| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:34
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Boosheid kan afstand kweken. Daarom is het dus wel belangrijk om je boosheid op een goede manier te kanaliseren, wat niet echt eenvoudig is. En nee, ongeremd boos zijn is inderdaad niet goed, want dan blijf je er dus in hangen (zie waarschuwing in eerdere stukje). |
Boosheid brengt nader, dat is hetgeen wat emotie doet.... Omdat het werkelijk aanwezig is... Het is niet theoretisch of formeel te verklaren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:37
|
|
|
|
En zo is het niet anders want net wat er al iemand zei hoe kan je boos zijn op GOD HIJ heeft zijn enige Zoon voor ons gegeven en daar moeten we zo danbaar voor zijn. Sjalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Cross, volgens mij is hier sprake van een tegenstelling  Je dankbaarheid is groter. Groter dan wat? Dat staat zoals je het nu formuleert in het eerste stukje: het boos zijn op God. Maar in dat eerste stukje staat dat dat niet bestaat. Hoe kan iets groter zijn dan iets anders als datgene waarmee vergeleken wordt niet bestaat? 
Maar ik deel wel je opmerking dat dankbaarheid voor het leven groter is!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Spreekwoordelijk en bekende uitdrukkig: Kaf van het Koren scheiden. Afval is wat zich van het goede scheidt...maar nog wel geschikt voor hergebruik ná goede behandelingen, Mar! |
Duidelijk, jij en angy zijn het "koren" en wij de "kaf", zoals ik het begrijp in alles....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:38
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Boosheid brengt nader, dat is hetgeen wat emotie doet.... Omdat het werkelijk aanwezig is... Het is niet theoretisch of formeel te verklaren.... |
Wie doet dan dan?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:39
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Wat zielig, je laat je wel in de kaart lezen zo Angy....
Liever zou ik dit niet willen zeggen...  |
had in het verleden meegelezen mar...orienteren vóór reageren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:39
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Wie doet dan dan????? | Het klinkt niet logisch...leg uit mar! ik ben benieuwd
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:42
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Wie doet dan dan????? |
Jij zegt het: "Boosheid kan afstand kweken"..... en de rest...
Boosheid, zet iemand juist op de goede plek neer waar God men wil hebben, waardoor Zijn liefde geopenbaard wordt, juist daarom....
Dezelfde vraag welke aan de Here Jezus gesteld wordt "waarom is deze ziek?".... omdat Gods koningrijk geopenbaard wordt, was het antwoordt van de Here Jezus....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:45
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:46
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Jij zegt het: "Boosheid kan afstand kweken"..... en de rest... |
Wat is daar theoretisch aan? Als je boos bent op iemand, is er op dat moment volgens mij juist vanuit de emotie enige afstand, die afhankelijk van de ernst van de boosheid en de binnenkomst daarvan bij de ontvanger verder uit kan groeien. Een van de natuurlijke medicijnen hiertegen is de band die je met elkaar hebt. Als er in die band ook sprake is van liefde vanuit het hart, is er eerder sprake van ruimte om de boosheid weg te laten ebben. Niets theoretisch aan, maar gewoon het volgen van de weg van emoties
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:48
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Verder is het denk ik niet handig om over dergelijke zaken enorm te gaan kissebissen, zoals nog wel eens gebeurt in de chat en nu dus ook op het forum. Op die manier breng je elkaar mijns inziens onnodig naar een kookpunt toe. Ga dus niet zo'n discussie aan, want dan sleep je ook nog eens anderen mee in een negatieve stroom... |
Hoe jammer dat deze woorden (nog) geen uitwerking hebben gehad... ...maar zichzelf gewoon weer eens bewezen hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:50
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Wat is daar theoretisch aan? Als je boos bent op iemand, is er op dat moment volgens mij juist vanuit de emotie enige afstand, die afhankelijk van de ernst van de boosheid en de binnenkomst daarvan bij de ontvanger verder uit kan groeien. Een van de natuurlijke medicijnen hiertegen is de band die je met elkaar hebt. Als er in die band ook sprake is van liefde vanuit het hart, is er eerder sprake van ruimte om de boosheid weg te laten ebben. Niets theoretisch aan, maar gewoon het volgen van de weg van emoties  |
het gaat om boos zijn op God....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:58
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Verkeerde interpretatie Mar! Het spijt me voor je en wil hierop ook niet verder op in gaan. Ik wens niet door eventuele verkeerde opvattingen van mensen op het verkeerde been gezet te worden. Ik denk dat jij dat wel begrijpt!?  |
ik begrijp het heel goed Gibby.... Zo zie je maar weer hoe iets over kan komen en voeding kan zijn die je niet wil...
Shalom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:02
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik ben het niet met je eens Henk. Mijn ervaring is dat juist je boosheid extra verwijdering brengt tussen God en jezelf, juist op het moment dat je Hem juist wel nodig hebt. Opkroppen is fout, maar ongeremd boos zijn is naar mijn idee niet de beste optie. Eerder hulp zoeken om te verwerken, dat lijkt mij achteraf het verstandigste |
deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is het bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 13 januari 2011, 11:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:06
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | had in het verleden meegelezen mar...orienteren vóór reageren! |
Klopt, is een overwinning voor jezelf, althans dat ervaar ik bij mezelf. Dat had ik zelf al geleerd, omdat een kapitein niet eerder zijn oordeel mag geven na 24 uur ingeval van misdrijf op een schip.
Juist om te voorkomen dat er verkeerde conclusies getrokken wordt, vanuit het gevoel van emotie's op dat moment.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:06
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik denk dat mijn mening hierover heel goed is verwoord door Leanne en marianne129. je kunt vooral jongere kinderen niet loszien van hun moeder. En als het dan om het geluk en belang van de kinderen beter is een relatie niet voort te zetten vind ik dat de plicht(misschien ook kruis) van een alleenstaande moeder. Maar mocht je dan iemand vinden die voor jou en de kinderen wil gaan, en de kinderen voor hem, dan weet je dat je de goede hebt getroffen. Maar een man die mijn kinderen er maar bij zou nemen voor mij?.... nee dankje, dat is me te weinig op termijn. Kinderen kunnen je relatie maken en breken of je wilt of niet, en daar kun je maar beter vooraf over nadenken als achteraf. |
Dan zijn jullie kinderen goed af, Jolan. 'k Heb daar veel respect voor. Zo zouden alle moeders en vaders er in moeten staan. Helaas is dit niet altijd het geval. Mooi om juist te zien, dat jullie wel iemand hebben gevonden die er voor wil gaan. Dus het is wel mogelijk.
En Chat, ik denk dat je de kwetsbaarheid van kinderen onderschat. Zij zijn, hoe dan ook, de dupe van een scheiding. ('k Wil overigens niemand kwetsen met deze opmerking, want ik denk dat niemand kiest voor een scheiding.) Naar mijn idee, benader je dit vraagstuk erg theoretisch en zakelijk.
Het koste wat het kost een relatie aangaan, ook als dit ten koste gaat van het geluk van je kinderen, vind ik egoïstisch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:17
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is heb bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
. |
wat moet ik hierop zeggen.....
Maar dat zijn wel de ware emotie's welke erbij horen die het echt maken voor God. Het komt vanuit het hart van iemand, laat het gaan, ook voor God, want Hij is rechtvaardig, wees het zelf ook.... Dat is wat ik erin ervaar, want daarmee worden de tranen gewist, en is iemand een "parel" voor God geworden.... God heeft ons geen "kalme reis beloofd, maar we een behouden aankomst" in ons leven.....
Er Is Een God Die Hoort
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 23:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:23
|
|
|
|
Ik persoonlijk denk dat C.M. er geen slotje op zet. Waarom ? omdat ik denk dat we volwassen mensen zijn die er heel goed zelf uit (zouden) kunnen komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:24
|
|
|
|
Waarom zou ik niet boos mogen zijn? Innerlijk ben je immers op dat moment al boos en God weet dat dus al. Wel is het zo dat ik het bij Hem neerleg en niet opeens alles zelf ga oplossen. Uit pure emotie kan je nu eenmaal wel eens onnadenkend passievol reageren. Echtheid is vlgs mij voor God heel belangrijk. Dingen ontkennen en maar doorgaan net alsof je niets voelt werkt als een langzaam gif, dan kun je beter even goed uit je slof schieten en daarna alles weer in juiste perspectief zien. Maar goed dat is mijn mening
Gr. Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:27
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:30
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:36
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | begin jij nou ook al? da's nummer 5...had ik van jou toch niet verwacht |
niet??? effies wennen dan zeker??? (you know me better than that sir!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet??? effies wennen dan zeker??? (you know me better than that sir!) |
laat ik het dan anders zeggen: het valt me wat tegen van je.
aan de andere kant snap ik het wel: een 'fijn heiden' in een ouwe l*llenbak van 60 mille...en dat voor z'n 40e, kan nooit wat wezen 
maarrrr...je weet maar nooit. hou de stofwolken maar in de gaten, op de hei.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 13 januari 2011, 00:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:50
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ik kom er elke dag weer uit Susannah...door te buigen voor de HEER. En bid voor vergeving van mijn zondige gedragingen op deze dag! Dat zouden mensen meer kunnen doen. God is geduldig...ook met mij...  |
Ik geloof dat je daarin zelf een eigen verantwoordelijkheid hebt Gibby. Maar idd. de bron is je relatie met God...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:54
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:00
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | IK BEN ECHT DE GELUKKIGSTE MENS OP DEZE WERELD (denk ik) | Mag ik zingen op jullie huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:02
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik ben ook soms boos op God,
Ik heb een hele tijd lang een probleem gehad, ik had hierdoor ook verdriet, en heb alles bij God gebracht, mijn wanhoop, mijn twijfels, mijn opstandigheid, mijn vragen waarom Hij het toeliet, of waar Hij was, mij koppigheid, mijn goede wil, mijn verlangen dat alles goed kwam, dat ik mij weer veilig bij God kon voelen,
maar eigenlijk voelde ik mij gans die tijd heel veilig bij God, want anders kon ik nooit met al die emoties tegenover Hem staan in alle eerlijkheid. en weet je, Hij heeft mij echt geleid naar een oplossing, en het probleem en het verdriet is volledig verdwenen.
Ik denk dat ik mag boos zijn op God van God, zo mag ik mezelf zijn tegenover God, Hij accepteert mij zoals ik ben, Hij respecteert het dat ik over alles eerlijk spreek, en Hij laat mij gewoon niet in de steek! Zo ervaar ik onze relatie, en ik heb er een goed gevoel bij!
Moest ik God niet hebben om alles aan te zeggen, tegen wie zou ik het allemaal zeggen? mijn leven zou een leugen zijn, want door mijn gesprekken met God weet ik dat er mij na dit leven nog een ander leven te wachten staat in Zijn Rijk van Liefde. |
De Heer is onze vriend die ons nimmer meer verlaat...
http://www.youtube.com/watch?v=ld_LghTfwtE&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|