ChristianMatch

Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 18:48

CHATULIEM619 schreef:
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?

Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...

Die laatste opvatting deel ik niet volledig. Waarom zou een christen of ander vroom mens niet bezeten kunnen worden/zijn ? Satan kan denk ik wel invloed hebben op zelfs de meest vrome mensen en christen. Zelfs wanneer die persoon zich nog nooit bewust met het ' occulte' heeft beziggehouden. ( overigens, wat versta je precies onder 'occult'? ). Denk bijvoorbeeld maar aan Jezus die Petrus een satan noemde op het moment dat hij hem ervan probeerde te overtuigen hen niet te verlaten.

Natuurlijk is demonische beinvloeding nog geen bezetenheid, daar komen veel meer dingen bij kijken. Maar om te stellen dat satan geen greep kan krijgen op iemand die christen is of alleen een persoon die zich met occulte dingen bezighoudt, vind ik een beetje naief. Satan is zeer machtig ( ja, God is machtiger Knipoog smiley ), hij is ook een meester in het verleiden en misleiden. Hij ontziet zelfs de onschuldigen kinderen niet. In de bijbel lezen we ook dat Jezus demonen uit jonge mensen dreef. Ook in de christelijke geschiedenis zijn de verhalen over bezeten kinderen talrijk. Zouden die allemaal 'occultisten' zijn geweest?

satan moet je niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten. Het lijkt mij niet veilig om zomaar aan te nemen dat bijvoorbeeld een christen nooit bezeten kan worden. Daar tegenover moet ik wel stellen dat bezetenheid relatief zeldzaam is. Psychische aandoeningen en demonische bezetenheid moeten daarom niet met elkaar verward worden. Bij vermoedelijke tekenen van psychische problemen hebben wetenschappelijke en medische onderzoeken prioriteit. Pas wanneer de patient na intensief onderzoek geen blijk geeft van verbetering, kan op diens verzoek een onderzoek naar bezetenheid worden gestart.
Daarbij is het van belang om iemand in te schakelen die verstand van zaken heeft en, ook zeer belangrijk, praktische ervaring. Een priester of voorganger die gewijd is tot exorcist kan dan uitkomst bieden.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 7 februari 2011, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 18:58

LAURENS814 schreef:
Die laatste opvatting deel ik niet volledig. Waarom zou een christen of ander vroom mens niet bezeten kunnen worden/zijn ? Satan kan denk ik wel invloed hebben op zelfs de meest vrome mensen en christen. Zelfs wanneer die persoon zich nog nooit bewust met het ' occulte' heeft beziggehouden. ( overigens, wat versta je precies onder 'occult'? ). Denk bijvoorbeeld maar aan Jezus die Petrus een satan noemde op het moment dat hij hem ervan probeerde te overtuigen hen niet te verlaten.

Natuurlijk is demonische beinvloeding nog geen bezetenheid, daar komen veel meer dingen bij kijken. Maar om te stellen dat satan geen greep kan krijgen op iemand die christen is of alleen een persoon die zich met occulte dingen bezighoudt, vind ik een beetje naief. Satan is zeer machtig ( ja, God is machtiger Knipoog smiley ), hij is ook een meester in het verleiden en misleiden. Hij ontziet zelfs de onschuldigen kinderen niet. In de bijbel lezen we ook dat Jezus demonen uit jonge mensen dreef. Ook in de christelijke geschiedenis zijn de verhalen over bezeten kinderen talrijk. Zouden die allemaal 'occultisten' zijn geweest?

satan moet je niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten. Het lijkt mij niet veilig om zomaar aan te nemen dat bijvoorbeeld een christen nooit bezeten kan worden. Daar tegenover moet ik wel stellen dat bezetenheid relatief zeldzaam is. Psychische aandoeningen en demonische bezetenheid moeten daarom niet met elkaar verward worden. Bij vermoedelijke tekenen van psychische problemen hebben wetenschappelijke en medische onderzoeken prioriteit. Pas wanneer de patient na intensief onderzoek geen blijk geeft van verbetering, kan op diens verzoek een onderzoek naar bezetenheid worden gestart.
Daarbij is het van belang om iemand in te schakelen die verstand van zaken heeft en, ook zeer belangrijk, praktische ervaring. Een priester of voorganger die gewijd is tot exorcist kan dan uitkomst bieden.
Kijk Laurens, in mijn stelling gebruik ik bewust het woord bezetenheid en dat is de uiterste vorm. Daar moet een occult verleden aan vooraf gegaan zijn. Dat er ook andere manieren kunnen zijn dat satan kan werken ben ik met je eens. Maar qua uiting en verschijningsvorm lijkt een psychose en demonische bezetenheid op elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
RINSKE773

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 19:23

lijkt mij leuk, ik woon in Dordt dus lekker dichtbij. hou mij op de hoogte

AMGELA759 schreef:
Ik wil een club oprichten voor mensen, dames zowel als heren, die geen relatie hebben, en wel graag een relatie zouden willen hebben, of niet, maar wel gezellige dingen willen ondernemen met andere singles.

Ik zou 1x per maand willen afspreken in een leuk zaaltje, en gezellig met elkaar praten, koffie drinken, etc, evt met goede muziek.

Van daaruit kunnen we evt uitjes plannen.

Hoe meer mensen hoe leuker.....

Omgeving 078.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 19:23

Quote:
Kijk Laurens, in mijn stelling gebruik ik bewust het woord bezetenheid en dat is de uiterste vorm. Daar moet een occult verleden aan vooraf gegaan zijn
.

Maar, wat versta jij nu precies onder 'occult' en 'bezetenheid'?

Quote:
Dat er ook andere manieren kunnen zijn dat satan kan werken ben ik met je eens. Maar qua uiting en verschijningsvorm lijkt een psychose en demonische bezetenheid op elkaar
.

Ja, er zijn wel enkele raakvlakken tussen symptomen van een psychose en bezetenheid. Dit wordt nog eens bemoeilijkt doordat een demon zich graag verbergt en zichzelf alleen onder dwang kenbaar maakt. Zelfs de meest ervaren exorcisten hebben soms moeite het onderscheid te maken. Er bestaan overigens wel beproefde 'trucs' om de demon uit zijn tent te lokken. Ook zijn er bepaalde tekenen die op bezetenheid bij een persoon wijzen. Onder andere:

- Een veemde taal spreken terwijl die persoon dat onmogelijk kan kennen.
- Het vermogen om (delen van) de toekomst te voorspellen, of kennis van verborgen dingen en gebeurtenissen. Bovennatuurlijke kennis
- Het hebben van een enorme lichamelijke kracht die onnatuurlijk is voor iemands leeftijd of lichamelijk conditie.
- Een grote afkeer van heilige voorwerpen of plaatsen.
- Fel, angstig of woedend reageren op de naam van Jezus of heiligen.

Alleen een ervaren geestelijke kan deze tekenen op waarde schatten en de juiste acties ondernemen.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 7 februari 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 19:33

SILVER916 schreef:
hoelang ben jij vrijgezel ? Knipoog smiley

ik 3 jaar

Ik mijn hele leven, al 27 jaar.
Dus niet zeuren over 3 jaartjes, oke? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 19:35

JOOST764 schreef:
Ik werk een uurtje of 60 in de week en haal uit mijn werk erg veel voldoening. Maar dan komt het weekend.

Het weekend dat ik mijn kinderen niet heb verveel ik mezelf echt rot.

Vandaar de vraag: hoe vullen jullie je vrije tijd in? Alle suggesties welkom!

Potje scrabble misschien? Of, heel vroom: bidden! Knipoog smiley

Ora et labora

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 7 februari 2011, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 19:49

CHATULIEM619 schreef:
In vorige bijdragen heb ik al gewezen hoe Paulus dit zelf verwoordt.
Dan gaat het met name om het eerste gedeelte: de periode dat hij zonder de wet leefde. Wanneer zou dat plaatsgevonden kunnen hebben? Als Jood heeft hij altijd te maken gehad met de wet...hij was niet iemand die uit de wereld kwam, maar zijn hele leven was doordrenkt van de wet. Het enig juiste antwoord is alleen maar te vinden als je de context kent van zijn geloof. Een jongen wordt nl. op dertien jarige leeftijd Zoon der Wet, Bar Mitswa. Het moment dat hij de wet aanvaard, de wet die afkomstig is van God. Zonder wet leven betekende dus voor Paulus, de periode voor zijn Bar Mitswa.
Erfzonde impliceert schuld en hel. Paulus stelt in dit gedeelte, dat wat betreft schuld en verantwoordelijkheid dat pas geldt als je als kind daadwerkelijk het onderscheid kunt hebben tussen goed en kwaad. Want tijdens zijn periode zonder wet, kwam het gebod, niet voor zijn leven, maar tijdens het opgroeien. Het gebod impliceert ook dat de overtreding van het gebod ingang vindt.
Pas als men weet van het gebod, kan men geoordeeld worden naar het gebod...Geen zonde vooraf, wel zondig karakter, maar karakter is niet voldoende om mensen schuldig te verklaren...

Dank je voor deze reactie, had zelf iig nooit eerder nagedacht over wat, over beter gezegd wanneer Paulus bedoeld als hij het heeft over voorheen leefde ik zonder de wet..! Jouw uitleg over Bar Mitswa klinkt ook logisch, al laat het natuurlijk de deur mss wel te wagenweid open voor mensen die nooit de (joodse) wet onderwezen kregen of krijgen? Maar verder helder en duidelijk, en in grote lijnen met je eens! :)

Verder wat betreft "erfzonde". Ik denk dat alle mensen zondigen. Dit doen zij omdat ze afstammen van de eerste Adam. Men is geen zondaar omdat je zondigt, je zondigt omdat je zondig(status) bent, afstammend van Adam. De dag dat de kennis van goed en kwaad in de wereld kwam, werd de mens gedoemd zichzelf te oordelen en ook veroordelen met diezelfde kennis. Dat is wat ik versta onder "erfzonde", op basis van die kennis van goed en kwaad gedoemd te zijn jezelf schuldig te oordelen voor God. Ik denk niet dat een baby met volmaakte kennis van goed en kwaad wordt geboren. Maar gedurende het opgroeien leren kinderen van hun ouders wat wel en niet mag, normen en waarden, goed en kwaad. Uiteindelijk zal een kind vroeg of laat eens tegen die kennis ingaan. Gelukzalig de kinderen wiens ouders hen hierom niet veroordelen, afstraffen of zelfs doden, maar genadig opnieuw verder helpen Lachende smiley Zo zie ik het ook tussen God en ons. Slechts het kind wat goed en kwaad kent, dit naast zich neerlegt en daarmee afwijst dat er sprake is van zonde, maakt zichzelf tot God, ontkent Christus als eersteling van de nieuwe Adam en vervalt uiteindelijk ooit in oordeel.
De verlossing in Christus bestaat daarom ook uit vergeving, uit geen veroordeling meer. Daarmee is het zo nu en dan missen van het doel niet weg, maar wel het daraan te koppelen oordeel op basis van kennis van goed en kwaad. Want met Jezus is ook het handschrift wat tegen ons getuigde uitgewist aan het kruis.
1.Johannes1,8: Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons Op basis hiervan zou ik haast tot de volgende conclusie komen: Wie zichzelf niet veroordeelt om zijn fouten, is zichzelf tot wetgever, en ontkent zijn zonde voor God. Erger nog, diegene ontkent dat Jezus offer nodig was. En DAT is naar mijn mening de enige zonde waarvoor de wereld veroordeelt wordt, het ontkennen van de noodzaak van een offer voor hun tekortkomingen. In Johannes 16,8+9 staat het woord zonde, waarvan de Geest de wereld overtuigd, in het enkelvoud en die zonde is te vinden in vers 9:[i]van zonde, omdat zij niet in Mij geloven.
Zo, genoeg reactie van mijn kant voor nu.. Lachende smiley Zijn we het eens chat, zitten we op een lijn?
groetjes,
Dennis
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:11

En.......heeft iemand nog gekeken? Knipoog smiley

Volgens mij waren er niet veel verrassingen. 'k Ben trouwens wel benieuwd of Femke en Gijsbert het gaan redden, vooral ook praktisch bekeken. 'k Denk dat Annemarie niet voor Harrie gaat, want ze hebben beiden een boerderij waar ze het liefst willen blijven. Zal 't dan toch Adriaan gaan worden? Hij heeft iets meer pit, wat misschien wel nodig is voor haar. 'k Praat even haar broer na. Lachende smiley En Richard, tja.............. Twijfelende smiley En Marcel, 'k vind 'm een griezel die alles tot in de details zit te analyseren. Word er een beetje moe van. En wat betreft Frank, ik vind het sneu voor de studente dat ze het waarschijnlijk - om de reden dat ze studeert (vind het wel mooi om te zien, dat ze haar studie niet - omwille van Frank - opgeeft. ze is wel standvastig.) - niet gaat worden.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 7 februari 2011, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:13

LAURENS814 schreef:
.

Maar, wat versta jij nu precies onder 'occult' en 'bezetenheid'?
bezoeken aan de satanskerk. Waarzeggerij, strijkers, wicca, telepathie, telekinesie.....

.
LAURENS814 schreef:
Ja, er zijn wel enkele raakvlakken tussen symptomen van een psychose en bezetenheid. Dit wordt nog eens bemoeilijkt doordat een demon zich graag verbergt en zichzelf alleen onder dwang kenbaar maakt. Zelfs de meest ervaren exorcisten hebben soms moeite het onderscheid te maken. Er bestaan overigens wel beproefde 'trucs' om de demon uit zijn tent te lokken. Ook zijn er bepaalde tekenen die op bezetenheid bij een persoon wijzen. Onder andere:

- Een veemde taal spreken terwijl die persoon dat onmogelijk kan kennen.
- Het vermogen om (delen van) de toekomst te voorspellen, of kennis van verborgen dingen en gebeurtenissen. Bovennatuurlijke kennis
- Het hebben van een enorme lichamelijke kracht die onnatuurlijk is voor iemands leeftijd of lichamelijk conditie.
- Een grote afkeer van heilige voorwerpen of plaatsen.
- Fel, angstig of woedend reageren op de naam van Jezus of heiligen.

Alleen een ervaren geestelijke kan deze tekenen op waarde schatten en de juiste acties ondernemen.
In principe ben ik het grotendeels met je eens, ik geloof dat een ieder die gedoopt is in de Heilige Geest en de geesten kan onderscheiden daartoe door de Heer bekrachtigd is.
Maar mijn eerste gedachte gaat toch altijd uit naar een gewone ziekte, pas als duidelijk wordt dat men een bepaald verleden heeft in het occulte, denk ik pas aan bezetenheid. Want bezetenheid is een hele diepe vorm van occultisme. Dat krijg je niet door het lezen van een horoscoopje.
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:15

Wat leuk, Majaro, gefeliciteerd!

(ben ook helemáál niet nieuwsgierig naar de gelukkige boer Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:17

MAJARO438 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley yep, ik heb 'mijn" boer gevonden, of liever hij vond mij eerst hihihi.
Sooooooooooooooooooooooooooooooo happy

groetjes majaro

Gefeliciteerd!!!!!!! Ik hoop dat jullie samen wat moois mogen opbouwen!

Ik doe een gokje.......Noord nederland.......boer.........Bioboer????

heb ik gelijk?
heb ik gelijk?
heb ik gelijk? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:18

Maandag 7 februari, Ex. 14: 9-14; Liever slaven dan begraven.

De Israëlieten zijn boos. Boos op Mozes. Boos op God! Achter hen komen de Egyptenaren! Met paarden en wagens. En voor hen is het water, de Rode Zee. Ze kunnen geen kant meer op. Ze zitten als ratten in de val! Waren ze nu maar in Egypte gebleven! Nu zullen ze in de woestijn omgekomen, vermoord worden door de Egyptenaren! Waren ze nu maar slaaf geworden van de Farao. Liever leven als slaven dan dood en begraven…
Is er dan geen andere weg? Jawel, maar die zien de Israëlieten niet. Ook al zijn ze het volk van God, hun ogen zijn gesloten voor de weg die God met hen gaat. Het is ook wel erg moeilijk om die weg te zien. Die weg gaat dwars door het water heen, dwars door de onmogelijkheid! Die weg kun je hooguit geloven. Je kunt erop vertrouwen dat God een weg maakt; meer kun je niet.
Zo is het nog. Soms kun je geen kant uit. Soms weet je niet wat je kiezen moet. Soms schijnen er maat twee mogelijkheden: of slaaf zijn, onderdrukt worden – of dood en begraven worden. Maar het geloof weet van een andere weg, een weg dwars door slavernij en dood heen, een weg tussen het concentratiekamp en het kerkhof door. Er zijn momenten in het leven van mensen en volken, waarin God alleen maar vraagt om Hem te laten strijden. En in dat vertrouwen mogen wij leven en stil zijn voor Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:23

ROBBEDOES873 schreef:
men das zwaar balen heel veel sterkte

Wacht nog een dag om te kijken of ie 'gevonden' en daarna van de week aangifte doen. Had aangifte gedaan (niet in mijn woonplaats, maar heel ver weg), maar domme politie studenten hadden hem niet bewaard en niet uitgeprint. Twee uur gewoon weggegooid. Kan ze wel schieten. Kon opnieuw wel aangifte doen, maar dan waren we weer twee uur verder. Het was al laat en ik moest nog twee uur rijden naar huis.

Boze smiley Boze smiley Boze smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:24

Als je duizend spookrijders ziet, is het tijd om van rijrichting te veranderen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:26

Vandaag overleden:

http://www.youtube.com/watch?v=J-0KRM_eROA&feature=fvst
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:30

DENNISS669 schreef:
Dank je voor deze reactie, had zelf iig nooit eerder nagedacht over wat, over beter gezegd wanneer Paulus bedoeld als hij het heeft over voorheen leefde ik zonder de wet..! Jouw uitleg over Bar Mitswa klinkt ook logisch, al laat het natuurlijk de deur mss wel te wagenweid open voor mensen die nooit de (joodse) wet onderwezen kregen of krijgen? Maar verder helder en duidelijk, en in grote lijnen met je eens! :)

Verder wat betreft "erfzonde". Ik denk dat alle mensen zondigen. Dit doen zij omdat ze afstammen van de eerste Adam. Men is geen zondaar omdat je zondigt, je zondigt omdat je zondig(status) bent, afstammend van Adam. De dag dat de kennis van goed en kwaad in de wereld kwam, werd de mens gedoemd zichzelf te oordelen en ook veroordelen met diezelfde kennis. Dat is wat ik versta onder "erfzonde", op basis van die kennis van goed en kwaad gedoemd te zijn jezelf schuldig te oordelen voor God. Ik denk niet dat een baby met volmaakte kennis van goed en kwaad wordt geboren. Maar gedurende het opgroeien leren kinderen van hun ouders wat wel en niet mag, normen en waarden, goed en kwaad. Uiteindelijk zal een kind vroeg of laat eens tegen die kennis ingaan. Gelukzalig de kinderen wiens ouders hen hierom niet veroordelen, afstraffen of zelfs doden, maar genadig opnieuw verder helpen Lachende smiley Zo zie ik het ook tussen God en ons. Slechts het kind wat goed en kwaad kent, dit naast zich neerlegt en daarmee afwijst dat er sprake is van zonde, maakt zichzelf tot God, ontkent Christus als eersteling van de nieuwe Adam en vervalt uiteindelijk ooit in oordeel.
De verlossing in Christus bestaat daarom ook uit vergeving, uit geen veroordeling meer. Daarmee is het zo nu en dan missen van het doel niet weg, maar wel het daraan te koppelen oordeel op basis van kennis van goed en kwaad. Want met Jezus is ook het handschrift wat tegen ons getuigde uitgewist aan het kruis.
1.Johannes1,8: Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons Op basis hiervan zou ik haast tot de volgende conclusie komen: Wie zichzelf niet veroordeelt om zijn fouten, is zichzelf tot wetgever, en ontkent zijn zonde voor God. Erger nog, diegene ontkent dat Jezus offer nodig was. En DAT is naar mijn mening de enige zonde waarvoor de wereld veroordeelt wordt, het ontkennen van de noodzaak van een offer voor hun tekortkomingen. In Johannes 16,8+9 staat het woord zonde, waarvan de Geest de wereld overtuigd, in het enkelvoud en die zonde is te vinden in vers 9:[i]van zonde, omdat zij niet in Mij geloven.
Zo, genoeg reactie van mijn kant voor nu.. Lachende smiley Zijn we het eens chat, zitten we op een lijn?
groetjes,
Dennis
We zitten verrassend goed op één lijn. Erfzonde, of moeten we eerder zeggen ERFSCHULD, bestaat niet. Het gevolg is dan in mijn ook dat hiermee de belangrijkste basis voor de zgn. kinderdoop ook weggevallen is. Ik vind het ook een beetje vreemd geredeneerd, afwassen van zonden, die ze nog moeten doen???? Wedergeboren, terwijl het leven nauwelijks begonnen is?? Voor mij zijn dat termen die helemaal niet de lading dekken...
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:36

MARIJAN072 schreef:
En.......heeft iemand nog gekeken? Knipoog smiley

Volgens mij waren er niet veel verrassingen. 'k Ben trouwens wel benieuwd of Femke en Gijsbert het gaan redden, vooral ook praktisch bekeken. 'k Denk dat Annemarie niet voor Harrie gaat, want ze hebben beiden een boerderij waar ze het liefst willen blijven. Zal 't dan toch Adriaan gaan worden? Hij heeft iets meer pit, wat misschien wel nodig is voor haar. 'k Praat even haar broer na. Lachende smiley En Richard, tja.............. Twijfelende smiley En Marcel, 'k vind 'm een griezel die alles tot in de details zit te analyseren. Word er een beetje moe van. En wat betreft Frank, ik vind het sneu voor de studente dat ze het waarschijnlijk - om de reden dat ze studeert (vind het wel mooi om te zien, dat ze haar studie niet - omwille van Frank - opgeeft. ze is wel standvastig.) - niet gaat worden.

Ja Marijan, ik heb wel gekeken, maar net als jij zegt....niet veel verrassingen. Ik vond het zelfs een beetje een saaie aflevering.
En idd....omdat Harry zelf ook een boerderie heeft en de opvolger daarvan zal zijn, lijkt me dat erg lastig te combineren.
Maar...Annemarie vond wel dat hij een mooie kop had met prachtige bruine ogen...dussssss...maar ja.... ze vond Adriaan een knuffelbeer......
(zoiets toch?)

Verder kan ik me goed vinden in jou analyse......we wachten maar weer af Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:40

MAJARO438 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley yep, ik heb 'mijn" boer gevonden, of liever hij vond mij eerst hihihi.
Sooooooooooooooooooooooooooooooo happy

groetjes majaro

Is het echt Bioboer???
Ik had hem nogwel geadviseerd om volgend jaar mee te doen wanneer het hier niet zou lukken............hoeft dus niet meer !!

Gefeliciteerd Majaro en je boer natuurlijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:44

JOOST764 schreef:
Ik werk een uurtje of 60 in de week en haal uit mijn werk erg veel voldoening. Maar dan komt het weekend.

Het weekend dat ik mijn kinderen niet heb verveel ik mezelf echt rot.

Vandaar de vraag: hoe vullen jullie je vrije tijd in? Alle suggesties welkom!

Lastig is het soms, maar tijd voor jezelf ís en blijft belangrijk! (Even voor de duidelijkheid met en zonder de kids thuis Knipoog smiley )
Zelf vul ik die tijd zo goed mogelijk in, met standaard uitslapen de eerste ochtend...verder de sociale contacten waar ik anders geen tijd voor heb en ook mijn hobby heb ik weer opgepakt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:48

het gras groeit niet door er aan te trekken, maarwel door de wortels te voeden..
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:49

GRACE585 schreef:
zo heeft God het niet bedoelt denk ik
porno is gebaseerd op lust en lust doet je van God afdwalen

Is onze sexualiteit als christen dan werkelijk geheel lustloos?Immers, God heeft ons sexualiteit gegeven om van elkaar te genieten en voor voortplanting te zorgen. Dus ik denk dat het goed is om de vraag even wat verhelderd te krijgen wat de bedoeling van de vraag is.
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:51

CHATULIEM619 schreef:
We zitten verrassend goed op één lijn. Erfzonde, of moeten we eerder zeggen ERFSCHULD, bestaat niet. Het gevolg is dan in mijn ook dat hiermee de belangrijkste basis voor de zgn. kinderdoop ook weggevallen is. Ik vind het ook een beetje vreemd geredeneerd, afwassen van zonden, die ze nog moeten doen???? Wedergeboren, terwijl het leven nauwelijks begonnen is?? Voor mij zijn dat termen die helemaal niet de lading dekken...

Leuk dat we op een lijn zitten! Ikzelf ben ook voorstander van doop op basis van eigen keuze/geloofsbeleidenis. Tot geloof komen en je laten dopen vind ik alleen buiten de bijbel vaak jaren van elkaar gescheiden m.i., maar dat is een andere topic :)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 20:52

CHATULIEM619 schreef:
Geen zonde vooraf, wel zondig karakter

Laat dat nu, zoals al wel vaker betoogd is rond dit thema, erfzonde heten Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 7 februari 2011, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 21:21

HENK710 schreef:
Laat dat nu, zoals al wel vaker betoogd is rond dit thema, erfzonde heten Lachende smiley
Het blijft wringen Henk, afgewassen van zonden die je nog niet begaan hebt...weinig mensen hebben dat kunnen uitleggen en volgens mij valt dat niet uit te leggen.
En reinigen van zondig karakter? Volgens mij werkt dat niet echt in de praktijk, want later komen pas de echte zonden aan de orde. Als de kinderdoop daarvoor bedoeld is, werkt ie toch niet echt, is mijn mening.
Verbond? Als het zo'n belangrijk thema is, waarom zie je nooit dat Jezus een verband legt tussen doop en verbond....Ik lees nergens dat Jezus zelf onderwijst dat de doop een teken is van het verbond wat God met de mens aangaat. Jezus zelf leerde dat de doop volgt op bekering, maar Hij rept met geen woord over verbond.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 21:25

CHATULIEM619 schreef:
Het blijft wringen Henk, afgewassen van zonden die je nog niet begaan hebt...weinig mensen hebben dat kunnen uitleggen en volgens mij valt dat niet uit te leggen.
En reinigen van zondig karakter? Volgens mij werkt dat niet echt in de praktijk, want later komen pas de echte zonden aan de orde. Als de kinderdoop daarvoor bedoeld is, werkt ie toch niet echt, is mijn mening.
Verbond? Als het zo'n belangrijk thema is, waarom zie je nooit dat Jezus een verband legt tussen doop en verbond....Ik lees nergens dat Jezus zelf onderwijst dat de doop een teken is van het verbond wat God met de mens aangaat. Jezus zelf leerde dat de doop volgt op bekering, maar Hij rept met geen woord over verbond.

Het gaat nergens bij de doop om afwassing van zonden die nog niet gedaan zijn. Dat is toch een ernstig misverstand dat steeds weer de kop opsteekt bij je. De doop geeft enkel de garantie van de belofte die hoort bij het naleven van jouw verbondsdeel. Zo mag je, om de tekst van een opwekkingslied te gebruiken, staan op de beloften van God! Dat is waar de doop voor staat!

En dan het stukje over verbond. Jezus zijn verkondiging gaat volop over herstel van relatie met God. En dat is nu precies waar het verbond ook om draait. Dus nee, het woord gebruikt Hij niet, maar de inhoud van Zijn boodschap is er vol van!

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 7 februari 2011, 21:27
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIETTE365

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 21:35

He, welke alleenstaande ouders gaan ook kamperen met pinksteren bij de conferentie van opweking???? Clown smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIETTE365

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 21:49

Tja ik lees een hele discussie over erfzonde enz. Misschien kan exodus 20 nog wat aanvulling geven:
Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten Geschokte, onthutste smiley ,en ook het derde en vierde geslacht wanneer ze mij haten. Maar als ze mij liefhebben en mijn geboden onderhouden, zal ik hen liefhebben tot in het duizendste geslacht. Verliefde smiley
Wat ik hieruit haal is dat schuld ook kan betekenen erfelijke factoren en foute manieren van opvoeden of leven. Onschuldige kinderen zijn wel de klos als hun ouders roken. Wellicht wat kort door de bocht. Anyway, laten we vooral vasthouden aan dat liefhebben tot in het duizendste geslacht!
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 22:02

HENRIETTE365 schreef:
He, welke alleenstaande ouders gaan ook kamperen met pinksteren bij de conferentie van opweking???? Clown smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

Ik ga er niet kamperen
Ik ga alleen de maandag
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 22:06

Quote:
In principe ben ik het grotendeels met je eens, ik geloof dat een ieder die gedoopt is in de Heilige Geest en de geesten kan onderscheiden daartoe door de Heer bekrachtigd is.

Ja, eens. Maar daar zou ik nog aan willen toevoegen dat het onderscheiden van de geesten een gave van God is. Niet iedere Christen heeft die gave ontvangen. Ook het doen van een exorcisme is een gave en vereist veel voorbereiding, ervaring en een rotsvast geloof.
Ik denk daarom dat niet iedere christen zich moet wagen aan een volledige duiveluitdrijving, dit kan namelijk zeer gevaarlijk zijn.
Iemand die niet geroepen is voor het werk van exorcist en niet sterk in zijn schoenen staat zal niet staande blijven in het heetst van de strijd.

Dit alles is overigens niet mijn eigen 'wijsheid', maar advies afkomstig van mensen (priesters en leken met bijzondere bediening) met veel ervaring in dit soort zaken. Dat advies neem ik in ieder geval ter harte, want zelf zou ik het in mijn broek doen in een head-on confrontatie met de duivel. Toch zijn er mensen die iedere dag die confrontatie aangaan vanuit hun door God gegeven roeping tot exorcist (het blijft een mooi woord Knipoog smiley
Lees bijvoorbeeld het indrukwekkende (engelstalige) interview met Gabriel Amorth, de hoofdexorcist van het Vaticaan:

http://www.freerepublic.com/focus/religion/1260364/posts

Of neem een kijkje op:http://www.religiousdemonology.com/

Zijn deze mensen gek of toch niet? Heftige stof, dat in ieder geval wel...

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 7 februari 2011, 22:08
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 22:08

CHATULIEM619 schreef:
...

1.Petrus 3,18+20b21(HSV):18Want ook Christus heeft eenmaal voor de zonden geleden, Hij die Rechtvaardig was, voor onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen. Hij is wel ter dood gebracht in het vlees, maar levend gemaakt door de Geest,..20b in de dagen van Noach, terwijl de ark gebouwd werd, waarin weinige - dat is acht - mensen behouden werden door het water heen. 21 Het tegenbeeld daarvan, de doop, behoudt nu ook ons. Maar niet als een verwijderen van het vuil van het lichaam, maar als vraag aan God van een goed geweten, door de opstanding van Jezus Christus.

De doop behoud ons?! Op basis van dit vers zou ik mijn kinderen ook meteen dopen, de seconde nadat ze geboren zijn... maar, dat kan niet, want dat kind vraagt in zijn doop niets aan God, het vraagt helemaal nergens om, het is nog een kleine baby vaak. Dus als dopen gelijk is aan God vragen om een goed geweten (wat je alleen hebt als je je vergeven weet van je zonden, Hebreeën 9,14: hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door de eeuwige Geest Zichzelf smetteloos aan God geofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken, om de levende God te dienen.) , dan hoort dopen onlosmakkelijk bij het tot geloof komen in Jezus als Redder. Kinderdoop voldoet hier mijns inziens op geen enkele wijze aan.
Als kinderdoop hieraan wel voldoet, kunnen gedoopte kinderen onmogelijk nog verloren gaan, want als hun behoudenis niet op basis van hun eigen keuze tot stand komt, hoe kunnen ze dan diezelfde behoudenis verliezen? Behalve als men zegt dat de doop slechts een symbool is, een geen feitelijke eeuwigheidswaarde heeft, in dat geval kun je het net zo goed niet doen lijkt me?

Laatst aangepast door
DENNISS669
op maandag 7 februari 2011, 22:50
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 ... 6194 Volgende
Pagina 1909 van 6194