| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:33
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | luitjes....
al jullie reacties doen mij heel goed... ben daar blij mee. dank jullie..
Mijn vertrouwen heb ik op mijn Heer en God, de Vader van liefde en gena en goed. Hij is het die mijn leven in handen heeft. en ... ik heb geen moment geleefd met: waarom, of waarom ik... enne sja...waarom ik niet!! waarom een ander.. waarom de 1 wel geneest en de ander niet, wil ik me ook niet mee bezig houden. Daar ik daar toch niet uitkom. Het kan mij door dat denken van God af houden of dat ik bezig raak op een ander spoor.. Ik wil in afhankelijkheid van onze God leven. God enkel goed en in Hem geen spoor van duisternis. ik geloof niet dat God ziekte geeft, om de ander sterk te maken. dan is er een ander aan bod, en dat is satan, de verdelger van de wereld. God heeft Zijn Zoon gegeven, om de bovennatuurlijke geestelijke wereld van God zichtbaar te maken door Jezus heen, en dan staat er volgens mij nergens dat Jezus ziekte aan het verspreiden is geweest. En ook al staan er zoveel dingen in het oude testament.. Jezus is afspiegeling van Zijn Wezen, van God Zich zelf. Wat mooi, schitterend.. Hem alle lof en eer toe..
groetjes Wytske |
Amen!!
Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegewenst! Ik bid voor jou en de mensen om jou heen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:52
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  |
Warme chocolademelk met slagroom, hmmmmmmmmmmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:53
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Maandag 15 - 11 - 2010
Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal. 2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft. 3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren. 4 Ziet, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren, noch slapen. 5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand. 6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts. 7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren. 8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.
Shalom, |
http://www.youtube.com/watch?v=beFeeEtvBOo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:00
|
|
|
|
Mijn vertrouwen heb ik op mijn Heer en God, de Vader van liefde en gena en goed. Hij is het die mijn leven in handen heeft. en ... ik heb geen moment geleefd met: waarom, of waarom ik... enne sja...waarom ik niet!! waarom een ander.. waarom de 1 wel geneest en de ander niet, wil ik me ook niet mee bezig houden. Daar ik daar toch niet uitkom. Het kan mij door dat denken van God af houden of dat ik bezig raak op een ander spoor.. Ik wil in afhankelijkheid van onze God leven. God enkel goed en in Hem geen spoor van duisternis. ik geloof niet dat God ziekte geeft, om de ander sterk te maken. dan is er een ander aan bod, en dat is satan, de verdelger van de wereld. God heeft Zijn Zoon gegeven, om de bovennatuurlijke geestelijke wereld van God zichtbaar te maken door Jezus heen, en dan staat er volgens mij nergens dat Jezus ziekte aan het verspreiden is geweest. En ook al staan er zoveel dingen in het oude testament.. Jezus is afspiegeling van Zijn Wezen, van God Zich zelf. Wat mooi, schitterend.. Hem alle lof en eer toe..
groetjes Wytske |
Amen!! Wat een vast vertrouwen straal je uit Wytske, 'k mag je Gods zegen en kracht toebidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De wet van murphy is geloof ik van kracht vandaag?
ten eerste verslapen. ten tweede vloog de hals van de kraan eraf. (waterballet in de keuken) ik doe niks vandaag dus? |
Nou...k zou maar beginnen met dweilen anders heb je straks nog natte sokken ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:16
|
|
|
|
[quote=FRANKT627] wat een vraag! Neen, wij zijn gewoon anders en beter...
Ef 4:20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.
De Belgen mogen beter zijn, in jouw ogen dan, maar het voorrecht om anders te zijn, tja dat is niet alleen aan de Belgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou...k zou maar beginnen met dweilen anders heb je straks nog natte sokken ook  |
Ik zou eerst de (hoofd)kraan dichtdraaien, anders blijf je dweilen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 15:41
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | Psalm 68:10 Geloofd zij God met diepst ontzag! Hij overlaadt ons, dag aan dag, Met Zijne gunstbewijzen. Die God is onze zaligheid; Wie zou die hoogste Majesteit Dan niet met eerbied prijzen? Die God is ons een God van heil; Hij schenkt, uit goedheid, zonder peil, Ons 't eeuwig, zalig leven; Hij kan, en wil, en zal in nood, Zelfs bij het naadren van den dood, Volkomen uitkomst geven.
Groet NM |
Wat een geweldige psalm he Noumoe, ik heb er ook zoveel troost aan!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op dinsdag 16 november 2010, 15:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 15:48
|
|
|
|
|
Misschien een overbodige vraag, maar zullen we allemaal voor Piekie bidden? Niets is voor de Heere te wonderlijk he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 16:39
|
|
|
|
Alleen God weet waarom...
Woorden van troost heb ik niet. (zijn er niet) Maar één ding weet ik, dat er een God is die over ons waakt en alles ziet. Die voor ons zorgen wil zeker en gewis.
Ook een antwoord op het waarom heb ik niet. (is er niet) Gods wegen zijn soms zo moeilijk te verstaan. Maar ik weet, dat Hij telkens Zijn hand biedt en ons leiden wil, ook in de zwaarste tijden van ons bestaan.
Is het omdat Hij ons beproeven wil of om ons dichter te brengen bij Hem? Ik weet het niet en zwijg maar stil en probeer te luisteren naar Zijn stem.
Hij alleen heeft woorden van troost en eeuwig leven. Van bemoediging en kracht om door te gaan. Omdat Hij zelf Zijn Zoon aan ons heeft gegeven En onze pijn en ons verdriet zo goed kan verstaan.
Rita Klapwijk-van der Wal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:30
|
|
|
|
Wat heeft boswandelen en hoog water met elkaar te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Alleen God weet waarom...
Woorden van troost heb ik niet. (zijn er niet) Maar één ding weet ik, dat er een God is die over ons waakt en alles ziet. Die voor ons zorgen wil zeker en gewis.
Ook een antwoord op het waarom heb ik niet. (is er niet) Gods wegen zijn soms zo moeilijk te verstaan. Maar ik weet, dat Hij telkens Zijn hand biedt en ons leiden wil, ook in de zwaarste tijden van ons bestaan.
Is het omdat Hij ons beproeven wil of om ons dichter te brengen bij Hem? Ik weet het niet en zwijg maar stil en probeer te luisteren naar Zijn stem.
Hij alleen heeft woorden van troost en eeuwig leven. Van bemoediging en kracht om door te gaan. Omdat Hij zelf Zijn Zoon aan ons heeft gegeven En onze pijn en ons verdriet zo goed kan verstaan.
Rita Klapwijk-van der Wal |
Wat mooi, Mariska.
Wytske, 'k wens jou heel veel sterkte. En ik zal voor je bidden!
Liefs, Marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wat heeft boswandelen en hoog water met elkaar te maken  |
je kunt in het bos ook nodig moeten..kun je wel zeggen dat je last van hoog water hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:33
|
|
|
|
groetjes Wytske |
Wytske, ik ben er stil van. Wat een vertrouwen spreekt er uit je woorden, wat een rust straalt er uit. Met jou, wil ik, daarvoor God alle lof en eer geven., Blijf in die liefde , blijf in Hem. Heel veel sterkte, en ik denk aan je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:34
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wat heeft boswandelen en hoog water met elkaar te maken  |
Mario, geef 't maar op. Mensen, waaronder ik, gaan nu eenmaal heel graag off-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:36
|
|
|
|
|
Zinga, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:36
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Mario, geef 't maar op. Mensen, waaronder ik, gaan nu eenmaal heel graag off-topic.  |
En Chris vindt dat ook heel erg leuk, kan ie weer een slotje op doen.
Mario, die vindt dat dit een hele tijd geleden is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:37
|
|
|
|
|
Zinga, van harte gefeliciteerd !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En waarom zou ik de statenvertaling met kanttekeningen erbij moeten halen, hier staan alleen gedachtes/interpretaties bij van mensen. Over dit hoofdstuk zijn veel verschillende gedachtes/verklaringen geschreven. Dat jij de kanttekeningen hier neerzet is prima, maar ik heb een andere uitleg gelezen die voor mij zeker zo aannemelijk is...... 
.. |
En dat, mn waarde Cross, is nou exact waarom ik me vasthou aan de statenvertaling. Ik heb het n beetje gehad met andere vertalingen. Daarnaast blijf ik erbij dat als je de andere verzen er achteraan had gezet dat het algemene beeld heel anders zal zijn als in het door jou gequote gedeelte.
Maar joh, als jij het wil uitleggen als zelfbevrediging... ga gerust je gang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | En dat, mn waarde Cross, is nou exact waarom ik me vasthou aan de statenvertaling. Ik heb het n beetje gehad met andere vertalingen. Daarnaast blijf ik erbij dat als je de andere verzen er achteraan had gezet dat het algemene beeld heel anders zal zijn als in het door jou gequote gedeelte.
Maar joh, als jij het wil uitleggen als zelfbevrediging... ga gerust je gang |
Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft....... Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft....... Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst...... |
laat ik eerst maar es fatsoenlijk duits leren... 
Nou is het heel mooi om hebreeuws te leren en ja, dan heb je de grondtekst... echter, in hoeverre klopt de manier van vertalen in de grondtekst met de achterliggende bedoeling van de schrijver? Ik bedoel, als iedere vertaler de grondtekst zo goed kan lezen, waarom dan toch nog zoveel verschil?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | laat ik eerst maar es fatsoenlijk duits leren... 
Nou is het heel mooi om hebreeuws te leren en ja, dan heb je de grondtekst... echter, in hoeverre klopt de manier van vertalen in de grondtekst met de achterliggende bedoeling van de schrijver? Ik bedoel, als iedere vertaler de grondtekst zo goed kan lezen, waarom dan toch nog zoveel verschil? |
Omdat als ik Hebreeuws zou kunnen vertalen het weer heel anders zou vertalen als jij dat zou doen toch? Mensenwerk, hoe dan ook....... Ben nu al blij dat ik het alfabet onder de knie begin te krijgen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Omdat als ik Hebreeuws zou kunnen vertalen het weer heel anders zou vertalen als jij dat zou doen toch? Mensenwerk, hoe dan ook....... Ben nu al blij dat ik het alfabet onder de knie begin te krijgen......  |
....
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 16 november 2010, 18:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:41
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Zinga, van harte gefeliciteerd !! |
Is ze nu vandaag echt jarig? Ik zag deze week ook al felicitaties mijn kant opkomen terwijl ik in de zomer jarig ben
Maar bij deze Zinga, van harte gefeliciteerd en maak er een mooi jaar van en ik hoop dat je veel dingen mag meemaken die je gelukkig maken......... En dat meen ik van harte ondanks het feit dat we het '"een enkel keertje" wel eens niet eens zijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:42
|
|
|
|
Waarom ben ik met mijn verjaardag vergeten op het forum, niet populiar denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is ze nu vandaag echt jarig? Ik zag deze week ook al felicitaties mijn kant opkomen terwijl ik in de zomer jarig ben
Maar bij deze Zinga, van harte gefeliciteerd en maak er een mooi jaar van en ik hoop dat je veel dingen mag meemaken die je gelukkig maken......... En dat meen ik van harte ondanks het feit dat we het '"een enkel keertje" wel eens niet eens zijn......  |
'k Heb het voor de zekerheid nog even opgezocht, maar ze staat toch echt bij de jarigen van vandaag. Tenzij ze een andere geboortedatum heeft opgegeven, is ze toch echt jarig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waarom ben ik met mijn verjaardag vergeten op het forum, niet populiar denk ik  |
Mario!!! Dat wist ik niet
Wanneer was je jarig? Anders doen we net of je een andere keer jarig bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:44
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waarom ben ik met mijn verjaardag vergeten op het forum, niet populiar denk ik  |
Misschien bestond dit topic toen nog niet? Maar vertel........, wanneer ben jij jarig? Dan kunnen we het vast in de agenda zetten. 
Maar Mario, alsnog gefeliciteerd met je 37ste verjaardag!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 16 november 2010, 18:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:51
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Misschien bestond dit topic toen nog niet? Maar vertel........, wanneer ben jij jarig? Dan kunnen we het vast in de agenda zetten. 
Maar Mario, alsnog gefeliciteerd met je 37ste verjaardag! |
Ja Mario, ook van mij.......en dat je nog maar veel mooie liedjes op het forum mag zetten! Wanneer ben jij nu jarig? Kan ik het noteren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:55
|
|
|
|
pfff, trek het je niet aan Mario, mij zijn ze ook vergeten. De liefste mannen zien ze gewoon over het hooofd.
|
|
| Naar boven |
|
|