| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:21
|
|
|
|
soms twee sloten
dan zegt mijn verstand een dubbel slot is niet verkeerd ok even een andere uitleg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:22
|
|
|
|
soms twee sloten
dan zegt mijn verstand een dubbel slot is niet verkeerd ok even een andere uitleg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:27
|
|
|
|
| TALIET435 schreef: | willen alle leuke gezellige vlotte diepgaande en humoristische mannen zich melden in de chat !!!! Wij dames wachten vol smart op jullie !!!! Maak ons theekransje een avond vol plezier en maak ons het hof dat vinden wij leuk !!!!! Hopelijk tot ziens in de chat , hoogachtend de vrouwen uit de chat !!!!!  |
wat schuift mij dat?
een avond vol plezier met theekransje, en: het hof maken?... moet de comp. dan niet uit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJONNIE945
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:33
|
|
|
|
|
Latten deden ze toch ook haast alleen maar in de Bijbel. Mannen en vrouwen tenten. De koning in het ene paleis en de vrouwen in het andere paleis. Het is mijn keuze niet. Maar toen gebeurde het wel. Dus wat is er mis met het latten. Of is perse in 1 huis wonen weer een westerse uitvinding overgoten met een Bijbels zalfje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | als je niet wil dat iemand reageerd, schrijf je een mail en zet je het niet op een forum. ik ben me onbewust van een ondertoon, mijn boventoon is duidelijk genoeg.
jouw uitspraken zijn mij te vaag en zweverig en ik heb de indruk dat jij niet leest wat er staat. daarnaast reageer je als door een wesp gestoken op vrij normale vragen, zo is discussie onmogelijk, waarom reageer je niet inhoudelijk? schijnbaar beheersen wij een heel verschillende nederlandse taal waardoor discussie niet mogelijk is... dus laat maar
( en nee, ik heb geen hekel aan je) |
Pieter ik heb ook geen hekel aan jou, maar ben wel een realist ook...
Wat voor jou vaag en zweverig is, voor mij realiteit....
In het kort.....
Mijn vrouw (voor 18 jaar terug), had ook nooit van mij gevraagd om te stoppen met varen. Terwijl ze juist iemand was die een arm om haar heen nodig had waar ze ook naar verlangde.....
God bracht het op onze weg om toch daarmee te stoppen zodat het mijn keuze zou worden... 19 jaar later (nu dus), ben ik dankbaar dat het zo is gegaan.... Als ik nu nog had gevaren met het verleden die er is geweest?? Zouden mijn kinderen nu bij pleeggezinnen zijn geplaats en had ik geen zeggenschap meer over hun gehad i.v.m. dat ik varende man zou zijn...
God doorgrond ieders hart, is dat zweverig??? naar mijn inziens niet....
Mar staat trouwens ook als afkorting voor "maritime" = zeeman....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 23 december 2010, 22:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:55
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | 47: ongetwijfeld, (en zeker niet alleen cm) kijk ook maar eens in je gezin, club, vrienden, de kerk!, en last but not least: jezelf!?... daarom is 'het beproeven van geesten' ook belangrijk, lijkt mij. maar... hoe goed zijn we in dit beproeven werkelijk??? hoeverre bezitten we dit inzicht, of gave? persoonlijk meen ik dat als we (christenen) het allemaal werkelijk zouden bezitten, er onder ons nooit meer ruzie zou zijn, de term vijand zou geen persoonlijke betekenis meer hebben. ook oorlogen zouden langzaam aan bijgelegd worden. (mits invloed van toepassing) |
verder wilde ik nog toevoegen: beproeven van geesten, persoonlijk doet het mij denken aan: gever/nemer, bouwer/gebruiker, producent/consument, constructief/destructief, vredestichter/onruststoker, geduldig-spaarder/winstzoeker_woekeraar, investeerder/uitbuiter, hulpverlener/leedvermaker, oplossingen-/probemenzoeker, enz...enz...enz...
volgens mij is het resultaat dat dan (als het goed is) overeenkomt met de vrucht van de Geest. (liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.)
maw een levenslang leerproces, persoonlijke vermaning van God, als ook het inzicht. ik denk dat als je dat niet zo ervaart je Gods doel in je leven voorbijloopt. resultaat: eigengerechtigheid zoekend, normen van anderen spiegelen aan je zelf ipv vrucht vd Geest. het lijkt me dat als een geest beproefd wordt (zoals rijtje boven) deze overeen dient te komen met de Geest. aantekening daarbij, niet elk voorbeeld is altijd goed/fout. als het maar niet je karakter wordt. zoals: 'nemer', 'gebruiker' zal iedereen ooit ten deel zijn. om plaats te maken voor iets nieuws zal destructie nodig kunnen zijn. als productontwikkelaar weet ik dat je soms problemen moet zoeken om te voorkomen dat de klant ze als eerste ontdekt. investeren hoeft ook niet altijd het juiste te zijn, je moet ook kritisch blijven om niet blut te raken. vrede stichten is nobel, maar als het twee partijen zijn waar je beter geen deel bij kunt hebben... (zie bijbel) nou ja, enz... enz...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:58
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was eh....de hele dag! Om een uurtje of twee ontving ik een mail van Chris dat ik weer welkom was op CM....Oh wat had ik jullie gemist! Vervolgens komt er een gezellige CM-er....ik zat al 3 weken zonder tv ontvangst en hij regelt het effe..ik kan de kerst-toespraak van ons vorstin weer ontvangen ..... Na een genoeglijke maaltijd bezoeken wij een fantastisch kerstconcert...ook dat was genieten... Komen we thuis...en wat staat er op de stoep???? Een giga kerstpakket!!! Zo'n dag kan toch niet meer kapot?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:58
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was eh....de hele dag! Om een uurtje of twee ontving ik een mail van Chris dat ik weer welkom was op CM....Oh wat had ik jullie gemist! Vervolgens komt er een gezellige CM-er....ik zat al 3 weken zonder tv ontvangst en hij regelt het effe..ik kan de kerst-toespraak van ons vorstin weer ontvangen ..... Na een genoeglijke maaltijd bezoeken wij een fantastisch kerstconcert...ook dat was genieten... Komen we thuis...en wat staat er op de stoep???? Een giga kerstpakket!!! Zo'n dag kan toch niet meer kapot?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:00
|
|
|
|
MAR, God bracht het op onze weg om toch daarmee te stoppen zodat het mijn keuze zou worden... 19 jaar later (nu dus), ben ik dankbaar dat het zo is gegaan.... Als ik nu nog had gevaren met het verleden die er is geweest?? Zouden mijn kinderen nu bij pleeggezinnen zijn geplaats en had ik geen zeggenschap meer over hun gehad i.v.m. dat ik varende man zou zijn...
zo zie je maar hoe God voor ons zorgt. Ondanks problemen die er zijn geweest, door de gebroken wereld, zeg maar..... En het leven hoeft niet áltijd makkelijk te zijn ofzo. Ik vind zelf het al heel wat als ik regelmatig erg gelukkig ben. en als ik het nu en dan erg moeilijk heb, waardeer ik juist dat ik regelmatig ook gelukkig ben.
Groetjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:00
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was eh....de hele dag! Om een uurtje of twee ontving ik een mail van Chris dat ik weer welkom was op CM....Oh wat had ik jullie gemist! Vervolgens komt er een gezellige CM-er....ik zat al 3 weken zonder tv ontvangst en hij regelt het effe..ik kan de kerst-toespraak van ons vorstin weer ontvangen ..... Na een genoeglijke maaltijd bezoeken wij een fantastisch kerstconcert...ook dat was genieten... Komen we thuis...en wat staat er op de stoep???? Een giga kerstpakket!!! Zo'n dag kan toch niet meer kapot????? |
je kunt wel zin dat je blij was 2 keer posten, of was je beetje in de war van je viste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:03
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | je kunt wel zin dat je blij was 2 keer posten, of was je beetje in de war van je viste  |
pc storing ducky....hij sloeg op hol...doe ik ook wel eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:05
|
|
|
|
ugge ugguh kuch proest.... (stof)
ECHO... echo echo echo echo echo echo echo echo echo echo
(leeg... verlaten ) .
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op donderdag 23 december 2010, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:05
|
|
|
|
Quote SJONNIE, Of is perse in 1 huis wonen weer een westerse uitvinding overgoten met een Bijbels zalfje.
Ja mee eens. dat zou je inderdaad denken ja. westerse uitvinding met een bijbels zalfje. Dat samenwonen word je vaak opgedrongen door omgeving, gelovigen enzovoort.
Terwijl het juist in veel gevallen helemaal niet zo verstandig en wijs is om (gelijk) samen te gaan wonen......Zeker niet als beide al veel hebben meegemaakt....
En het juist wijsheid is/kan zijn om voorlopig lekker even in je eigen omgeving te blijven...juist in je eigen omgeving blijven.
Dit is voor iedereen anders. voor anderen kan het juíst weer goed zijn om samen te wonen/trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | MAR, God bracht het op onze weg om toch daarmee te stoppen zodat het mijn keuze zou worden... 19 jaar later (nu dus), ben ik dankbaar dat het zo is gegaan.... Als ik nu nog had gevaren met het verleden die er is geweest?? Zouden mijn kinderen nu bij pleeggezinnen zijn geplaats en had ik geen zeggenschap meer over hun gehad i.v.m. dat ik varende man zou zijn...
zo zie je maar hoe God voor ons zorgt. Ondanks problemen die er zijn geweest, door de gebroken wereld, zeg maar..... En het leven hoeft niet áltijd makkelijk te zijn ofzo. Ik vind zelf het al heel wat als ik regelmatig erg gelukkig ben. en als ik het nu en dan erg moeilijk heb, waardeer ik juist dat ik regelmatig ook gelukkig ben.
Groetjes. |
Ik herken het.... Koester de gelukkige momenten, en laat dat overheersen in je leven.... Bedenk dat " God gedachten van vrede en heil in zijn gedachten heeft, voor een hoopvolle toekomst" voor jou persoonlijk.....en ons allen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:18
|
|
|
|
Kwam dit tegen zo mooi....
Als een zuiv're parel die zich aan het snoer verbonden voelt met degeen die haar omringen, zo wordt het door God bedoeld, als wij tot een kostbaar sieraad rijk aan pracht verenigd zijn, samen aan het snoer geregen, samen delend vreugd en pijn.
Ieder snoer heeft zoveel schoonheid als het stralend zonlicht biedt. Er is zelfs een glans aanwezig die je met het oog niet ziet. Zo vormt 't samenzijn van mensen als de paarlen één geheel. Liefde, mildheid, deemoed, sterkte maakt het snoer tot een juweel.
Samenzijn wordt pas een sieraad als de een de ander draagt, wanneer ieder méér wil geven en iets minder aandacht vraagt, met een blij geloof zich invoegt als een parel, groot of klein en een deel van het geheel is, van dat hechte samenzijn!
Ongemerkt overwint het de bindingsangst....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 23 december 2010, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:26
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Kwam dit tegen zo mooi....
Als een zuiv're parel die zich aan het snoer verbonden voelt met degeen die haar omringen, zo wordt het door God bedoeld, als wij tot een kostbaar sieraad rijk aan pracht verenigd zijn, samen aan het snoer geregen, samen delend vreugd en pijn.
Ieder snoer heeft zoveel schoonheid als het stralend zonlicht biedt. Er is zelfs een glans aanwezig die je met het oog niet ziet. Zo vormt 't samenzijn van mensen als de paarlen één geheel. Liefde, mildheid, deemoed, sterkte maakt het snoer tot een juweel.
Samenzijn wordt pas een sieraad als de een de ander draagt, wanneer ieder méér wil geven en iets minder aandacht vraagt, met een blij geloof zich invoegt als een parel, groot of klein en een deel van het geheel is, van dat hechte samenzijn!
Ongemerkt overwint het de bindingsangst.... |
Heel mooi idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:29
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:32
|
|
|
|
Dank je wel Hannah ........ jij zorgde nu voor mijn mooiste moment.... Kan nu weer contact hebben met Zinga , want ik miste haar al ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:55
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Precies...
Soms's is het nodig dat het verstand zegt: wees blij in de Here, amen, halleluja.... Ook al voelt het niet zo.....van binnen....
wat blijft over? Geloof, hoop en liefde..... |
ja, een soort van "dank God in alles" en ALLES is soms best heel veel!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:56
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:58
|
|
|
|
profielen zijn om aan te klikken, hoor marylien; dus lekker doorgaan!!!! ze zijn er voor bedoeld tenslotte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | kerst, pasen, hemelvaart en pinsteren kan je eigenlijk niet van elkaar loskoppelen.
dus het volgende kerstfeestje eind mei begin juni... met een picknick? |
eind mei pas??? misschien kan het twee maanden eerder?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:04
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja, een soort van "dank God in alles" en ALLES is soms best heel veel!! |
Inderdaad, daarmee ontvang je de "genade van God".... Heel bijzonder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:32
|
|
|
|
We kunnen ook gewoon een feessie afspreken in maart? Kan ik gelukkig geen ezel zijn.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 24 december 2010, 00:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | We kunnen ook gewoon een feessie afspreken in maart? Kan ik gelukkig geen ezel zijn..... |
en ikke geen schaap...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:39
|
|
|
|
Ik heb een manneke van zo'n 28 lentes wat iedere keer mijn profiel bezoekt....blijkbaar valtie op oudere eh..."dames"....ik hoop dattie dit leest....jochie...geniet van wat je ziet...maar mijn oudste dochter is 21 en ziet nix in je want ze heeft verkering! Tis maar dat je het weet he.... Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNA566
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:49
|
|
|
|
nou, zal ik eens een keer reageren. Ik vind het eigenlijk wel goed dat Bart dit onderwerp aansnijd. Elke keer als ik op het forum kijk zie ik maar bar weinig leeftijd genoten. Ben ik ook schuldig aan omdat ik ook noooooit iets schrijf, vandaar dus deze keer. Lijkt me erg leuk wat meer CM met dezelfde leeftijd te ontmoeten. Helaas lezen zij waarschijnlijk het forum niet ofzo. Wie weet als er nog meer animo voor is, kan er een keer een uitje georganiseerd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 01:07
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | pc storing ducky....hij sloeg op hol...doe ik ook wel eens  |
sloeg h op hol of jij vat het niet meer,wast nir koud op de fiets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 06:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | We kunnen ook gewoon een feessie afspreken in maart? Kan ik gelukkig geen ezel zijn..... |
Ik dacht dat ezels geen vluchtdieren waren???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 24 december 2010, 08:41
|
|
| Naar boven |
|
|