| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:27
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Dank je visser, ga verstek geven, is wat ver voor een wandeling en dan terug huiswaarts te keren, |
Als ik zou gaan had je mee mogen rijden vanuit goes maar ik ga niet. Mn zoon hoopt nl. dat weekend terug te keren vanuit Bangladesh.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:33
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:38
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:45
|
|
|
|
daaaaaaar kom ik weer hoor...ik blijf knuffelen zolang ik ademhaal... Deze is voor mijn 'chatzussie" Loretta Omdat ik zo blij ben voor haar! Glorie aan Hem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:47
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:55
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | dank je Visser, is heel vriendelijk! is je zoon op vakantie of verblijft hij langere tijd in Bangladesh? hoe dan ook ik zou in zulke situatie ook willen thuis zijn, geniet dat weekend maar van je zoon! |
Nee , hij gaat samen met nog 14 scholieren daar 2 weken werkstage doen , een project opzetten voor stichting Woord en Daad . Doel is om daar onderwijsvernieuwingen bij te brengen aan de christenen die daar wonen( nog geen 2% van de bevolking) , mensen beter bewust maken van hygiëne, en de christenen daar te helpen met hoe ze makkelijker kunnen werken met de omstandigheden waar ze mee moeten leven. Beetje vakantie zal er ook wel bij zijn , 't is ook de bedoeling dat ze wat van de cultuur zien die daar heerst ,met name de armoede . Overdags werken is haast niet te doen , de temperatuur daar is rond die tijd ongeveer 35 graden.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op dinsdag 1 februari 2011, 23:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:00
|
|
|
|

kaarsjes om uit te blazen...
Crossroad, Een hele fijne verjaardag toegewenst
door Muischje Muisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:01
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:02
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:09
|
|
|
|
| ELSKE510 schreef: | Kan ook een dwaallicht zijn.  |
Je zegt het misschien, dit hoort ook nog bij J.E. van Groen.:
bewustzijnsontwikkeling
Vanaf die tijd heb ik me bewust bezig gehouden met spiritualiteit. Ik heb inmiddels 12 jaar ervaring met zen meditatie en andere spirituele vormen van bewustzijnsontwikkeling.
Waar gaat het stuk over? om aan te tonen dat Het geloof niet de weg van bevrijding is, maar "verlichting" beter effect heeft???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ben ik helemaal met je eens Gert, de naamstelling zegt het al bij een aantal kerken in Nederland. Gereformeerd -- reformatie -- hervorming of vernieuwing in geloofsbeleving. Hervormd -- vernieuwing in geloofsbeleving .....
Over welke vernieuwing in geloofsbeleving moeten we dan denken ?? De afscheuring van de Rooms Katholieke kerk .....
Sinds 1571 is er sprake geweest van de volgende gereformeerde kerkgenootschappen (vetgedrukte bestaan nog), zie illustratie):
Van 1571 tot 1816: Nederduits Gereformeerde Kerk (NGK) Vanaf 1619: Remonstrantse Broederschap Van 1816 tot 2004: Nederlandse Hervormde Kerk (NHK) Van 1834 tot 1869: Christelijke afgescheiden gemeenten Van 1834 tot 1869: Gereformeerde Kerken onder het Kruis (GKohK) Van 1840 tot 1907: Ledeboeriaanse gemeenten Vanaf 1869: Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) Van 1886 tot 1892: Nederduits Gereformeerde Kerken (NdGK) Van 1892 tot 2004: Gereformeerde Kerken in Nederland (GKN) Vanaf 1907: Gereformeerde Gemeente (in Nederland en Noord-Amerika) (GG) Van 1907 tot 1948: Oud-Gereformeerde Gemeenten (OGG) Van 1922 tot 1948: Federatie van Oud-Gereformeerde Gemeenten Van 1926 tot 1946: Gereformeerde Kerken in Hersteld Verband Vanaf 1944: Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKV) Van 1947 tot 1968: Christelijke Gereformeerde Gemeenten (CGG) Vanaf 1948: Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland (OGGiN) Vanaf 1953: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN) Vanaf 1968: Nederlands Gereformeerde Kerken (NGK) Vanaf 1980: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (buiten verband) Vanaf 2003: Gereformeerde Kerken in Nederland (hersteld) Vanaf 2004: Hersteld Hervormde Kerk (HHK) Vanaf 2004: Protestantse Kerk in Nederland (PKN) Vanaf 2004: Voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland (VGKiN) Opmerking: De Gereformeerde Bond, opgericht in 1906, is niet in de opsomming meegenomen. Dit is namelijk geen kerkgenootschap, maar een orthodoxe groepering binnen de PKN.
Dan zijn er nog een aantal stromingen zoals bijv. Pinkstergemeente, Baptistengemeente en de Evangelische gemeente. Waar is dit dan weer een afscheuring van geweest ..... ?? Ergens waren ze het niet eens met de RK, Gereformeerde- en/of Hervormde kerk.
Ik ben het dus met je eens als je zegt "Dat blijf je houden he, met nieuwe bewegingen, altijd iets nieuws, en het kan altijd beter" Alleen voor mij geen ?? maar !!
PS: dit is dus geen aantijging naar welke kerk of gemeente dan ook, het gaat niet om goed of fout.
.. |
Dank u, voor deze uiteenzetting meer dan wat ik kon vinden van de Pinkster beweging (heb 2 datums kunnen onthouden) dat de oprichter er van geboren is in 1870 en dat hij is overleden ook 19?? En dat de eerste gemeente het licht in ons land zag in 1962 en heden ten dage is uitgegroeid tot 270 gemeentes met alle respect (best wel eng) maar das persoonlijk dus ook geen (aantijging) en bekeringen doe ik niet hier maar misschien ooit wel eens voor een moskee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:14
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | | Dank u, voor deze uiteenzetting meer dan wat ik kon vinden van de Pinkster beweging (heb 2 datums kunnen onthouden) dat de oprichter er van geboren is in 1870 en dat hij is overleden ook 19?? En dat de eerste gemeente het licht in ons land zag in 1962 en heden ten dage is uitgegroeid tot 270 gemeentes met alle respect (best wel eng) maar das persoonlijk dus ook geen (aantijging) en bekeringen doe ik niet hier maar misschien ooit wel eens voor een moskee. |
Ik ben heel blij dat we er geen strijdpunt van maken Gert, dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:25
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | En Cross neemt wel weer een tas vol eikeltjes mee....  |
Begint al bij voorbaat uit de hand te lopen...tassen vol met eikels..hmm
Zal bij de groothandel wel voldoende inslaan ...hele grote zakken met eikels.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:27
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ook van mij Cross, een gelukkige en gezegende verjaardag, niet alleen vandaag, maar gans dit nieuwe levensjaar! |
Ik sluit mij hier bij aan, Cross, ook van mij van harte gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ben heel blij dat we er geen strijdpunt van maken Gert, dank je  | Helemaal mee eens En wie weet, voor de toekomst, goed voorbeeld doet goed volgen Ja toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:38
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Laat me raden... daarvan ben jij er 1 zeker ?  |
Sus ongelovelijk dat je daar achter bent gekomen ...
Nu maar hopen dat het gauw 16 april wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | IK kan allèèn maar harten zegenen, die blij en dankbaar zijn.
eva; mag ik het hier mee oneens zijn? Hij kan ieder hart zegenen, dat tot Hem vlucht
hij heelt gebrokenen van harte, en verbind ze in hun smarten die in hun zonde en ellende, tot Hem zich ter genezing wenden.
alle dingen werken mede ten goede, voor hen die naar Zijn voornemen geroepen zijn! (rom 8)
en Ik zal hen helpen, en zal hen bevrijden, want zij betrouwen op Mij (ps 37) |
Hmm, het hart wat blij en dankbaar is, staat open voor zegen. Het hart wat gebroken is, zal eerst geheeld moeten worden voordat het weer blij en dankbaar kan zijn. De zin klopt dus wel degelijk m.i. .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:46
|
|
|
|
Crossie,
Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Je wordt zeker verwend van de kusjes van 49 cm-vrouwen Veel plezier vandaag en proost
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:50
|
|
|
|
Henk546, van harte gefeliciteerd, tis toch een mooie dag he, 2 februari ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:52
|
|
|
|

nogmaals proficiat cross  niet te veel taart snoepen he
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 2 februari 2011, 00:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 00:52
|
|
|
|
|
ook voor henk proficiat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 06:54
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | geen alcohol en geen openlijk geflirt dus!! |
het moet tenslotte wel leuk en gezellig blijven. vandaar dat ik thuis blijf
@Chat: daten met kids is ook niet wenselijk
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 2 februari 2011, 07:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 07:31
|
|
|
|
|
je loopt ook niet een béétje naast je schoenen, he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 08:04
|
|
|
|
henk, cross en, marieke897 (al sta je niet meer op cm)
gefeliciteerd, en een drievoudig HOERA veel geluk en Geluk gewenst dit nieuwe levensjaar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 08:07
|
|
|
|
suus toch; leonardo di caprio is er niets bij; en jij stoot je voorhoofd? je hebt hem vast nog niet ontmoet!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 08:10
|
|
|
|
|
is genezing geen heel grote zegen dan, cross?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 08:24
|
|
|
|
NATUURLIJK HELEMAAL MEE EENS GEEN STRIJD PUNT VAN MAKEN
VOOR DE GOEDE ORDE DE PINKSTER BEWEGING BESTOND AL WEL VEEL LANGER..... ERGENS IN 1750 WAREN ER AL SAMENKOMSTEN IN AALTEN EN NOG DRIE PLAATSEN VERTELDE WILKE V D KAMP MIJ EENS BIJ VRIENDEN THUIS IN AALTEN VOLGENS MIJ OOK IN NIJKERK . DIT IS PURE INFORMATIE HOOR GEEN VERDEDIGING VOND HET OOIT LEUK OM UIT TE ZOEKEN
ALS JE VERDER DE EVANGELISCHE ADRESSENGIDS VAN OPWEKKING DOORNEEMT DAN ZIE JE DAT OOK JAARLIJKS ER HEEL WAT GEMEENTEN BIJ KOMEN [EN SOMS OOK GAAN ] OF DAT NU GEZOND IS IS WEER EEN ANDERE ZAAK.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 09:10
|
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 09:12
|
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 09:15
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | In mijn eerste reactie op dit toppic heb ik gezegd dat ik het super gaaf vond ....... dat ik ook gedoopt ben door onderdompeling. En dat ik verder mijn mond wilde houden omdat er al veel over gesproken is en er soms harde dingen gezegd gaan worden. Daar wil ik niet aan mee doen, vandaar dat ik mij verder niet in deze discussie wil mengen.
Ik reageerde toch omdat Marian519 zichzelf, volgens mij, erg tegensprak Ze zei….de doop is altijd een teken van God…..je KIEST daarmee dat je bij Hem wilt horen. Even daarvoor schreef ze dat ze als kind is gedoopt, en absoluut niet in zo’n zwembad wil. Daarbij zette ik dus mijn vraagtekens en mijn gesloten mond. Hoe kan een kindje kiezen…snap je??
Om toch heel in het kort te zeggen hoe ik het zie. Het is een geloofsdaad in navolging van Jezus. Door mijn onderdompeling heb ik heel symbolisch mijn oude leven door het water af laten wassen en ben ik opgestaan in een nieuw leven met Jezus! Mijn geloofsleven was een wettisch/dood geloofsleven en is door mijn doop levend geworden. Voor mij heeft dat alles te maken met duidelijke keuzes maken. Waar ga je voor…….voor Jezus of de wereld (lees....eigen ik) |
Het kindje kiest als ze volwassen is in de vorm van het doen van belijdenis. Hiermee schaart ze zich achter de keuze van haar gelovige ouders en kiest zelf. Net zoals de ander zich laat dopen zodra hij/zij volwassen is. Hiermee stemt hij/zij ook in met de opdraag keuze van de ouders en kiest er zelf voor om bij God t ehoren.
Bij de kinderdoop erkennen we dat God ons roept en dat wij daarop antwoorden en zeggen dat wij en ons gezin bij Hem willen horen. Als gelovige ouders wil je dan je kinderen die je ontvangt van God ook bij Hem brengen en wij doen dit door middel van de kinderdoop, jullie door op te dragen.
IK denk dat we wel moeten onthouden dat dit een teken is en dat Jezus heel bewust zegt dat het om het geloof gaat.
En in de bijbel ( N.T. ) staan heel veel voorbeelden van mensen die genezen/opgewekt werden op grond van het geloof van de ander.
Het gaat dus altijd om het geloof. van jezelf of de ander die het dichtst bij jou betrokken is...
|
|
| Naar boven |
|
|