| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:31
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Tja, je laat alle kanten weer open, waar niemand iets mee kan in je reactie... |
Gaan we weer met gesneer (ga dan aub naar dat andere topic)
Ik geef enkel aan dat het zeker wel kan, dus ontken het niet. Er is echter ook een deel psychi(atri)sche problemen die niet direct iets met demonen te maken hoeven hebben...tenzij je jezelf of je omgeving ook direct als demonen af wilt schilderen
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:36
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Gaan we weer met gesneer (ga dan aub naar dat andere topic) |
Ga je mij weer in een hoekje gooien ....
Ga zelf daar zelf heen a.u.b .....
Blijkbaar als iemand niet eens is met jullie, wordt het als een sneer gezien???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:38
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ga je mij weer in een hoekje gooien ....
Ga zelf daar zelf heen a.u.b ..... |
Dank voor de uitnodiging, maar ik ga geen sneren uitdelen... in tegenstelling tot bepaalde andere mensen die blijkbaar iets anders zien

Maar laten we nu maar weer gewoon bij het onderwerp blijven! (Hoeft Judith niet direct in actie te komen )
| HENK710 schreef: | Een aardige aanvulling op de DSM-IV: het plaats-een-reactie-met-een-wat-minder-positieve-lading-en-haal-deze-na-verloop-van-tijd-weer-weg-om-zo-een-topic-geheel-om-jou-te-laten-draaien-in-plaats-van-het-eigenlijke-onderwerpsyndroom  (ze moeten toch maar een groter scrabblebord uitvinden, al zal dit woord wellicht niet mogen vanwege alle noodzakelijke tussenstreepjes )
Maar nu weer even naar CM ipv de DSM 
Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert. |
| MAR907 schreef: | | Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen". |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:40
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dank voor de uitnodiging, maar ik ga geen sneren uitdelen... in tegenstelling tot bepaalde andere mensen die blijkbaar iets anders zien
 |
Verschuilen onder anderen, zegt mij niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ga je mij weer in een hoekje gooien ....
Ga zelf daar zelf heen a.u.b .....
Blijkbaar als iemand niet eens is met jullie, wordt het als een sneer gezien??? |
1 Wie is jullie? Ik ben Henk (en verschuil me niet) 2 Jij roept meteen dat ik iets nietszeggends zeg...
Maar nogmaals: TNO (TERUG NAAR ONDERWERP)!
| HENK710 schreef: | Een aardige aanvulling op de DSM-IV: het plaats-een-reactie-met-een-wat-minder-positieve-lading-en-haal-deze-na-verloop-van-tijd-weer-weg-om-zo-een-topic-geheel-om-jou-te-laten-draaien-in-plaats-van-het-eigenlijke-onderwerpsyndroom  (ze moeten toch maar een groter scrabblebord uitvinden, al zal dit woord wellicht niet mogen vanwege alle noodzakelijke tussenstreepjes )
Maar nu weer even naar CM ipv de DSM 
Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert. |
| MAR907 schreef: | | Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen". |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:50
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Tja, je laat alle kanten weer open, waar niemand iets mee kan in je reactie... Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen". | Ik denk dat ik hier toch een kanttekening bij plaats. Als mensen echt demonische uitingen krijgen, die tot waanzin kunnen leiden, is dat niet iets wat zomaar gebeurt. Het meest sprekende voorbeeld is de ontmoeting van Jezus in :
| Lucas 8 schreef: | | Ze voeren verder naar het gebied van de Gerasenen, dat tegenover Galilea ligt. 27 Toen hij aan land stapte, kwam hem vanuit de stad een man tegemoet die door demonen bezeten was. Deze man droeg al geruime tijd geen kleren meer en woonde niet in een huis, maar in de rotsgraven. 28 Toen hij Jezus zag, viel hij schreeuwend voor hem neer en riep luidkeels: ‘Wat heb ik met jou te maken, Jezus, Zoon van de allerhoogste God? Ik smeek je, doe me geen pijn!’ 29 Jezus stond namelijk op het punt de onreine geest te bevelen uit de man weg te gaan. Want die had hem al heel lang in zijn macht, en gewoonlijk werd de man voor de veiligheid aan handen en voeten geboeid, maar telkens trok hij de boeien kapot en werd hij door de demon naar eenzame plaatsen gedreven. | Twee dingen vallen hierbij op: de waarzeggende geest, en de ongelooflijke kracht. Hierbij moet ik ook meteen denken aan de volgende tekst:
| Hand 19 schreef: | | Ook enkele rondtrekkende Joodse geestenbezweerders probeerden boze geesten uit te drijven door het uitspreken van de naam van de Heer Jezus. Ze zeiden: ‘Ik bezweer jullie bij Jezus, die door Paulus wordt verkondigd!’ 14 Het waren de zeven zonen van Skevas, een Joodse hogepriester, die dit deden. 15 Maar de boze geest gaf hun ten antwoord: ‘Jezus ken ik, en Paulus ook, maar wie zijn jullie?’ 16 De man die door de boze geest bezeten was, sprong op hen af en ging hen met zo veel geweld te lijf dat ze naakt en gewond uit het huis wegvluchtten. |
Zelf denk ik dat je niet zomaar bezeten kunt raken. Dan moet je in contact gestaan hebben met het occulte. Bezetenheid gaat m.i. gepaard met overgenomen worden door demonen, zelf niet meer bewust zijn wat je doet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:52
|
|
|
|
mar en henk.. hou es op met die sneren naar elkaar. het word er zo niet gezelliger op.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 4 februari 2011, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat ik hier toch een kanttekening bij plaats. Als mensen echt demonische uitingen krijgen, die tot waanzin kunnen leiden, is dat niet iets wat zomaar gebeurt. Het meest sprekende voorbeeld is de ontmoeting van Jezus in :
Twee dingen vallen hierbij op: de waarzeggende geest, en de ongelooflijke kracht. Hierbij moet ik ook meteen denken aan de volgende tekst:
Zelf denk ik dat je niet zomaar bezeten kunt raken. Dan moet je in contact gestaan hebben met het occulte. Bezetenheid gaat m.i. gepaard met overgenomen worden door demonen, zelf niet meer bewust zijn wat je doet... |
Chat ik heb niet over "vaste" bezetenheid.. Wel over bezetenheid die ontstaat kunnen door de omstandigheden die er afspelen bij iemand. Lees Judas...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 22:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:05
|
|
|
|
pffff wat gaan jullie er weer een nutteloos moelijk verhaal van maken helaas is dat vaak het verhaal hier op cm om overal het negatieve uit te halen en te belichten relax en geniet eens van de leuke kanten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:08
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | pffff wat gaan jullie er weer een nutteloos moelijk verhaal van maken helaas is dat vaak het verhaal hier op cm om overal het negatieve uit te halen en te belichten relax en geniet eens van de leuke kanten  |
Dat heet nu leven vanuit het hart  En ja, dat doe ik volop!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:14
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Een mens is een wezen die leeft met het hart als hij dichtbij zijn oorspronkelijke bedoeling blijft. En ja, dan zoek je, of je de schepper nu erkent of niet, liefde vanuit het hart. |
Sorry, maar het zegt mij niks.... Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:19
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Sorry, maar het zegt mij niks.... Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde.... |
en God is mijn schepper en heeft mij lief waarom zou ik mezelf dan niet liefhebben?
je kunt het ook omdraaien als je jezelf niet liefhebt, kun je God en je naaste dan wel liefhebben?
oeps nu ben ik wel heel serieus
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op vrijdag 4 februari 2011, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:19
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Chat ik heb niet over "vaste" bezetenheid.. Wel over bezetenheid die ontstaat kunnen door de omstandigheden die er afspelen bij iemand. Lees Judas... | Natuurlijk hebben we het in deze discusie over vaste bezetenheid, omdat daar vaak het verschil tussen psychose en bezetenheid moeilijk aan te geven is. Misschien kunnen we een andere keer het eens hebben over welke vormen van bezetenheid er zijn, maar dat valt m.i.buiten deze discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:22
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Sorry, maar het zegt mij niks.... Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde.... |
Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben! Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:46
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Hoi Chatuliem,
Er zijn mijns inziens 2 visies:
1) is dat God met ons een verbond wil aangaan van genade en liefde en dat geldt voor Abraham en in hem voor alle geslachten en wij stemmen in met dat verbond en dopen als gelovige ouders/opvoeders onze kinderen. 2) is dat Jezus een zendingsopdracht geeft aan de discipelen om de wereld in te gaan en het Evangelie te verkondigen en hem/haar die deze boodschap gelooft te dopen.
Er wordt nl. niets gezegd over de doop van de discipelen, omdat ze al kennis hadden van het Evangelie, het was immers de hele tijd in hun midden? En zij waren als joden al besneden toen ze baby waren. |
1. Dat is dus typisch de Oud Testamentische visie over God en Zijn volk. De verbondstheolgie is in de kern OT-isch.
2. Ze waren al door Johannes gedoopt. En er zijn tal van voorbeelden waarbij besneden joden alsnog gedoopt werden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:55
|
|
|
|
Eva sterkte wanneer het moeilijk is, ik vond je aangenaam forum gezelschap, en je bijdragen waren een meerwaarde voor dit forum, hopelijk tot nog eens en ik wens je Gods Zegen en hulp toe!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 4 februari 2011, 22:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 1. Dat is dus typisch de Oud Testamentische visie over God en Zijn volk. De verbondstheolgie is in de kern OT-isch.
2. Ze waren al door Johannes gedoopt. En er zijn tal van voorbeelden waarbij besneden joden alsnog gedoopt werden. |
Dat is al een paar keer geschreven Chat, maar daar wordt overheen gelezen blijkbaar.
Kan natuurlijk ook zijn dat mensen dat niet willen lezen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:18
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat is al een paar keer geschreven Chat, maar daar wordt overheen gelezen blijkbaar.
Kan natuurlijk ook zijn dat mensen dat niet willen lezen .....  |
yep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:25
|
|
|
|
Boer zoekt vrouw ..... en vind CM vrouw
Hij; 46 jaar jong, 185 cm, slank sportief 85 kg, middenblond, passie voor motor- en paardrijden.
Zij; 43 jaar jong, 169 cm, 65 kg, blond en hele mooie (zwijmel) ogen, passie-vlinders en motorrijden.
geplaatst met toestemming van haar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 1. Dat is dus typisch de Oud Testamentische visie over God en Zijn volk. De verbondstheolgie is in de kern OT-isch.
2. Ze waren al door Johannes gedoopt. En er zijn tal van voorbeelden waarbij besneden joden alsnog gedoopt werden. |
1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.
2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren? Zij geloofden nl. al in Jezus. Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof in Jezus gekomen waren.
Het punt blijft dat we van 2 verschillende visies uitgaan. Het verbond dat God met mensen maakte en het verbond dat Jezus met mensen maakte. Zo is het en zal het ook wel blijven..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 4 februari 2011, 23:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Natuurlijk hebben we het in deze discusie over vaste bezetenheid, omdat daar vaak het verschil tussen psychose en bezetenheid moeilijk aan te geven is. Misschien kunnen we een andere keer het eens hebben over welke vormen van bezetenheid er zijn, maar dat valt m.i.buiten deze discussie. |
Dat klopt Chat..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 23:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:37
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | 1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.
2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren? Zij geloofden nl. al in Jezus. Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof gekomen waren en hun zonden beleden hadden. |
Dus Jezus werd gedoopt omdat hij tot geloof was gekomen en zijn zonden had beleden. Want Jezus was ook Jood en als zodanig ook besneden.
Ik denk dat ik het niet kan snappen omdat het niet te snappen valt .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:38
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | 1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.
2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren? Zij geloofden nl. al in Jezus. Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof gekomen waren en hun zonden beleden hadden. |
Hoe was het dan bij de doop van Johannes??? Toen was er nog geen belijdenis van zonden???? Wat hield de doop dan in voor de Joden welke nog geloofden vanuit hun voorvaderen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:40
|
|
|
|
|
Waarom werd Jezus gedoopt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:41
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben! Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord. |
Liefhebben is inderdaad een werkwoord..
Het begint met het liefhebben van God boven alles. Wanneer dat begrepen wordt, kan iemand ook een ander liefhebben.. Dat zijn de 10 geboden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:47
|
|
|
|
foetsie
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 5 februari 2011, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Waarom werd Jezus gedoopt? |
Zodat God Hem als Zijn Zoon kon aanduiden.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 5 februari 2011, 11:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:49
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hoe was het dan bij de doop van Johannes??? Toen was er nog geen belijdenis van zonden???? Wat hield de doop dan in voor de Joden welke nog geloofden vanuit hun voorvaderen??? |
De meeste Joden geloofden niet in Jezus als Gods Zoon. En dat is wat de doop inhoudt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dus Jezus werd gedoopt omdat hij tot geloof was gekomen en zijn zonden had beleden. Want Jezus was ook Jood en als zodanig ook besneden.
Ik denk dat ik het niet kan snappen omdat het niet te snappen valt .....  |
Jezus is de vervulling van het Oude Testament en Hij is de belofte ( Evangelie ) van het Nieuwe Testament..Hij is De Middelaar.
Jezus was een mens net als wij, maar zonder zonde. En ik weet het, het is een groot mysterie.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 4 februari 2011, 23:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:57
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | De meeste Joden geloofden niet in Jezus als Gods Zoon. En dat is wat de doop inhoudt. |
Dan heb je het niet begrepen wat het betekende voor de toenmalige joden...!!! Deze is gebassaeerd op de OT.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 23:57
|
|
| Naar boven |
|
|