesteld over Sion, mijn heilige berg.
7 Ik wil gewagen van het besluit des HEREN: Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij; Ik heb u heden verwekt. 8 Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw erfdeel, de einden der aarde tot uw bezit. 9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren knots, hen stukslaan als pottenbakkerswerk.
10 Nu dan, gij koningen, weest verstandig, laat u gezeggen, gij richters der aarde. 11 Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving. 12 Kust de zoon, opdat hij niet toorne en gij onderweg niet te gronde gaat, want zeer licht ontbrandt zijn toorn. Welzalig allen die bij Hem schuilen!
*
Wat een eer om zo`n God te mogen dienen!
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 12 november 2010, 15:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:57
|
|
|
|
Ja zonder vergeving geen verzoening maar je kan wel vergeven zonder verzoening. En waarom vergeten? Dat kan niet eens. Alles wat je mee maakt vormt je. De scherpe kanten gaan er na verloop van tijd af, maar de herinnering ligt altijd te waken om je te waarschuwen dat je niet weer in zo'n situatie terecht komt. Dat kan positief zijn maar ook negatief. Vooral als het personen betreft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:59
|
|
|
|
De Bijbel is geïnspireerd door de Heilige Geest. Hij was actief bezig bij het ontstaan van God Woord. Ook het verstaan van de Bijbel en vertalen van de bijbel is een geestelijk proces. Gods Woord is geestelijk en kan alleen geestelijk begrepen worden. En God openbaart het zijn kinderen door Zijn Geest. Uiteindelijk komt het erop aan; waar verwacht je het van? Van God of van iets anders? Grote geleerdheid is waardeloos als men zich niet afhankelijk wil laten leiden door Zijn Geest. Zowel bij Het lezen als bij het vertalen dient hierom gebeden te worden. Want zo de Heere het huis niet bouwt, tevergeefs bouwen de bouwlieden. Deze leiding kan alleen uit geloof verwacht worden, anders blijft het een gesloten of verborgen of verzegeld boek. Vertalers dienen daarom gelovigen te zijn (een broeder of zuster in Christus). Het is daarom niet zo vreemd dat voor Zijn volk geldt “.. ,dat hun de woorden Gods zijn toevertrouwd.” (rom3:2). [We hebben gesproken over wat een gelovige is, en dat alleen gelovigen mogen vertalen, als je hier nog bedenkingen over hebt, dan graag op de uit de bijbel genoemde argumenten ingaan]
Toepassing 1 Helaas is het NBV-vertaalteam anders van samenstelling: De NBV-vertaler van der Louw verklaarde zelf in een interview: “Het vertaalteam bestaat uit mensen van allerlei confessies. Zo zitten er naast diverse soorten protestanten enkele rooms-katholieken. Ook zijn er die geen specifieke kerkelijke achtergrond hebben. (...) ” (weekblad Koers, 13-10-1995). ergens anders las ik: “Het is bekend dat in het uitgebreide team van wetenschappers dat verantwoordelijk is voor de vaststelling van de tekst van de NBV, het geloofsvooroordeel grotendeels of geheel ontbreekt. Moderne theologen geloven niet meer in de goddelijke inspiratie en in de onfeilbaarheid van de Schrift. Als we nagaan welke geleerden uit welke kerken en organisaties hebben meegewerkt aan de NBV, dan wordt dat ook meteen duidelijk.” Ook zelfs een rabijn (die dus christus verwerpt) zat in de begeleidingscommissie. (begeleidingscommissie is de “belangrijkste orgaan verantwoordelijk voor de inhoudelijke begeleiding van het vertaalproject. De commissie heeft op basis van het commentaar van de supervisoren de vertaling getoetst en de definitieve tekst vastgesteld.”)
Hierom gebruik ik de NBV niet.
Toepassing 2 CHATULIEM, erg sterk van je vond ik het punt dat je naar voren bracht dat voor een bijbelvertaler moet gelden: “Die Gods Woord als onfeilbaar ziet en bereid is zich te onderwerpen aan het Woord, zonder voorbehoud”. Ben je ervan bewust dat dit niet het geval is bij de NBV ? Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de NBV-inleidingen op de bijbelboeken: het is Schriftkritisch! Graag licht ik dit desgewenst toe.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op vrijdag 12 november 2010, 00:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:11
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Of ik jullie niet kon missen, laat ik graag in het midden. En of het met mij nog wat wordt (en met wie) zal moeten blijken. (hm...hier gaat iets mANK...HE,jeetje, weer die caps-toets.) Vooralsnog is het voor 1 maand. Tzt zie ik wel weer. |
Gezellig hoor. Blijven we iig op de hoogte van de restyling van de saabs oeps sorry met een hoofdletter zeker....Saabs of is het Saaben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:11
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:36 GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !) dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
wij rekenen op veel gezellige mensen
dus mensen geef je op want vol is vol!
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 ? (onder voorbehoud) 7. chatuliem619 8.rose524 9. crossroad317 (onder voorbehoud) 10. herman 11.mary656 ? 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.
sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b. we kijken naar jullie uit |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sja, die wacht op zen prinsesje natuurlijk...om em te  |
hm misschien toch leuk om eens bij die Rotte te gaan kijken...... Je weet maar nooit wat ik daar vind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:15
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat heb jij met t lepeltje gedaan?!
 |
Ze heeft lepeltje verplaatst naar de zondag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:22
|
|
|
|
[quote=MARIJAN072]Huh , is dat bewezen Dat hoor je mij niet zeggen. Ook over de Zuiderlingen zal vast iets te zeggen zijn, maar daar heb ik geen kenner over gesproken.
'k Denk dat in het midden van het land, de meeste normale/gemiddelde/niet afwijkende mensen wonen. 
Ja dat denk ik ook want ik woon er
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:28
|
|
|
|
[quote=LOES550]
Haha, idd Loes, kan het volledig be-amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:45
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben?  |
Anders loop je wel de foto tentoonstelling mis .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:45
|
|
|
|
JIPPIE!!! mn oude autootje is klaaaaaar! Ga m morgen ophalen, eerst stukkie met de bus, met de fiets toch net iets te ver met die regen. Bij Groeneveld om de hoek. Mn ex man even bedanken voor al t werk. Avonden lang heeft hij eraan gesleuteld. Geweldig. (Toen ik God leerde kennen werd de relatie tussen mn exman en mij ook beter. Geen gescheld meer, maar praten. Mijn dankbaarheid is heel groot)
En dan brumbrum loesje kan weer lekker rijden......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:47
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | ja hoor kom um maar halen  |
Jij had toch je buik vol van vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:49
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Bedoel je nu een echte of een virtuele Jij bent gul, Angelique!
Hmm......er gaat ook eigenlijk niks boven een échte knuffel.  |
Ja ja, krijg je niet genoeg dan ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:52
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | toch netjes: 9 dagen
 |
De Tomtom kan het dus wel ..... (kwestie van goed luisteren)
Welkom terug Griffin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:52
|
|
|
|
leuk filmpje die kon ik nog niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:56
|
|
|
|
Jacobus 5 vers 16
Hoi hoi,
Wie heeft er zin om met mij elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 de gebedsroom te leiden? en evt nazorg geven?
Het is erg dankbaar werk om te doen, en elke week ervaren we in de gebedsroom ook Gods nabijheid en zegen.
Ik ben Zinga en Vandam erg dankbaar dat zij een paar keer hebben ingesprongen, maar zij kunnen niet iedere week mee doen.
Lieve groet en Gods rijke zegen,
Martha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 01:13
|
|
|
|
en van deze uitvoering word je ook nog heel vrolijk!!!! toch wel jammer dat we dit niet veel in de kerk zingen dank je cross
|
|
| Naar boven |
|
|