ChristianMatch

Forum

Afwezig op Christianmatch.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:10

GIBBY159 schreef:
Niemand voor nodig om on-line te blijven, hoor! Maar morgenochtend wél met de Ziggo monteur en ben ik 's middags weer stand-by in de Lobby. Knipoog smiley Wat fijn dat jullie niet zonder CM paps kunnen! Morgenochtend even in de ban voor bezinning, rust en vrede. Tot ziens. Lachende smiley

Begrijp ik goed, dat je alleen maar een ochtendje 'uit de lucht' bent? Joh, had je geen topic voor hoeven openen hoor. Dat zou ik niet eens gemerkt hebben. Lachende smiley Maar goed, het forum is een leuk tijdverdrijf. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:10

ANGELIQUE327 schreef:
Dank je wel maris...waar heb ik dat aan te danken?

Zoals Herman reageerd, zo doe jij vaak in de chat.
Jij word boos omdat Herman iets zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:16

CROSSROAD317 schreef:
Vandaar dat ik Kinderdoop schreef, dus met een hoofdletter K .... Knipoog smiley

Maar wat als je dochter later zelf de beslissing neemt om ipv belijdenis te doen, zich als volwassen te laten dopen Pieter, sta je dan ook achter haar eigen besluit ??

..

ik hoop dat ze dr verstand gebruikt...

maar verder... ach zelfs al word ze feyenoord-fan.... t blijft je kind he
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:18

BERT168 schreef:
tjonge pieter,hebben we er nu in eens weer een topic bij?
wat heeft die hoofdbedekking nou met de doop te maken dan?
gelukkig ken ik je al wat langer dan vandaag,je wilt natuurlijk graag een beetje stangen weet intussen..
wat dat betreft,ik heb stangen zat voor je op het werk,dan kun je nog maanden vooruit... Clown smiley

we hadden het over voorschriften vanuit de bijbel toch? bijbelse opdrachten.
en dan laat ik het oude testament zelfs nog achterwege....

niet alles is stangen Bert
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:20

ANGELIQUE327 schreef:
Dank je wel maris...waar heb ik dat aan te danken? Kan je nagaan....wat moet ik nagaan dan maris?
Zal het noodgedwongen effe uitleggen...Herman doet alsof hij morgen koffie bij mij komt drinken...en meer...dat schaadt mijn reputatie hier maris...zo duidelijk?

ja, je reputatie moet je zuinig op zijn... hihi Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:25

Zondag 16 januari:

VRIEND BIJ HET ZWOEGEN!

Het zijn de dagelijkse inspanningen die tellen, niet de hoogtepunten, die slechts een ogenblik duren.
Het dag in, dag uit gehoorzamen aan MIJN wil in de dorre vlakten telt meer dan de enkele keer op de berg der verheerlijking.
Nergens is volharding zo zeer nodig als in het godsdienstige leven.
Het is het zwoegen terwille van het Koninkrijk, dat je verzekert van MIJN intieme vriendschap.
IK ben de HEER van de kleine dingen, de Goddelijke Bestuurder van kleine gebeurtenissen.

Geen deel van de dag is te klein om in MIJN werkplan te worden opgenomen.
In een mozaïek spelen de kleine steentjes een grote rol.

Verblijd je in MIJ, blijdschap is het door GOD gegeven cement, waarin de harmonie en schoonheid van MIJN mozaïek wordt vastgelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:29

CROSSROAD317 schreef:
Geef eens een inhoudelijke reactie Gert, daar kan ik meer mee. Engeltje smiley
Inhoudelijk? als jullie niet eens meer weten wat je schrijft, lijkt mij inhoudelijk genoeg.
En dan vooral het veroordelend karakter van u en uw companen, en daar ga ik dan voor de rest niet inhoudelijk op in. Ik zou zo zeggen lees al het , inhoudelijke !
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:32

MARISKA601 schreef:

Meisjes....geen ruzie maken hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:34

Dank je wel voor alle goed wensen,
enne, sus, graag gedaan hoor
tot ziens!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:38

JOLAN931 schreef:
tot ziens!

Doeg skaaaaaaaaaatje .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:40

JOLAN931 schreef:
tot ziens!

Jammer dat je weg gaat Jolan,
we zullen jou missen, het was altijd gezellig met je.

Ik wens je veel liefde , geluk en gezondheid toe met Willie en de kids.

Groetjes Carien.
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:41

Jolan en Willie ,

Ook van mij héél veel geluk in het verdere leven ....
Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:41

PIETER649 schreef:
ja, je reputatie moet je zuinig op zijn... hihi Clown smiley

Op een datingsite zeker, Pieter. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:42

GERT856 schreef:
Inhoudelijk? als jullie niet eens meer weten wat je schrijft, lijkt mij inhoudelijk genoeg.
En dan vooral het veroordelend karakter van u en uw companen, en daar ga ik dan voor de rest niet inhoudelijk op in. Ik zou zo zeggen lees al het , inhoudelijke !

weten wij niet wat we schrijven?
wij kunnen alles aantonen met tekstverwijzingen,hoe we er aan komen wat we zeggen, kunt eh..U dat ook?

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 16 januari 2011, 23:45
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:45

MARISKA601 schreef:

t ging erom WAT herman zei maris...ik heb nix met herman...niet in de zin die hij insinueert!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:48

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:06

GERT856 schreef:
heel vreemde reactie Gert. In het licht van de bijbel kunnen wij het niet eens zijn met de kinderdoop. We geven dat met duidelijke argumenten weer. Ons dan meteen af te schilderen als veroordelend, gaat veel te ver. Dan zou je de bijbel eens ter hand moeten nemen en echt lezen wat er staat. Verder zou je eens de voorgaande pagina's moeten doorlezen, want dit is al een heel oude discussie.
Wat mij tegen de borst stuit is dat men een ritueel veranderd heeft, en het een label gegeven heeft waar het niet voor bedoeld is. Dat men daar dan een hele theologische invulling bij geeft, die naar mijn idee veel te veel OT is, dat vind ik uitermate bezwaarlijk.

De doop is het symbool van bekering van de mens. Hij legt zn oude leven af en staat op in het nieuwe leven. Het is ook een prachtig symbool omdat iemand daadwerkelijk weerloos is tegenover datgene wat hem overkomt...Als antwoord op de doop ontvangt de gelovige de wedergeboorte...zo is het bedoeld.
Dit volgt ook op de boodschap die Jezus verkondigde: bekeert U, want het koninkrijk van God is nabij. Het vernieuwende van de boodschap van Jezus was juist, dat de mensen zich moesten bekeren. Zelfs Nicodemus kreeg dit verhaal te horen...

De kinderdoop stelt centraal dat het kind in het verbond aangenomen wordt door God. Dat is een heel ander verhaal. Dan denk je in termen van bij het volk van God horen. En iedereen die gedoopt is hoort daarbij. Niet de bekering is de boodschap, maar het verbond. En dat is oud-testamentisch. Zoals de joden voorbestemd waren om het volk van God te zijn, al dan niet vrijwillig, zo is iedere gedoopte voorbestemd een kind van God te zijn, al dan niet vrijwillig.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:39

GERT856 schreef:

Het gaat mij er niet om wie gelijk krijgt Gert, het gaat mij er om dat we elkaar kunnen respecteren ondanks de verschillen in inzicht Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:44

PIETER649 schreef:
we hadden het over voorschriften vanuit de bijbel toch? bijbelse opdrachten.
en dan laat ik het oude testament zelfs nog achterwege....

niet alles is stangen Bert

er staat idd iets over hetgeen wat je zegt,misschien iets voor een ander topic,maar dat kun je niet vergelijken met de doop.
op meerdere plaatsen in het NT wordt er over de doop gesproken,en dat God het erg belangrijk vind dat wij die keus maken voor hem.
om de tekst over de vrouw met 'ongedekte hoofde' nu te vergelijken met de belangrijke opdracht van God om ons te laten dopen,lijkt me een vergelijking van een mug met een brontosaurus.. Knipoog smiley

de doop is vele malen belangrijker dan de vraag of vrouwen een hoedje moeten dragen of niet.
je wilt toch zeker niet beweren dat het feit,dat vrouwen nu geen hoedje meer dragen wij dus ook vrij zijn om zelf dan maar een andere manier van dopen te gaan bedenken als dat God ons duidelijk laat zien in de bijbel?
als we er allerlei andere kleine dingen bijhalen,dreigt dat gene waar het hier over gaat te vervagen,wat al vele malen eerder is gebeurt in dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:50

WILLEMIJN232 schreef:
Ik had wel met Sonja te doen......maar ik was wel verbaasd dat ze gelijk met kinderen en al bij hem in wilde trekken....jullie niet?

En de vrouwelijke boerin die is alleen maar aan het werk....die heeft geen tijd voor een leuke vent volgens mij......Ik blijf Adriaan toch het leukst vinden....... Kussende smiley

Huh, waar is je zonnebril gebleven Willemijn Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 00:52

CHATULIEM619 schreef:
De kinderdoop stelt centraal dat het kind in het verbond aangenomen wordt door God. Dat is een heel ander verhaal. Dan denk je in termen van bij het volk van God horen. En iedereen die gedoopt is hoort daarbij. Niet de bekering is de boodschap, maar het verbond. En dat is oud-testamentisch. Zoals de joden voorbestemd waren om het volk van God te zijn, al dan niet vrijwillig, zo is iedere gedoopte voorbestemd een kind van God te zijn, al dan niet vrijwillig.

Hier ben ik mee eens... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 08:44

CROSSROAD317 schreef:
Het gaat mij er niet om wie gelijk krijgt Gert, het gaat mij er om dat we elkaar kunnen respecteren ondanks de verschillen in inzicht Engeltje smiley
Helaas, hier heeft ook onze cultuur weer invloed op ons gedrag. Zodra je een mening hebt, word je meteen verweten dat je geen respect hebt voor anderen. Bij een discussie over zulke onderwerpen is dat een vanzelfsprekendheid dat hoewel je het niet met elkaar eens bent, dat je respect voor elkaar als persoon hebt. Geef mij maar de Joodse traditie, die polemiek hoog in het vaandel had staan. Of de Britse politiek, waar men elkaar fel durft te bestrijden in het parlement. Of zoals een Amerikaan zei: ik ben tegen alles wat je zegt, maar ik zal mijn uiterste best doen om te zorgen dat jij mag blijven zeggen wat je wilt.

Hoe lang zijn bewegingen die de volwassendoop predikten niet genegeerd? Is dat dan respect? Hoe lang is er laatdunkend gedaan over mensen die zich volwassen wilden laten dopen? Mensen zijn er door de kerk uitgezet, uit hun ambt gezet....

Ik heb de Dordtse leerregels doorgelezen. Wat een respect voor andersdenkenden zeg...ze worden verketterd en aan de duivel uitgeleverd.

En als nu blijkt dat gewoon door simpel de bijbel te lezen, de argumentatie voor geloofsdoop nu eenmaal veel sterker is, dan die voor kinderdoop, roept men opeens, je moet respect hebben. Eigenlijk een zwaktebod vind ik. Een genant zwaktebod, gezien het verleden...

Jarenlang hebben de reformatorische kerken een air om zich heen gehad dat zij de ware kerk waren en de ware leer hadden. En nog steeds heerst die opvatting bij veel mensen. Waarom hebben ze de kern van het evangelie dan zo verdraaid en iedereen die de doop wil uitvoeren zoals de bijbel voorschrijft zo verketterd? Als je echt van Gods Woord houdt, zoals beweerd wordt, dan luister je toch gewoon naar Zijn Woord, ook op dit gebied?

Draai de discussie eens om. Waarom zou je je niet laten dopen zoals God voorschrijft? Waarom neem je genoegen met het standpunt van de kerk, terwijl je weet dat God iets anders vraagt? Waarom moet de geloofsdoop überhaupt zo verdedigd worden? Het zou binnen de kerk een axioma moeten zijn. De Bijbel schrijft het zo voor, dus we doen het zo....Juist de kerken die de Bijbel zo hoog in het vaandel hebben staan, zouden moeten weten dat ze in dit geval mensen op het verkeerde spoor hebben geleid.
Of is hun eigen theologie belangrijker gebleken dan Gods Woord. Het wordt tijd dat men zich daar eens op gaat bezinnen.

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik jullie wel, bla bla bla, aai over de kop...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 08:48

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 07:56
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 08:55

CHATULIEM619 schreef:
Helaas, hier heeft ook onze cultuur weer invloed op ons gedrag. Zodra je een mening hebt, word je meteen verweten dat je geen respect hebt voor anderen. Bij een discussie over zulke onderwerpen is dat een vanzelfsprekendheid dat hoewel je het niet met elkaar eens bent, dat je respect voor elkaar als persoon hebt. Geef mij maar de Joodse traditie, die polemiek hoog in het vaandel had staan. Of de Britse politiek, waar men elkaar fel durft te bestrijden in het parlement. Of zoals een Amerikaan zei: ik ben tegen alles wat je zegt, maar ik zal mijn uiterste best doen om te zorgen dat jij mag blijven zeggen wat je wilt.

Hoe lang zijn bewegingen die de volwassendoop predikten niet genegeerd? Is dat dan respect? Hoe lang is er laatdunkend gedaan over mensen die zich volwassen wilden laten dopen? Mensen zijn er door de kerk uitgezet, uit hun ambt gezet....

Ik heb de Dordtse leerregels doorgelezen. Wat een respect voor andersdenkenden zeg...ze worden verketterd en aan de duivel uitgeleverd.

En als nu blijkt dat gewoon door simpel de bijbel te lezen, de argumentatie voor geloofsdoop nu eenmaal veel sterker is, dan die voor kinderdoop, roept men opeens, je moet respect hebben. Eigenlijk een zwaktebod vind ik. Een genant zwaktebod, gezien het verleden...

zijn al deze overwegingen van jou, chatuliem, van belang, wanneer de Heere Jezus bidt; "Vader, ik wil dat zij één zijn, gelijk Wij één zijn, opdat de wereld wete, dat Gij Mij gezonden hebt."?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 09:05

chatuliem; je schrijft;
beiden zijn gevallen door een vrouw.
maar ik denk dat beiden gevallen zijn door ongehoorzaamheid aan God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 09:16

HANNAH810 schreef:
zijn al deze overwegingen van jou, chatuliem, van belang, wanneer de Heere Jezus bidt; "Vader, ik wil dat zij één zijn, gelijk Wij één zijn, opdat de wereld wete, dat Gij Mij gezonden hebt."?
Hannah, persoonlijk naar jou toe...ik zie dat je de Heer liefhebt en met jouw ervaar ik wel een geestelijke eenheid. Zou het niet beter zijn de leiding van je eigen kerk tot orde te roepen en hen te wijzen op eenheid. Want zij zijn toch de eerste geweest die andersdenkenden buitengesloten hebben?

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik jullie wel, bla bla bla, aai over de kop..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 09:35

CHATULIEM619 schreef:
Zou het niet beter zijn de leiding van je eigen kerk tot orde te roepen en hen te wijzen op eenheid. Want zij zijn toch de eerste geweest die andersdenkenden buitengesloten hebben?

ik denk niet dat de Heere God van mij verwacht, dat ik een kerkeraad tot de orde roep, chatuliem.
ik denk dat Hij van mij verwacht dat ik de knopen van onrecht aanwijs en losmaak, "gevangenen" vrijlaat (vanuit dat wat hen weerhoud tot God te gaan), mijn hart open voor de hongerigen en hen waar mogelijk (geestelijk) te voeden, mijn huis(elijkheid) delen met wie geen thuis
(-gevoel) hebben, de bedrukte ziel te verzadigen,en Gods liefde en steun delen met de "verpletterde" mensen om me heen. (jesaja 58)

kort gezegt; Hij verwacht een hart dat gééft, niet een hart dat veroordeelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 10:06

HANNAH810 schreef:
ik denk niet dat de Heere God van mij verwacht, dat ik een kerkeraad tot de orde roep, chatuliem.
ik denk dat Hij van mij verwacht dat ik de knopen van onrecht aanwijs en losmaak, "gevangenen" vrijlaat (vanuit dat wat hen weerhoud tot God te gaan), mijn hart open voor de hongerigen en hen waar mogelijk (geestelijk) te voeden, mijn huis(elijkheid) delen met wie geen thuis
(-gevoel) hebben, de bedrukte ziel te verzadigen,en Gods liefde en steun delen met de "verpletterde" mensen om me heen. (jesaja 58)

kort gezegt; Hij verwacht een hart dat gééft, niet een hart dat veroordeelt.
Ok Hannah, begrijp ik. Maar leg dan de vraag van eenheid niet bij ons neer, maar bij degenen die ons buitengesloten hebben. Te beginnen bij Dordrecht..

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 10:19

HANNAH810 schreef:
chatuliem; je schrijft;
beiden zijn gevallen door een vrouw.
maar ik denk dat beiden gevallen zijn door ongehoorzaamheid aan God.
correct, anders lijkt het alsof de vrouw weer de schuldige is he. Maar volgens mij is de strekking, dat hij beseft dat hij op dezelfde manier gevallen was voor verleiding

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 10:25

CHATULIEM619 schreef:

Jarenlang hebben de reformatorische kerken een air om zich heen gehad dat zij de ware kerk waren en de ware leer hadden. En nog steeds heerst die opvatting bij veel mensen. Waarom hebben ze de kern van het evangelie dan zo verdraaid en iedereen die de doop wil uitvoeren zoals de bijbel voorschrijft zo verketterd? Als je echt van Gods Woord houdt, zoals beweerd wordt, dan luister je toch gewoon naar Zijn Woord, ook op dit gebied?

Draai de discussie eens om. Waarom zou je je niet laten dopen zoals God voorschrijft? Waarom neem je genoegen met het standpunt van de kerk, terwijl je weet dat God iets anders vraagt? Waarom moet de geloofsdoop überhaupt zo verdedigd worden? Het zou binnen de kerk een axioma moeten zijn. De Bijbel schrijft het zo voor, dus we doen het zo....Juist de kerken die de Bijbel zo hoog in het vaandel hebben staan, zouden moeten weten dat ze in dit geval mensen op het verkeerde spoor hebben geleid.
Of is hun eigen theologie belangrijker gebleken dan Gods Woord. Het wordt tijd dat men zich daar eens op gaat bezinnen.

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik jullie wel, bla bla bla, aai over de kop...

Ik krijg de indruk dat je mensen onderuitprobeert te halen,
door de kinderdoop te verketteren.
Duik eens in de kerkgeschiedenis.
Waarom zijn de dordtse leerregels opgesteld?
Tegen wie zijn ze opgesteld?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 ... 6194 Volgende
Pagina 1792 van 6194