| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 18:39
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Het zij jullie van harte gegund...en dat er vele knuffels mogen komen  |
Dank je wel leonard....vrees dat dat er niet zo veel gaan worden...GIbby woont in het hoge noorden en ik in Gouda....maar zeg nooit nooit he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 18:41
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Wordt het net een potje tennis ...met koekepannen en eikeltjes als tennisballen...haha......kijken wie er wint  |
IK natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 19:08
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat ligt dus niet aan jouw Belgische achtergrond.
'k Hoop dat het virus niet al te besmettelijk is, anders wordt het wel heel saai op het forum.  |
Als dat iedere dag zo gaat Gisteren Gibby, vandaag Willem, wie volgt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 19:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als dat iedere dag zo gaat Gisteren Gibby, vandaag Willem, wie volgt  |
Ik zeer zeker niet, 'k zou niet weten wat ik zou moeten wissen.
Jij wel, Willemijn? 
'k Ben niet bang voor een ban.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 2 februari 2011, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 19:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik zeer zeker niet, 'k zou niet weten wat ik zou moeten wissen.
Jij wel, Willemijn? 
'k Ben niet bang voor een ban. |
Ik??? Welnee.....ik schrijf nooit dingen die ik niet meen of vind....... Je kan het er niet mee eens zijn maar dat is een heel ander verhaal.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 19:30
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op vrijdag 4 februari 2011, 00:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 19:34
|
|
|
|
Waarom was mijn last zo zwaar?
Ik smeet de slaapkamerdeur dicht en leunde ertegenaan. Is er dan helemaal geen rust in dit leven? Zat ik mezelf af te vragen. Ik stommelde het bed in en gooide mijzelf neer, het kussen tegen mijn oren duwende om het lawaai van mijn bestaan uit te sluiten. "Oh God," huilde ik, "Laat mij toch alstublieft slapen." Laat me maar voor altijd blijven slapen om nooit meer wakker te worden!" Met een diepe snik probeerde ik mezelf in onvergetelheid te vinden. Daarna verwelkomde ik de zwartheid die over me heen kwam.
Licht omringde me toen ik weer bijkwam. Ik vestigde mijn aandacht op de bron: het figuur van een man die voor een kruis stond. "Mijn kind" vroeg die persoon, "waarom wil je bij me komen voordat ik klaar ben om je te roepen? "Heer, het spijt mij, het is alleen maar omdat……..ik kan zo niet verder. U ziet hoe moeilijk het voor mij is. Kijkt u eens naar deze akelige last op mijn rug. Ik kan die gewoon niet meer dragen."
"Maar ik had je verteld dan je al je lasten op Mij mocht gooien, want ik zorg voor je? Mijn juk is zacht en Mijn last is licht."
"Ik wist wel dat u dat zou zeggen. Maar waarom moet die van mij dan zo zwaar zijn?"
"Mijn kind, iedereen in de wereld heeft een last te tillen. Misschien wil je een andere proberen?"
"Kan dat dan?"
Hij wees naar verschillende lasten die aan Zijn voeten lagen. "Ja hoor, je mag deze allemaal proberen."
Ze leken allemaal dezelfde grootte te hebben, maar elke last had een label met een naam erop.
"Daar is die van Joke" zei ik. Joke was getrouwd met een rijke zakenman. Zij woonde in een prachtige villa en had haar drie dochtertjes altijd in de prachtigste en duurste merkkleren. Soms haalde ze mij zelfs op in haar Mercedes als mijn auto stuk was.
"Laat mij die maar proberen." Zo moeilijk kon die last van haar niet zijn, dacht ik.
De Heer haalde mijn last van mijn schouders af en legde die van Joke erop. Ik viel meteen door mijn knieën vanwege het gewicht.
"Haal het eraf!" zei ik. "Waarom is dat ding zo zwaar?" "Kijk maar binnenin."
Ik maakte de touwtjes los en opende de bovenkant. Daar binnenin was een figuur van haar schoonmoeder, en toen ik die eruit haalde, begon ze te spreken.
"Joke, je zal nooit goed genoeg zijn voor mijn zoon," begon ze. "Hij had je nooit moeten trouwen. Je bent een verschrikkelijke moeder voor mijn kleinkinderen….."
Ik legde vlug dit figuur weer terug in het pak en haalde er een andere uit. Het was Gabrielle, Joke haar jongste dochter. Haar hoofd had een verband eromheen die resulteerde van de operatie die had geprobeerd haar epilepsie te herstellen, maar tevergeefs…..
Een derde figuur was de broer van Joke. Aan drugs verslaafd, was hij nu in de gevangenis voor het vermoorden van een politieagent.
"Ik zie nu waarom haar last zo zwaar is Heer. Maar ze lacht altijd, en ze staat altijd voor anderen klaar. Ik heb me nooit gerealiseerd…."
"Wil je een andere proberen?" vroeg Hij zachtjes.
Ik probeerde verscheidene. Die van Paula voelde ook zwaar aan: zij had 4 kleine jongens op te voeden zonder vader. Die van Debora was ook zo zwaar: een jeugd van sexuele mishandeling en een huwelijk van emotionele mishandeling. Toen ik bij de last kwam van Ruth, hoefde ik die niet eens te proberen. Ik wist dat ik daar reumatiek zou vinden, ouderdom, een veeleisende baan, een lieve man in een verzorgingstehuis.
"Ze zijn allemaal te zwaar, Heer," zei ik. "Geeft u mij mijn eigen last maar weer terug."
Toen ik weer de bekende last op me had, leek die wel veel lichter dan al die andere.
"Laten we eens van binnen kijken" zei Hij. Ik draaide me om, en hield het pak goed vast. "Dat is niet zo’n goed idee, " zei ik.
"Waarom niet?"
"Nou er zit nogal veel rommel in."
"Laat Mij maar eens kijken."
De vriendelijke kracht van zijn stem was onweerstaanbaar. Ik opende mijn last.
Hij haalde er een steen uit.
"Vertel me hier eens over."
"Heer, u weet het wel. "Het is geld. Ik weet dat we het niet zo krap hebben als sommige mensen in andere landen, of zelfs de daklozen. Maar we hebben geen ziektekostenverzekering, en als de kinderen ziek zijn kunnen we ze geeneens altijd meenemen naar een dokter. Ze zijn nog nooit naar een tandarts geweest. En ik ben het zo zat om ze altijd in gekregen kleren te steken."
"Mijn kind, ik zal je toch in al je noden voorzien….en die van je kinderen. Ik heb ze gezonde lichamen gegeven. Ik zal ze wel leren dat duren kleren ze niet meer waarde geeft in Mijn ogen."
Toen haalde Hij er een figuur uit van een kleine jongen." "En dit?" vroeg Hij.
"André…. Ik liet mijn hoofd hangen, beschaamd om mijn zoon een last te noemen.
"Maar Heer, hij is hyperactief. Hij is niet rustig zoals die andere twee. Hij bezeert zich altijd omdat hij zo wild is, en de mensen denken vast dat ik hem mishandel. Ik ga altijd tegen hem tekeer, en er komt een dag dat ik hem echt pijn ga doen…."
"Mijn kind," zei Hij, "als je Mij vertrouwt, zal ik jouw kracht vernieuwen. Als je Mij toestemming geeft om je te vullen met Mij Geest, dan zal ik je geduld geven."
Toen haalde Hij een paar kiezelsteentjes uit mijn pak.
"Ja, Heer," zei ik met een zucht. "Die zijn klein. Maar ze zijn belangrijk voor mij.
Ik haat mijn haar. Het is dun, en ik kan er niets mee beginnen. Ik heb geen geld om eens naar de kapper te gaan. Ik ben te dik en ik kan maar niet op dieet blijven. Ik haat al mijn kleren. Ik vind het gewoon verschrikkelijk zoals ik eruit zie!"
"Mijn kind, de mensen kijken naar de buitenkant, maar ik kijk naar het hart. Door Mijn Geest kan je zelfbeheersing krijgen om wat pondjes kwijt te raken. Maar je schoonheid komt niet van hoe je er van buiten uitziet. Inplaats daarvan moet het komen van je binnenste, de onvergankelijke schoonheid van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in Mijn ogen"
Mijn last leek nu wel lichter als daarvoor. "Ik denk dat ik het nu wel aankan." Zei ik.
"Er is nog meer," zei Hij. "Geef mij die laatste steen eens."
"Oh, die hoeft u niet te nemen. Die kan ik zelf wel aan."
"Mijn kind, geef die aan Mij." Weer was die stem van Hem onweerstaanbaar. Hij reikte Zijn hand uit, en voor de eerste keer zag ik die lelijke wond in Zijn hand.
"Maar, Heer, deze steen is zo erg, zo vreselijk…, zo…Heer! Wat is er met Uw hand gebeurt? Dat zijn vreselijke littekens!"
Niet langer was mijn aandacht gevestigd op mijn last. Voor de eerste keer keek ik naar Zijn gezicht. Op Zijn wenkbrauwen zaten ook erge littekens, alsof iemand doornen erin geramd had.
"Heer", fluisterde ik. "Wat is er met U gebeurt?"
Zijn liefdevolle ogen raakten diep in mijn ziel.
"Mijn kind, dat weet je toch. Geef me nou eerst maar die steen. Die behoort aan Mij toe. Ik heb het gekocht."
"Hoe dan?"
"Met mijn bloed."
"Maar waarom, Heer?"
"Omdat ik je liefheb met een eeuwige liefde. Geef het aan Mij."
Ik plaatste mijn vuile steen in Zijn verwonde handpalm. Het bevatte alle viezigheid en vuilheid van mijn leven: mijn trots, mijn egoïsme, de depressie die me steeds zo kwelde.
Hij draaide zich naar het kruis en gooide mijn steen in een bad van bloed aan de onderkant van dat kruis.
Het maakte haast geen rimpeling.
"Nu, Mijn kind, je moet weer teruggaan. Ik zal altijd bij je zijn. Als je verdrietig bent, roep Mij dan aan en Ik zal je helpen en je dingen laten zien die je nu nog niet voor kan stellen."
"Ja, Heer, ik zal U aanroepen."
Ik boog voorover om mijn last weer op te pakken.
"Die mag je hier achter laten als je dat wilt.
Zie je al die andere lasten? Dat zijn de pakken die de anderen aan Mijn voeten hebben neergelegd.
Die van Joke, Paula, Debora, Ruth… Als je je last hier laat, dan zal Ik hem samen met jou dragen.
Onthoud, Mijn juk is zacht en Mijn last is licht."
Toen ik mijn last bij Hem had gelaten, begon het licht te vervagen.
Maar ik hoorde Hem nog fluisteren: "Ik zal je nooit begeven, of verlaten."
Een vrede overstroomde in zijn ziel. Ik stond rechtop en wandelde weer terug in het leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:00
|
|
|
|
|
Zo verschrikkelijk mooi om te lezen maar waarom voelt het soms niet zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:08
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Meid wat fijn! Heerlijk voor je...was alles "goed" daar??? |
somber........
er is geen benzine te koop dus ze kunnen Hurghada niet uit.
sigaretten, drank, zijn er niet meer.
etenswaren raken op (2 uur zoeken om brood te kopen) banken dicht, dus geen mogelijkheden om geld op te nemen. Ze zijn allemaal bezorgd voor hun familie,
de vriend die christen is zegt te vertrouwen op God en was ook rustig. door de omstandigheden kan zijn vrouw niet terug naar haar baan in de stad, dus dat dus voor hem een geluk bij een ongeluk. Blijft ze lekker bij hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:15
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Boer Peter, die paardenfokker, heeft weer en vriendin. |
Hoe weet jij dat nu weer???? Ik hoop trouwens dat er geen slotje op het BZV topic komt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoe weet jij dat nu weer???? Ik hoop trouwens dat er geen slotje op het BZV topic komt......  |
Wat zou de aanleiding daarvoor kunnen zijn? Strikt genomen is het een leuk onzintopic.
Thomas, vergaderboer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 februari 2011, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:23
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | sorry hoor mars deed je enkel quoten zal niet meer gebeuren. En eeeh ik heb geen eigen olifantjes hoor, Heb uberhaupt geen eigen plaatjes of wat dan ook maar hier, Sorry maar vind je vraag toch een beetjeeeee... tja |
was glapje doessie... hierbij een dikke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoe weet jij dat nu weer???? Ik hoop trouwens dat er geen slotje op het BZV topic komt......  |
Nee joh...tuuuurlijk niet!!!!!
Wij blijven lekker on-toppic.....geven geen sneren weg........wij zij gewoon gezellig.......toch ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | was glapje doessie... hierbij een dikke
 |
Sorry glapje viel een beetje verkeerd, geloof heb beetje lange tenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Wat zou de aanleiding daarvoor kunnen zijn? Strikt genomen is het een leuk onzintopic.
Thomas, vergaderboer. |
Wat moet ik me nu voorstellen bij een vergaderboer?????? Boer Richard hield symposia op zijn boerderij, zoiets???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:32
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Nee joh...tuuuurlijk niet!!!!!
Wij blijven lekker on-toppic.....geven geen sneren weg........wij zij gewoon gezellig.......toch ??  |
ja, ik vind het een leuk no nonsens topic....... én je kan het uitgebreid even evalueren, heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ja, ik vind het een leuk no nonsens topic....... én je kan het uitgebreid even evalueren, heerlijk! | no nonsense? Ik zie daar een heleboel raakvlakken met een datingsite. De dames worden geselecteerd op foto en brief... Het onwennige van het elkaar leren kennen... Komt er een klik of komt ie niet... Hoe dan verder,........
Allemaal actuele vragen die je hier ook tegen komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat moet ik me nu voorstellen bij een vergaderboer?????? Boer Richard hield symposia op zijn boerderij, zoiets???  |
Dat laatste had nog zin in tegenstelling tot de activiteit waartoe ik soms gedwongen word. Vergaderen is vaak een volmaakte vorm van zinloosheid.
Thomas, die soms wel eens denkt dat hij zal vergaderen tot hij vergaderd wordt......
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 5 februari 2011, 15:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | no nonsense? Ik zie daar een heleboel raakvlakken met een datingsite. De dames worden geselecteerd op foto en brief... Het onwennige van het elkaar leren kennen... Komt er een klik of komt ie niet... Hoe dan verder,........
Allemaal actuele vragen die je hier ook tegen komt. |
Maar CM is niet leuk om met anderen te evalueren......Chatuliem, het is heerlijk om over la die boeren even van gedachten te wisselen.... Doen we toch niet over jou??? En daar zit het verschil.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nein... nicht der SAAB... aber... mein kleine Kaninchen...  |
Nein... nicht der SAAB... SONDERN.. mein kleineS Kaninchen...
Thomas, hoezo geïntegreerd....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 februari 2011, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:53
|
|
|
|
ohhh wat ben jij errug, meester thomas!! en nu kan hij nog niets terugzeggen ook; zijn abo is verlopen namelijk!! wat zal hem dat zwaar op de maag liggen, hahaha
nene, pietje.......
(gelukkig is mijn nederlandse taal DIK in orde en wordt ik nooit gecorrigeerd.......... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ohhh wat ben jij errug, meester thomas!! en nu kan hij nog niets terugzeggen ook; zijn abo is verlopen namelijk!! wat zal hem dat zwaar op de maag liggen, hahaha
nene, pietje.......
(gelukkig is mijn nederlandse taal DIK in orde en wordt ik nooit gecorrigeerd.......... ) |
Gelukkig is mijn Nederlandse taal DIK in orde en word ik nooit gecorrigeerd.
Het valt mee, maar drie foutjes in deze ene zin, Hannah.
Thomas, correctieboer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 februari 2011, 22:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 20:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ohhh wat ben jij errug, meester thomas!! en nu kan hij nog niets terugzeggen ook; zijn abo is verlopen namelijk!! wat zal hem dat zwaar op de maag liggen, hahaha
nene, pietje.......
(gelukkig is mijn nederlandse taal DIK in orde en wordt ik nooit gecorrigeerd.......... ) |
ik zeg niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:04
|
|
|
|
Beste Eva, leuk die uitwerking van het gebed, herkenbaar dat het soms zo standaard opgezegd wordt dat we vergeten dat we met onze Vader aan het praten zijn! Al moet ik bekennen dat ik zelf het Onze Vader niet bid, o.a. om diezelfde reden. Maar goed om er bij stil te staan dat wat we ook bidden gehoord en beantwoord wordt door God! Groetjes, Dennis
| EVA685 schreef: | Het Onze Vader
Bidder: Onze Vader die... God: Ja? Bidder: Wil je me alsjeblieft niet storen! Ik bid. God: Maar je riep Me. Bidder: Riep ik U? Ik riep U helemaal niet. Ik was aan het bidden. Onze Vader die in de hemelen zijt... God: Zie je wel, je deed het weer. Bidder: Wat deed ik? God: Je riep Mij. Je zei: "Onze Vader die in de hemelen zijt". Hier ben Ik. Wat is er? Bidder: Maar ik bedoelde daar helemaal niets mee. Ik heb het toch al gezegd: ik deed gewoon mijn gebed. Ik bid altijd het Onze Vader. Ik voel me daar goed bij; ik vind het mijn plicht om mijn gebed te doen. God: Goed zo. Ga verder. Bidder: ...uw naam worde geheiligd... God: Wat bedoel je daarmee? Bidder: Wat bedoel ik waarmee? God: Met "uw naam worde geheiligd"? Bidder: Het betekent... wel euh... Hemeltje zeg! Hoe moet ik nu weten wat dat betekent? Het is gewoon een deel van dat gebed. (Pauze) Ja, wat betekent het eigenlijk? God: Het betekent eervol, heilig, wonderlijk. Bidder:Oh; ja, dat lijkt me zinvol. Ik heb me vroeger nooit afgevraagd wat geheiligd eigenlijk betekende. Uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. God: Meen je dat werkelijk? Bidder: Natuurlijk! Waarom zou ik dat niet menen? God: Wat ga je daar dan mee doen? Bidder: Doen? Niets denk ik. Ik denk alleen dat het goed zou zijn als U echt alles onder controle had; als mensen hier op de wereld zouden leven volgens Uw wil. God: Leef jij volgens mijn wil? Bidder: Wel... ik ga naar de kerk. God: Dat was mijn vraag niet. Ik heb het bijvoorbeeld over je opvliegend karakter; je hebt daar echt problemen mee, weet je? Bidder: Waarom begint U nu op mij te vitten? Ik ben zeker niet slechter dan heel wat van die hypocrieten in de kerk, weet U dat wel! God: Verontschuldig Me... maar ik dacht dat je bad dat Mijn wil zou geschieden? Als dat moet gebeuren, dan moet het beginnen in het leven van diegenen die ervoor bidden. Zoals jij, bijvoorbeeld. Bidder: Oh... OK dan! Ik weet dat ik nog wel een paar gebreken heb. Ik kan er zeker nog een paar opnoemen. God: Ik ook. Bidder: Ik heb daar vroeger nooit zo over nagedacht, maar ik zou echt wel een paar dingen in mijn leven willen veranderen. Ik zou echt wel van sommige dingen willen bevrijd zijn. God: Goed zo! Zo gaan we er nog komen! We kunnen samenwerken, jij en Ik. We kunnen een paar echte overwinningen behalen. Ik ben fier op je! Bidder: Ja maar, Heer, ik moet nu echt ophouden hoor. Het duurt nu al veel langer dan gewoonlijk! Geef ons heden ons dagelijks brood... God: Het is misschien beter dat je wat minder eet; je bent nu al te zwaar! Bidder: He... wacht nu eens even! Wat betekent dit allemaal? Ik wil gewoon mijn godsdienstige plichten doen en dan begint U me te onderbreken en mij op mijn gebreken te wijzen! God: Bidden is inderdaad gevaarlijk. Het kan je veranderen, weet je. Dat is wat Ik je probeer duidelijk te maken. Je riep Me, en hier ben Ik. Het is nu te laat om nog te stoppen. Blijf verder bidden. Ik ben echt benieuwd naar het vervolg van je gebed. (Pauze) Wel... ga verder! Bidder: Ik durf niet... God: Waarom durf je niet? Bidder: Omdat ik weet wat U gaat zeggen! God: Probeer het dan. Bidder: ...en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. God: En Peter dan? Bidder: Zie je nu wel! Ik wist dat U daarover zou beginnen! Waarom, Heer? Waarom vertelt Peter altijd leugens over mij? En hij is me nog geld schuldig ook! Reken er maar op dat ik met hem ga afrekenen. God: En je gebed dan? Hoe kun je dit dan bidden? Bidder: Ik meende het niet. God: Nu ben je tenminste eerlijk! Maar het valt niet mee om heel de tijd met zoveel bitterheid te moeten verder leven, is het niet? Bidder: Neen. Maar ik zal me beter voelen als ik met hem heb afgerekend. Ik weet al hoe ik Peter kan te pakken krijgen! God: Dan zul je je niet beter voelen. Je zult je zelfs nog slechter voelen. Wraak is nooit zoet. Denk eens na hoe ongelukkig je je nu wel voelt. Maar Ik kan dat veranderen. Bidder: Kunt U dat? Hoe? God: Vergeef Peter. Dan zal Ik jou vergeven. Dan zullen de haat en de schuld Peter's probleem zijn en niet langer jouw probleem. Je zult er misschien wel wat geld aan verspelen, maar je zult je hart sparen. Bidder: Het lijkt me wel niet gemakkelijk, maar ik geef toe dat het de moeite waard is. Dank U, Heer, omdat U me daar doorheen wilt helpen. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:19
|
|
|
|
hoelang ben jij vrijgezel ?
ik 3 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:32
|
|
|
|
Leuke, interessante vragen en antwoorden! Wat ik me dan nog afvraag: De boosdoener (HSV) die naast Jezus aan het kruis hing, wordt door Jezus verzekerd dat hij nog diezelfde dag in het paradijs zal zijn met Hem (Lukas 23,43). Verder staat er in 1. Petrus 4,6 dat aan de doden het evangelie gepredikt is (door Jezus zelf mijn inziens, zie 1. Petrus 3,19). Dus aan de "slapenden" is gepredikt.. die volgens mijn logica danwel daarvoor wakker gemaakt zijn, danwel niet echt slapen in het "dodenrijk" wat ik voor mezelf even defineer als het "rijk" waar zielen van overleden mensen verblijven totop de dag van het laatste oordeel. Waarbij er ook in dit dodenrijk kennelijk al een verschil gemaakt is tussen mensen.. want de rijke man in het verhaal van Lazarus was toch overduidelijk niet in het paradijs waar Jezus over verteld aan de misdadiger aan het kruis.. of ik moet het hele verhaal van het paradijs nog eens heel goed bestuderen... Groetjes, Dennis
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op woensdag 2 februari 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:40
|
|
|
|
Woensdag 2 februari, Ex. 2: 1-10; Uit het water.
Mozes in het biezen kistje – eigenlijk is dat een doopverhaal. Daar gaat een moeder met haar baby naar het water. De oudere zus, Mirjam, mag mee. Heel voorzichtig dragen ze het kind. Ze ngaan naar de rivier, naar het water, wijd en diep. En het water – dat is de dood! Alle jongetjes moeten worden verdronken! Gaat het zo ook met dit kind? Nee, met dit kind gaat het anders. Er is een biezen kistje gemaakt, een mandje, waterdicht. En zo dobbert de kleine Mozes op het water. Het verdrinkt niet, dit kind! Even later wordt het zelfs uit het water gehaald. Het mag weer mee, terug naar huis, alsof het opnieuw geboren is. Het is bestemd om een koningskind te zijn, een prins aan het hof! Wat wil je nog meer? Het water is niet de dood, maar het leven, de bevrijding, de toekomst van het volk van God! Nog altijd gaan er moeders en vaders met hun kinderen naar het water van de doop. Gaan ze hun kind verdrinken? Nee, God dank, het houdt het hoofd boven water, het wordt uit het water weer opgetrokken, het mag weer mee terug naar huis; en het draagt een nieuwe naam, het teken van een nieuwe geboorte – de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Wie gedoopt wordt is bestemd om een koningskind te zijn, een prins, een prinses aan het hof, een kind van God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:43
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Ik heb begrepen dat meer mensen dit dagboek hebben, misschien kan iemand anders het overnemen? |
Maar dan bij christelijk leven, dit is een ander topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 21:56
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Hey Cross , Henk en alle jarigen van harte gefeliciteerd , een hele fijne dag toegewenst .
Groetn uut Grunn  |
Cross, Henk en alle jarigen, ook van mij van harte gefeliciteerd !! Maak er een mooie dag (eh, inmiddels avond ) van...
Maar dan uit Gelderland
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|