ChristianMatch

Forum

Humanisme
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:18

CROSSROAD317 schreef:
Ik snap je opmerking niet Sus, God heeft de mens zo Lief gehad dat Hij Jezus naar deze aarde stuurde om een weg tot redding te creëren. Zijn Liefde werd echter beloond door ongeloof, mensen hebben Hem niet Lief maar gooien zijn Liefde liever op straat dan het aan te nemen.
En dat je er voor kunt kiezen om de deur open te doen, is toch echt Liefde van Hem, Hij geeft je de vrije keuze voor wat je ermee doet.

Joh 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (dat is toch de vrije wil van de mens??)
(NBV)

Ik geloof dat God ons eerst heeft liefgehad maar dat wij er voor kunnen kiezen Hem (terug) lief te hebben.
Wat nu juist 1 van mijn punten was is dat ik de dingen vaak zo eenzijdig hoor...
God is goed en de mens is slecht ? waarom altijd die benadering ?
Ook al is de mens in zonde gevallen, toch krijgen we een herkansing, idd. omdat God goed is, maar ik geloof ook dat wij mogen weten dat we belangrijk zijn voor Hem.

Je kunt zeggen dat het Gods liefde is dat wij die keus krijgen... maar daarmee vind ik dat je iets belangrijks verzwijgt, namelijk dat wij mensen ook voor Hem (of tegen Hem) kunnen kiezen.
('t kan zijn dat ik je hierin niet begrijp want ik zie wel dat je hierover erna wel een tekst plaats).

Als jij als mens kiest om die deur open te doen als Jezus bij je aanklopt is dat ook jouw liefde voor Hem... waarom hoor ik dat nou nooit in de discussies ? Waarom altijd zo 1-zijdig belicht ? Het is toch een wederkerige relatie ?

(P.S. Het kan zijn dat ik daarin meer bevestiging nodig heb dan een ander, omdat ik de basis mis.
Als het goed is heb je die liefde al van jongsaf aan meegekregen. Ik mis daarin iets en die sporen zijn er nog steeds...
Het is absoluut niet bedoeld om 'zielig' te doen, maar het is een wezenlijk verschil hoe de mensen vroeger tegen je aankeken...
Ieder mens heeft het nodig dat ze laten merken dat je er mag zijn... ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:21

...

(sorry, foutje)

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 15 november 2010, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
YVON848

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:36

Ik wilde net een foto van mij en mijn zoontje plaatsen maar het lukte niet want de foto was te groot. Woedende smiley Wie wil even uitleggen hoe ik de foto kleiner moet maken?

liefs van YVON!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:44

FRANKT627 schreef:
pfff, slijmen is niet goed Knipoog smiley en als ik nu eens fel reageer ook weer niet...klooster, here I come (again)... Engeltje smiley

En toch ben je, ondanks dat felle geslijm wel een lieverd hoor Frank Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:45

YVON848 schreef:
Ik wilde net een foto van mij en mijn zoontje plaatsen maar het lukte niet want de foto was te groot. Woedende smiley Wie wil even uitleggen hoe ik de foto kleiner moet maken?

liefs van YVON!

www.resizer.nl

Hier kun je de foto verkleinen naar elk gewenst formaat en het wijst eigenlijk vanzelf!

Succes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:47

YVON848 schreef:

liefs van YVON!

Foto openen in paint, dan formaat verkleinen en weer opslaan als..
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:05

TESSYBEAR731 schreef:
Goh...wellicht heeft het te maken met afkomst hoor, maar ik vind babypietje wel een enorm grote woordenschat hebben! Verraste, verbaasde smiley

Sja, dat krijg je als je tussen de chocoladeletters wordt geboren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:08

IMKE917 schreef:
Lieve Suus,
Het spijt me dat jij pijn voelt bij de dingen die ik schrijf. Dat is nooit mijn bedoeling. Ik vind het ook niet erg dat je mijn naam daarbij noemt.
Maar ik blijf het wel vreemd vinden, omdat ik echt extact hetzelfde zeg dan jij.
Jij zegt dat ik dingen omdraai, maar Suus, het is echt eerst de liefde van God die naar ons toekomt. Dat kan toch ook niet anders...Hij was er eerder dan de mensen, Hij heeft ons gemaakt. Dus God heeft ons eerst lief gehad en die liefde kan de mens beantwoorden, door Hem aan te nemen(de klop aan de deur te beantwoorden) en te leven in gehoorzaamheid aan God.

Hoi Imke,

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.

Ik geloof ook dat God het eerst van de mens hield...

Maar in de context van wat ik schreef in mijn stukje heb ik het over iets heel anders.
Ik heb het over het onderwerp (christelijk) humanisme, waarin ik de mensen benoem die heel goede dingen doen maar God steeds meer buiten zetten...
In die context bedoelde ik het.
Ik hoop dat je mij nu snapt.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 15 november 2010, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:08

Ik stop er nu echt mee.
Ik heb een probleem, ik weet in sommige gevallen niet om te gaan met de mening van een ander...
Ik begrijp sommige reacties niet.
Het lijkt me daarom verstandig niet meer te reageren.

Ik wens jullie veel forum plezier met elkaar.

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:10

TESSYBEAR731 schreef:
En toch ben je, ondanks dat felle geslijm wel een lieverd hoor Frank Kussende smiley

he he...eindelijk...eindelijk erkenning...zat ik vandaag al maanden op te wachten... Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:21

MAJARO438 schreef:
Hallo Piekie,

ook ik leef met je mee, weet dat ik je niet kan troosten. Wat ik wel weet is dat zelfs op het allerlaatste moment je toch nog kan genezen. Dit is geen flut, zweverig verhaal maar het verhaal van mijn ex-man. Mocht je er meer over willen weten, dan mag je me altijd mailen, chatten of mijn telefoonnummer vragen. Echt, hij was ook opgegeven, had al 3 jaar hier niet meer op aarde moeten zijn en nu is er niks meer te vinden. Velen hebben voor hem gebeden en God was zo barmhartig om hem deze tijd te geven. Dus ja, ik wil je geen valse hoop geven, maar God doet nog steeds wonderen.

Heel veel sterkte en liefs,

Rita

ik.....
heb zelf geloof..
velen met mij niet, die hebben van...we zien wel...
ik ben niet klaar met leven op aarde, met mijn kinderen, wil mijn kinders zien opgroeien, wil werken, wil...God in mij/door mij naar mensen toe laten zien en weten.
ik wil nog 30 jaar..
en heb mijn wensen bij God bekendt gemaakt.
en ...mijn geest en ziel zijn goed.nu mijn lijf nog.
ik ga voor een compleet pakket..
Geest ziel lichaam!!!
DAT!!!heeft God belooft..

ik ben gewoon benieuws wat mensen hier denken..over genezing ..
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:28

SUSANNAH475 schreef:
Ik stop er nu echt mee.
Ik heb een probleem, ik weet in sommige gevallen niet om te gaan met de mening van een ander...
Ik begrijp sommige reacties niet.
Het lijkt me daarom verstandig niet meer te reageren.

Ik wens jullie veel forum plezier met elkaar.

Susannah

Je hoeft niet altijd te reageren op een mening van een ander.
En menigeen heeft soms ook moeite om om te gaan met de mening van een ander.
Maar bij jou is het, je maakt van alles een probleem.
Je wilt reageren op ieder onderwerp.
Je zou je eens een keer minder moeten verdiepen in meningen van een ander.
En werken aan jouw mening.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:33

LEANNE226 schreef:
.....hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem?

weet ik niet Leanne....
maar 1 ding is mij wel opgevallen hier op cm, dit is de site waar de schuldloos gescheiden christen terecht komt. Coole smiley met zonnebril

ik ben wel eens benieuwd waar de schuldigen aan die scheidingen terecht komt.
( op welke datingsite bedoel ik )
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:33

ZINGA672 schreef:
Sja, dat krijg je als je tussen de chocoladeletters wordt geboren Clown smiley

sjoko.. mmmmmm

Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:35

PIETER649 schreef:
weet ik niet Leanne....
maar 1 ding is mij wel opgevallen hier op cm, dit is de site waar de schuldloos gescheiden christen terecht komt. Coole smiley met zonnebril

Ben ik toch benieuwd waar je dat idee vandaan haalt hoor Pieter...
Ik heb nog nooit iemand glashard zien beweren geen schuld te hebben aan de scheiding...
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:38

[quote=CROSSROAD317]Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Buiten dat denk ik dat er veel over sex te zeggen is en het er niet om gaat dat we het met elkaar eens moeten zijn maar wel respect op brengen voor elkaars mening en waarde en normen......

Dat wou ik er nog effe over kwijt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:38

CROSSROAD317 schreef:
Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.

Over zelfbevrediging staat iets heel leuks in Hooglied 5.

Hier lees je over het meisje dat verlangt naar haar vriend, dit terwijl ze in slaap is en de kamerdeur op de grendel (afgesloten) is......

Zij
2 Ik sliep, maar mijn hart was wakker.
Hoor! Mijn lief klopt aan!
‘Doe open, zusje, mijn vriendin,
mijn duif, mijn allermooiste.
Mijn hoofd is nat van de dauw,
mijn lokken vochtig van de nacht.’
3 ‘Maar ik heb mijn kleed al uitgedaan,
moet ik het weer aandoen?
En ik heb mijn voeten al gewassen,
moet ik ze weer vuil maken?’
4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen,
een siddering trok door mij heen – om hem!
5 Toen sprong ik op, ik ging hem opendoen.
Mijn handen dropen van mirre,
mirre vloeide van mijn vingers
op de grendel van de deur.

tja crossie... jij haalt er zelfbevrediging uit, iemand die het tweede vers vet drukt, zoals jij vers 4 en 5 vet drukt, haalt er incest / inteelt uit....

tis maar net wat je er uit wilt halen he...

Het lijkt me wijzer voor je om de statenvertaling met kanttekeningen er eens op na te lezen en dan gewoon vers 6 en 7 er ook bij te zetten.
Waar jij hier zelfbevrediging vandaan haalt, is mij compleet een raadsel.

Laatst aangepast door
PIETER649
op maandag 15 november 2010, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:44

FRANKT627 schreef:
he he...eindelijk...eindelijk erkenning...zat ik vandaag al maanden op te wachten... Lachende smiley Kussende smiley

Nou! Tis aan je te zien! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:48

CROSSROAD317 schreef:
Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.

Dit moet je me even uitleggen...
Samen één worden omvat heel wat meer dan alleen seksualiteit, das een gegeven. Daarom zei ik ook dat seks heel wat meer omvat dan alleen het lichamelijke aspect. Maar het is toch juist die seks die maakt dat deze man/vrouw relatie meer is dan elke andere? Dat helemaal één maakt?
Hoe moet ik het dan zien volgens jou...dat seks ook wel met meer mensen mag zolang je dan verder maar niet één word? Ik nie snap nie Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 15 november 2010, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:51

AANGENAAM334 schreef:
Bij vrouwen scoort EQ beter dan IQ Frank

Een beetje IQ is ook niet verkeerd hoor..... Knipoog smiley , Van alletwee wat dat zou wel prettig zijn..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 20:55

Hou dat alsjeblieft vast. Leg je leven in Zijn hand en blijf vertrouwen...
liefs Rita
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:01

TESSYBEAR731 schreef:
Woeeeeeeiiii Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gereserveerd voor Zaterdag 20 Nov. om 18.30 voor 6 personen!!

Nogmaals het adres:
Witte de Withstraat 16
3012BP Rotterdam

Voor die mensen die liever niet in de stad parkeren is het adres aan te lopen vanaf metrostation Leuvehaven, bereibaar met metrolijn D! (Centraal Station - Spijkenisse Akkers)

Laten we tussen 18.10 en 18.20 buiten voor de deur afspreken!

Mensen die er toch nog niet helemaal uit zijn hoe ze er gaan komen, mail me ff dan vogelen we het samen uit Knipoog smiley

Kom me maar haluh... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:03

WILLEMIJN232 schreef:
Een beetje IQ is ook niet verkeerd hoor..... Knipoog smiley , Van alletwee wat dat zou wel prettig zijn..... Lachende smiley

I.d.d. that is the best of both worlds. Maar als ik moest kiezen dan ga ik liever om met iemand die een hoog EQ heeft boven iemand met een hoog IQ. Iemand met een hoog EQ is empatischer, kan beter met zijn emoties omgaan heeft aanpassingsvermogen etc. Kortom aangenaam ik de omgang. Iemand met een hoog IQ onder de veronderstelling van een laag EQ is al snel een betweter. brrrrrrr

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op maandag 15 november 2010, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:14

PIETER649 schreef:
tja crossie... jij haalt er zelfbevrediging uit, iemand die het tweede vers vet drukt, zoals jij vers 4 en 5 vet drukt, haalt er incest / inteelt uit....

tis maar net wat je er uit wilt halen he...

Het lijkt me wijzer voor je om de statenvertaling met kanttekeningen er eens op na te lezen en dan gewoon vers 6 en 7 er ook bij te zetten.
Waar jij hier zelfbevrediging vandaan haalt, is mij compleet een raadsel.

Ga er geen incest uithalen... iedereen weet dat Hooglied gaat over de liefde wat langzaam opbloeit tussen een jongen en een meisje...
Sorry, maar dit wilde ik er nog over kwijt... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:22

SUSANNAH475 schreef:
Ga er geen incest uithalen... iedereen weet dat Hooglied gaat over de liefde wat langzaam opbloeit tussen een jongen en een meisje...
Sorry, maar dit wilde ik er nog over kwijt... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

\nee, dat haal ik er helemaal niet uit.

Het enige wat ik uit het hooglied haal is de liefde in mensentaal weergegeven tussen God en zijn kerk(Zijn liefste)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:23

PIETER649 schreef:
weet ik niet Leanne....

Das natuurlijk geen slimme vraag he pieter Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Schuldigen aan schuldloze scheideingen komen niet op een datingsite want die zijn al weer voorzien van een nieuwe partner voordat de ouwe de deur uitgeschopt is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:26

http://www.youtube.com/watch?v=CJIoXaxriuo&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:28

Je kunt je nog steeds opgeven!

Inmiddels is bekend wat we wel of niet met de lootjes gaan doen. We gaan NIET doen wie het langste lootje trekt, wie het eerst het lootje legt of hoe zwaar de laatste lootjes zijn. Clown smiley

Wat we wel gaan doen blijft nog ff geheim. Ik kan alvast verklappen dat het iig geen geld kost. Slechts wat (creativi-)tijd.

Het wordt iig erg leuk, dus aarzel niet en zet je naam op de lijst! De trekking van de lootjes vindt plaats op zaterdagavond 20 november onder auspiciën van een speciale CM-lootjes commissie. Engeltje smiley

Wie doen er mee:

Babypietje
Tess
Josina
Cross
Mario
Peacedove(?)
Zing

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:31

Maandag 15 November, Filip. 3: 7-14; Schade.

Elk bedrijf kan er over meepraten, je ontkomt er niet aan: schadeposten zijn er altijd. Een machine gaat stuk, een auto krijgt een botsing. Zonde, zo’n schade!

Paules heeft ook schade opgelopen. Het vreemde is echter dat hij ‘schade’ noemt wat een ander als ‘winst’ zou beschouwen. Nu heeft Paules van Jezus geleerd om alles op de kop te zetten. Het Koninkrijk van God keert nu eenmaal de rollen radicaal om! Zo lazen we al dat Paules over het sterven niet spreekt als over een verlies; hij noemt het winst! Maar nu schrijft hij over dingen die wij ‘winst’zouden noemen, terwijl Paules spreekt over ‘schade’…
Wat bedoelt de apostel? Hij denkt aan zijn opvoeding en opleiding. Wat was hij een vrome jongen! Een echte Jood, in hart en nieren! Stipt, punctueel, een fanatieke vervolger van die ketterse christenen…Kortom: onberispelijk in handel en wandel!
Maar sinds zijn ontmoeting met Jezus op de weg naar Damascus, is Paules anders gaan denken over zijn zogenaamde ‘winst’. Zijn voordeel bleek een oordeel. Zijn winst bleek verlies. Zijn goede werken bleken kwade daden. Met al zijn vroomheid liep hij God voor de voeten. Het was geen winst, maar vuilnis, drek, viezigheid. Walgelijk, in één woord!
Wie van genade leert leven, laat het wel uit zijn hoofd om nog langer zich op de borst te kloppen. De Farizeeër wordt alleen gerechtvaardigd als hij een tollenaar wil zijn. Geloven is niet: achterom kijken naar wat je allemaal hebt gepresteerd, maar vooruitzien naar wat Jezus doen zal!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 21:36

ZINGA672 schreef:
Je kunt je nog steeds opgeven!

Inmiddels is bekend wat we wel of niet met de lootjes gaan doen. We gaan NIET doen wie het langste lootje trekt, wie het eerst het lootje legt of hoe zwaar de laatste lootjes zijn. Clown smiley

Wat we wel gaan doen blijft nog ff geheim. Ik kan alvast verklappen dat het iig geen geld kost. Slechts wat (creativi-)tijd.

Het wordt iig erg leuk, dus aarzel niet en zet je naam op de lijst! De trekking van de lootjes vindt plaats op zaterdagavond 20 november onder auspiciën van een speciale CM-lootjes commissie. Engeltje smiley

Wie doen er mee:

Babypietje
Tess
Josina
Cross
Mario
Peacedove(?)
Zing

GrZing!

Visser snapt er geen bal meer van. Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 ... 6194 Volgende
Pagina 1522 van 6194