| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:11
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube
Leonard |
Kunst gebitten kwartet, mag ik van jou????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan zal ik zoal mij geleerd is, eerst het positieve van je bijdrage naar voren halen. Wat fijn dat je zo'n stuk gekomen bent in je geloofsbeleving, dat jullie open staan voor andere opvattingen en dat het verketteren niet meer tot de gewoonte van deze tijd hoort.
De reden dat ik er over doorvraag is omdat je zo stellig ontkent niks te doen hebben met de Dordtse leerregels. Met deze vragen, waarvan ik hoop dat je ze eens beantwoordt, wil ik laten zien, dat deze regels nog steeds actueel zijn en gebruikt worden... Tevens wil ik aangeven dat het helemaal niet erg is, te erkennen uit welk geestelijk nest je komt...
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
Is aai over de kop nu Gronings?????? Of is dat van kort voor de kop ? Die uitdrukking ken ik wel....... Oei....off topic.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:12
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Idd Zivaa
Dat geld voor de meeste mensen hier. Een relatie opbouwen kost tijd.....dat kan een waardevolle tijd zijn, als er openheid en vertrouwen is naar elkaar toe. Dat is het belangrijkste fundament voor een goede relatie! En dat mag best tijd en energie kosten per slot van rekening is het niet niks......je bent toch wel bezig met het feit, of je met die persoon de rest van je leven wilt delen. | Eerlijk gezegd vind ik dat twee discussies door elkaar heen lopen. De vraag was, hoe open moet je naar je partner zijn. En dan is mijn antwoord daarop, alles moet je kunnen delen met elkaar...In mijn ogen ben je pas een partner van elkaar als je bij elkaar woont. daarvoor ben je een relatie.
En Jos, wanneer geef je nu zelf antwoord???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:13
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Kunst gebitten kwartet, mag ik van jou???? |
Mar! Zie je het voor je???? brrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan zal ik zoal mij geleerd is, eerst het positieve van je bijdrage naar voren halen. Wat fijn dat je zo'n stuk gekomen bent in je geloofsbeleving, dat jullie open staan voor andere opvattingen en dat het verketteren niet meer tot de gewoonte van deze tijd hoort.
De reden dat ik er over doorvraag is omdat je zo stellig ontkent niks te doen hebben met de Dordtse leerregels. Met deze vragen, waarvan ik hoop dat je ze eens beantwoordt, wil ik laten zien, dat deze regels nog steeds actueel zijn en gebruikt worden... Tevens wil ik aangeven dat het helemaal niet erg is, te erkennen uit welk geestelijk nest je komt...
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
Chat, hoe ik sta tegenover kinderdoop, kerkgang, predestinatie etc. wordt voornamelijk bepaald door hoe ik de bijbel lees, niet door oude geschriften en/of tradititie. Ik mail je persoonlijk nog wel even wat uitgebreider hierover, anders wordt het nogal off-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:25
|
|
|
|
|
Verander wat je niet accepteren kunt, en accepteer wat je niet veranderen kunt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:32
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop. Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken. Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??
Mary |
Ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt Mary. Echt boos ben ik nooit geweest.....maar snappen deed/doe ik het ook niet. Ik voelde meer een soort teleurstelling van; God.....wat heb ik ver- keerd gedaan, waarom ik? Ik ben altijd wel blijven bidden....God.. laat me niet alleen help me.... Door de jaren heen merk ik wel dat mijn band met God wel dieper daardoor is geworden! En dat gun ik jou ook Mary!.......Gods zegen...... Veel sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:32
|
|
|
|
wie een kuil graaft voor een ander is blij dat-ie werk heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed die mannenclub was iets te zot, was ook niet mijn idee. Maar hoe kunnen de mannen vrouwen overtuigen dat ze wel ok zijn. Daar gelaten dat ze dat ook oprecht zijn...Vaak worden we opgezadeld met een beeld van onbetrouwbaar...hoe kunnen we dat doorbreken. Als wij roepen wij zijn ok! dan zingen de vrouwen in koor mee. Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
uit dit probleem blijkt dus dat vrouwen oneerlijk zijn. al dat gezeur over vertrouwen dat beschaamd is door een vorige echtgenoot/ partner... schei es uit, moet de nieuwe echtgenoot/ partner dat weer opbouwen???
Het simpele feit dat een levend wezen met dezelfde chromosonencombinatie als ik er toevallig een zootje van gemaakt heeft, kan en mag nooit de reden zijn dat ik daarop aangekeken word!!
Wellicht zouden vrouwen ook es in de spiegel moeten kijken en de reden zoeken waarom hget gedrag van de vorige echtgenoot/ partner ging veranderen... kan zeer verhelderend zijn namelijk 
Kortom, ik ga geen moeite doen te bewijzen dat ik beter ben dan mn voorganger... ik heb RECHT op een onbevangen benadering omdat ik die persoon niet ben. Zo simpel is het!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:41
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Het is een kettig reactie die al meer dan 2000 jaar duurt, Pieter. En blijft door gaan...door gaan...door gaan...door gaan tot jij aan de beurt bent.  |
dat iets al 2000 jaar duurt, is geen reden om het eens anders te benaderen... we lopen inmiddels ook niet meer in beestenvellen toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:42
|
|
|
|
Liefde van God kun je niet met je verstand bevatten... maar wel met je hart ervaren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:43
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | wie een kuil graaft voor een ander is blij dat-ie werk heeft
 |
Silence, i keel you.... grijns
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 16:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | De vrouwen zijn nog wel een beetje in de minderheid??  |
Wat let je om je aan te melden (en te komen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mar! Zie je het voor je???? brrr |
Dat zie ik wel voor mij.... Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? 
Of is dat niet open....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 16:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat zie ik wel voor mij.... Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? 
Of is dat niet open.... | smoelenfoto maken en raden van wie het gebit is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat let je om je aan te melden (en te komen)  |
nu eenmalig aanwezig, Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat zie ik wel voor mij.... Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? 
Of is dat niet open.... |
Er zijn grenzen in openheid Mar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | smoelenfoto maken en raden van wie het gebit is... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:05
|
|
|
|
Ha leuk zo te zien een
afterparty
na de nieuwjaarswandeling voor degene die er waren een gezellige tijd
alvast gewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, is ook wel nodig om een topic te openen als je even een paar uurtjes weg bent.....Noemen ze dat niet: zich onmisbaar denken???????  |
Willemijn, ik ben gestopt met alle CM-ers te begrijpen. Soms schiet mijn inlevingsvermogen tekort.
'k Zou soms bijna aan mezelf gaan twijfelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | De vrouwen zijn nog wel een beetje in de minderheid??  |
Nou Willemijn, wat let je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Kortom, ik ga geen moeite doen te bewijzen dat ik beter ben dan mn voorganger... ik heb RECHT op een onbevangen benadering omdat ik die persoon niet ben. Zo simpel is het!!  |
En dit geldt niet alleen voor mannen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Huh, waar is je zonnebril gebleven Willemijn  |
Krijgen we nu nog minder te zien van haar Grapje, ik vind de klaprozen prachtig.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 17 januari 2011, 17:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:15
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Ha leuk zo te zien een
afterparty
na de nieuwjaarswandeling voor degene die er waren een gezellige tijd
alvast gewenst |
Eigenlijks hoor jij er ook bij Loretta...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed die mannenclub was iets te zot, was ook niet mijn idee. Maar hoe kunnen de mannen vrouwen overtuigen dat ze wel ok zijn. Daar gelaten dat ze dat ook oprecht zijn...Vaak worden we opgezadeld met een beeld van onbetrouwbaar...hoe kunnen we dat doorbreken. Als wij roepen wij zijn ok! dan zingen de vrouwen in koor mee. Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
Je bent dit topic wel begonnen. En overtuigend zijn....wees gewoon jezelf. Jij loopt rond met de gedachte van onbetrouwbaar zijn.. en jij vraagt je af hoe je dat kan doorbreken. Ieder heeft zijn eigen manier van harten veroveren.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 17 januari 2011, 17:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Willemijn, ik ben gestopt met alle CM-ers te begrijpen. Soms schiet mijn inlevingsvermogen tekort.
'k Zou soms bijna aan mezelf gaan twijfelen. |
Dat is een wijs besluit, ga ik ook maar doen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Weet je, jij schrijft vaak: het zou kunnen dat....en dan kan je van alles invullen natuurlijk...... En natuurlijk het zou kunnen, dat is waar........maar het kan ook zo zijn dat het niet zou kunnen......snap je hoe ik het bedoel? Je kan niet altijd iets schrijven zonder dat mensen zich op een of andere manier aangesproken kunnen voelen...... Als dat wel zo is kan je op dat moment er zelf actie op ondernemen..... Ik ga er in ieder geval vanuit dat niemand hier wat neer schrijft zonder iemand moedwillig te willen kwetsen........en ja, bij een discussie kan het er wel eens fel aan toe gaan, dat klopt......maar is dat erg??? Ik vind zelf een goede discussie zinvol omdat je dan de andere kant ook eens hoort, en die hoeft niet goed of fout te zijn maar geeft wel een andere blik van kijken...... |
Hannah heeft het niet over goed en fout.... In haar reactie lees ik meer een vraag van haar zelf.... Waarbij er een eerste gedachtengoed geuit wordt in de vorm van "het zou kunnen dat".... Daar is toch niks mis mee?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |