ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WMG150
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WMG150
Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:31
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARISKA601 schreef:
ik heb ook geen verstand van alle roomse gebruiken.
wil je ook niet is niet bij te houden lol
carnaval
vasten
half vasten
witte donderdag
goede vrijdag
zwarte zaterdag
hemelvaart
pinksteren
Maria hemelvaart
dan hebben we euhm allerheilige en allerzielen
Kerst
3 koningen
en zal ik nog wel een paar datums vergeten zijn(vraag me ook niet wanneer welke wanneer is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
Wat betekend BELG?






Ben Eerst Limburger Geweest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:26
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect
 
ffkes een paar leedjes in ut limburgsplat mit eine kint ger met zinge mit die anjere kint geer lekker luustere....
ut geit gewoën euver HALLO!...
http://www.youtube.com/watch?v=3OiWpTgqaDM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=i-OhciZ9fJg&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:06
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje
 
kiek als ut neet geit dan bok ut maar he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:04
BerichtOnderwerp: Lente
 
tis altijd lente in de ogen van de tandarts assistente... en de patiënten en cliënten is het altijd lente die lente?
moest er ff aa ndenken aan dat liedje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:03
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
omdat het melk is en geen yoghurt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:02
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
klopt ja dom wanneer is het eigenlijk half vasten of is dat ookal geweest.... (kee ik ben geen goede katholiek) ookal heb ik dit jaar een beetje carnaval gevierd omdat me broer prins was en me vader boerebruidegom)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:01
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
stttttttt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
tis wit en je kan het niet zien?








Fles melk om de hoek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:57
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
momenteel ben ik het forum door aan het pluizen..heb dus ff geen tijd voor een boek. anders zat ik nu wel een boek te lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:55
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
is wel een oud bakkie danne.... lol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:48
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
al die tijd heeft niemand wat lekkers gegeten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:46
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
sooooooow ff kijken of er nog mensen zijn die koffie willen hebben.... tis nogsteeds een koffiesjop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
fli fla flopie mijn tuin is weer toppie (opwat bloementjes na dan) Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
fli fla flopie mijn tuin is weer toppie (opwat bloementjes na dan) Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:42
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
CHRISTIANMATCH schreef:
In principe is dit niet mogelijk. Een verlopen/opgezegd profiel wordt een half jaar bewaard. Wij keuren ieder profiel bij aanmelding, voordat deze persoon zich op ChristianMatch kan begeven.
Wij kunnen op verschillende manieren zien of deze persoon in het afgelopen half jaar al actief was op ChristianMatch. Mocht dit zo zijn, dan keuren wij het desbetreffende profiel af.
Profielen worden na zes maanden verwijderd, in dat geval kan iemand wel een nieuwe gebruikersnaam nemen.

zoals bij mij het geval voorheen was ik bekend cq berucht onder de naam rellok.... dacht ik wil van die naam af dus werd het wmg... ken der ook niks aan doen... dus rel of wmg of rollo of limbo of hoe je me ook wilt noemen maakt me geen malle moer uit. Als de boodschap maar duidelijk is.

En ja ook ik heb geloerd op forum toen ik geen lid was niet altijd, was euhm vaak het zelfde thema's bijna jaarlijkse of maandelijkse thema wat wel word aangehaald of nieuw leven word ingeblazen waar al euhm. door sja mijn mening door te lang cm zwerver te zijn geweest ontzettend uitgekouwd is e nwaar men eigenlijk al bij voorbaaad in een patstelling komt...maar gelukkig zijn er ok nog andere thema's te vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:32
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
Sja ik ken alleen Calvé pindakaas maar dat is wat anders... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 14:28
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
ach ja na een tijdje afwezigheid eens 3 daagies gratis... altijd wel lekker dacht ik zo eventjes zo ver ik kan denken heet dat.... althans daar ga ik vanuit dat ik kan denken. Kee soms zeggen ze denken moet je aan een paard over laten... oke maar een ezel is ook een paard Clown smiley
maar genoeg onzinig gewawwel ik is na morgen dus ook weer wegies. en ja er is hoop en leven na(ast) cm. Echt wel 100% zeker weten. kan het weten. Heb lang genoeg hier gezworven en weg geweest dat ik weet waarover ik klets. Echt wel Sjuust Coole smiley met zonnebril ... en nu ff genieten van het mooi weer weer Coole smiley met zonnebril Aaaaahhhh eindelijk de zon..... Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
AREND003 schreef:
Daarom hou ik ook zoveel van statistieken! Het zijn wel gemiddeldes, maar zijn heel redelijk betrouwbaar! En inderdaad, je vind geen oud-gereformeerden in China! Haha! En, wees blij dat we met de "godsdienstvrijheid" hier leven en niet in Irak of Afganistan! Toch?
das waar denk dat ik zelf die landen nie in mag... lik moet al moeite doen om limburg te verlaten... kun je na gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje
 
GRACE585 schreef:
sssoooooooo rell heb jij het venlose boek van uitdrukkingen ff doorgenomen Clown smiley
veel van die uitspaken zijn er ook in het brabants,lol
alleen schrijven wij t net ff anders
en hebben wij er geen naslagwerk voor nodig Clown smiley

stond op de limburgs wikipedia haha en sja limburgers hebben het veldke als woorden boek
maar deej hub ich neet nodig ich kos ze beejnoa allemoal Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje
 
Hae waas aafgelaaje (Hij was stomdronken)
Gennen alden aap gezichte liere snieje (Van een oud persoon kan men het karakter moeilijk veranderen)
Flik d'n aap dan vrit hae good (Iemand vleien om wat van hem gedaan te krijgen)
Wat oèt d'n aek dreie (Met goed resultaat iets presteren)
D'n ambras van de lestige keuze (Het dilemma van de moeilijke keuze)
As de kinder Sintermertes Veugelke zinge, make de verkes eur testament (een lied ter ere van Sint-Martinus) zingen, schrijven de varkens hun testament (varkens werden traditioneel geslacht vanaf 11 november)
As 't einen hônd waas, had-e dich al lang gebete (je kijkt erover heen, maar het staat vlak voor je)
Baeter eine lange nek as gooj kaart (inzet is belangrijker dan geluk of talent)
De begaovinge kriège (onwel worden, schrikken of ergens door geïrriteerd raken)
Daen bessem dae hoot Greet en kaerde in de hukskes neet (je vergeet steeds om in de hoek te vegen)
Bezeuk en vis bliève gen dreej daag fris (gasten die langer dan een nacht blijven logeren, leiden tot irritatie)
Bioscooptes (Bioscoopbroekzak, een gat in een broekzak met het oog op het verrichten van onanie)
Dae haet Leuth verraoje veur eine laeverwôrs (hij is erg dom)
Dao haet de kèr opgekiep (zij heeft een miskraam gehad)
Dae kan de pierikke hure hooste (hij is dood)
Dae lach nog neet asse 'nnen houp strônt taege de moor zuut kroèpe ((hij lacht nooit)
Dao haet d'n bekker zien vrouw doorhaer gejaag (er zitten gaten in het brood)
Dao löp ein blind paerd niks um (die mensen zijn zo arm, dat zij zich nauwelijks meubilair kunnen veroorloven)
D'r zitte doèven op 't daak (de buren luisteren mee)
De kins d'n aezel waal nao de baek leie maar um doon zoèpe kanste neet (domme mensen kan men niet alles leren)
Dreej maol verhoèze is eine kièr aafgebrand (verhuizen beschadigt meubels en kost veel geld en trammelant)
Emes in de tes zeike (iemand belazeren)
Faats (Vrijgezel)
D'n hölteren euveral (de höltere jas) (de doodskist)
Ein kaertje pindraod hebbe (zonder toegangsbewijs binnengekomen zijn)
Katte en wièver motte thoès bliève (men kan zijn vrouw beter thuis laten)
Kièke wie einen boetsauto (verbaasd kijken)
Kladderdaats! (Patsboem!)
Klein pötjes hebbe groeëte oère (kinderen luisteren mee met alles wat de volwassenen zeggen)
Ein kort gebed en eine langen braodwôrs dene de reizende mins (bij grote ondernemingen kan men zich beter op het essentiële richten)
Met dien knäök goej ik nog de appele van de buim (ik overleef jou)
Met ein forkèt schriève (te veel in rekening brengen)
Mukke bummele (fictieve plaatsnaam, gebruikt als antwoord op de vraag waar men geweest is)
Nappes op de vim (letterlijk: niets op het brood hebben, of: het stelt niets voor)
Onder de percessie kômme (dronken zijn)
Op einen aos houwe (tegenspoed hebben)
Op joets (Op stap)
Pas maar op det 't bed 't neet huùrt (gezegd tegen kinderen die niet naar bed willen)
De stômste boere hebbe de diekste petatte (het geluk is met de dommen)
Strônt wae haet dich geschete? (Stuk stront, wie heeft jou gescheten?)
Van ein gooj broèlof kômme (stevig gedronken hebben)
Veur d'n uul werke (onbetaald (of onderbetaald) werken)
Waat door d'n hoepert geit, geit ouk door de poeperd (Wat door de mond gaat, gaat ook door de kont)
Wae as aezel gebaore is, zal neet as paerd sterve (wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden)
Wat oèt d'n aek (azien) dreie (een goede prestatie leveren)
Weej hebben 't diek (wij hebben geld genoeg)
Zich veur ein äörtje eine reem door de kônt laote haole (voor geld alles doen)
Zich dieke bein make (zich ergens over opwinden)
Zinge wie ein geit die braomele schiet (erg vals zingen)
De Parade mót door de Klaosstraot (De bevalling moet plaatsvinden)
D'n beste Pruùs haet nog ein paerd gestaole (Vertrouw geen enkele Duitser)
Zich zoeë gruuëts veule wie eine paerdskeutel (Zich apetrots voelen)
ff wat uitdrukkingen in het venloo's
Sommige gebruik ik zelf ook en ken ze dus ook Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
http://www.goeievraag.nl/vraag/religie-vrijwel-uitsluitend-sociaal-cultureel.45450
is eigenlijk de zelfde vraag... of het een dwaze vraag is? denk ut nie maar je mag gelukkig van mening verschillen.... althans.... normaal wel Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
ik denk dat ik het zelf ook zou zijn een moslim of boedist idd maar of ik een ander de poot zou uitdraaien? ik weet het nie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zekerheid Smiley die vol vragen zit

Ja, we mogen weten dat we behouden zijn door het bloed van Christus...
maar nu lijkt het een beetje alsof we dat op een presenteerblaadje aangediend krijgen..
We zullen daar ons hele leven keihard voor moeten (blijven) werken hoor, want alleen als we een levend geloof blijven hebben en gelijkvormigheid aan Christus nastreven blijven we dat ook!
Nee, op dit moment worden wij als christenen hier in Nederland door mensen niet zo vervolgd als in bepaald andere landen...maar vergeet niet dat er ook nog een duivel bestaat, die ons dagelijks vervolgt! En persoonlijk moet ik toch wel vaststellen dat ik het een behoorlijke kluif vind om daar tegen te vechten.
Overigens zie ik het meer en meer voor mijn ogen gebeuren dat ook christenen in Nederland (Europa) meer en meer te maken krijgen met de keerzijde van deze maatschappij..
Daarom geloof ik dat zelfs al zou ik in een heel andere situatie leven...zoals jij beschrijft, dat ook dan God in staat zou zijn om mij te bereiken. Misschien zou het mij wat meer moeite kosten om dat in te zien, maar God's almacht is zo groot, dat er zelfs dan wel een moment zou komen dat ik er toch niet meer omheen zou kunnen.

Dus je komt ook misschien in de Hemel? Je hebt misschien eeuwig leven? je moet goede dingen doen en misschien kom je op de plek? God heeft ons geen rustige vaar water beloofd wel een goede aankomst... dus ja je hebt zekereheid... dus ja in die zin is het makkelijk, en in die zin is het christendom ook euhm eigenlijk het makkelijkste geloof.... en ja er is vervolging en ja er is verleiding en ja er is twijfel en ja er is rommel en onverwache dingen in je leven... maar wat er ook gebeurd je komt in de hemel.... oja mijn leven makkelijk? nah euhm vandaag auto laten keuren ffkes 250 euri's sja heb ik nie (heb gelukkig wat kunnen regelen) oja ander ding vanaf volgende week vrijdag verplicht lang weekend zeer lang weekend misschien weer tot maart weekend.... dus heb ik het dan makkelijk gehad dees week? niet echt maar toch kom ik in de hemel eeeeeeeeeej Engeltje smiley en wat heb ik er voor gedaan om in de hemel te komen??


alleen maar geloven... sja das zekerheid




Maar dan ff terug naar de vraag: wat zou jij zijn in een ander land (lees eventueel moslim land of boedisch land of een atheïstisch land... zou je dan ook christen zijn of zou je dan de godsdienst hebben van dat land?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: Exen
 
PIETER649 schreef:
owja joh??? waar dan???
ze slaapt niet meer in je huis... een goede eigenscahp dacht ik of euhm je hoeft er niet meer dagelijks tegen aan te kijken... of euhm je wordt er sóchtends niet meer naast wakker... verder gaan met goede eigenschappen? Coole smiley met zonnebril Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:21
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
laat ik het zo zeggen in die zin makkelijk je hebt zekerheid... een soort verzekering.. ja uiteraard elk voordeel heb zen nadeel om met de woorden van de heer J Cruijff te spreken... hier in het wilde westen heb je te maken met verleiding maar heeft een moslim dan hier in het westen dan geen verleiding of de jood of boedist?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:20
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?
 
ik vroeg me vandaag op me werk (ja ik heb soms tijd op me werk om te denken)... stel ik ben in noem eens een arabisch land bv. Marokko geboren zou ik dan ook christen zijn of was ik dan moslim? Of als ik Inda geboren zou zijn, zou ik dan een boedist zijn?
Kijk ik bedoel ik ben hier in Nederland geboren althans zolang Weert in Nederland ligt... ik ben Christelijk opgevoed en ben ook waarde en geloof gevonden in het christendom. maar stel ik ben dus ergens anders geboren zou ik dan ook christen zijn?

Zelf denk ik van niet want het christendom is taboe in bv India en Marokko. dan zou ik denk ik eerder moslim of boedist zijn en dat voor waar aan nemen, of (doe ik nu ook) twijfelen of de godsdienst die ik aanhang waar is.

Twijfel is misschien een groot woord eerder een afvragen heb ik het wel bij het juiste eind? en ik denk dat soms zo denken je ook wakker houd bij het geen wat je geloofd, als je denk ik niet afvraagd is het waar. Wat voor waarde heeft het geloof hetzij moslim hetzij boedist hindoist of wat dan ook?

voor mij staat wel als een paal boven water er is meer tussen hemel en aarde tis mij te toevallig dat een oerknal is geweest en dat er leven op aarde is.
Wat voor mij op dit moment de doorslag geeft qua Christendom is dat het euhm makkelijk is.je hebt geen twijfel een jood komt misschien in de hemel een moslim idem een boedist kan terug komen als mens maar kan ook terug komen als dier. Wat is er dan makkelijker als het Christendom? je hoeft maar te geloven dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis gestorven is en op gestaan is uit de dood zodat ik straks in de hemel kom.
Dat is toch makkelijk?

maar terug ff naar me vraag zou jij in een ander land christen zijn of toch moslim of boedist of hindoïst of atheïst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
JOLAN931 schreef:
geen Smiley met dichtgeplakte mond
pagina's vullen jolan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 09:05
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
nah het hooge recoord zal ik wel nie hebben das 69. Laagste misschien das nl 5... Lachende smiley met blinkend witte tanden
terwijl ik niet zo moeilijk benalthans denk ik of dat kumt door me accentje.... ik kan wel zeggen ik ben meer talig neerlands duits engels en limbo's zijn der 4...ach ja wie zit er nu te wachten op een limbo? Coole smiley met zonnebril
http://www.youtube.com/watch?v=fqEtWMADFTc


Laatst aangepast door
WMG150
op zondag 5 december 2010, 09:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WMG150 (47)





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
GRACE585 schreef:
tja zo ken ik er ook nog wel een paar Clown smiley
nr.1 George Clooney
nr.2 Sean Connory
nr.3 Richard Gere
nr........................

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
zijn ze wel vrijgezel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WMG150
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2