ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:33

LEANNE226 schreef:
Het is ondertussen dinsdag,ik ben heel benieuwd naar die duidelijke teksten Knipoog smiley

BRAM677 schreef:
Hier is God duidelijk over in zijn woord, alle seks die buiten het huwelijk plaats vind is hoererij. Ik weet nu helaas geen tekst om deze uitspraak op te gronden, maar zal hier morgen verder op ingaan.

ik ben ook benieuwd, mij is ook wel verteld dat als je hoe dan ook sex hebt met iemand dat dat geldt als getrouwd zijn voor God. begrijp me goed, voor een met een ander getrouwd iemand: heeft Bram zeker gelijk. maar voor iemand die tot dan nog maagd was...

Bram leg eens uit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:35

MAR907 schreef:
Precies zinga...
Kinderen komen wel mee als ze zien dat hun ouder gelukkig is.
Kinderen zijn gelukkig wanneer de ouders ook gelukkig zijn.

Daar ben ik het niet mee eens Mar.
Kinderen hoeven niet gelukkig te zijn als de ouder wel gelukkig is.
Een ouder kan heel gelukkig met zijn/haar nieuwe partner zijn, maar dat is geen garantie dat de kinderen die nieuwe partner ook accepteren.
Liefde maakt blind, en kinderen kunnen gevoelsmatig andere dingen zien/aanvoelen als de desbetreffende ouder.

Mocht alles goed gaan en van alle kanten klikken mag dat gerust als een zegen ervaren worden gezien het feit dat de onderzoeken uitwijzen dat 60% van de samengestelde gezinnen weer uit elkaar gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:38

Dinsdag 7 December, Hebr. 13: 1-8; Herbergzaamheid.

Hoe komt de schrijver van dit Bijbelgedeelte erbij om nu opeens te spreken over ‘herbergzaamheid’?
Ik denk dat het te maken heeft met wat hij schrijft vlak voor het Bijbelgedeelte dat we lazen. Daar zegt hij over God dat Hij is: een verterend vuur…
Een verterend vuur! Dat liegt er niet om! Is God dan niet liefde? Ja zeker, maar juist liefde kan het kwaad niet verdragen! Eens komt de grote dag van het oordeel. Dan zal alles in vuur opgaan. Alles? Nee, wat goed is, het goud, dat blijft. De schepping wordt gelouterd! Het kwade zal verbranden, voorgoed verdwijnen van de aardbodem. Onze God is een verterend vuur!
Het is alsof de schrijver nu opeens moet denken aan de steden Sodom en Gomorra. Geen wonder! Daar daalde het vuur uit de hemel! Op iedereen? Nee, Lot en zijn gezin werden gespaard! Hij had twee mannen onderdak aangeboden in zijn huis, niet wetend dat het engelen waren! Die engelen namen hem met zijn vrouw en kinderen mee, de stad uit, het oordeel uit. God is een verterend vuur! Maar niet voor wie Hem liefhebben!
Zo moet de schrijver van de brief aan de Hebreeën opeens denken aan de herbergzaamheid. ‘Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen geherbergd’.
Vergeet de herbergzaamheid niet. Zet de deur van je huis open voor wie geen onderdak heeft, geen mens om mee te praten, geen toekomst, geen geluk. In de oorlog hebben velen dank zij dit woord een schuilplaats gevonden! Vergeet de herbergzaamheid niet! Ook al zijn niet álle gasten: engelen!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:45

JOLAN931 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Mar.
Kinderen hoeven niet gelukkig te zijn als de ouder wel gelukkig is.
Een ouder kan heel gelukkig met zijn/haar nieuwe partner zijn, maar dat is geen garantie dat de kinderen die nieuwe partner ook accepteren.
Liefde maakt blind, en kinderen kunnen gevoelsmatig andere dingen zien/aanvoelen als de desbetreffende ouder.

Mocht alles goed gaan en van alle kanten klikken mag dat gerust als een zegen ervaren worden gezien het feit dat de onderzoeken uitwijzen dat 60% van de samengestelde gezinnen weer uit elkaar gaan.

Mijn ervaring met mijn kinderen, dat wanneer zij zien dat ik gelukkig ben met een nieuwe relatie dat ze juist die relatie accepteren.
Dat was ook in mijn huwelijk zo.....
Ik heb zelfs bij de kinderen van een nieuwe relatie het gezien wanneer zij hun moeder weer zag bloeien dat zij de relatie gingen accepteren en dat er openheid ontstond.
Als kinderen zien dat hun directe ouder opbloeid dan zijn zij gelukkig en staan ze open voor hetgeen waar zij mee te maken hebben.....

Statestieken zeggen mij niks.....

Die 60% bestaat uit al eerder gebroken gebroken relatie's die opnieuw beginnen.
Mijn ervaring is, dat bij een gebroken relatie de nieuwe partner de liefde moet delen met de ex en/of exsen en dat gaat blijkbaar niet....
Voor mezelf is het heel simpel je gaat voor een relatie uit 100% liefde of niet.
Mijn kinderen weten dat. Zelf doen zij het ook.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 december 2010, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:48

MARISKA601 schreef:
wat voor nut heeft dit topic?

steeds minder, aangezien bijna niemand iets wil of durft er over te zeggen...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:49

AREND003 schreef:
Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!

ik bedoel de Jezus van de Bijbel, die voor de zonden is gestorven. niet de Jezus die je als accessoire bij je leven wilt. Heb je je zonde en schuld voor de Heer beleden? geloof je dat Jezus voor de zonden is gestorven, etc etc, om maar aan te geven dat ik het heb over de Jezus van de bijbel, niet het (GODS)beeld wat jij misschien hebt.

Als iemand oprecht de here zoekt laat Hij zich vinden, dat geloof ik, al zeg ik als calvinist dat die aanzet al van de here is, bewerkt in je hart, omdat je van nature de Heer niet zoekt, maar dat is een ander en meer theologisch topic.

Verder, op basis van empirisch onderzoek, je eigen woorden in deze topic, denk ik dat je geen wedergeboren christen bent, dus...geen christen bent. wat ik natuurlijk spijtig vind!

En het zou me ook niet verbazen als je hier gewoon loopt te trollen (zieken) want ik heb een periode op het freethinkers forum gezeten, en herken je stijl.

groet.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 7 december 2010, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:51

MARIJAN072 schreef:
'k Heb ook een bijbelvraagje... Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Kun je het verhaal van de profeet Elisa en de kinderen die hem voor 'kaalkop' uitscholden, waarop 42 kinderen als straf verscheurd werden door de beren, vertellen aan kinderen? Het staat in 2 Koningen 2.

Misschien kun je hier iets mee Marijan
Dan is het iets visueler voor de kids

Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:52

LIELIE304 schreef:
nou dan stel ik bij deze gewoon vast dat hij vast over oude taarten heeft gedroomd aangezien hij het zelf ook is voor mijClown smiley

Maar jullie meiden zijn geen oude taarten hoor vind ik! Het is maar net hoe je je opstelt! Knipoog smiley

Maar Bart, waar heb je nou echt van gedroomd? Was het strand er of was het een flinke heide?
En heb je haar herkend?

ik herinner me geen zee, ze zal wel een woestijnnomade geweest zijn dan? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:55

BART817 schreef:
ik herinner me geen zee, ze zal wel een woestijnnomade geweest zijn dan? Huilende smiley, smiley in tranen

geef je het even door wanneer je op het vliegtuig stapt? Dan kunnen we je uitzwaaien Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:58

JOLAN931 schreef:
Nou steek die in je zak lielie.
Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!

ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht

TESSYBEAR731 schreef:
Wat dacht je? Verraste, verbaasde smiley Ouwe taarten natuurlijk! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zolang je maar geen bart heet heb je gelukkig de vrijbrief anderen dingen toe te schrijven... (ahum)

nu weet tenminste iedereen waarom ik mijn droom lielie wilde besparen, nl.: dit hele drama dat er uit ontstaan is, terwijl ik het haar wilde besparen willen anderen het toch nog even inwrijven... ja lekker gezellig hier... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

LEANNE226 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Big sister is watching you! Boze smiley

hoe? heb jij nog contact met die mannen die onzer beider paden kruisten?
je weet het lekker toch nietUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
tenminste, hoop ik Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BART817 schreef:
steeds minder, aangezien bijna niemand iets wil of durft er over te zeggen...

Gehuwde mensen krijgen geen lincs... maar weer wel matches van cm Smiley die vol vragen zit
Voor mn huwelijk had ik ook lincs... de hoogste 82% wilde niets met mij te maken hebben omdat ik gescheiden was.
De op 1 na hoogste, 79%, is getuige op mn huwelijk geweest Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:59

LIELIE304 schreef:
geef je het even door wanneer je op het vliegtuig stapt? Dan kunnen we je uitzwaaien Clown smiley

je wilt me echt weghebben he???
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:04

BART817 schreef:
JOLAN931 schreef:
Nou steek die in je zak lielie.
Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!

ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht

zolang je maar geen bart heet heb je gelukkig de vrijbrief anderen dingen toe te schrijven... (ahum)

nu weet tenminste iedereen waarom ik mijn droom lielie wilde besparen, nl.: dit hele drama dat er uit ontstaan is, terwijl ik het haar wilde besparen willen anderen het toch nog even inwrijven... ja lekker gezellig hier... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley

We vinden je nog wel lief hoor Knipoog smiley
Maar dat kón je natuurlijk verwachtenEngeltje smiley
Ze willen allemaal graag weten hoe het loopt tussen mensen hier. En dan geef je ze zelf voer ervoor haha! is niet heel handig!

Als je slim bent kan je nu natuurlijk ook een ander onderwerp in de groep gooien. Anders gaan ze hier nog wel even op doorClown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:05

BART817 schreef:
je wilt me echt weghebben he???

Huilende smiley, smiley in tranen huh Smiley die vol vragen zit nee natuurlijk niet! je bent eindelijk iemand die lekker reageert! onder de 35
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LIELIE304
op dinsdag 7 december 2010, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:07

PIETER649 schreef:
Gehuwde mensen krijgen geen lincs... maar weer wel matches van cm Smiley die vol vragen zit
Voor mn huwelijk had ik ook lincs... de hoogste 82% wilde niets met mij te maken hebben omdat ik gescheiden was.
De op 1 na hoogste, 79%, is getuige op mn huwelijk geweest Lachende smiley

dat wist ik echt niet, vind t raar. alsof je na een huwelijk geen gevoel meer hebt of zo, maar je mag dan weer wel je matchcriterea invullen...
mogelijk omdat lincs twee richtingen rekent???, een match niet!

maar ik begrijp dat we dan een nieuw record hebben!!
begrijp ik ook dat jij je toen hoogst scorende vrouw wél leuk vond, en de tweede (79) kende.
(weet niet hoe je haar als vrouw zag, gezien ze je getuige was. de computer had wel een idee...)
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:13

LIELIE304 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen huh Smiley die vol vragen zit nee natuurlijk niet! je bent eindelijk iemand die lekker reageert! onder de 35 Knipoog smiley

reageert? ik ben er mee begonnen...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het Bram gaat lukken met bijbelteksten te komen waarin het ritueel op zich gelinkt kan worden aan een opdracht van God...zoals al eerder gezegd is dat ritueel er namelijk door mensen ingebracht...

Maar goed, ik ken de bijbel natuurlijk ook niet helemaal uit men hoofd en hoor (lees) het ook graag als het tegendeel bewezen kan worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BART817 schreef:
reageert? ik ben er mee begonnen...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En ondertussen hap je lekker door! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:14

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 7 december 2010, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:17

BART817 schreef:
dat wist ik echt niet, vind t raar. alsof je na een huwelijk geen gevoel meer hebt of zo, maar je mag dan weer wel je matchcriterea invullen...
mogelijk omdat lincs twee richtingen rekent???, een match niet!

Wou je nu gaan zeggen dat je het aanmoedigd om getrouwde mensen te linken met het oog op een evt. relatie Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:19

TESSYBEAR731 schreef:
En ondertussen hap je lekker door! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

t eigenlijk: er is geen stoppen meer aan...

mensen hebben mijn reacties nodig, zonder zondebok(je) wordt t te saai of zo, lijkt t?

als het voortaan over vrolijke blije onderwerpen gaat, gaan de oude taarten mss vanzelf weg.

als ik een euro kreeg voor elk kaarsje..........
(dan: wow, meer topics openen dus... alweer...)
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:24

heeft iemand wel eens oude taart geproefd? en waar smaakte het naar?...
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:24

BART817 schreef:
t eigenlijk: er is geen stoppen meer aan...

mensen hebben mijn reacties nodig, zonder zondebok(je) wordt t te saai of zo, lijkt t?

als het voortaan over vrolijke blije onderwerpen gaat, gaan de oude taarten mss vanzelf weg.

als ik een euro kreeg voor elk kaarsje..........
(dan: wow, meer topics openen dus... alweer...)

wat heldhaftig dat jij jezelf dan opofferd voor onze lol! Maar ondertussen heb ik je een tip gegeven maar daar ga je niet op in. Dus misschien vind je het eigenlijk wel gewoon leuk om de zondebok te zijn? Of denk je dat dat woestijnmeisje dit wel stoer van je vind?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:25

DAVID923 schreef:
ik bedoel de Jezus van de Bijbel, die voor de zonden is gestorven. niet de Jezus die je als accessoire bij je leven wilt. Heb je je zonde en schuld voor de Heer beleden? geloof je dat Jezus voor de zonden is gestorven, etc etc, om maar aan te geven dat ik het heb over de Jezus van de bijbel, niet het (GODS)beeld wat jij misschien hebt.

Als iemand oprecht de here zoekt laat Hij zich vinden, dat geloof ik, al zeg ik als calvinist dat die aanzet al van de here is, bewerkt in je hart, omdat je van nature de Heer niet zoekt, maar dat is een ander en meer theologisch topic.

Verder, op basis van empirisch onderzoek, je eigen woorden in deze topic, denk ik dat je geen wedergeboren christen bent, dus...geen christen bent. wat ik natuurlijk spijtig vind!

En het zou me ook niet verbazen als je hier gewoon loopt te trollen (zieken) want ik heb een periode op het freethinkers forum gezeten, en herken je stijl.

groet.

Dat hij loopt te zieken is mij ook duidelijk....
Ik herken het ook van andere forums waarin zulke personen zijn... Knipoog smiley
Zelf ben ik ook forum's beheerder geweest, het is aan de team van CM om hier wat mee te doen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 december 2010, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:26

BART817 schreef:
heeft iemand wel eens oude taart geproefd? en waar smaakte het naar?...

Naar oude taart!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sssssssssst niet doorvertellen hoor...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 7 december 2010, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:27

MAR907 schreef:
Precies zinga...
Kinderen komen wel mee als ze zien dat hun ouder gelukkig is.
Kinderen zijn gelukkig wanneer de ouders ook gelukkig zijn.

Welnee, ben ik nu echt helemaal niet met je eens.......
Kinderen hebben ook hun eigen visies hoor, die van mij gelukkig wel........
Misschien kan je het omdraaien: als ouder ben je blij wanneer je kind gelukkig is........
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:28

TESSYBEAR731 schreef:
Naar oude taart!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sssssssssst niet doorvertellen hoor...

Hahaha! hoe weet jij dat Tess?!Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:29

LIELIE304 schreef:
Hahaha! hoe weet jij dat Tess?!Clown smiley

Keb welles oude taart op...was ernstig over de datum Verraste, verbaasde smiley

En dat was te proeven Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:31

TESSYBEAR731 schreef:
Keb welles oude taart op...was ernstig over de datum Verraste, verbaasde smiley

En dat was te proeven Engeltje smiley

Zieke smiley yek!
Nou, met dat gevoel verdwijn ik nu weer even. Ik ga lekker zingen op koorLachende smiley met blinkend witte tanden Leuke kerstliedjes instuderen
Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 ... 6194 Volgende
Pagina 1608 van 6194