ChristianMatch

Forum

Verwerken van het verleden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 07:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik.

Dan heb je toch niet goed geluisterd, Chat!

Er zijn ook hier op CM, meer dan genoeg mensen geweest die hun eigen aandeel wel degelijk (h)erkennen namelijk...zoals ik bv...

Wat het verleden betreft; ik heb er zelfs hulp bij nodig gehad om dat allemaal te verwerken. Niet in de laatste plaats van onze Almachtig God,
bij wie ,wat dat betreft, écht alles mogelijk is! Lachende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 10 december 2010, 07:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 07:56

CHATULIEM619 schreef:
Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik.

Nooit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik ken ook mensen die teveel gebukt gaan onder schuld, terwijl ik heel goed kan begrijpen dat het moeilijk/zwaar is om met zo'n partner (nu ex) samen te leven.

Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar aandeel er in, dat zal ik niet ontkennen. Sowieso heeft iedereen ooit een keus gemaakt voor deze partner. Mensen kunnen ook veranderen in hun huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:27

MARIJAN072 schreef:
Nooit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik ken ook mensen die teveel gebukt gaan onder schuld, terwijl ik heel goed kan begrijpen dat het moeilijk/zwaar is om met zo'n partner (nu ex) samen te leven.

Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar aandeel er in, dat zal ik niet ontkennen. Sowieso heeft iedereen ooit een keus gemaakt voor deze partner. Mensen kunnen ook veranderen in hun huwelijk.

Lijkt me vreselijk met zo'n opgelegd "stempel" te moeten leven Twijfelende smiley
Natuurlijk veranderen mensen en dan wil het wel eens fout gaan maar gelukkig heb je altijd weer nieuwe kansen,"schuldig" of niet.
Waar ik benieuwd naar ben is of de mensen hier weer het gevoel hebben voor 100% een nieuwe relatie aan te kunnen,van zichzelf weer mogen genieten(moeilijk te omschrijven,het jezelf "gunnen"?)
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:31

LIELIE304 schreef:
Hihi, Griff, volgens mij negeert Bart je!
Zal hij het echt niet hebben gekend?

Misschien is hij dus toch niet zo alwetend als hij beweert te zijn (geweest)

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:40

Peacedove,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een fijne dag en bovenal Gods zegen toe!

Groetjes, José
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:47

LEANNE226 schreef:
Lijkt me vreselijk met zo'n opgelegd "stempel" te moeten leven Twijfelende smiley
Natuurlijk veranderen mensen en dan wil het wel eens fout gaan maar gelukkig heb je altijd weer nieuwe kansen,"schuldig" of niet.
Waar ik benieuwd naar ben is of de mensen hier weer het gevoel hebben voor 100% een nieuwe relatie aan te kunnen,van zichzelf weer mogen genieten(moeilijk te omschrijven,het jezelf "gunnen"?)

Zo ongelooflijk mooi! Lachende smiley (en persoonlijk, maar vooruit)
Toen na een heleboel twijfel een paar jaar geleden eindelijk de beslissing was gemaakt, ben ik gescheiden. Ik voelde me enorm schuldig en had het echt het idee dat ik gefaald had...ben werkelijk op men knieen gegaan en heb mijn zonden belijd en God om vergeving gevraagd. Ik heb toen ervaren dat God letterlijk tegen mij zei; "Je zonden zijn je vergeven, gaat heen en zondigt niet meer!"
Lange tijd heb ik gedacht dat ik dus geen nieuwe relatie aan behoorde te gaan, en door vele omstandigheden had ik daar ook helemaal geen behoefte aan. Ik kwam in een groeiproces terecht en op een bepaald moment kwam daar ook de vraag boven of ik nog wel recht had op geluk?
Was er nog wel iets moois voor me weggelegd?
God had namelijk heel duidelijk gemaakt dat ik niet opnieuw mocht zondigen! Maar langzaam aan werd me duidelijk gemaakt dat dit niet inhield dat ik helemaal niet meer een relatie aan mocht gaan, maar dat het niet de bedoeling was dat ik daarin nogmaals dezelfde fouten zou maken..
Ik ben toen echt gaan bestuderen wat God's intentie met een relatie is, en kwam erachter dat er grote verschillen waren met mijn perceptie daarvan. Inmiddels ben ik zover dat ik kan zeggen klaar te zijn voor een eventuele volgende relatie, op God's voorwaarden!
Zoals ik in het topic "bindingsangst" al vertelde zal dat wel heel rustig aan opgebouwd moeten worden, want de littekens van de vorige relatie(s) zijn wel degelijk nog aanwezig...God wil ze graag genezen, maar dat zal ook in de praktijk moeten gebeuren. Ik zal zelf ook moeten zien dat het ook op een andere manier kan, en dat heeft tijd nodig...maar zal ik zeker niet meer uit de weg gaan! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:50

Peace,van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een leuke dag van met je jongens
Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:57

MARIJAN072 schreef:

Nu na bijna drie jaar ben ik nog steeds op zoek naar mijn aandeel erin.
Ik herinner de laatste woorden van mijn ex voordat hij ging...
ik kreeg een opzomming van feiten wat ik allemaal goed had gedaan, en vervolgens te horen dat ik mezelf niet schuldig moest voelen omdat ik wat betreft het aandeel in de scheiding geen fouten had gemaakt.
Vaak heb ik gewenst dat ik wel veel fouten had gemaakt zodat ik kon begrijpen waarom....
Voor mij kwam het einde als een donderslag bij heldere hemel, midden in een schijnbaar gelukkig huwelijk.
Mensen kunnen veranderen idd, en mijn ex werd ook binnen enkele maanden een heel ander persoon.
Ik denk dat juist het niet weten van mijn aandeel, het loslaten moeilijker maakt. Verwerken, en een plaats geven is allang gebeurt.
Een nieuwe relatie bleek mogelijk, maar een ander vertrouwen op zijn/haar woord is een lang proces.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:59

Peacedove...Van harte!
Geniet van de enige dag per jaar die speciaal voor jou is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:04

TESSYBEAR731 schreef:
...maar zal ik zeker niet meer uit de weg gaan! Knipoog smiley

Wow,mooi! God maakt zeker dingen duidelijk! Knipoog smiley

Door alles wat er hier gebeurd is kreeg ik ook een stempel,een totaal andere,die van halve heilige,ik werd altijd lief,aardig en flink gevonden maar bovenal zielig......pfffff en ik ben ook maar een mens hoor,ik ben echt niet altijd lief( Clown smiley )helaas drukken mensen graag stempeltjes he......alhoewel die van mij nog niet zo slecht is Knipoog smiley Kon ik je er maar een stukje van geven,zou je goed doen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:11

JOLAN931 schreef:
zodat ik kon begrijpen waarom....

Heb je hem dat nooit kunnen vragen of kan hij je dat niet duidelijk maken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:14

LEANNE226 schreef:
Heb je hem dat nooit kunnen vragen of kan hij je dat niet duidelijk maken?

Jawel...antwoord:Geen idee, Ik verander gewoon
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:18

JOLAN931 schreef:
Jawel...antwoord:Geen idee, Ik verander gewoon

Pffffff,wat een machteloosheid
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:38

Er is nog volop dameskleding t/m mt 48!
Ik heb ook nog veel gedragen kinderkleding maar dat moet nog gesorteerd worden,als je interesse hebt mail me dan even,achter de schermen gaat het nl. erg hard met die kleding Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:40

Peace, ook namens mij een hartelijke felicitatie, ik hoop dat je een feestelijke dag mag hebben!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 10:07

Peacedove

Van harte gefeliciteerd met je 31 apenjaren Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 10 december 2010, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 11:46

peace dove van harte gefeliciteerd meis
en nog vele jaren toegewenst met Gods rijke zegen
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 11:53

WE ZITTEN VOL!!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
mensen het wordt een geweldig kerstfeest Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GRACE585
op vrijdag 10 december 2010, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 11:58

Iedereen heeft wel eens z'n moment. Maanden lid zijn van Christianmatch. Veel surfen, veel knipogen uitdelen of een mailtje sturen. Maar geen reactie. Of wel een reactie, maar geen klik. Dan wil je je de hoop opgeven en je stelt je zelf de vraag of dit nog zin heeft.

Helaas zit ik hierzelf ook mee. Ik surf zelf veel op CM, stuur knipogen, etc. Maar geen of weinig reacties. Er zijn bijna geen vrouwen die die mij spontaan een mail sturen uit interesse. Dan vraag ik mijzelf af of ik het dan wel waart ben.

Ik ben benieuwt als er meer mensen zijn met dit probleem.

Groetjes,
Arjan
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:17

ARJAN024 schreef:
Iedereen heeft wel eens z'n moment. Maanden lid zijn van Christianmatch. Veel surfen, veel knipogen uitdelen of een mailtje sturen. Maar geen reactie. Of wel een reactie, maar geen klik. Dan wil je je de hoop opgeven en je stelt je zelf de vraag of dit nog zin heeft.

Helaas zit ik hierzelf ook mee. Ik surf zelf veel op CM, stuur knipogen, etc. Maar geen of weinig reacties. Er zijn bijna geen vrouwen die die mij spontaan een mail sturen uit interesse. Dan vraag ik mijzelf af of ik het dan wel waart ben.

Ik ben benieuwt als er meer mensen zijn met dit probleem.

Groetjes,
Arjan

Misschien moet je es overwegen om i.p.v. een knipoog een leuk mailtje te sturen? Er zijn namelijk meer dan genoeg mensen die uit principe niet reageren op knipogen...
Ik zelf ook niet! Een kort mailtje waaruit blijkt dat iemand daadwerkelijk de moeite genomen heeft een profiel ook te lezen doet veel meer.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:18

Maar natuurlijk Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 10 december 2010, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:29

TESSYBEAR731 schreef:
Maar natuurlijk Gefrustreerde smiley
wat is natuurlijk?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:36

DANIEL777 schreef:
wat is natuurlijk?

Tess spreekt graag in meervoud Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:42

JOSINA022 schreef:
Tess spreekt graag in meervoud Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Psies! Ik breng tegenwoordig een echo met mij mee, echt zo irritant! Gefrustreerde smiley

Btw Daantje; zou jij babypietje niet es naar spanje terug sturen? Anders zijn ze em daar dalijk ook weer kwijt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 10 december 2010, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:48

TESSYBEAR731 schreef:
Psies! Ik breng tegenwoordig een echo met mij mee, echt zo irritant! Gefrustreerde smiley

Btw Daantje; zou jij babypietje niet es naar spanje terug sturen? Anders zijn ze em daar dalijk ook weer kwijt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
was net uit de zak ontsnapt voordat we wegvoeren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:49

Hey Peacedove, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag , wens jou samen met je kids en fam een hele fijne dag toe .
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:54

TESSYBEAR731 schreef:
Misschien moet je es overwegen om i.p.v. een knipoog een leuk mailtje te sturen? Er zijn namelijk meer dan genoeg mensen die uit principe niet reageren op knipogen...
Ik zelf ook niet! Een kort mailtje waaruit blijkt dat iemand daadwerkelijk de moeite genomen heeft een profiel ook te lezen doet veel meer.

In mijn inleiding staat onderandere: 'Ik surf zelf veel op CM, stuur knipogen, etc.' Ik hoop dat je weet waar etc. voor staat, want ik stuur wel leuke mailtjes. Maar ik krijg er weinig reactie op. Ik heb echt van alles geprobeert.
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:54

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:57

ARJAN024 schreef:
In mijn inleiding staat onderandere: 'Ik surf zelf veel op CM, stuur knipogen, etc.' Ik hoop dat je weet waar etc. voor staat, want ik stuur wel leuke mailtjes. Maar ik krijg er weinig reactie op. Ik heb echt van alles geprobeert.

Sja, t was maar een idee...don't shoot! Geschokte, onthutste smiley

Misschien kun je je profiel weer es opfrissen? trekt altijd weer meer bezoekers..
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 12:58

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, t was maar een idee...don't shoot! Geschokte, onthutste smiley

Misschien kun je je profiel weer es opfrissen? trekt altijd weer meer bezoekers..
bezoekers wel tess maar reacties is ten tweede Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 ... 6194 Volgende
Pagina 1622 van 6194