| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sja, geen beter deskundige dan een ervaringsdeskundige he!  |
Haha Tess,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Renate691 wees hier in een eerdere bijdrage al op, waar verder niemand op reageerde. Als we spreken over bindingsangst moet je wel zorgen dat je daarmee hetzelfde bedoelt. Als dat niet het geval is, wordt een discussie wel erg verwarrend. Bovendien wordt de term bindingsangst ook wel eens misbruikt. Terwijl mensen eigenlijk een date niet durven voort te zetten, dan wel van de ander af willen, wordt de term bindingsangst dan maar uit de kast gehaald. Misschien is dat wel de reden waarom bindingsangst ineens zoveel voorkomt.... In het normale verkeer heb ik de neiging om te veronderstellen dat verlatingsangst inderdaad wel eens de hoofdrol zou kunnen spelen. Mensen willen zich een nieuw verlies of een nieuwe afwijzing graag besparen. Deze vorm van zelfbescherming is wel begrijpelijk, maar ontneemt vooral nieuwe kansen. Dat is jammer en dus ook onnodig. Als blijkt dat een date mislukt en die angst om afgewezen te worden komt op dat moment al boven, dan heeft Tess zeker wel gelijk.
Thomas die vindt dat iedere kans altijd een risico inhoudt. Maar zonder risico is er ook geen kans. |
Weet je Thomas, "liefde" kent geen bindingsangst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zekerheid
Ja, we mogen weten dat we behouden zijn door het bloed van Christus... maar nu lijkt het een beetje alsof we dat op een presenteerblaadje aangediend krijgen.. We zullen daar ons hele leven keihard voor moeten (blijven) werken hoor, want alleen als we een levend geloof blijven hebben en gelijkvormigheid aan Christus nastreven blijven we dat ook! Nee, op dit moment worden wij als christenen hier in Nederland door mensen niet zo vervolgd als in bepaald andere landen...maar vergeet niet dat er ook nog een duivel bestaat, die ons dagelijks vervolgt! En persoonlijk moet ik toch wel vaststellen dat ik het een behoorlijke kluif vind om daar tegen te vechten. Overigens zie ik het meer en meer voor mijn ogen gebeuren dat ook christenen in Nederland (Europa) meer en meer te maken krijgen met de keerzijde van deze maatschappij.. Daarom geloof ik dat zelfs al zou ik in een heel andere situatie leven...zoals jij beschrijft, dat ook dan God in staat zou zijn om mij te bereiken. Misschien zou het mij wat meer moeite kosten om dat in te zien, maar God's almacht is zo groot, dat er zelfs dan wel een moment zou komen dat ik er toch niet meer omheen zou kunnen. |
Dus je komt ook misschien in de Hemel? Je hebt misschien eeuwig leven? je moet goede dingen doen en misschien kom je op de plek? God heeft ons geen rustige vaar water beloofd wel een goede aankomst... dus ja je hebt zekereheid... dus ja in die zin is het makkelijk, en in die zin is het christendom ook euhm eigenlijk het makkelijkste geloof.... en ja er is vervolging en ja er is verleiding en ja er is twijfel en ja er is rommel en onverwache dingen in je leven... maar wat er ook gebeurd je komt in de hemel.... oja mijn leven makkelijk? nah euhm vandaag auto laten keuren ffkes 250 euri's sja heb ik nie (heb gelukkig wat kunnen regelen) oja ander ding vanaf volgende week vrijdag verplicht lang weekend zeer lang weekend misschien weer tot maart weekend.... dus heb ik het dan makkelijk gehad dees week? niet echt maar toch kom ik in de hemel eeeeeeeeeej en wat heb ik er voor gedaan om in de hemel te komen??
alleen maar geloven... sja das zekerheid
Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:55
|
|
|
|
Ik lees overigens op het www (de beste informatie voor een leek ) dat er verschillende vormen en oorzaken van bindingsangst verstaan. Om de discussie helder te houden
Bijvoorbeeld verschillende oorzaken:
* Pesten of afwijzing. Mensen die in hun jeugd zijn gepest, kunnen daardoor erg onzeker zijn geworden. Ze vertrouwen mensen niet en denken dat anderen hun pijn willen doen. Wanneer iemand die gepest een relatie krijgt, kunnen die angstige gevoelens weer bovenkomen. Ze durven geen echte relatie aan te gaan uit angst dat het toch niks zal worden. * Verbroken relatie. Er zijn ook mensen die wel een gewone relatie hebben gehad zonder bindingsangst. Maar wanneer deze relatie heel rot is uitgegaan, kan er bindingsangst ontstaan. Iemand heeft zoveel pijn gehad, dat je door bindingsangst daar onbewust voor wordt beschermd. * Genetisch. In sommige gevallen is de bindingsangst genetisch bepaald. Het is dan moeilijk om op te lossen.
Of zie hier:
http://www.hechtingsstoornis.com/articles.php?article_id=123
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Weet je Thomas, "liefde" kent geen bindingsangst....  |
Liefde is een abstractie, hoe concreet we het ook kunnen ervaren. Maar ik denk in termen van menselijk geluk in een gebroken wereld. Mensen kunnen behoorlijk last hebben van de dingen die Zinga noemt en ik neem die mannen en vrouwen serieus en vind dat je niet kunt volstaan met een mening over hoe liefde er idealiter uit zal zien. Hoe graag ik het overigens ook met je eens zou zijn.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 december 2010, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:02
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | hoe zat 't ook alweer met eigenroem?
 |
zit bij mij wel goed, doe mn best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:05
|
|
|
|
dan ken je toch het gezegde niet...
eigenroem/eigenwaan stinkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:06
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Arme jij, van je eigen troon afgestoten door een meisje van 21 en een reactie van haar op een andere man. Heeft het je wakker gehouden om te weten dat je niet álles weet? |
wist niet dat ik er op een zat? maar alsnog bedankt dan...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En dan ook nog een paar dozen nieuwe kinderkleding........zelfde voorwaarden als de andere kleding
Shirt voor jongens en rokken voor de meiden(sorry,geen broeken en jassen meer of shirts voor meisjes,dat was net roofgoed)
Ik heb nog wel ergens een tas met tweedehands jassen(zie onderste lijstje)
Lijstje!
Rokken: Go-on ribrokken mt 104+110+116+128+134+140+146+152 Vingino spijkerrok mt 92 Dodipetto ribrok mt 104 Go-on joggingrok mt 134 Liegelind spijkerrok met rib mt 104 Minymo dubbele tule rok mt 98 Missup ribrok met katoen/bloem mt11/12+13/14 Missup(montefiore)gevoerde rokken mt 140+152+13/14 Missup(montefiore)spijkerrokken 2x mt 140+128+152
Jongensshirts: BKJ mt 7(122) Blue seven 152 Villa happ 152 Montefiore(diverse modellen en kleuren)98,140,2x 152 Pippi 90,98 Grunt 134/140 Tomdu 104/110 Liegelind 116,128 Name it 140 Boyswear 116 Beecool 116 go on 140,2x146,2x152,3x158
Tweedehands winterjassen: Meisjes: Born2bewild mt 74 Palomino mt 92 Prenatal mt 68 Borgjas mt 62 Rebble pebble mt 68 Hans 110/116 Hema 98/104 Merkloos mt 98/104 Petipino mt 104 RFG mt 134/140
Jongens: IKKS mt 74 Hema mt 92 Fleecejas mt 74 Old navy mt 140/146 Cars mt 152/158
Dit was het eerst,er komt nog wel meer hoor,eerst weer uitzoeken  |
Le; die nieuwe kinderkleding zou ik mss wel 1 of zelfs 2 bestemmingen voor weten. Maar dat moet ik eerst overleggen. Mag ik een optie nemen op alle nieuwe kinderkleding?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:08
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | | you wish! |
nee hoor............... want: kan ik jou niet aandoen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:12
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | wist niet dat ik er op een zat? maar alsnog bedankt dan...? |
Hihi, fijn dat jij het als compliment zag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:13
|
|
|
|
| BART817 schreef: | nee hoor............... want: kan ik jou niet aandoen  |
Waarom geloof ik dat niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Liefde is een abstractie, hoe concreet we het ook kunnen ervaren. Maar ik denk in termen van menselijk geluk in een gebroken wereld. Mensen kunnen behoorlijk last hebben van de dingen die Zinga noemt en ik neem die mensen serieus en vindt dat je niet kunt volstaan met een mening over hoe liefde er idealiter uit zal zien. Hoe graag ik het overigens ook met je eens zou zijn.
Thomas. |
Punt twee van Zinga, had ik al gelezen in het verleden... Is het punt waar ik met mijn dochter heb ervaren.... Een moeder die haar dochter plotseling op 10 jarige leeftijd dumpt bij een ander. Na drie dagen weer terugkwam en vervolgens vanaf die tijd tussen mij en mijn vrouw gelegen heeft vanwege verlatingsangst. Zelf is zij nu iemand, die in relatie's erg gevoelig geworden is in bindingsangst... Nogmaals het gaat veel dieper....
De troost die ik heb, is dat liefde overwint alles....
Hetgeen dat ik nog niet gezegd heb en ook nog niet aan de orde is geweest op het forum, is een persoon die "borderline" heeft.... Wat betekend dat voor de partner en kinderen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 9 december 2010, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:21
|
|
|
|
Wie het ijzer niet smeedt als het heet is, moet het met handen breken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Le; die nieuwe kinderkleding zou ik mss wel 1 of zelfs 2 bestemmingen voor weten. Maar dat moet ik eerst overleggen. Mag ik een optie nemen op alle nieuwe kinderkleding?
GrZing! |
Tuurlijk mag dat! Ik heb de lijstjes aangepast,wat er nu nog op staat aan nieuwe kleding houd ik voor je vast tot ik van je hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:54
|
|
|
|
Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:55
|
|
|
|
|
In de eerste plaats zou ik niet beter weten dat ik moslim/boeddist was. Je me moeten overtuigen denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:57
|
|
|
|
Donderdag 9 December, Jak. 2: 14-26; Woorden en werken.
Je kunt van de bijbel zeggen wat je wilt, maar niet dat het een eenzijdig boek is! Neem nu Paules. Niet door de werken, zo zegt hij, maar door het geloof alleen worden wij zalig. Alles goed en wel, zo beweert echter Jakobus, maar geloof dat niet in praktijk wordt gebracht, geloof zonder werken, is dood. Stel je voor dat Abraham tegen God had gezegd: Ja, Here God, ik geloof zeker in U maar U moet me niet vragen om Isaak te offeren, dat doe ik niet… Dan zou Abraham wel hebben geloofd, maar dat geloof zou een dood geloof zijn geweest. Abraham bracht zijn geloof in praktijk en daarom werd hij gerechtvaardigd. Een mens wordt nu eenmaal niet alleen door het geloof een vriend van God! Paules en Jakobus. Het lijkt haast een tegenstelling in de bijbel. De één zegt: door het geloof alleen. De ander zegt: Nee, niet door het geloof alleen. Wie heeft er nu gelijk? Hoe is het nu eigenlijk? Ik denk dat Paules en Jakobus allebei gelijk hebben! Wij behoeven Gods liefde niet te verdienen. Dat bedoelt Paules. De toegang tot Gods Koninkrijk is gratis. Bij de enge poort staat geen kassa. Je behoeft niets in te leveren dan je tekort en je schuld. Maar wie eenmaal door de poort is binnengegaan, moet niet denken in een luie stoel te kunnen gaan zitten. We zijn niet geroepen om te zitten, maar om te wándelen in het licht! Dat bedoelt Jakobus! Wie een groot geloof heeft, maar ondertussen met een boog om zijn broeder of zuster heenloopt, wie tegen zijn naaste zegt: Zoek het zelf maar! – die heeft een dóód geloof. Woorden en werken. Maria en Martha. Paules en Jakobus. Wie Jezus volgt, spreekt altijd met twee woorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:02
|
|
|
|
| WMG150 schreef: |
Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land? |
Ik kan hier een verheven verhaal neerzetten en net doen of ik de bijzondere uitzondering zou zijn, maar in feite denk ik dat ik gewoon moslim zou zijn en blijven. En als ik een christelijke zendeling aan mn deur zou krijgen, zou ik net zo reageren als de gemiddelde christen bij een jehova's getuige of moslimzendeling .... gewoon de deur dichtgooien.
Tevens zou ik het rotsvaste idee hebben dat mijn geloof zaligmakend is en ik in de hemel zou komen, ( allah is groot nietwaar? ) Ik denk dat ik niet voor mijn allah zou willen strijden en sterven, wel zou ik ter ere van mijn allah chr. touristen proberen een poot uit te draaien.
Eigenlijk denk ik dus dat het voor 99% van de wereldbevolking opgaat, je blijft bij de godsdienst waar je bij groot geworden bent, thats it.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:05
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn |
Ik reageer wel eens ontactisch denk ik,vooral door onwetendheid en een stukje onbegrip dus ik ga dit topic volgen(van een afstandje ) Misschien is het handig om hier wat richtlijnen bij rouwverwerking te vermelden?(rouwen heb je in verschillende vormen,laten we die vormen alsjeblieft niet vergelijken en het hier dan over rouwen na scheiden hebben)
(van een site geplukt) Rouwverwerking is een moeilijk proces, wat veel invloed heeft op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Je kunt bij rouwverwerking te maken krijgen met de volgende emoties: Verdriet Boosheid Ontkenning Opstandigheid Wanhoop Radeloosheid
Wat is er nodig om het proces van rouwverwerking te doorlopen: Aanvaarding van het verlies Verwerken van de pijn Je leven aanpassen aan de nieuwe situatie Het verlies een plaats geven zodat je de draad weer kunt oppakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:07
|
|
|
|
Als ik mijn situatie vergelijk met die van Annette, denk ik dat in de nasleep van de scheiding er een wereld van verschil is of er kinderen in het huwelijk waren. Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af. Annette heeft tot op de dag van vandaag last van haar ex vanwege de kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik mijn situatie vergelijk met die van Annette, denk ik dat in de nasleep van de scheiding er een wereld van verschil is of er kinderen in het huwelijk waren. Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af. Annette heeft tot op de dag van vandaag last van haar ex vanwege de kinderen. |
Voor mij heel erg herkenbaar met een contact die ik heb gehad met iemand die ik op CM heb leren kennen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | wel respect!!
maar graag ongenuanceerd, en eerlijk voor je mening/standpunt, zonder de ander te veroordelen op zijn/haar ideeen |
ik bedoel genuanceerd kijken/ luisteren naar elkaar en niet ongenuanceerd. wel eerlijk en vrij voor je mening durven uitkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn |
Het laatste klopt precies Jolan, dat is waar iedereen mee te maken heeft of zal krijgen bij een ander....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 9 december 2010, 20:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:13
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | bitter? Een beetje wel. Ik val ook niet zozeer een evangelische of refogemeente aan. Ik heb bezwaar tegen die oudsten en ouderlingen die op het punt van het pastoraal begeleiden van gescheiden mensen de fout ingaan.
Hallo Thomas
Kijk de oudsten hebben niet het probleem maar wij denk ik meer omdat we niet naar het woord leven want het staat zo duidelijk in de bijbel dat je er gewoon niet omheen kan infeiten ligt de schuld gewoon bij ons in mijn optiek . Sjalom. Martin |
Hoi Martin
DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS! Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen! Ik geloof zeker dat scheiding in principe beslist niet is wat God wil, maar er staan in het Woord ook gegronde redenen voor scheiding: overspel, ontrouw, niet-christelijk partner die weggaat, of machtsmisbruik (fysieke en/of geestelijke mishandeling, incest etcetc). Wat dacht je van alcoholisme in een huwelijk? Al die andere verslavingen maar niet noemende... Maar er zijn gelukkig ook altijd uitzonderingen: zo ken ik mensen, die uitelkaar zijn gegaan, omdat het vlammetje was gedoofd, en de één was verliefd geworden op een ander. Maar die zijn toch weer bij elkaar gekomen, toen ze BEIDEN een keus voor de Heer hadden gemaakt, en daarna weer voor elkaar. Liefde is ook een keus, én een opdracht van Jezus. Het zijn nu pracht stellen, en één stel zijn nu voorgangers, en geven regelmatig hun getuigenis.
Martin, vraag God zelf om wijsheid en inzicht en onderscheidingsvermogen, zodat je niet alles zult aannemen van harteloze mensen, die jou de les willen lezen. Bidt voor hen, dat ze ooit barmhartige samaritanen mogen worden, en dat ze hun rol als farizeeers zullen inzien, en afleggen. Sterkte en veel zegen! Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:14
|
|
|
|
[quote=LEANNE226]Ik reageer wel eens ontactisch denk ik,vooral door onwetendheid en een stukje onbegrip dus ik ga dit topic volgen(van een afstandje )
Dank je Lean, voor de Quote. Enne...tact is ook mijn sterkste zijde niet, dus gewoon voorzichtig meedoen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:19
|
|
|
|
|
ik denk dat ik het zelf ook zou zijn een moslim of boedist idd maar of ik een ander de poot zou uitdraaien? ik weet het nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:42
|
|
|
|
| WMG150 schreef: | ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn? Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?
Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.
Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?
voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is. Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom. Dat is toch makkelijk?
maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst? |
Beetje een dwaze vraag stelling vind ik... Zou God ook tot mij gekomen zijn in die culturen en/of geloof. Want dat is het in feite...
"Ik heb u tot mij geroepen" zegt de Here Jezus ergens....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat voor zin heeft het om je daar nog over te pijnigen. Ja je hebt in de ogen van de bijbel gezondigd, net als trouwens die oudste. Is de ene zonde erger dan de ander? Waarom zou jij dan levenslange straf moeten hebben en hij niet? |
Hallo Chat Ik wil je even duidelijk maken dat het niet gemeen bedoelt was van die oudste maar hij liet zien dat het in de bijbel staat en ik moet er dan ook bij vertellen dat mijn scheiding (deze) niet door overspel kwam want dan mag je volgens de bijbel wel weer trouwen vandaar dat ik er ook vrede mee heb want het staat niet voor niets in de bijbel. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |