| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:26
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Na weken vol zorg en spanning om het leven van mijn neefje (7), plaats ik nu – met dankbaarheid en blijdschap in mijn hart - het volgende lied.
Sela - Lof, aanbidding http://www.youtube.com/watch?v=1XvN1yNupyU
Dit lied koos hij zelf uit (voor op hun weblog), op de dag dat we hoorden dat hij naar huis mocht. Mooi hè. Zijn thuiskomst zien wij echt als een wonder en gebedsverhoring. Wij blijven bidden om verder herstel.
De volgende 3 liederen staan ook op hun weblog, geplaatst op een moment dat het heel ‘donker’ was. Ze ‘raken’ mij steeds weer, als ik ze (nu) hoor. Soms kan het lijken of God je niet hoort. Toch mag het een troost en bemoediging zijn om te weten dat Hij altijd zorgt, in tijden van vreugde, angst en verdriet. Dat geloof en vertrouwen wens ik iedereen toe!
Reni & Elisa - Als het leven soms pijn doet http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
Marcel en Lydia Zimmer - De Heer is mijn Herder http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE
Sons of Korah - Psalm 121 http://www.youtube.com/watch?v=h5W-XKHwS-A |
Wow Marijan, super he. Hier is dankbaarheid echt op zijn plaats
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik heb geen statistieken, dus bewijzen kan ik niets, maar wel durf ik de volgende stelling te deponeren:
Mocht het zo zijn dat onder christenen minder scheidingen voorkomen dan onder niet-christenen, dan is het aantal scheidingen + het aantal zeer slechte huwelijken onder christenen, minimaal zo hoog als het aantal scheidingen onder niet-christenen. |
Hoi Pieter
Eigenlijk zou jij PieNter moeten heten, want , zoals ik op andere forumvragen steeds jouw reacties lees, ben jij nogal scherp, en nuchter, en humoristisch ( al vinden sommige mensen jou nogal sarcastisch: ik vond het juist wel grappig )
Ik denk dat jouw stelling wel klopt, maar dat het ook een triest gegeven is: ik geloof dat met behulp van goede begeleiding ( vooral vanuit gemeenten/ kerken) en met behulp van God (waarom ben je anders een Christen?!) het laatste gedeelte van jouw stelling: SLECHTE HUWELIJKEN minstens gehalveerd zouden moeten kunnen worden, in vergelijking met niet-christelijke huwelijken, vooral dus met het oog op: Gij Geheel Anders........
of ben ik idd een idealist, een dromer, of is dát wat ik uit het Woord lees??
Ik worstel daar nog stevig mee Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:37
|
|
|
|
Ik werd wakker van mijn mobiel..een heel lief smsje... Heel mooi moment, met als gevolg dat ik laat uit bed was, want ik heb de tijd liggen wegdromen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 01:47
|
|
|
|
| MISSIS089 schreef: | Mijn mooiste moment vandaag was toen ik alle kerstspullen opgeruimd had. Wat geeft dat weer een rust. Zeker omdat mijn woonkamer niet al te groot is. Begrijp mij niet verkeerd: de kerstversiering (boom e.d.) is heel gezellig allemaal om te zien en hoort erbij. Maar het is ook heerlijk weer de rust terug te krijgen in mijn woonkamer.  |
al opgeruimd? ... heb hier een kerstdiner gegeven voor 12 personen aan een súper mooie kerst tafel ... een tafel van 4 meter lang, heb idd gedacht om het de andere dag op te ruimen, maar vind het zóó mooi , dat ik het laat staan tot dat we oud en nieuw vieren ... ik zet hem dan vol met lekkere hapjes ... alle kaarsen weer aan, en natuurlijk oliebollen ... elke dag dat ik opsta, doe ik de lichtjes aan, en geniet van dit mooie moment ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 01:50
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | al opgeruimd? ... heb hier een kerstdiner gegeven voor 12 personen aan een súper mooie kerst tafel ... een tafel van 4 meter lang, heb idd gedacht om het de andere dag op te ruimen, maar vind het zóó mooi , dat ik het laat staan tot dat we oud en nieuw vieren ... ik zet hem dan vol met lekkere hapjes ... alle kaarsen weer aan, en natuurlijk oliebollen ... elke dag dat ik opsta, doe ik de lichtjes aan, en geniet van dit mooie moment ... |
dus de smerige vaat staat nog op die 4 mtr lange tafel.... eet smakelijk met oud en nw ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 01:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vraag de piloot of hij voorzichtig vliegt....  amuseer je op Ibiza, is dat niet een nichteneiland trouwens?? gedraag je op Ibiza, weest geen relnicht 
( wij cm-ers behoren ons, ook op vacantie, te gedragen als volwassen menschen) 
truste!! |
pfffffffff ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 02:22
|
|
|
|
de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 02:47
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | dus de smerige vaat staat nog op die 4 mtr lange tafel.... eet smakelijk met oud en nw ....  |
ik hou van stijl ... dat kun je weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 03:25
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | luitjes....
al jullie reacties doen mij heel goed... ben daar blij mee. dank jullie..
Mijn vertrouwen heb ik op mijn Heer en God, de Vader van liefde en gena en goed. Hij is het die mijn leven in handen heeft. en ... ik heb geen moment geleefd met: waarom, of waarom ik... enne sja...waarom ik niet!! waarom een ander.. waarom de 1 wel geneest en de ander niet, wil ik me ook niet mee bezig houden. Daar ik daar toch niet uitkom. Het kan mij door dat denken van God af houden of dat ik bezig raak op een ander spoor.. Ik wil in afhankelijkheid van onze God leven. God enkel goed en in Hem geen spoor van duisternis. ik geloof niet dat God ziekte geeft, om de ander sterk te maken. dan is er een ander aan bod, en dat is satan, de verdelger van de wereld. God heeft Zijn Zoon gegeven, om de bovennatuurlijke geestelijke wereld van God zichtbaar te maken door Jezus heen, en dan staat er volgens mij nergens dat Jezus ziekte aan het verspreiden is geweest. En ook al staan er zoveel dingen in het oude testament.. Jezus is afspiegeling van Zijn Wezen, van God Zich zelf. Wat mooi, schitterend.. Hem alle lof en eer toe..
groetjes Wytske |
lieve wytske
ik lees nu pas je bericht ... en wat súper dat je dit met ons wil delen ... midden in jou proces dit naar buiten brengen vind ik enorm goed van je, ik zou zo veel tegen je willen zeggen ... als je mijn profiel leest, weet je wel waarom ... ik proef aan jou dat je een súper houvast heb aan onze lieve God ... en hou dit vast wytske ... wat er ook gebeurd ... Ja we zouden graag in het brein van God willen kijken ... ziekte komt ook niet van God ... en weet zeker dat hij met je mee huilt ... ik kan mij levendig indenken wat jij op dit moment mee maakt wytske ... en zal je veel kunnen vertellen ... adviseren ... maar doe ik niét op dit forum.
mail mij maar ...
ik zal alle tijd nemen om jou mail te beantwoorden ...
liefs inka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 07:47
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
Inka, ik ben er even stil van...ik wens jullie heel veel sterkte en bovenal Gods nabijheid toe in deze moeilijke dagen, ik zal voor jullie bidden!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:25
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | ik hou van stijl ... dat kun je weten  |
vieze vaat laten staan is OOK een stijl he... 
eerlijk gezegd Inky... het is dat mevr. A jou n bietje onder de duim houd, anders zou ik zomaar geloven dat die vieze vaat er idd nog staat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:27
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het antwoord op jou vraag: Daarmee kan ik de woorden en de kracht in het gebed voor haar bepalen.... |
overdaad schaadt??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:32
|
|
|
|
| QUELINE346 schreef: | Hoi Pieter
Eigenlijk zou jij PieNter moeten heten, want , zoals ik op andere forumvragen steeds jouw reacties lees, ben jij nogal scherp, en nuchter, en humoristisch ( al vinden sommige mensen jou nogal sarcastisch: ik vond het juist wel grappig )
|
IK WIST HET !!! IK WIST HET !!! 
ik wist dat er ergens op cee-em een fan moest zitten, al is het er maar 1 hier doe je het allemaal voor he, voor zo'n reactie 
misschien toch een fanclub voor de grote ikke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | IK WIST HET !!! IK WIST HET !!! 
ik wist dat er ergens op cee-em een fan moest zitten, al is het er maar 1 hier doe je het allemaal voor he, voor zo'n reactie 
misschien toch een fanclub voor de grote ikke  |
Het stinkt hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:49
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Marijan heeft je in het stukje waar ik aan refereer proberen duidelijk te maken dat die ene zin van je iets in zich heeft alsof een vrijgezel geen gemis zou kunnen beschrijven. En ja, in het latere stukje van jezelf geef je, net als in je laatste reactie, dit ook aan. In je eerdere zin wek je de indruk alsof je denkt dat een vrijgezel niet gemis zou kunnen ervaren zoals mensen vanuit een relatie dat kunnen. Ik ben blij dat je dat niet hebt willen zeggen ermee...maar het is wel goed om te weten dat je boodschap in eerste instantie dus duidelijk anders gelezen kan worden (en dus niet enkel door mij). Niets met negatief belichten van vrijgezellen dus van mijn kant, want daar heb ik namelijk geen reden toe! |
Klopt helemaal, Henk! 'k Ben ook blij, dat Mar en ik (en jij) er uiteindelijk hetzelfde over denken.
Zo zie je maar, woorden kunnen soms anders overkomen dan je ze bedoelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het stinkt hier  |
ik denk dat pieter zou zeggen: tis de luier van essie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:54
|
|
|
|
De wekker die vanmorgen ging.....
Maar...'t heeft ook weer een mooie kant. 't Is niet om te gaan werken, maar om een dagje uit te gaan naar Delft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik denk dat pieter zou zeggen: tis de luier van essie...  |
Ja, idd, zo'n antwoord had ik ook al in mijn gedachten Afschuifsysteem noemen ze dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 08:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wow Marijan, super he. Hier is dankbaarheid echt op zijn plaats  |
Gaaf hè. Soms kan een lied (psalm) meer zeggen, dan woorden. 'k Ben er nog steeds stil van.
The Lord is my Shepherd (Psalm 23) - Sons of Korah http://www.youtube.com/watch?v=bhpypRkV47w
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 30 december 2010, 09:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 09:52
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Ik heb niet gezegd de enige manier... Ik sprak ook over uitzonderingen. Als ouders geld verdient hebben en dit doorgeven aan nabestaanden dat is dat prima.
God zij tegen Adam: Met zweet op je voorhoofd van het werk zul je je brood eten. Eerst werk dan eten. Een orde door God gegeven! nee, ik heb het niet over onvrijwillig werkelozen of door ziekte afgekeurde mensen.
Ik weet dat het een indirect argument bewijs is maar nergens lees je in de bijbel dat mensen inkomsten hadden dan anders uit werk, erfenis of giften... |
En nergens in de bijbel wordt gesproken over internet dating, je krijgt of je krijgt niet Het is eigenlijk ook en soort gokke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 10:20
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
groetjes inka |
Inka heel veel sterkte in de moeilijke dagen.
Daarbij wil ook anderen betrekken die hun geliefde hebben verloren aan de dood. Heel veel sterkte in deze dagen van herinneren en van vooruit kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANWILLEM177
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 10:55
|
|
|
|
Lieve beste queline.
Weetje ik heb veel gehoord dat wat God zamengevoegt heeft niet mag scheiden,Wie zegt dat God het zamen gevoegt heeft?,Heeft het verlangen van ons zelf dat niet gedaan?,Als ik bij mij zelf kijk zie ik dat ik dat gedaan hebt en God er niet voor gebeden hebt of het wel goed was om met haar te trouwen,( Het bleek niet goed te zijn,) maar omdat ik dacht dat God ons bij elkaar gebracht heeft durfde ik niet te scheiden,want ons huwelijk was al gouw een drama,het was een moeten,niet van lief en leed met elkaar te delen,ik weet er zijn ook huwelijken die hoewel er veel strijd is tog volhouden,( zo ook een vriend van mij en nu gaat het stukken beter). er word te weiniggepraat met elkaar, Intimieteid,communieseren met elkaar is heel belangrijk,en veel voor elkaar over hebben,Liefde zo als God het bedoeld heeft,ik zal jou wat vertellen,Ik zat in een bijbel studie club,er zaten alle maal getrouwde mensen in.6 stuks en weetje in een tijdbestek van 5 jaar waren er 5 gescheiden,Hoe kan dat zul je zeggen?,ik heb hun verhalen gehoord,een paar hadden beter geen relatie moeten hebben,maar 3 was het gebrek aan liefde voor elkaar en de communicatie was slegt met elkaar,Ik dent dat het daar aan ligt,Bij mij was het een andergeval,ons huwelijk was direckt al niet goed,was opgelegt door fam,ouders.dan kun je nagaan dat zo iets niet standhoud.lieve queline ik hoop dat je hier wat aan hebt,ik wenst jou veel liefde en vrede van God toe in jou leven,en een leuke man die bij jou past,Gods zegen, janwillem.
Laatst aangepast door
|
JANWILLEM177
|
op donderdag 30 december 2010, 11:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:06
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
Heel veel sterkte Inka.......verdriet uiten mag/moet/kan maar bedenk ook dat er weer een heel nieuw jaar voor je ligt,met je kinderen en je vriendin,gun jezelf dat geluk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:10
|
|
|
|
Maar doen mensen nou echt mee om het geld.....of doen ze mee om het spelletje?
Je weet eigenlijk wel dat je hem toch niet wint en toch doen mensen elk jaar (of elke maand) weer mee. Dus ik denk dat het meer om het spel draait dan om het geld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:12
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | En nergens in de bijbel wordt gesproken over internet dating, je krijgt of je krijgt niet Het is eigenlijk ook en soort gokke  |
En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs won
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:19
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs won |
Het zijn ook altijd dezelfde die geluk hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:23
|
|
|
|
groetjes inka |
Inka....heel veel sterkte in deze dagen, ik weet wat je voelt....en iedere keer komt het weer terug.
En huilen dat lucht op...is alleen maar goed dat je dat kan.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 30 december 2010, 11:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:36
|
|
|
|
groetjes inka |
Ook namens mij heel veel sterkte Inka. Ook ik zal voor jou bidden ! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:41
|
|
|
|
Ook voor mij zijn deze feestdagen niet makkelijk. Inka...en velen met hem....verloren een dierbare aan de dood. Ik verloor er ook 3....aan het leven...3 van mijn vier kinderen...ik mag ze nooit meer zien. Afschuwelijke dagen, die kerst en jaarwisseling....hoop dat het gauw voorbij is....ook hier teilen vol tranen! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:45
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ja potjandorie,hééé...krijg ik te horen dat de reis met Loretta niet door gaat voor ons beiden. Kreeg een mailtje van die mijnheer en mevrouw in Zwitserland dat ze iemand anders hebben uitgenodigd om op hun huis en kat te passen! Potjandorie nog an toe!  |
Balen paps en Loretta! Sterkte allebei! Ik denk aan jullie, Angy
|
|
| Naar boven |
|
|