| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:22
|
|
|
|
Waar gebeurd:
Twee ouderlingen zijn beide boer en wandelen op een zondag door het veld. Ze komen langs het stuk bouwland van de ene. Het ligt er werkelijk prachtig bij. De ander werpt daar een begerige blik op en wil het wel overnemen. Alleen, het is de rustdag natuurlijk. Vraagt hij: "Zeg, als het vandaag nu eens geen zondag was, hoeveel zou je dan voor je land willen hebben?"
Thomas, deze zal ook wel weer niet kunnen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:26
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Eindelijk een topic wat ook bedoeld is voor de redactie van CM. Natuurlijk kan ik de redactie ook anders benaderen maar wellicht zijn er (proef)leden die dat niet durven, of andere op en aanmerkingen hebben.
Het kan hiér dus ook!
Het is mij al eens opgevallen dat (proef)leden op CM al vrij snel laten doorschemeren érgens op uit te zijn; namelijk op sexueel gebied! Gelukkig is de meerderheid voldoende alert op dit doort individuen. Toch blijft oppassen geboden want onlangs is er zo iemand door de redactie van de site verwijderd. Maar wat ik ook van anderen hoor is dat de redactie soms pas (te) laat tot actie over gaat om te oordelen of verwijdering van de site of een ban noodzakelijk is. Zo kan het gebeuren dat iemand toch nog enige tijd lang vrij spel heeft (proef)leden met zijn/haar bepaalde bedoelingen te contacteren of nog erger... zelfs persoonlijk te benáderen! Wees dus alert! Oke, dit wilde ik hier even kwijt. |
voor een tijd terug heb ik ook een gelijksoortig topic gereageerd,ook wel handig om even te weten misschien?(zie link) desondanks zal het nooit helemaal voorkomen kunnen worden,gewoon alert zijn en alle antennes op scherp zetten dus!
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1604
groet, Bert
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 januari 2011, 21:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Lsten we er niet zo'n drama van maken zoals hier voorgespiegeld wordt. Overal zijn mensen met verkeerde motieven bezig, en helaas is CM daar geen uitzondering op. Wat ik echter een groot gevaar vind, is dat men vaak zo goedgelovig is, en daar maken anderen misbruik van. Een beetje gezond wantrouwen is nu eenmaal niks mis mee. |
Gevaar van deze houding is het welhaast tot dader maken van slachtoffers, wat ik niet geheel fair vind. Ja, sommige mensen zijn goedgelovig, maar dat geeft de ander nog geen recht op misbruik op welke manier dan ook!
Je oproep tot gezond wantrouwen deel ik overigens wel ten volle!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:33
|
|
|
|
Waar gebeurd:
Twee ouderlingen zijn beide boer en wandelen op een zondag door het veld. Ze komen langs een stuk bouwland van de een. Het ligt er werkelijk prachtig bij. De ander werpt er een begerige blik op en wil het wel overnemen maar ja, het is zondag natuurlijk. Zegt hij:"Zeg, als het vandaag nu geen zondag zou zijn, hoeveel zou je dan voor je land willen hebben?""
Geweldig...
Erg leuk idee en ja lachen is gezond en ik geloof dat God ( eerbiedig gesproken ) er vast wel om kan lachen. Of zeg ik iets verkeerds nu?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 januari 2011, 21:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:18
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
Heel bijzonder en herkenbaar...dank je wel....... Heb zelf niet zo'n kind maar wel 1 vriend die me dierbaar is .........
Laatst aangepast door
|
ALOUS961
|
op zaterdag 1 januari 2011, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:25
|
|
|
|
mijn slechtste moment van vandaag :
Dat mijn gezellige bezoek eerder wegging dan was gezegd......toch weer de rest van mn vrije dagen alleen....
Voelde me even erg zielig......mag dat?? even wel hè, ja toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:30
|
|
|
|
Oud......Nieuw
Dat jaar dat vliegt aan ons voorbij haalt ons in het is zo weer mei was ik verdrietig was ik blij heb ik gedaan wat ik had moeten doen heb ik gegeven die ene zoen
Tijd ik haat je en toch ben ik blij omdat de tijd er is voor jou en mij ijd o tijd ongrijpbaar en toch teer te gebruiken in vreugde een zeer
Een nieuwe tijd breekt voor ons aan tijd leer ons je goed te gebruiken als het water in kansen en kruiken dag oud jaar bedankt voor je tijd volgend jaar wil ik terug kijken zonder spijt oh tijd..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:35
|
|
|
|
hmmm... (denk denk) Van mij had dit topic wel een positieve(re) naam mogen hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:35
|
|
|
|
Oudjaarsdag.
Er zijn zo van die dagen in een jaar. Bijzondere dagen, gedenkwaardige dagen, Dagen van hoop en dagen van herinnering. Verjaardagen van dierbaren en ondierbaren die in je geheugen zitten. Dagen waarvan ik alleen weet waarom het dagen in mijn gedachten zijn. De oudejaarsdag is zo’n dag van bijzondere gedachten voor mij. Of ik wil of niet, het afgelopen jaar trekt aan mij voorbij op die dag. Niet in ‘plaatjes’ zoals veel herinneringen opgeslagen liggen, maar in emoties. Tussen de dagelijkse dingen van deze dag, zoals het inkopen doen, het afleggen van flitsbezoekjes aan lieve speciale mensen en het ordenen van mijn huis komen de emoties van het afgelopen jaar me bezoeken. In mildheid melden zich ‘hoop, verwachting, verdriet, spijt en kracht’ zich bij mij. ‘Verliefdheid’ zit er ook tussen, naast ‘geluk’ en ‘angst.’ In mildheid melden ze ze zich ja. Het lijkt of ze even hun flitsbezoekje bij me komen afleggen. ‘Hoop’ kijkt me aan, vertrouwelijk. Knikt me toe, wetend van onze momenten waarop ik hem zo nodig had. En ‘ eenzaamheid’ staart wat voor zich uit, als lijkt het alsof hij zich schaamt voor zijn bestaan dit jaar. Ik druk zijn hand, en zeg hem woordeloos dat hij me hielp de weg naar ‘kracht’ te vinden. Ik vang de blik van ‘Verliefdheid’ , knik in herkenning. Ik kijk het groepje rond. Ik herken ze, die daar zitten. Ze zijn er, allemaal. Ook dit jaar voor- en met- en bij mij geweest. Het is stil tussen ons. Er hoeft ook niet veel gesproken te worden. We weten van elkaar en over elkaar. Mogelijk zullen we elkaar over een jaar op oudejaarsdag weer treffen, zo samen bij elkaar. Het slaat twaalf uur. Mensen om me heen vragen mijn aandacht. Het groepje vaste bezoekers op mijn oudejaarsdag lost op, gaat uiteen. En ik, ik zou hen nog wat willen zeggen. Maar ze lijken zich te verwijderen. En voor me ligt het nieuwe jaar. Groot. Nieuw. Onbeschreven. En even voel ik me alleen. Even, want ineens zie ik het groepje staan: ‘hoop, verwachting, verdriet, spijt, kracht, verliefdheid, geluk en angst’ , allemaal staan ze er. Ze knikken me toe dat ze er zijn zullen als het nodig is. Ze wensen me mijn eigen NIEUWE JAAR toe. En ik, ik voel me meer dan ooit uitgedaagd om het nieuwe jaar aan te gaan want ik zal nooit alleen zijn. Mijn emoties zullen er altijd zijn Ik wens dat jullie toe, CM-ers en andere vrienden en vriendinnen.. Een nieuw jaar waarin je nooit alleen zult zijn omdat je altijd omgeven en doordrongen bent door- en van je emoties.
Geschreven door een vriend van me ..... Gelukkig is God er altijd al ervaren we Hem niet altijd.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:37
|
|
|
|
Ik geef een heeeeeeeele dikke knuffel aan Hannah... Ze weet zelf wel waarom... !!
(Enne... sorry Pieter... ga je het antwoord niet verklappen hier op 't forum.... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:41
|
|
|
|
O humor Gods, o fijne lach, die oplicht na de zware dag! O meesterlijke, kleine daad, die mij mijn dwaasheid proeven laat Met zoveel milde, ted're spot, dat ik terug moet lachen, God, mij in Uw armen stort: een kind, dat onverwachts den Vader vindt, zijn toegebogen warmte voelt en blij begrijpt wat Hij bedoelt, - verlossend klein wordt, - dan bevrijd afglijdt, tot spelen in de tijd!
Elisabeth Chéixhaou
uit: Okke Jager, De humor van de bijbel, in het christelijk leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:44
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:46
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:47
|
|
|
|
BIJ DE JAARWISSELING!
Onze HEER en onze GOD, wij verblijden ons in U, zonder Uw hulp kunnen wij het jaar, dat voor ons ligt, niet onbevreesd tegemoet zien.
IK sta tussen de jaren in, het licht van MIJN tegenwoordigheid schijnt over het komende jaar - de glans van de ZON der Gerechtigheid. Over het achterliggende jaar laat IK MIJN schaduw vallen, die moeite en leed en teleurstelling bedekt.
Leef niet in het verleden, maar leef in het heden. Begraaf elke vrees voor de toekomst, voor armoede van hen, die je lief hebt, elke vrees voor lijden en verlies. Begraaf alle onvriendelijke en bittere gedachten, al je tegenzin, je wrevel, je gevoelens van mislukking, je teleurstellingen in anderen en in jezelf, je droefgeestigheid en je moedeloosheid, ga voorwaarts naar een nieuw leven, een opstandingsleven.
IK houd het jaar in MIJN handen en houd het Zo voor je in bewaring, maar IK zal je van dag tot dag leiden. Laat de rest aan MIJ over, loop niet vooruit op hetgeen IK je wil schenken door te vrezen of door te denken over de dagen, die voor je liggen. En voor elke dag zal IK wijsheid en kracht geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:50
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
God geeft tranen zodat het een "parel in zijn hand gaat worden".....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 1 januari 2011, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:51
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Bedankt Peet,
Dit zijn nu juist de momenten waarin ik Gods nabijheid heel reëel ervaar! |
Hadden we 585 gisteren niet kunnen zingen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:55
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Een dikke 10 voor je rekensommetje. ´t Heeft even geduurd, voordat ik ´m doorhad. Maar de uitkomst staat me wel aan.  |
Mag ik de kus van de juf ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:55
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Bedankt Peet,
Dit zijn nu juist de momenten waarin ik Gods nabijheid heel reëel ervaar! |
Heel veel sterkte Joelle !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA694
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:58
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Sluit me bij Visser aan.........Het ALLERBESTE gewenst........
en om eens over na te denken: Nieuw jaar...nieuwe kans....
Dat jaar dat vliegt aan ons voorbij haalt ons in het is zo weer mei was ik verdrietig was ik blij heb ik gedaan wat ik had moeten doen heb ik gegeven die ene zoen
Tijd ik haat je en toch ben ik blij omdat de tijd er is voor jou en mij Tijd o tijd ongrijpbaar en toch teer te gebruiken in vreugde een zeer
Een nieuwe tijd breekt voor ons aan tijd leer ons je goed te gebruiken als het water in kansen en kruiken dag oud jaar bedankt voor je tijd volgend jaar wil ik terug kijken zonder spijt oh tijd.. | Dat is een heel mooi gedicht! Zelf gemaakt? En wat een waarheid; hebben we onze tijd goed besteed in het afgelopen jaar? Iets om over na te denken, zeg ik tegen mezelf hoor! Iedereen Gods zegen voor 2011, want dat hebben we t hardst nodig, toch? Groetjes Wilma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:01
|
|
|
|
[quote=BILLY701]Hier bij meld ik me Cross.
Je bent te oud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:01
|
|
|
|
Toch weer het topic omhoog gehouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:02
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | België staat naast de deur  |
Beter naast de deur dan voor de deur Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA694
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Oud en nieuw
Nauwelijks is men bekomen van de restanten van de kerstmaaltijd, of oud en nieuw staat voor de deur. En dat betekend weer winkelwagentje vol laden. Mensen klagen het hele jaar door dat ze zo moeten bezuinigen,maar zodra het december is doen ze het ineens niet meer. Wekenlang word de deurmat gebombardeerd met allerlei folders voor kerst en oud en nieuw. Op oudejaarsdag word er in menig huishouden de oliebollen gebakken. En niet te vergeten appelflappen. Men kan ze ook halen bij de oliebollenkraam. Maar welke kraam heeft de beste en de lekkerste? Ieder jaar weer zorgt een krantenmaatschappij voor een antwoord op deze vraag. Het ene jaar wint kraam zus en zo en het jaar daarop zijn ze het slechtst. Dan rijst bij mij de vraag , als ze het ieder jaar hetzelfde recept gebruiken en het juiste vet, hoe kunnen ze dan ineens verliezen? Ligt denk ik meer aan de smaak van degene die ze testen. Ik vraag me af aan welke voorwaarden moet een oliebol voldoen? Moet het een bepaald gewicht hebben of vorm? Hoeveel krenten en rozijnen erin moeten zitten? Smaken van mensen verschillen. Dus de smaken van oliebollen moeten dan ook verschillend zijn. Ik bak geen oliebollen, heb het nooit gedaan. En het hele huis gaat er vaak zo naar ruiken. Ik haal ze wel bij een oliebollenkraam. Scheelt een hele hoop werk, en ze zijn altijd gelukt. En ik heb ook geen vieze keuken. Als dan de klok 12 uur slaat brengt men een toast uit op het nieuwe jaar. Een goede toast brengt men met een glas champagne. Ook iets waar menig mens mee worstelt. Wat is goede champagne? Het heeft mijns inziens met smaak te maken. Ik drink zelden alcoholische dranken, heb er dus geen verstand van. En ja om middernacht dan begint het vuurwerk. Weken van te voren besteld en op oudejaarsdag opgehaald. Voor een paar miljoen word het dan afgestoken. Menig huisdier ligt te trillen al een rietje in zijn mand of kruipt achter de bank. Voor hun hoeft het vuurwerk niet. Ik vind het zonde van het geld dat letterlijk in rook opgaat. Om middernacht begint men ook vaak met hun goede voornemens. Vooral stoppen met roken word vaak genoemd. Ook aan de lijn word gedacht. Stel je voor dat je in juli in bikini loopt, geen gezicht die vetrollen.
Eigenlijk zouden we iedere dag goede voornemens moeten hebben.
Mijn goede voornemens zijn: Ik blijf mezelf.
Verder wens ik iedereen een hele fijne oudjaaravond. Ook namens Muischje Muisch. | Ja ook een stukje wat tot nadenken stemt; waar maken de mensen zich in vredesnaam druk over...ik ben zo dankbaar dat ik een kind van God mag zijn en de dingen mag bedenken die boven zijn- lukt me ook vaak niet en dan zit ik me af te vragen wat ik nu weer zal eten...of wat ik zal aantrekken in het weekend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNA566
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:05
|
|
|
|
thnx mario! Als je nog meer wilt helpen mag je ook iedereen een mail sturen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:07
|
|
|
|
| HANNA566 schreef: | thnx mario! Als je nog meer wilt helpen mag je ook iedereen een mail sturen  |
Mag niet mee heb dus ook geen belang. Vraag die anderen maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:08
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:09
|
|
|
|
| WILMA694 schreef: | Dat is een heel mooi gedicht! Zelf gemaakt? En wat een waarheid; hebben we onze tijd goed besteed in het afgelopen jaar? Iets om over na te denken, zeg ik tegen mezelf hoor! Iedereen Gods zegen voor 2011, want dat hebben we t hardst nodig, toch? Groetjes Wilma |
Thema van de preek op oudjaar in onze gemeente:
WAS 2010 EEN GOED JAAR?
Kennen we God, of hebben we God mogen leren kennen? Ja, dan was 2010 een goed jaar . Gaan we liever onze eigen weg , zonder God ? Haast u , spoed u om uws levens wil. Want de tijd vliegt, nee........de mens vliegt. Het kan zo voorbij zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANWILLEM177
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:09
|
|
|
|
Dit gedicht, aan jullie gericht. Houd moed lieve vrinden, jullie zijn Gods beminden. Hij die alles ziet, jou vreugde tranen pijn en verdriet. En die al het leed heeft verdragen, ging aan het kruis zonder klagen.
Voor ons heeft Hij dat gedaan, omdat wij door onze zonden zouden vergaan. want alzo lief had God de mens, Zijn Zoon gaf Hij dat was Zijn wens. door al dit lijden, mogen wij ons verblijden. aan het kruis vergaf Hij al onze zonden, voor altijd om dat wij het niet konden.
ook Zijn striemen bracht ons genezing, en het mooiste vergeving. Hij onze redder verlosser en Heer, bracht in ons lot een keer. Ook al ga je nu door een hel, roept en bid met hem vaar je wel. want in de Heer sta je sterk, Hij is in jou aan het werk.
Het is lieve mensen een feit, leeft met Jezus in intimiteid. Dan zul je Zijn liefde en kracht ervaren, in jou pijnen aanvallen stres en gevaren. sta in het geloof en vertrouwen, want op Hem kun je bouwen. Dus geen gemaar, in Hem ben je meer dan overwinnaars.
Hij heeft het beste met ons voor, en met hem ga je nooit terloor. En Hij is super goed, dat werkt op ons gemoed. Dan leeft ik niet meer, maar Jezus in mij is nu Heer. Hij is zacht moedig en nederig van hart, met hem raakt je niet gouw verwart.
Looft en dank hem hoe je ook voel, Hij is jou redder verlosser en Hij is cool. Geniet en ziet de Heer is goed, Hij geeft leven in overvloed. Als milde regen, geeft Hij Zijn zegen. Wees blij en verheugt je in Hem, en luister naar Zijn liefelijke stem.
zijn geest heeft hij aan ons gegeven, wij staan niet alleen maar mogen door Hem leven. Al wat gij bid in Jezus naam, dat is Zijn wil en word gedaan. Twijfel niet in de Heer, dan raakt je uit Zijn sfeer. Met hem kun je het leven aan, Om de boze,de duvel te verslaan.
Lieve mensen hoe vind je zoiets?, zonder Hem kunnen wij tog niets?. Zijn liefde en trouw zijn tot in eeuwigheid, voor ieder in Zijn Koningkrijk. Gij geliefde gij beminden, wij zijn voor eeuwig altoos Zijn kinderen. Niemand kan ons meer uit Zijn handen roven, Prijst de Heer,Hij is zeer te loven.
Het duurt niet lang meer en wij zijn thuis, voor altijd eeuwig in Vaders huis. Dan zijn wij verheugt en blij, en eindelijk van alle rotzooi vrij. Ongekent oh zo mooi, stralend in Zijn hemels tooi. Het is daar zo mooi en fijn, om voor eeuwig bij Hem te zijn.
Lieve lieve kinderen, We zijn dan voor altijd konings kinderen. Dat mogen we nu al beamen, en roepen uit Halleluja prijst de Heer,amen,amen amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJONNIE945
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:17