| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat komt mede omdat je geen man bent. Hoe vaak worden er terloopse opmerkingen gemaakt over het gedrag van de man? En hoe vaak wordt voor het gemak maar alle mannen over één kam gescheerd? Als je er eens bewust op let zie je dat dat wel erg vaak gebeurt. |
Is dat andersom ook niet zo? Ik zie dat nl hier ook gebeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:58
|
|
|
|
moment
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:14
|
|
|
|
Dat ik genoodzaakt word om mijn huisdieren weg te doen, omdat hun zorgkosten verzekering weigert de polissen in te trekken. Ze tonen totaal geen begrip voor mijn situatie.
Mijn jaar is al stuk.. kan niet slechter gaan...
En beter... nee geloof ik niet in...
Asiel gebeld.... wachtlijst.... en contant betalen...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:24
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ach Marylien...de beste jongen heeft het liedje met de tekst: "'k Zou je willen vragen om alle mensen te behagen..maar hij weet niet hoé...hij weet niet hoe....."  |
"Mogen wij een ander ergeren" is toch de titel van het topic??
Waarom geef je dan zo'n "stekelig" antwoord, en daarbij vind ik dat je wel heel neerbuigend overkomt op deze manier .....
verbeter het forum ..... maar begin bij jezelf ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:26
|
|
|
|
Lastig als er meerdere oplossingen zijn voor een probleem he Thomas ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:32
|
|
|
|
ik wens de meester veel succes om dit proefwerk binnen een "moment" te beoordelen. ik raak "het spoor" alleen al bijster als ik probeer voor te stellen hoe marianne het bedoelt, maar ik ben dan ook niet al te helder vandaag......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:38
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!
Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben. Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:41
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Is dat andersom ook niet zo? Ik zie dat nl hier ook gebeuren. |
Misschien nog wel vaker Josina, lees de bijdrages in dit topic maar eens ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:41
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mar: hij beweerd dat vrouwen autisme veroorzaken bij hun kinderen. met alle respect, maar ik denk dat mar twee dingen door elkaar haalt; een minder sensitieve opvoeding, en het gevoel als kind ongewenst te zijn, heeft invloed op de hersenontwikkeling van een kindje, en kan hechtingsproblemen cq hechtingsstoornis veroorzaken; autistisch gedrag dus, maar met een andere oorzaak dan het klassiek autistisch patroon. autisme als genetische stoornis, wordt doorgegeven via het genetisch materiaal; het Y-chromosoom dus. hetzelfde gedrag; een andere bron/oorzaak autisme zit em in de aanleg, en bij hechtings-problematiek is de aanleg prima; maar de ontwikkeling van de hersenen verloopt anders/stagneert als gevolg van een minder/niet-sensitieve opvoedstijl. |
Dat wat Pieter neer zet is niet waar of verkeerd gezien.
Hetgeen dat Hannah neer gezet heeft, is de bassis wetenschap over autisme. Wat ik wilde zeggen is dat een moeder beter de dingen aanvoeld dan vaders. Daardoor ontstaat vaak een verschil in onderlinge opvoeding waardoor een kind verward raakt in zijn emotie's en gevoelens vooral wanneer er autisme op de achtergrond is bij een kind. Meetal gaan die twee dingen gepaard waardoor het lijkt dat verschil tussen de ouders de oorzaak is van autistich gedrag en/of autisme. Hetgeen ik bedoelde is autisme op de achtergrond dat niet zichtbaar is. Ongemerkt anders.
Er is zoveel verschil in vormen van autisme en/of gedrag dat niet altijd met elkaar vergeleken kan worden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:51
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ach Marylien...de beste jongen heeft het liedje met de tekst: "'k Zou je willen vragen om alle mensen te behagen..maar hij weet niet hoé...hij weet niet hoe....."  |
gibby, mag ik je vragen de eerste bijdrage van dit toppic nog eens door te lezen?
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:03 Elke keer lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!
IK ERGER MIJ....De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:53
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CHATULIEM619 schreef: De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!
Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben. Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben ....  |
Ok, mannen zijn soms voorspelbaar, maar vrouwen zijn serieus ingewikkeld!
Stille hinten begrijpen we niet. Duidelijke al helemaal niet.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:56
|
|
|
|
Lieve mannen en vrouwen, (niet perse in die volgorde....!) 
Waar zijn wij hier mee bezig? Wij dienen toch Jezus' voorbeeld te volgen? Laten we elkaar als christenen benaderen en, inclusief onze rugzakjes, accepteren en respecteren. Ga alsjeblieft niet van het slechte denken uit!
Weten jullie wat prachtige boeken zijn om de andere sexe ietsje beter te begrijpen (overigens voor jezelf vaak ook een feest van herkenning): De fascinerende vrouw en De ongetemde man van John & Stasy Eldredge.
Liefs, Jasmyn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:06
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat wat Pieter neer zet is niet waar of verkeerd gezien.
Hetgeen dat Hannah neer gezet heeft, is de bassis wetenschap over autisme. Wat ik wilde zeggen is dat een moeder beter de dingen aanvoelt dan een vader. dat hoeft dus niet, mar; er zijn ook vaders die meer kwaliteiten tot opvoeden hebben, dan de moeder; het gaat erom dat je als ouder de signalen oppikt, en de behoeften van je kind herkent, en er adequaat op kunt reageren. Daardoor ontstaat vaak een onderling verschil in opvoeding waardoor een kind verward raakt in zijn emotie's en gevoelens vooral wanneer er autisme op de achtergrond is bij een kind. voor autistische kinderen is een vast patroon erg belangrijk, en het schept inderdaad duidelijkheid en een gevoel van veiligheid als de ouders op elkaar zijn afgestemd, en zoveel mogelijk dezelfde patronen van opvoeden hanteren. Meetal gaan die twee dingen gepaard waardoor het lijkt of dat verschil tussen de ouders de oorzaak is van autistich gedrag en/of autisme. Hetgeen ik bedoelde is autisme op de achtergrond dat niet zichtbaar is. Ongemerkt anders.
Er is zoveel verschil in vormen van autisme en/of gedrag dat niet altijd met elkaar vergeleken kan worden.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:13
|
|
|
|
ha luitjes, ik krijg al weer zin in de zomer; zullen we weer eens een datum plannen in april of mei, om te gaan picknicken?
het lijkt me leuk als er weer een aantal één-ouder-gezinnen komen, waarbij iedereen welkom is, die ook komen wil!!
wie bied?
enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ha luitjes, ik krijg al weer zin in de zomer; zullen we weer eens een datum plannen in april of mei, om te gaan picknicken?
het lijkt me leuk als er weer een aantal één-ouder-gezinnen komen, waarbij iedereen welkom is, die ook komen wil!!
wie bied?
enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar! |
Nou Hannah, ben ik voor te porren! Roep maar een datum!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:21
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CHATULIEM619 schreef: De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!
Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben. Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben ....  |
Hihi...ik lach niet....klein beetje maar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dat hoeft dus niet, mar; er zijn ook vaders die meer kwaliteiten tot opvoeden hebben, dan de moeder; het gaat erom dat je als ouder de signalen oppikt, en de behoeften van je kind herkent, en er adequaat op kunt reageren. |
Dat klopt Hannah, hetgeen waar ik op doel is dat wanneer een kind geboren wordt, de moeder al iets kan ervaren in haar baby die de man mist...ik denk dat het ook een bijzondere eigenschap van moeders zijn....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ha luitjes, ik krijg al weer zin in de zomer; zullen we weer eens een datum plannen in april of mei, om te gaan picknicken?
wie bied?
enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar! | tjonge jonge, ik heb er zin in.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:36
|
|
|
|
wie bied?
enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar! |
16e, 30e april, 21e mei, ben ik de weekenden vrij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:58
|
|
|
|
ach, waarom niet gelijk maar de 16e........... en leuk, chatuliem; dat je er zin in hebt!
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
ehhm........ mariska; mag ik jou nog eens lief aankijken voor een route beschrijving met foto?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 4 januari 2011, 15:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:58
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat ik genoodzaakt word om mijn huisdieren weg te doen, omdat hun zorgkosten verzekering weigert de polissen in te trekken. Ze tonen totaal geen begrip voor mijn situatie.
Mijn jaar is al stuk.. kan niet slechter gaan...
En beter... nee geloof ik niet in...
Asiel gebeld.... wachtlijst.... en contant betalen... |
Maris zonder haar beestjes? Onmogelijk! Is er echt geen andere oplossing te bedenken?Aan het wegdoen van je huisdieren heeft die verzekering ook niks dus misschien nog eens een gesprekje aan wagen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:02
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Hannah...het herlezen van mijn eigen bijdrage is al meerdere keren door mijzelf gedaan alvorens ik topic's op een Forum plaats. Ik begrijp jou manier van het in rood aangeven van mijn geschreven zinsneden wel. Maar wat bedoel je hier mee nu te zeggen? Kijk eerst eens naar jezelf? Of ben je het niet eens met mijn reactie op Ronny zijn commentaar omdat ik een zeur ben volgens Ronny zijn bijdrage? Ik ben van meneing dat ik geen zeur ben en ik vind ook dat jij, Hannah eerst goed nadenkt alvorens jij mij wil bekritiseren. Kijk, op deze manier zoals ik NU jou antwoord geef...zo zouden méér mensen onderling moeten doen. Wat mij betreft...wens ik je veel succes en voorál heel veel plezier op deze site.
Einde van déze manier van elkaar bekommentariseren. Ik weet wél hoe. |
Volgens mij zet Hannah een "contrast" neer, zoiets van "zwart wit"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ach, waarom niet gelijk maar de 16e........... en leuk, chatuliem; dat je er zin in hebt!
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 mar907 waarschijnlijk met dochter van 17
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maris zonder haar beestjes? Onmogelijk! Is er echt geen andere oplossing te bedenken?Aan het wegdoen van je huisdieren heeft die verzekering ook niks dus misschien nog eens een gesprekje aan wagen? |
Zelfs mijn biuurvrouw heeft ze gebeld.... Eerlijkheid word bestraft..... Als ik fraudeer op welke wijze dan ook.... ben ik van de polissen af... maar ja dat iss strafbaar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:14
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Hannah...het herlezen van mijn eigen bijdrage is al meerdere keren door mijzelf gedaan alvorens ik topic's op een Forum plaats. Ik begrijp jou manier van het in rood aangeven van mijn geschreven zinsneden wel. Maar wat bedoel je hier mee nu te zeggen? Kijk eerst eens naar jezelf? Of ben je het niet eens met mijn reactie op Ronny zijn commentaar omdat ik een zeur ben volgens Ronny zijn bijdrage? Ik ben van mneing dat ik geen zeur ben en ik vind ook dat jij, Hannah eerst goed nadenkt alvorens jij mij wil bekritiseren. Kijk, op deze manier zoals ik NU jou antwoord geef...zo zouden méér mensen onderling moeten doen. Wat mij betreft...wens ik je veel succes en voorál heel veel plezier op deze site.
Einde van déze manier van elkaar bekommentariseren. Ik weet wél hoe. |
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het uitermate gans zeer eens ben met ronny, al zou ik het wellicht iets prettiger proberen te formuleren. en ja, ik zou ook graag liever meer plezier tegenkomen dan ellenlange kritiekverhalen, klaagzangen en wat dies meer zij.
want zoals kabouter lui zou zeggen; ik wordt er zo moeeeeeeeeee van......
kwebbeltje wenst je in alle nederigheid een plezierige dag........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lastig als er meerdere oplossingen zijn voor een probleem he Thomas ...  |
Die zijn er ook Cross, maar volgens mij loopt Marianne bij stap 3 vast als ze eerst door de tunnel gaat. Het is wel goed om te willen komen tot een opstelling B Loc A. De eerste twee stappen zijn juist.
Thomas, het spoor niet bijster.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:17
|
|
|
|
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken. zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger. ook het bovenstaande kwam ter sprake. het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger. nu ben ik benieuwd naar jullie mening. moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn? en omdat het 1 van de 10 geboden is? wat vinden jullie?
groet saskia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:18
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ergens blijft gibby gelijk hebben, Dat is jouw mening, maar die deel ik niet. Ik hoor Gibby vaker negatieve dingen benoemen op het forum, dan positieve. Dan klopt er volgens mij iets niet. zowel op forum als in chatbox (ben er nu nog niet zo vaak geweest en was inderdaad niet elke keer) gaat het er soms respectloos aan toe vind ik, Is dat in het dagelijkse leven niet zo? CM is niet anders. de ene mens is hier wel gevoeliger voor dan de andere, Sommigen zijn misschien overgevoelig of hebben erg hoge verwachtingen? maar als we hier al niet eens mogen schrijven wat er speelt.... Er zijn enkele personen die moeite hebben met bepaalde zaken. Spreek dan de personen, met wie je een probleem hebt, er op aan. Van de forum-lezers weet 99% niet waar dit over gaat, maar je wordt wel ergens in betrokken. Ook vind ik dat degenen, die wel vaak in de chatbox te vinden zijn, hier neergezet worden als respectloos. Wat een onzin zeg! Je kunt mensen ook een schuldgevoel aanpraten, al kunnen de meesten (die ik ken en er vaak zijn) wel relativeren gelukkig. Als je problemen hebt met veel mensen, moet je denk ik gaan kijken naar je eigen rol daarin. Door het af te reageren op het forum, creëer je een probleem of maak je het probleem alleen maar groter. Als ik op mijn werk een probleem heb met één of enkele collega’s, ga ik daar toch ook niet alle collega’s bij betrekken door ze bijv. een mail te sturen. Dat bespreek ik met degenen, die er mee te maken hebben. Zou ik problemen hebben met bijna alle collega’s, tja…..dan zou ik eens heel goed na moeten gaan denken over mezelf. iemand verwijzen naar een postbus of aanraden om weg te blijven van chatbox vind ik nu ook niet zo vriendelijk, Dat lijkt mij de beste tip die iemand kan geven. Wees blij dat die mogelijkheid er is! Ik heb vele uren in de chatbox doorgebracht, maar ben ook wel eens weggegaan omdat het onderwerp me niet aanstond of omdat ik het niet gezellig vond. Die keus kan iedereen maken. Je bent daar vrijwillig.
kunnen we elkander niet soms iets meer tolereren? Misschien kunnen we iets minder zeuren?
Marijan, benadert de zaken liever positief. |
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:25
|
|
|
|
Al weer de chatbox, klaarblijkelijk een voeding van ergenis en frustratie's...
Pak een kussen en schreeuw daar eens hard in....
|
|
| Naar boven |
|
|