ChristianMatch

Forum

strandwandeling voorjaar 2011
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:20

GRIFFIN748 schreef:
katwijk ligt ter hoogte van Leiden, boven Den Haag en Wassenaer.
(maar dan aan de kust Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Heeft Katwijk eigenlijk een treinstation?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:24

Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Op die manier heb ik mijn eigen kinderen laten dopen vroeger, niet omdat ze dan in het verbond zouden zijn, zoals het in formulier staat.

Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Helemaal mee eens Cross, dat woord steekt mij altijd....
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..[/quote]

Hele mooie heldere uitleg. Dankje wel !!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:29

ALOUS961 schreef:
...de situatie in Egypte......wat zal het brengen.........mn vrienden daar die ik niet meer kan bereiken.........pffffffffffff

Sterkte Alous Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:38

DENNISS669 schreef:
Hoi Leonard,
Dit is wat Johannes er over zegt:
1. Johannes 3,5+6: 5 En u weet dat Hij geopenbaard is om onze zonden weg te nemen; en zonde is er in Hem niet. 6 Ieder die in hem blijft, zondigt niet; ieder die zondigt heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

Als ik je vraag m.b.t. erfzonde en "gewone" zonde goed begrijp, bedoel je met erfzonde onze schuldige status voor God op basis van ons afstammen van Adam? En met zonde, al ons handelen denken en doen wat tegen Gods wet in gaat? Nu, m.b.t. de erfzonde, wij zijn een nieuwe schepping in Christus op basis van ons geloof en de doop. Romeinen 6,11: Zo dient ook u uzelf te beschouwen als dood voor de zonde, maar voor God levend in Christus Jezus, onze Heer. Dood voor de zonde, levend voor God. Niet dan een beetje dood, dan weer een beetje levend, van de erfzonde wordt je in een keer verlost, ben je dat met me eens? Over de zonde, na de bekering: Ik stel dat er geen zonde meer is als er geen wet meer is. Als jij mij een vers kan laten zien die zegt dat er een wet is die voor christenen nog geldt, ben ik daar reuze benieuwd naar![/color]

Met deze zin en nadere uitleg kan ik niks tegen in brengen...wat mij meer verontruste was de stelling kunnen wij dan nog zondigen. Voor de rest prima DennisKnipoog smiley

en Hannah natuurlijk geloof net als jij dat de Heere Jezus onze Schuld heeft betaald en er persoonlijke bekering voor nodig is, want anders blijft er de ongehoorzaamheid.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 1 februari 2011, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:49

IK kan allèèn maar harten zegenen,
die blij en dankbaar zijn.

eva;
mag ik het hier mee oneens zijn?
Hij kan ieder hart zegenen, dat tot Hem vlucht

hij heelt gebrokenen van harte, en verbind ze in hun smarten
die in hun zonde en ellende, tot Hem zich ter genezing wenden.

alle dingen werken mede ten goede, voor hen die naar Zijn voornemen geroepen zijn! (rom 8)

en Ik zal hen helpen, en zal hen bevrijden, want zij betrouwen op Mij
(ps 37)
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:50

ANGELIQUE327 schreef:

Een rammeltreintje angelique ....haha

of anders wel een treinstation in de buurt ......... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:53

MARYLIEN613 schreef:
ik zou mij wel gebruikt voelen om jouw werkjes te doen!

Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:55

HANNAH810 schreef:
IK kan allèèn maar harten zegenen,
die blij en dankbaar zijn.

eva;
mag ik het hier mee oneens zijn?
Hij kan ieder hart zegenen, dat tot Hem vlucht

hij heelt gebrokenen van harte, en verbind ze in hun smarten
die in hun zonde en ellende, tot Hem zich ter genezing wenden.

alle dingen werken mede ten goede, voor hen die naar Zijn voornemen geroepen zijn! (rom 8)

en Ik zal hen helpen, en zal hen bevrijden, want zij betrouwen op Mij
(ps 37)

Hannah...het klopt, waarom dat er staat is mij een raadsel Smiley die vol vragen zit
Zal ik het weghalen?

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 1 februari 2011, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:57

ANGELIQUE327 schreef:

nee ze rijden daar nog met paard en wagen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:04

CHATULIEM619 schreef:
Daten en kids gaan in mijn ogen niet samen...

Of de heide in de categorie datingshow past betwijfel ik.. Clown smiley

Wat doen we met de uitspraak kinderen en dronken mensen spreken de waarheid Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:11

GIBBY159 schreef:
Vertrokken

Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Gibby, ben jij ook vertrokken of zijn alleen je reacties vertrokken Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:14

LEONARD480 schreef:
Met deze zin en nadere uitleg kan ik niks tegen in brengen...wat mij meer verontruste was de stelling kunnen wij dan nog zondigen. Voor de rest prima DennisKnipoog smiley

en Hannah natuurlijk geloof net als jij dat de Heere Jezus onze Schuld heeft betaald en er persoonlijke bekering voor nodig is, want anders blijft er de ongehoorzaamheid.

Hey Leonard! Dank je voor je knipoog, die stelde me wel gerust. Was bang dat ik mijn laatste vraag om oproep om een bijbelvers wat betweterig of negatief uitdagegend had geformuleerd, zo was het iig namelijk niet bedoeld.
Ik begrijp alleen niet goed wat je met je laatste zin bedoeld, dat het je verontruste of wij nog kunnen zondigen. Volgens mij dus niet, in de zin dat we opnieuw schuld tussen ons en God in krijgen. Ongeacht ons doen en laten ontstaat er geen "nieuwe" schuld volgens mij. Zie jij dat ook zo? Omdat je schrijft voor de rest.. ? Leuk dat je reageerd in ieder geval, bedankt!
Groetjes,
Dennis
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:34

LEONARD480 schreef:
Of de heide in de categorie datingshow past betwijfel ik.. Clown smiley

Wat doen we met de uitspraak kinderen en dronken mensen spreken de waarheid Gefrustreerde smiley

De regels van Hannah is zeer streng
Lees nog eens Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:45

HERMAN388 schreef:
De regel van Hannah is zeer streng
Lees nog eens Twijfelende smiley

de vraag was; wat doen we met de uitspraak;
kinderen en dronken mensen spreken altijd de waarheid
, herman;
das nogal simpel, he?
de kinderen nemen we mee; de dronkaards laten we thuis!!

geen alcohol en geen openlijk geflirt dus!!
oogkleppen mag je meenemen, wanneer je daartoe behoefte voelt, maar is niet verplicht..............

(mijn oogkleppen hebben nog nooit goed gefunctioneerd trouwens!!)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 1 februari 2011, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
ELSKE510

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:56

Deze vertaling vind ik leuker:
Het is zo,
en anders niet.
Als het anders was,
was het zo niet!!
Elske

Laatst aangepast door
ELSKE510
op dinsdag 1 februari 2011, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:56

van mij hoeft het niet hoor, eva; het is immers jouw bericht;
doe dus wat jou goeddunkt .......
de nuancering staat er toch onder nu; so no problem, I think.
overigens vind ik dat er ook heel mooie dingen in het stukje staan.

wanneer er iets in staat dat niet klopt (naar mijn overtuiging,) kan ik het gewoon niet laten om even een reactie te plaatsen....... Knipoog smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 1 februari 2011, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:04

YES356 schreef:
Ik vind het wel aardig rustig de afgelopen dagen op cm Lachende smiley
misschien is er achter de schermen Coole smiley met zonnebril wel aan gewerkt Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat het rustig is omdat velen hun mond houden,negeren werkt uitstekend Knipoog smiley
Het is wel erg saai zo...........de sfeer is nog steeds niet lekker.........staat de boel op scherp of verdwijnen de irritaties vanzelf?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:19

CROSSROAD317 schreef:
We zien dat Jezus zich liet dopen toen hij 30 jaar oud was, aangezien hij Jood was van geboorte, dus ook als jongetje op de 8ste dag besneden, liet hij zich volwassen dopen. In die tijd doopte Johannes veel meer joden, waarschijnlijk allen besneden.
Later zien we in o.a. Handelingen 2 dat de Joden (en andere inwoners van Jeruzalem) opgeroepen werden om zich te laten dopen en zich dan ook massaal lieten dopen (ong. 3000)
In Handelingen 9:18 zien we dat Paulus (toen nog Saulus) nadat hij weer kon zien, zich terstond liet dopen. Ook Paulus was een Jood en besneden.....
Nog weer later, in 1 Petrus 3 zien we heel duidelijk dat de doop is bestemd voor volwassen mensen. Er staat namelijk en voor de duidelijkheid citeer ik deze verzen;
1 Petrus 3:18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22 die de hemel is binnengegaan en nu aan Gods rechterhand zit, terwijl de engelen, machten en krachten aan hem onderworpen zijn.
Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, wat inhoudt dat u ,alleen als volwassene, kunt vragen om een zuiver (goed) geweten.
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..

Crossroad, ik heb altijd een beetje moeite met de term zuiver geweten???? Dat is toch bijna iets goddelijks? Ikk weet dat men ambtsdragers het altijd verwacht dat het geweten zuiver is maar dat is wel een grootsheid die maar weinig mensen hebben denk je niet???
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:40

MARYLIEN613 schreef:
is dit haalbaar vanuit België?
Katwijk is zeker niet hetzelfde als Cadzand?

'k zal je even helpen Marylien, want Leiden en Wassenaar zegt je misschien ook niet zo veel.
bij Cadzand ga je richting Terneuzen , dan door de tunnel richting Goes en dan ongeveer nog 120 km. naar het noorden. Ik schat dat het vanuit Cadzand ongeveer 2 uur rijden is.
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:44

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op woensdag 2 februari 2011, 09:48
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:56

HANNAH810 schreef:
sommige moeders stimuleren de talenten van hun kinderen, visser.......... Engeltje smiley

Nou , ben wel benieuwd waar de kinderen nu dan toe worden gestimuleerd. Sneeuwballengevecht, tent omver trekken ?

Visser gaat nog eens een poging ondernemen om z'n verplichtingen die dag ongedaan te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:05

GIBBY159 schreef:
Er wordt druk aan gewerkt kan je verzekeren en ik bereid mij al voor op mijn vertrek. Ik houd voor NIEMAND mijn mond en negeren is bij mij NIET aan de orde behoudens 1 persoon die ik een gevaar voor mij zelf acht. Knipoog smiley

Ze hebben je toch niet gedwongen, om al je reacties te verwijderen? Wat een klus zal het geweest zijn, om overal 'vertrokken' bij te zetten.

Soms kan negeren en/of je mond houden wel verstandig zijn, nu spreek ik ook even voor mezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:08

MARISKA601 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Mariska, deze reactie vind ik erg flauw. Zeg dan liever niks.

'k Heb eigenlijk een hekel aan deze smiley. Smiley met dichtgeplakte mond Het lijkt alsof je niks zegt, maar eigenlijk zeg je heel veel.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:11

ach visser; maak je niet ongerust;
bij gevaar nemen wij de toevlucht tot die prachtige zwarte torren van centimeters lang die daar rondkruipen.........
daarnaast heb je dichtbij nog "de hoogste boom" die zeer geschikt kan zijn voor vervelende bomen van kerels,
er is nog een barbeque...........

don't you worry......... Clown smiley

(grapje hoor mensen; we gedragen ons (vrijwel) normaal, een enkeling uitgezonderd)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:18

MARIJAN072 schreef:
Soms kan negeren en/of je mond houden wel verstandig zijn.

benieuwd hoeveel mensen die vaardigheid beheersen........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:19

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op woensdag 2 februari 2011, 09:31
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:26

WILLEMIJN232 schreef:
Dan worden ze toch meestal even uit de ouderlijke macht gezet??????
In Nederland in ieder geval is dat een mogelijkheid.....

Dit is een beetje kort door de bocht Willemijn. Mijn zoon werkt bij de Raad voor Kinderbescherming en je wilt niet weten wat er emotioneel en practisch aan vooraf gaat voordat een ouder uit de ouderlijke macht gezet wordt. Het hoofddoel is toch om gezinnen bij elkaar te houden en deskundige hulp te bieden.
Bovendien hebben psychiatrische aandoeningen zeer vaak te maken met een goed afgesteld staan van medicatie dat je daar beter naar kunt kijken denk ik.
En verder eindeloos veel geduld en deernis op brengen voor de gezinnen die hier aan lijden...................
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:27

HANNAH810 schreef:
benieuwd hoeveel mensen die vaardigheid beheersen........ Knipoog smiley

ik ga een poging wagen, marijan.............. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 1 februari 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:29

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op woensdag 2 februari 2011, 09:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:41

HANNAH810 schreef:
ik ga een poging wagen, marijan.............. Engeltje smiley

Ik doe mee..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 ... 6194 Volgende
Pagina 1883 van 6194