| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:30
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen...... |
Aanhangsel???? Aan de twee grote geboden hangen de wet en de profeten, zo leert de catechismus. Maar dat is volgens mij wat anders dan een aanhangsel. Een aanhangsel is veelal iets van minder waarde, terwijl dat volgens mij niet bedoeld wordt hier. Het hangen aan de grote geboden van de wet en profeten duidt mijns inziens meer op het doordrenkt zijn van wet en profeten met de twee grote geboden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Hetgeen dat ik er uit haal is: dat de "moraal" bepaald wie God zou moeten zijn??? |
Ben benieuwd naar de herleiding van deze moraal. Nergens wordt mijns inziens bepaald hoe God zou moeten zijn in het verhaal. Maar ik houd me aanbevolen voor je gedachtengang.
De moraal die er wat mij betreft duidelijk in zit, is de al weergegeven uitleg van het laatste stukje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een tientje, is dat genoeg voor een date??? |
4 kopjes koffie...moet kunnen toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:37
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | komt een man bij de dokter, zegt ie tegen de dokter,dus,dokter ben gebeten door een hond, geeft de dokter als antwoord,ja dat doen ze  |
| MARIJAN072 schreef: | Is dit een christelijke mop Eigenlijk niet netjes van je Henduk, om hier een onchristelijke mop te plaatsen.  |
Er wordt in elk geval wel duidelijk dat God de hond bijtkracht heeft meegegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:40
|
|
|
|
Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen rol meer moeten spelen in hun leven...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 2 januari 2011, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen meer moeten spelen in hun leven... |
Kijk caht. je begint het te begrijpen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen meer moeten spelen in hun leven... |
Zoals ik in de CHAT ookal aangaf ! het ging mij om die traan en verder nergens om Dat er allemaal gebazel over komt kan ik ook niet helpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:46
|
|
|
|
|
Waarom mogen vrouwen niet ook eens in het zonnetje gezet worden met een knipoog? Want dat is wat beide verhalen mijns inziens toch gewoon doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:48
|
|
|
|
| ZONNETJE096 schreef: | Sinds ik de afgelopen jaren me weer met geloof bezig houd, en ik naar verschillende kerken ben geweest, valt het me iedere keer op, dat je nergens jezelf kunt zijn in de kerk.
Ik erger me er zo erg aan, dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de kerk wil. Bij de ene kerk moet je eerst gedoopt worden om lid te worden (Ja, dahaag, ik ben als baby al gedoopt, ik laat me niet overdopen!), bij de ander wordt je op kleding aangesproken. ("oooh, je hebt een broek aan, en waar is je hoed?") Ze zeggen het niet, maar blikken zeggen genoeg.
Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alleen voor God naar de kerk ga. De mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven, en wat je aan moet hebben, en wat volgens kerken de juiste manier is om in Hem te geloven.
Ik kan je vertellen dat de kerk voor mij "buiten de kerk" is. Eigenlijk ga je alleen maar naar de kerk om medechristenen te ontmoeten, en samen God te aanbidden. Ja, dat klopt. Maar overal ben je gebonden aan regeltjes, en die zegt dat dit goed is, en de ander zegt dat dat goed is.
Buiten de kerk ben ik juist weer tot geloof gekomen. Ik praat met mensen op het werk, lees veel op internet, en pak zelf de bijbel erbij. Geen regeltjes, geen kerk, maar wel een bijeenkomst van christenen. Precies, wat er ook in de bijbel staat. Je mag geen bijeenkomsten missen. Als je als christen zijnde op zoek gaat naar andere christenen, al is het via internet, dan mag je dat toch ook een bijeenkomst noemen? En je bent gewoon jezelf, en niet gebonden aan regeltjes. =).
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit meer naar de kerk ga, maar wel hoe ik er in feite over denk. |
Hoi Zonnetje,
Ik begrijp heel goed wat je hier neerzet. Ik geloof zelf dat het geloof een 'hartszaak' is, de kerk zegt in die zin weinig omdat naar de kerk gaan niks hoeft te zeggen over je geloof. Ik ben zelf ook iemand die amper naar de kerk gaat, een bewuste keuze voor mijzelf, ben zelf nog zoekende...
Toch ben ik het niet eens met de zin van jouw topic. Of je wel of geen goede ervaring met de kerk hebt is volgens mij namelijk heel persoonlijk. Als ik bijv. niet naar de kerk ga, wil dat alleen iets zeggen over mij, voor een ander is de kerk misschien wel juist de plek die hem of haar tot steun is, idd. een plek om God te ontmoeten en gezamenlijk het geloof te mogen beleven. Wat jij dus beleeft hoeft nog niet voor een ander te gelden. Bovendien is een kerk ook een groep mensen en wil dus niet zeggen dat daar geen fouten worden gemaakt. Misschien is het een idee om verschillende kerken te bezoeken (nadeel daarvan is wel dat je de mensen niet echt leert kennen) en dan kijkt wat het beste bij je past. Of misschien kom je er achter dat het idd. niet veel meerwaarde voor jou heeft.
Waar ik zelf wel absoluut in geloof is dat een christen bemoediging om zich heen nodig heeft (en natuurlijk zelf ook mensen kan bemoedigen); voor mijzelf merk ik dat ik daar veel aan heb om (ook al is dat buiten de kerk) toch in kontakt te komen met christenen om over het geloof te kunnen praten.
Niet de mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven. Het is een harts-aangelegenheid tussen God en jou. Als je er moeite mee hebt, zou ik dat bij God in gebed brengen... welke weg je ook gaat Zonnetje, Hij wil er bij zijn en je helpen in jouw weg. Sterkte !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 januari 2011, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
|
|
Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:52
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Zoals ik in de CHAT ookal aangaf ! het ging mij om die traan en verder nergens om Dat er allemaal gebazel over komt kan ik ook niet helpen | het valt me op dat mensen zo moeilijk kunnen reageren op ironie. Of ze nemen het bloedserieus, of ze proberen de ironie nog te overtreffen. Als ze in de zaal zouden zitten bij Hans Teeuwen zouden ze hem dan ook proberen te overtreffen of te weerleggen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:55
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Lees jij wel wat ik schrijf of zeg??? Ik zeg ook nergens dat echtscheiding verboden is... Dat kon wel in de OT, mits de man en/of de vrouw beseft dat het huwelijks verbond blijft bestaan totdat de dood hen scheidt... | dat laatste bestrijd ik ten zeerste. Gescheiden was gescheiden voor God.
| MAR907 schreef: | De vraag is, hoe gaan wij als NT gelovigen daarmee om??? In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen...... | Jouw antwoord is toch duidelijk. Deze mensen laten we gewoon hun hele leven lang boeten voor een slecht huwelijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:57
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | "ALS GOD ZWIJGT................... LEVEN WIJ IN EEN HEL........!!!" |
Het doet me een beetje denken aan de preek die ds. Miskotte hield, kort na de Tweede Wereldoorlog. Hij stelde toen dat het scheen of de duivel had geheerst op Aarde. Of het zo is, weet ik niet maar God leek wel erg zwijgzaam in Auschwitz, Gross-Rosen en waar al niet meer.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:58
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Nergens maar dan ook nergens ontkent Henk dat... Man heb je nu echt niets beters te doen dan te zieken??? Zo jammer |
Dat is voor jou "het moraal"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Dat is voor jou het moraal.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | sommige mensen dragen zelden schoenen; maar op klompen mag je misschien ook binnenkomen bij de preekleeuw, griffin?  |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik....  |
Wie zegt dat ik daar geen weet van heb. Ik ontken het immers nergens. Ik geef enkel aan waar dit topic in principe over gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: |  |
Precies zo is ZINGA door het moraal verbannen op CM???? Ik ken haar anders....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:03
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Precies zo is ZINGA door het moraal verbannen op CM???? Ik ken haar anders.... |
Als je wat van me moet stuur je maar een mail... Dit gaat zo nergens over!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:07
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Als je wat van me moet stuur je maar een mail... Dit gaat zo nergens over! |
Ik weet het, maar ben wel eerlijk ook op het forum... Tevens moet ik niks...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik weet het, maar ben wel eerlijk ook op het forum... Tevens moet ik niks... |
Ik zeg nergens dat je niet eerlijk bent en nee je moet niets ook dat zeg ik niet, Of wou je impliceren dat ik niet eerlijk ben???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik lees nog steeds niet dat echtscheiding verboden werd, en dat na scheiding men niet meer mocht trouwen...Overspel was wel verboden. |
Hee Chat, jij bedoelt toch niet dat 'als je 1 vlees geworden bent' het de bedoeling is dat je weer uit elkaar gaat ?
Ik denk wel dat als een mens gescheiden is, deze opnieuw mag beginnen... afhankelijk wel van of je tenminste alles op alles zet er wat van te maken. Ik geloof namelijk wel dat het huwelijk voor God een serieuze zaak is. Ik denk dat God van ons wil dat wij er ook serieus mee omgaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:18
|
|
|
|
Ik snap dat niet he, die jongere kunnen noch van ons leren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:19
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNA566
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:23
|
|
|
|
Inderdaad Mario! Erg indrukwekkend hoe jullie actief meedoen om elkaar beter te leren kennen. Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:23
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Hee Chat, jij bedoelt toch niet dat 'als je 1 vlees geworden bent' het de bedoeling is dat je weer uit elkaar gaat ? |
De discussie ging erover of het Oude Testament echtscheiding verbood.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:25
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Dikke Van Dale even lezen Griffin |
okee, effe taalles.
ik citeer uit 'Twijfelgevallen Nederlands' van Prisma Woordenboeken, samengesteld door Dr. G.C. Apeldoorn:
Handvat: mv. handvatten [handvaten] ([]=foutief) diminutief: handvatje [handvaatje] Opm.: -vat in handvat heeft niets te maken met vat (ton): daarvan is het mv. vaten en het dimunitief vaatje [einde citaat]
ugh, ik heb gezegd.
ergo: handvaTTen
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 2 januari 2011, 21:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:27
|
|
|
|
| HANNA566 schreef: | Inderdaad Mario! Erg indrukwekkend hoe jullie actief meedoen om elkaar beter te leren kennen. Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar? |
Volgens mij durven ze gewoon niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De discussie ging erover of het Oude Testament echtscheiding verbood. |
Is dat wat je dan maar overboord moet gooien???... omdat het de OT is????... Terwijl dit een aanhangsel is voor ons???
Hetgeen dat ik er uit begrijp is, "gooi de OT maar door het raam..."???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:36
|
|
|
|
Wat wil je daar mee zeggen>>??? het ging hier over een ander onderwerp zoals vermeld werd al eerder
|
|
| Naar boven |
|
|