ChristianMatch

Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:41

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat jij gemakshalve even vergeet? Iedereen hier heeft zijn verleden alleen jij noemt het in ieder stukje wat je schrijft.....
Een ander heeft dat ook maar gaat meer op het onderwerp in dan op zijn/haar verhaal..........

Denk je nu werkelijk dat anderen hier niets meemaken? kom op zeg......

Dat zeg ik niet en beweer het ook niet, dat maak jij ervan....
Ieder heeft zijn verleden en bagage maar er zitten zeker verschillen in vanwaar men uit spreekt daardoor.

Dat geeft communicatie stoornis.
Ik geef gewoon even duidelijk aan vanwaar ik uit spreek.

Aan de andere kant, leer ik een ander kennen op de datingsite!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 december 2010, 17:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TON818

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:49

ANGELIQUE327 schreef:
Omdat ik de laatste tijd in een enorme knuffelbui ben, vandaag maar eens een dikke knuffel voor Ton818. (Das vast om te wennen Ton!)
Angy

[i]Lief van je Angy, eindelijk gerechtigheid. Ik probeer er al vast aan te wennen. En uh ................ ik slaap vast de hele nacht niet!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:52

MAR907 schreef:
Dat zeg ik niet en beweer het ook niet, dat maak jij ervan....
Ieder heeft zijn verleden en bagage maar er zitten zeker verschillen in vanwaar men uit spreekt daardoor.

Dat geeft communicatie stoornis.
Ik geef gewoon even duidelijk aan vanwaar ik uit spreek.

Aan de andere kant, leer ik een ander kennen op de datingsite!!! Knipoog smiley

Jij geef bij ieder onderwerp aan waaruit je spreekt als iedereen dit zou doen zou het een trieste bedoening worden........
Je kan ook weleens objectief naar een onderwerp kijken en je er je voordeel meedoen zonder gelijk jouw leed erbij te betrekken in iedere zin die je schrijft.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:53

BART817 schreef:
tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook Lachende smiley laat het weten!

Als jij nu eens begint met wat leuks? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:01

WILLEMIJN232 schreef:
Jij geef bij ieder onderwerp aan waaruit je spreekt als iedereen dit zou doen zou het een trieste bedoening worden........
Je kan ook weleens objectief naar een onderwerp kijken en je er je voordeel meedoen zonder gelijk jouw leed erbij te betrekken in iedere zin die je schrijft.........

Je bent geweldig, herhaald mijn woorden..... Gefrustreerde smiley

Ik weet dat ik volledig off topic ga, maar heb jou beter leren kennen....
Objectief spreek ik vanuit mijn ervaringen (voor jou leed).....en de basis....waarin ik leef.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 december 2010, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:01

TON818 schreef:
[i]Lief van je Angy, eindelijk gerechtigheid. Ik probeer er al vast aan te wennen. En uh ................ ik slaap vast de hele nacht niet!

Whow...wat heb ik nu weer op mijn geweten? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:04

Hol niet te hard achter je geluk aan: voor je het weet ben je het al gepasseerd!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:39

MAR907 schreef:

Objectief spreek ik vanuit mijn ervaringen (voor jou leed).....en de basis....waarin ik leef.

Als je objectief kijkt praat je juist niet vanuit je eigen ervaringen........ Knipoog smiley maar vanuit het onderwerp op zich.....

En mij kennen.......om jouw woorden te gebruiken: dat zijn jouw woorden
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:40

PIEKIE042 schreef:
snik snik snik....heb hier geen linc s.....hele lage score...dat is nu bakken vol jammeren dus...

sja....hoe moet ik mijn profiel populair gaan maken.... Boze smiley

Tja, als je 64 laag vind, wat vind je dan hoog Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:43

WILLEMIJN232 schreef:
Als jij nu eens begint met wat leuks? Knipoog smiley

Ik ben er uit: de dag dat ie CM heeft ontdekt! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:44

Super mooie woorden Hendrika!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:47

HENDUK927 schreef:
waarom hannah nu zo plagen..ze gaf toch een serieuse reactie?

Ik vind mevroUUUUUwtje cowgirl, al dan niet op witte klompen, veel te jong, daarom (en daarmee) plaag ik haar graag

(Of zou ik geen kans bij haar maken omdat ik te oud ben) Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:48

CROSSROAD317 schreef:
Open een nieuw topic en kom maar met een eerste voorstel ..... Knipoog smiley

Dakkannie; ik ben aant afkicken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:51

LEANNE226 schreef:
Wow........bedankt allemaal!

Waarschijnlijk komen alle klachten uit het oor vandaan(definitieve uitslag komt volgende week),een operatie staat gepland voor volgende maand.........goed nieuws dus Lachende smiley(euh herstel:voor hem is een operatie natuurlijk niet zulk goed nieuws Verlegen lachende smiley Knipoog smiley maar het komt allemaal goed!)

Kussende smiley Voor jou. Fijn dat het allemaal goed komt! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:53

VISSER278 schreef:
Ik ben er uit: de dag dat ie CM heeft ontdekt! Lachende smiley

jah!.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(nou de kop is er af hoor...)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:53

http://www.youtube.com/watch?v=IrGPWnczYRw&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:00

(en het is hier ook ECHT eenzaam, dus dat klopt wel Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

gewoon ff plagen hoor, let niet op mij, ben er niet...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:00

WMG150 schreef:
ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn?
Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?

Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.

Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?

voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is.
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst?

Geen idee WMG, maar ik denk dat als ik het evangelie van Jezus Christus zou horen, en de HG zou met mij aan de gang gaan, zou mijn hart bewerken..... dan denk ik dat die Liefde voor mij, sterker is dan welke andere religie.

En of het christendom gemakkelijk is ?? Nee ik denk het niet, het gevaar hier in het vrije westen is dat we te gemakkelijk in slaap vallen. Als christen in de landen die je noemde, maak je een bewuste keuze voor het christen zijn, om Jezus te volgen, soms met hele nare gevolgen voor je aardse bestaan.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:04

ZINGA672 schreef:
Dakkannie; ik ben aant afkicken Lachende smiley

waarom zou je afkicken van iets wat je leuk vind ?? brengt het je schade toe ??

(ok geef toe dat als je jezelf hier verplaatst op een kameel .... hmm) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:08

PIEKIE042 schreef:
snik snik snik....heb hier geen linc s.....hele lage score...dat is nu bakken vol jammeren dus...

sja....hoe moet ik mijn profiel populair gaan maken.... Boze smiley

volgens mij niet per se erg. de 'leukere' types blijken bij meer mensen een meer gemiddelde score te hebben. mss ben jij wel een digitale nul ('0', snap je m?) maar tevens de real-life-ideale vrouw?

ps: wat is jouw laagste linc dan? tot nu toe record: 8
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:08

ANGELIQUE327 schreef:
Whow...wat heb ik nu weer op mijn geweten? Verlegen lachende smiley

typisch gevalletje van eerst doen en dan denken ..... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:12

HANNAH810 schreef:
Verlegen lachende smiley ehm.......ja! witte klompen.......

working on a farm, remember?

Wel bijzonder, hoe hou jij je klompen wit op een farm???

.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:16

MAR907 schreef:

En net zo goed als jij vanuit jouw leed spreekt, spreekt iemand die gescheiden is ook vanuit zijn/haar leed.
Voor de kinderen maakt het niet uit, een nw partner zal in eerste instantie altijd als inbreuk worden gezien. Het is dan ook aan jou hoe jij je opstelt naar de kinderen en vandaaruit werkt aan een gezamelijke relatie.
En zo leeft ook iedereen vanuit zijn/haar eigen basis, gescheiden of weduwe/weduwnaar. En dan laat ik de mensen die nog nooit een "vaste" relatie gehad heb er voor het gemak er buiten.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:20

CROSSROAD317 schreef:
En net zo goed als jij vanuit jouw leed spreekt, spreekt iemand die gescheiden is ook vanuit zijn/haar leed.
Voor de kinderen maakt het niet uit, een nw partner zal in eerste instantie altijd als inbreuk worden gezien. Het is dan ook aan jou hoe jij je opstelt naar de kinderen en vandaaruit werkt aan een gezamelijke relatie.
En zo leeft ook iedereen vanuit zijn/haar eigen basis, gescheiden of weduwe/weduwnaar. En dan laat ik de mensen die nog nooit een "vaste" relatie gehad heb er voor het gemak er buiten.

Deels ben ik met jou eens, maar er is een verschil tussen moeder/vaderloos zijn, dan bij een scheiding, voor kinderen.......
Dat is wat de meeste niet kunnen weten, omdat hoofdzakelijk op de forum vanuit een scheiding gereageerd wordt.

Juist bij kinderen waarvan een van de ouder plotseling vertrekt of er niet meer is, speelt bindingsangst en/of verlatingsangst het sterkst.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 december 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:24

WMG150 schreef:
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

Ik denk dat het Christendom het makkelijkste lijkt omdat er van de christen geen goede werken worden gevraagd om zijn redding te bewerkstelligen. Maar tevens denk ik dat het de Godsdienst is die het moeilijkst is van allemaal juist omdat de strekking ervan zo lijnrecht ingaat tegen de natuurlijke dadendrang van de mens. De gedachte zelf nog iets te kunnen toevoegen aan je eigen behoud is in het christelijke denken niets anders dan hoogmoed. Je moet alles verwachten van een God die je niet ziet, maar waarin je gelooft. En die goede werken die vanuit je geloof volgen kunnen je niet verlossen.

En wat te denken van teksten zoals: "Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden." (Mattheus 16: 24-25)

Niets is zo moeilijk voor een mens om nederig te erkennen zichzelf niet te kunnen redden en zich vol vertrouwen over te geven aan God.

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 8 december 2010, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:35

CROSSROAD317 schreef:
waarom zou je afkicken van iets wat je leuk vind ?? brengt het je schade toe ??

(ok geef toe dat als je jezelf hier verplaatst op een kameel .... hmm) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou vooruit dan. nieuwe topic is underwee.

Maar moet het dan onder agenda? Of onder Alles of CM? Off Topic of bijbelstudie?? Hellup Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 8 december 2010, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:42

Voorstel:

Iedere 1e en 3e donderdag van de maand

THEMACHAT

in de euh... Jolijtbox (Wordt toch niet meer gebruikt?)

Vanaf 21.00 uur...

Wie lijkt dit een goed idee en is hier behoefte aan?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:53

ZINGA672 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=AQaCy2lgb0I

Dan maar deze als opwarmertje:

http://www.youtube.com/watch?v=Hi2hFisbBL4
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 19:57

Woensdag 8 December, Jakobus 1: 19-27; Spiegelgeloof.

Iemand die erg ijdel is, staat telkens weer voor de spiegel. Hoewel, wij allemaal kijken er regelmatig in. Het is alsof je steeds weer zien wilt hoe je eruit ziet, alsof je het telkens vergeet.
Met zo iemand vergelijkt Jakobus een christen die niet in praktijk brengt wat hij gelooft. Ze zijn er, helaas: mensen die uren kunnen praten over hun geloof, maar het laten afweten als ze het in praktijk moeten brengen. Hoorders, zo noemt Jakobus hen. Hoorders, maar geen daders! Elke keer komen ze weer terug om zichzelf in de spiegels te zien. O ja, dat is waar ook, zo ziet een christen er uit…! Laat ik het nu eens in praktijk brengen… Maar nauwelijks hebben ze zich omgedraaid, of ze zijn al weer vergeten wat ze zouden doen. Spiegelgeloof!
Jakobus denkt aan zeer concrete situaties. Zo noemt hij het geval van iemand die meent erg godsdienstig te zijn maar ondertussen zijn tong niet in toom houdt. Dat kan: dat je vaak op een ander scheldt, veel vloekt, graag kwaad spreekt van een ander – en ondertussen denkt dat je erg godsdienstig bent! Maar zo’n godsdienst is waardeloos, zegt Jakobus. Echte godsdienst, dat is: omkijken naar mensen die het moeilijk hebben, armen en wezen. Wie in de spiegel van de wet niet alleen zichzelf ziet, maar ook de naaste in nood, die heeft pas werkelijk begrepen wat het is om God te dienen!
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:05

MAR907 schreef:
Deels ben ik met jou eens, maar er is een verschil tussen moeder/vaderloos zijn, dan bij een scheiding, voor kinderen.......
Dat is wat de meeste niet kunnen weten, omdat hoofdzakelijk op de forum vanuit een scheiding gereageerd wordt.

Zo , ik ga nu ook maar eens reageren .... ben al een aantal jaren ( en steeds meer ) tot het besef gekomen dat ( naar mijn mening ) het als weduwe/weduwnaar héél wat gemakkelijker is om zonder bindingsangst verder te gaan ... ons vertrouwen is nooit geschonden ... en we hebben het huwelijk in alle schoonheid en liefde ( moeten ) mogen afsluiten .... slaat zijn wonden , maar helen beter denk ik ...
En ik denk dat het ook voor de kinderen gemakkelijker te aanvaarden is ... als er een nieuwe relatie komt ....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 ... 6194 Volgende
Pagina 1613 van 6194