ChristianMatch

Forum

pad van geleidelijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:02

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:03

GIBBY159 schreef:
"Gaat er om wat iemand niet zegt?" Daar kom je echt niet ver mee...denk ik. Mijn inziens gaat het er wél om HOE je het zegt. Tsjá, dat lukt mij soms niet... al doende leer ik van een ieder hier op deze site. Maar wat mij verbaasd, Willemijn...is dat je niet naar die vier woorden en twee vragen uitleg zou MOETEN...ehm...ehm...willen vragen. Je ziet alles toch niet donker in met je zonnebril, hoop ik? Smiley die vol vragen zit Ik wil graag jouw ogen eens een keer zién..mag dat?

Daar kom je verder mee dan jij denkt Gibby, je denkt een beetje naief volgens mij........
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:10

MARTIN695 schreef:
Hallo Arend
Ik wil me niet verschuilen achter mijn eigen opvoeding maar je moet het ook zine in de tand van de tijd want eerst ben ik goedopgevoed in de jaren 0 en dan in de jaren 60 moest ineens alles kunnen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat het vroeger wel allemaal beter was want dat is ook niet zo maar wat je zegt over elke generatie dat is toch in mijn ogen ook niet zo het is wel altijd stabiel geweest tot eigelijk de tweede weereld oorlog en daarna is alles in een stroom versnelling geraakt en daar is dot dan achter vandaan gekomen denk ik dan.
Sjalom.
Martin

Natuurlijk id dat allemaal ook tijdsgebonden! Maar ik denk dat iedere generatie ouders en kinderen hun voors en tegens hebben en daar het beste van moeten maken! Waarom blijven zoveel mensen zoooo in het verleden hangen? Met in het verleden blijven hangen boek je absoluut geen voordelen in de (nabije) toekomst! Laat dat verleden is een keer achter je! Doe die rugzak eens dicht, en gooi hem in die hoek, en kijk er heel soms eens glimlachend naar! Dat verrijkt je leven en na die leuke en misschien wel pijnlijke glimlach ga je verrijkt en vrolijk weer verder! Hoe het niet moet weten we tenslotte allemaal wel! Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

Wat zou er gebeuren als we met onze Bijbel net zo omgingen als met onze mobiele telefoon?
We zouden hem altijd bij ons hebben.
We zouden hem een paar keer per dag raadplegen.
We zouden terug gaan als we hem vergaten.
We zouden hem gebruiken om berichten te ontvangen.
We zouden niet zonder kunnen.
We zouden hem als cadeau aan onze kinderen geven.
We zouden hem gebruiken om de weg te vinden.
We zouden hem gebruiken als we in nood waren.
We hoeven niet bang te zijn dat onze Bijbel afgesloten wordt vanwege een onbetaalde rekening,
JEZUS heeft de volle rekening betaald.
En nooit een gemiste oproep!
GOD hoort ze allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:13

ANGELIQUE327 schreef:
ik ook willemijn...speciaal die mannen die honden mee laten lijden aan dit soort eh....kan het goede woord niet vinden..... Geschokte, onthutste smiley

"oranje-brulkikker-gevoel" is het juiste woord, dat je zocht, denk ik, angel?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:14

GIBBY159 schreef:
Nou...ik ben er al héél vér mee gekomen, Willemijn! Naief zijn is niks mis mee als ik iedere dag met een goed gevoel mee maak. Maar, je geeft geen antwoord op mijn reactie. Ik wacht tot... 1..2..3...PIZZAAAA!!! er is.

Ik geef mijn reactie al, ik vertelde dat ik het wat naief van je vind om zo te denken........en wat mijn zonnebril er nu mee te maken heeft????
Slaat ook nergens op ..........
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:48
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

WILLEMIJN232 schreef:
probleem blijft dan altijd nog dat je altijd maar de buitenkant van iemand ziet.......... Knipoog smiley

Mensen kijken naar de buitenkant, God ziet het hart aan.....
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:17

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:18

GIBBY159 schreef:
Arend...ik heb de tekst in algemene zin zodanig geschreven. Val mij dus niet aan met: "Zoek de schuld bij je zelf." Smiley die vol vragen zit Maar ja, als je de schoen past...trek hem aan, joh! Héél veel ouders van nu kunnen beamen dat gedrag van hun kinderen ook merendeels wordt beinvloedt door kinderen (van andere ouders) ondeling...als je begrijpt wat ik bedoel, hoop ik. Twijfelende smiley

Gods rechtvaardigheid...rechtvaardigheid kun je overal opzoeken, Arend.
Uiteraard , kinderen laten opgroeien in hun eigen hoedanigheid! En strenge "doch" werd door de vorige generatie stelselmatig toegepast. gelukkig is Pedagogie een stuk verbeterd. Maar het kán niet zo zijn dat ouders van NU zichzelf moeten verdedigen tegen hun eigen (grotere) kind(eren) Kom op, zég! Smiley die vol vragen zit

Natuurlijk kunnen die ouders dat beamen! Maar geven ze zelf ook toe dat ze daarin fout zijn geweest, of is dat de schuld van de kinderen van "die andere ouders"?
En natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt! Maar het feit dat ouders van NU zichzelf moeten verdedigen tegen hun eigen kinderen? Ligt dat aan de kinderen of aan de ouders of aan de samenleving, waarin de ouders toch wel beseffen dat ze het toch niet zo heel goed gedaan hebben? Zeg het maar! Ik weet het niet! Ik kom in mijn leven gelukkige ouders, gelukkige kinderen en een gelukkige mezelf tegen! Natuurlijk is de baldadigheid opgeschoven met de hedendaagse technieken, maar is het daarom "slechter"? Nee, omdat de ouders van vandaag vaak niet begrijpen wat hun kinderen bezighoudt! Maar dit is allemaal mijn bescheiden mening!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:19

Maandag 10 Januari; Gen. 9: 8-17; De regenboog.

Natuurlijk heb je die wel eens gezien: de regenboog. Als het hard geregend heeft en de zon breekt door, dan is daar die boog met prachtige kleuren, hoog over de aarde heen.
In het boek Genesis lezen we wat wat God met die boog bedoelt. Je kunt met een beetje kennis van de natuurkunde best verklaren hoe die boog ontstaat. Maar toch heeft de regenboog een geheim. God zegt: De regenboog moeten jullie zien als een teken. Het is een symbool, zoals een trouwring een teken van liefde tussen twee mensen. Die regenboog betekent dat Ik de wereld niet opnieuw door het water zal laten vergaan. Nooit zal er meer zo’n grote zondvloed komen!
Dat betekent niet dat de aarde niet meer zal vergaan. We weten wat Jezus daarover gezegd heeft. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde! Maar niet meer door zo’n zondvloed. En daarvan wil de regenboog een teken zijn.
Eerlijk gezegd: Ik (de schrijver) vind zo’n regenboog net een poort, een hemelse tunnel. Het is alsof God zegt. Ik zorg ervoor dat het leven verder gaat. Bij Mij is er altijd een toekomst. Een nieuw hemel. En een nieuwe aarde.

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 12 januari 2011, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:20

GIBBY159 schreef:
Hoe het niet moet...weten de jongeren dat állemaal? Smiley die vol vragen zit Was dát maar wáár!

Dat ligt niet aan de jongeren! Dat ligt imo aan de ouders!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:24

MARYLIEN613 schreef:
ik had mij ook al afgevraagd of Gibby de site daddy was van Angy of het de echte paps was Smiley die vol vragen zit
Lieverds...zal jullie uit den droom helpen...gibby heeft eh...in geestelijk opzicht enorm veel voor mij gedaan...mij uit diepe dalen weer omhoog getrokken...heb hem helaas nog nooit gezien..maar dat gaat vast wel es gebeuren....maar geestelijk...chattelijk..is hij mijn innig geliefde pap! Vandaar dus mijn chat-pap....
Amen!

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op maandag 10 januari 2011, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:26

GIBBY159 schreef:
Als een man geen kind(eren) heeft...is hij des te meer liefdevoller bezig mét (andersmans) kinderen! Neem dat maar van mij aan! Het is voor mij 'oud zeer' kinderloos te blijven. Berusting is een lang proces geweest! Met Gods gerechtvaardigde Liefde hebben mijn ouders een flinke dosis moraal en goede zeden mee gegeven. Dus...eigen kinderen zijn altijd beter als die van anderen. Ach...wie zegt het....... Knipoog smiley

In je eerste standpunt kan ik me wel vinden! Al m'n 36 neefjes en nichtjes lopen weg met me! Heerlijk! Maar ik heb er bewust voor gekozen om kinderloos te blijven! Gewoon een realistische keus! Voor mij dan, en ook voor m'n vrouw toen we nog getrouwd waren! Wat je niet hebt mis je niet hè? En soms wordt er gezegd dat ik daarmee egoïstisch ben, en dan denk ik, laat maar, die mensen weten niet beter! laat mij dan maar lekker in hun ogen egoïstisch zijn! Heerlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:26

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:28

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:28

HANNAH810 schreef:
[/b]"oranje-brulkikker-gevoel" is het juiste woord, dat je zocht, denk ik, angel?

pfff je bent vindingrijker dan ik han!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:29

MARYLIEN613 schreef:
Lief en leuk,
jullie unnen vast veel voor elkander betekenen!

doen we mary!!! zeker weten
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:30

En de oorzaak??????? Geen vijverpomp?
Vijver niet diep genoeg?
Katten die er bij kunnen?
[quote=VISSER278]

Vijver is diep genoeg, 1.5 meter
Pomp deed het idd niet zag ik....
maar ik zag ook dat er een wak gemaakt was.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:32

GIBBY159 schreef:
Zit bij mij ietsjes anders tussen m'n oren, Mar...over de doden niets dan "goeds"....... Boze smiley

Het gaat mij niet om de doden, mijn ouders leven nog allebei....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:32

GIBBY159 schreef:
Hoe het niet moet...weten de jongeren dat állemaal? Was dát maar wáár!

En nog even dit: ouder worden gaat geestelijk samen met het verleden vergelijken met het heden. Daar ontkomt niemand aan....

Laatst aangepast door GIBBY159
op maandag 10 januari 2011, 21:20

Oke...wat je zegt zit een kern van waarheid in. Maar ik had er nog even wat aan toegevoegd, Arend. Namelijk over de rugzak. Zie boven. Lachende smiley

Dat begrijp ik! Die rugzak heeft iedereen! En natuurlijk "kijk" ik nog wel eens in die rugzak! Maar alleen om de goede dingen uit het verleden te zien! Daar heb ik binding mee! De slechte brengen me niks, behalve hoofdpijn misschien?! Maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd en was het ook niet van plan!
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:33

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:41

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op maandag 7 februari 2011, 09:40
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:42

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:23
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:47

GIBBY159 schreef:
Prijs je gelukkig. Mar! Lachende smiley

dat doe ik zeker, met een broodje sharma Hawaii nu Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:47

Het is weer drie-dagenabotijd... Rood dus, want nu komt iedereen even kijken die ooit geweest is... En het was al niet altijd even prettig met die server...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:02

HENK710 schreef:
Het is weer drie-dagenabotijd... Rood dus, want nu komt iedereen even kijken die ooit geweest is... En het was al niet altijd even prettig met die server...

Tja misschien ligt het aan je eigen instellingen "na drie-dagenabotijd"...
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:10

ANGELIQUE327 schreef:
doen we mary!!! zeker weten

Voor elkaar gaan betekenen?? Smiley die vol vragen zit Dat doen jullie nu al......geestelijke band al opgebouwd Knipoog smiley uhhhhh.....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:12

[quote=IMKE917]En de oorzaak??????? Geen vijverpomp?
Vijver niet diep genoeg?
Katten die er bij kunnen?

Grote kans dat dat de oorzaak is. Als je vijver dicht vriest .........altijd zorgen dat er een klein gedeelte open blijft d.m.v. de pomp .
Als ie helemaal dichtgevroren is komt er te weinig zuurstof in het water met als gevolg visjes dood. En nooit het ijs kapot maken , kunnen de vissen absoluut niet tegen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 ... 6194 Volgende
Pagina 1755 van 6194