ChristianMatch

Forum

Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 04:24

HANS764 schreef:
ik wil niemand wegjagen, maar waarom dan naast CM geen openbaar forum, ook voor hen die destijds lid zijn geweest, dan hoef je ook niet te dokken... tenzij je dat natuurlijk graag doet. Een forum is zó gemaakt en ik wil zelfs genegen zijn er ééntje te maken. Roept u maar!

dat zal waarschijnlijk niet werken, want om het vullis een beetje buiten de deur te houden zal een oud-lid zich toch (weer) moeten registreren. en onderhoud aan zo'n forum kost ook tijd (dus geld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 04:39

HANS764 schreef:
Een lief-fie dat onverzadigbaar is... in het Woord. Die meer en meer wil weten, van typologie tot numerologie. Die precies op dezelfde golflengte zit en gewoon open en eerlijk durft te zijn!

wat hebben mannen toch altijd met open en eerlijk zijn.....

wat ik mis is een man die dat ook eens echt meent.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 04:56

XABIA794 schreef:
ik vind het soms een behoorlijk spanningsveld... je vraagt een brood en verwacht al een steen.
ik zal maar niet verlangen om naar het Zuiden te vertrekken, stel je voor dat God je naar Syberie stuurt Twijfelende smiley
Ik heb niet zozeer de houding om dingen voor mezelf aan God te vragen, des te meer het verlangen Hem in alles te vertrouwen wat Hij voor je in plan heeft.
Maar diep vanbinnen heb je ergens een tegengevoel van wat er zou kunnen komen, net dat wat je niet ziet zitten. word je daardoor net belemmert in je gebeden?
Strijd en tegenslag doet je geweldig groeien. Pas door strijd voel je hoe het is om gedragen te worden... een voorrecht zelfs, maar toch zou ik liever die steen niet als vooruitzicht willen zien...

een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.

een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch?
God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad.
Heb vertrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 08:25

HENK030 schreef:
Ik vind het wel best zo laat me maar vrij gezel blijven en nieuwe vrienden leren kennen , vind ik belangrijker dan een relatie ben nu al weer 4 jaar alleen en voel me niet eenzaam ofzo

ik kan mij hier heel goed in vinden. alleen is het soms zo dat ik net dat beetje extra mis.
alsof je zuurkool eet zonder mosterd. het vult. honger heb je niet, maar er knaagt soms wel wat.
maar of dat nu het gemis is van iemand hebben om leuke dingen mee te doen (bioscoop, uit eten, samen op vakantie etc) of dat ik nu echt iemand mis die dagelijks om me heen zou zijn.
ik zit tussen hoop en vrees ben ik bang.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 08:46

DENNISS669 schreef:
Dank je, vers opgezocht, aandachtig gelezen en de samenhang ontgaat me nog steeds, maar das verder niet erg, voor mij iig, behalve als je een belangrijk punt wilde maken wat mij tot nu toe dus ontgaat.

HANS zegt;
De wet geeft geen eeuwig leven, dat is enkel door de Zoon Die zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven. niemand komt tot de vader dan door Mij.

DENNISS669 schreef:
Laat je dan met een priem door je oor aan de Deur prikken!!

De laatste zin snap ik niet, en maakt me ook niet veel uit, met al het bovenstaande ben ik het eens, je hoeft niet in de wet te geloven om vanuit de wet en de bijbel te kunnen argumenteren.

laat je dan met een priem door je oor aan de deur prikken.....

dat is een symboliek uit de psalmen, dacht ik denniss
wanneer een slaaf na enige tijd, in het jubeljaar, werd vrijgelaten, was hij soms zo aan zijn meester gehecht, dat hij bij die meester wilde blijven.
om te bezegelen dat hij zichzelf aan zijn meester zou wijden, werd er een ritueel uitgevoerd;
de slaaf werd met een priem door zijn oor aan de deur van het huis van zijn meester gespijkerd.

dit kom je bijv tegen in psalm 40; "Gij hebt mij naar Uw Woord; de oren doorgeboord, en mijn lichaam toegerust."

wat er dus eigenlijk met die ene regel wordt bedoeld is; geef je over aan de Heere God.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 15 februari 2011, 08:51
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:02

JOSINA022 schreef:
Ik heb mijn hele leven graag kinderen gewild, hoe meer hoe beter.

Echter is het nu zo dat het, medisch gezien, onverantwoord is om kinderen te krijgen (en dat nog afgezien van mijn leeftijd). Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, maar realiseerde mij uiteindelijk dat dat was uit egoistisch oogpunt.

En dat hielp om het negatieve feit om te draaien naar iets positiefs. Doordat ik geen gezin heb, kan ik mij meer inzetten voor Gods koninkrijk en dat voelt heel goed!

Nu is het zo dat ik hier een hele lieve man heb mogen leren kennen en we willen heel graag ons leven samen verder delen. We merken en voelen beide dat God ons samengebracht heeft en ons leven leidt.
En of het zo moet zijn, weet ik niet, maar hij is gesteriliseerd en ook vanuit dit oogpunt is kinderen krijgen niet meer mogelijk (zonder medisch ingrijpen dan).

Nu dit feit zo ligt, besef ik mij des te meer dat kinderen niet alles zaligmakend is om gelukkig te zijn.

God heeft mijn leven zo geleid dat er geen kinderen zijn en gaan komen. Blijkbaar heeft God iets anders voor mij op het oog. Wat weet ik nog niet, wel weet ik dat ik God heel dankbaar ben voor de manier waarop Hij mijn leven leidt en voor de lieve man die Hij op mijn pad gebracht heeft!

José

José,
er zijn zo enorm veel kinderen die een warm plekje nodig hebben om te schuilen of verder op te groeien;
wanneer je daarvoor openstaat komen ze vanzelf op je/jullie pad.

er is bijvoorbeeld alleen al binnen de pleegzorg veel behoefte aan weekend-pleeggezinnen, 24 uurs opvang, en vakantie opvang.

zelf heb ik ook geen biologisch eigen kinderen, maar er zijn zoveel kinderen op de wereld om van te houden, dat je hart niet groot genoeg kan zijn!
konden we al die kleintjes maar helpen, he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:07

MAR907 schreef:
Goeie stelling....
"We mogen alles onder de genade".... Knipoog smiley

wanneer je werkelijk onder de genade leeft, WIL je niet alles meer, mar.
als er toch dingen in je leven zijn, die niet kloppen, doet je dat verdriet omdat het je Vader verdriet doet.
juist door de genade van de Vader, wil je graag doen wat Hij van je wil, je leven behoort immers jezelf niet meer toe, maar is gekocht door het bloed van de Heere Jezus?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:13

HERMAN388 schreef:
afscheid door pijn Does en misschien ook Hannah
CM mag niet uitsterven Gefrustreerde smiley

haha, herman; ben je in een dramathische bui?
ik heb geen pijn wanneer een lidmaatschap verloopt hoor;
bovendien heb ik paracetamol in de kast, en als ik een abonnement mis kan ik zo weer een nieuw abo nemen.
cm sterft niet uit; het leeft namelijk niet eens;
het is gewoon een site op internet; niets meer, niets minder.
Naar boven

Auteur Bericht
IRENE200

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:17

CHATULIEM619 schreef:
De lijst bijgewerkt:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan
9. Bert168.
10. Lisa160
11. Jasmyn
12. mar907
13. crossroad
14. Diane882
15 Irene200 ov
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:19

De lijst bijgewerkt:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan
9. Bert168.
10. Lisa160
11. Jasmyn
12. mar907
13. crossroad
14. Diane882
15 Irene200 ov
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:27

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
linda610 met twee dochters (leeftijd?)

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
hermandv978 45 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370

32 dames en 30 heren

t wordt steeds gezelliger; de heide is nog groot genoeg.......... Clown smiley
han het er zin an!

Han...khebter zin an Lachende smiley

Alleen ik zie mn naam nergens staan Han! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:29

WADRIAAN370 schreef:
De echte sauna bezoekers gaan voor de sauna en genieten daar van en mensen met andere gedachten daar over is naar mijn mening wie de schoen past trekken hem aan ik vind het heerlijk en ik geniet ervan

ik begrijp deze commotie wel. de eerste keer dat ik naar een gemengde sauna ging koste mij dat veel moeite. toen ik daar eenmaal zat bleef ik in de sauna zelf een grote handdoek omhouden. daar maakte een man een opmerking over.
ik ben niet daarna niet meer naar een gemengde dag geweest. en nadat een andere vrouw tegen mij gezegt had dat ik er nog best mocht zijn (wat alweer 15 jaar geleden is) ook niet meer op vrouwendag.
het punt is dat daar niet iedereen met de zelfde instelling gaat zitten. (namelijk genieten van de warmte, reiniging en ontspanning)

daarna ben ik wel regelmatig naar een hammam geweest. dat is bijna het zelfde. maar bij welke sauna's kan je terecht op een badpakkendag? zou best graag nog eens heen willen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:42

REBECCA667 schreef:
ik begrijp deze commotie wel. de eerste keer dat ik naar een gemengde sauna ging koste mij dat veel moeite. toen ik daar eenmaal zat bleef ik in de sauna zelf een grote handdoek omhouden. daar maakte een man een opmerking over.
ik ben niet daarna niet meer naar een gemengde dag geweest. en nadat een andere vrouw tegen mij gezegt had dat ik er nog best mocht zijn (wat alweer 15 jaar geleden is) ook niet meer op vrouwendag.
het punt is dat daar niet iedereen met de zelfde instelling gaat zitten. (namelijk genieten van de warmte, reiniging en ontspanning)

daarna ben ik wel regelmatig naar een hammam geweest. dat is bijna het zelfde. maar bij welke sauna's kan je terecht op een badpakkendag? zou best graag nog eens heen willen.

Rebecca, af en toe ga ik naar de sauna
Hier in België zijn er verschillende sauna's waar je met badpak terecht kan. In wellnesscentra kan ja vaak kiezen of je het naakte of het badpakken gedeelte bezoekt. Meestal kan je het op de site lezen of je in badpak al dan niet kan.
Voor mij ook liever in badpak, voel mij gewoon prettiger.

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 15 februari 2011, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:45

HANNAH810 schreef:
haha, herman; ben je in een dramathische bui?
ik heb geen pijn wanneer een lidmaatschap verloopt hoor;
bovendien heb ik paracetamol in de kast, en als ik een abonnement mis kan ik zo weer een nieuw abo nemen.
cm sterft niet uit; het leeft namelijk niet eens;
het is gewoon een site op internet; niets meer, niets minder.

en toch zou je gemist worden Hannah,
je plaatst hele waardevolle bijdragen!
ook al is dit de laatste week verminderd,
een stap tot............?
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 09:59

Hoi Rebecca,

Hoewel ik zelf nooit negatieve ervaringen heb gehad in de sauna, kan ik me voorstellen dat sommige mensen liever in badkleding gaan. Ook in Nederland wat dat betreft keuze genoeg; om er een paar te noemen:

- Thermen Bussloo (http://www.thermenbussloo.nl/nl/badkledingdagen)
- Thermen Lucaya
- De Zwaluwhoeve (http://www.zwaluwhoeve.nl/belangrijkeinfo.php)
- De Veluwse Bron (http://www.veluwsebron.nl/informatie/badkledingdagen
- Thermen Romana (http://www.thermenromana.nl/)

enz.

Veel plezier!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 10:00

Er loopt inderdaad nog een soortgelijk topic.

Dus hier gaat nog even een slotje op en dan kunnen we verder in het lopende topic over dit onderwerp.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=713&start=1140
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 10:17

Hans ik heb zoals je ziet je bijdrages verwijderd. Dit zijn onderwerpen die op dit forum iets fijngevoeliger behandeld mogen worden, al is het maar om met de mensen om je heen rekening te houden.

En ontopic weer Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 10:55

MAR907 schreef:
Nu even on topic!!!

De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK.
Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.

Er kan een heel topic aan gespandeerd worden wat er mis is met de vertalingen.
Er zijn diverse teksten verwijderd en veranderd waaruit blijkt dat de grootheid van de Ware en de Aller Hoogste God weg gesaneerd is.

De waarheid vind men niet in de "massa" maar bij de afgezonderden van de massa. Die zijn er niet van, maar leven er wel in.

Het is voor de tegenstander van God de juiste strategie om de basis van de Ware God te verdraaien en dat is de nieuwste bijbel waar men in geloofd.
Dan heeft hij (lucifer) de meesten "christelijke" mensen te pakken. De wereld heeft hij al.
Dat is toch logisch als je wil dat de "Ware Schepper" niet de Schepper van Hemel en aarde is maar hijzelf (lucifer, de zonnegod van zondag)?

Hier een link beoordeel het zelf.

http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#

Het is genant dat mensen denken dat de NBV een vervalsing is gedaan door de RKK. Het is bovendien niet juist. De katholieken hebben wel meegewerkt, maar is één van de stromingen geweest.
Bovendien denk ik dat als je zo'n bewering doet, je ook verder moet kijken dan je neus lang is.
De reden dat de Bijbelvertaling een andere woordkeuze heeft, heeft met een aantal aspecten te maken:
Ten eerste, hoort deze tekst wel in de oorspronkelijke versie thuis? Is deze tekst daadwerkelijk geschreven door de schrijver aan wie we het boek toedichten? In de beginfase schreef men de tekst letterlijk over, en dan kunnen er fouten ontstaan door het overschrijven. Vaak blijkt, dat men ook veel toegevoegd heeft...Het onderzoek naar de oorspronkelijke tekst is een veelomvattend onderzoek, dat met integriteit gepleegd wordt.
In de zeventiende eeuw dacht men dat ze bij de oorspronkelijke tekst beland waren en men noemde die versie de Textus Receptus, letterlijk betekent dit de ontvangen tekst, maar dit bleek niet het geval te zijn. Het onderzoek is na die tijd gewoon verder gegaan, bv. toen men de Dode Zeerollen ontdekt had.
In de Griekse bijbel, kun je precies lezen welke versie ze hebben gekozen en waarom. Bij twijfelachtige teksten geeft men keurig weer in welke manuscripten de ene versie staat en in welke manuscripten de andere versie staat. Volledig transparant, geen poging de zaak te verdoezelen of naar hun hand te zetten.

Wat betreft de stelling dat ze dingen hebben weggelaten, dat klopt. Niet omdat ze de grootsheid van God willen verdoezelen, maar omdat de geloofwaardigheid van de versie niet hoog is. Het is waarschijnlijk toegevoegd, terwijl het niet in de oorspronkelijke grondtekst stond.

Een tweede argument dat de NBV hanteert, is dat de vertaling tot goed Nederlands moet leiden. Het nadeel van de HSV en de NBG51 is dat woorden in de bijbel een andere betekenis hebben, dan in het dagelijks leven. Er ontstaat een zgn. bijbeltaal, een taal die alleen maar door christenen begrepen kan worden. Het woord vlees is daar een duidelijk voorbeeld van.
De NBV heeft ervoor gekozen woorden te gebruiken, die in het NL hetzelfde betekenen als in de Bijbel. Daarom is het woord vlees iedere keer anders vertaald en m.i. beter. De Bijbel moet duidelijk zijn voor de mensen die hem lezen.

Verwarring op dit gebied kan gemakkelijk ontstaan. In de beginperiode van het christendom stonden christenen bekend als kannibalen...puur vanwege de misvatting over het gebruik van taal.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNELIES144

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:19

Hallo iedereen ! Erg genoten van ons etentje en het stapavondje in ZEIST! Coole smiley met zonnebril Aanrader voor een volgende keer, welke binnenkort wordt georganiseerd! Knipoog smiley

--------------------------------------------------------------------------------------

Beste Mensen,
Welke dames hebben zin een leuke avond in Zeist?
Wanneer?Op 18 maart aanstaande
What to do ? Wordt een supergezellige avond in La Baron Zeist (erg gezellie grandcafé, niet duur)!!

Aanmelden? Graag via de mail Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNELIES144
op woensdag 23 maart 2011, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:31

ANNELIES144 schreef:
Welke dames van 25-35 hebben zin een leuke avond in Zeist?
Ik weet een erg leuk restaurant en wellicht is aanstaande zaterdag een optie. Wel een beetje kort dag, maar wie niet waagt wie niet wint.

Ik hoor het wel van jullie ! Lachende smiley

Nou dat kan leuk worden zonder mannen...ehh of zouden wij maar zelfs iets gaan organiseren ...leuk zonder vrouwen ..lekker rustig ..haha
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:40

MARYLIEN613 schreef:
en toch zou je gemist worden Hannah,
je plaatst hele waardevolle bijdragen!
ook al is dit de laatste week verminderd,
een stap tot............?

Denk het ook Marylien ...haar bijdragen zijn inderdaad heel waardevol ...misschien dat de reden waartoe voor ons een reden om na te denken ...blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze ...maar weet ook van andere dat je het toch zou gaan missen.
Maar moet volgens mij ook de persoon in kwestie veel goed doen dat de mensen haar bij voorbaat al gaan missen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:45

MARIJAN072 schreef:
Huh.... Verraste, verbaasde smiley , komt dit nu door de mensen of door de mooie omgeving Smiley die vol vragen zit

Laat me verrassen Marijan ...haha ...ach weet je marijan ..kan ook veel genieten van mensen in de onderlinge contacten en daardoor zeker aantrekkelijk ...heb ook gemerkt dat er vele lieve mensen zitten op CM
Naar boven

Auteur Bericht
ANNELIES144

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:46

LEONARD480 schreef:
Nou dat kan leuk worden zonder mannen...ehh of zouden wij maar zelfs iets gaan organiseren ...leuk zonder vrouwen ..lekker rustig ..haha

voel je jezelf een beetje gepasseerd ofzo?! Volgende keer weer met mannen erbij hoor ! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 11:48

ANNELIES144 schreef:
voel je jezelf een beetje gepasseerd ofzo?! Volgende keer weer met mannen erbij hoor ! Coole smiley met zonnebril

Dank je annelies ...vrouwen zonder de mannen is toch niet echt leuk ...haha
Naar boven

Auteur Bericht
ANNELIES144

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:09

LEONARD480 schreef:
Dank je annelies ...vrouwen zonder de mannen is toch niet echt leuk ...haha

ok. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:28

CHATULIEM619 schreef:
Maar hoe weet je van jezelf, dat je de ander zo liefhebt. En nog belangrijker, hoe weet je dat de ander jou zo liefheeft. Volgens mij gaan mensen er te gemakkelijk van uit dat die liefde aanwezig is, terwijl het vaak anders is.

Mee eens Chat... denk dat dit over het algemeen het probleem is binnen relaties (ook in bredere zin). We gaan ervan uit dat.... zonder te checken of het ook echt zo is dat de ander bedoeld / denkt / zegt / voelt wat jij denkt dat hij bedoeld / denkt / zegt / voelt. Het geheim zit in communiceren, praten met, maar juist ook luisteren naar elkaar, doorvragen op wat de ander zegt om te achterhalen wat hij of zij bedoeld te zeggen... in plaats van meteen te reageren op wat je denkt dat er wordt gezegd... Wijze woorden, maar eeeh ben ik ook maar gewoon een mens, dus ik besef best dat ik op dat punt net zo veel te leren heb als menig ander (dit even in het kader van mezelf niet beter voor proberen te doen dan ik ben en gewoon even een stukje zelfkennis laten zien) Knipoog smiley Ik ben ervan overtuigd dat veel problemen in relaties tussen mensen (ongeacht het soort relatie) voorkomen (hadden) kunnen worden als we allemaal onze best zouden doen om juist wat meer te luisteren naar de ander in plaats van naar hetgeen we zelf willen, hopen, verwachten.. Laten we het er maar op houden dat we dit gelukkig allemaal al doende kunnen leren, temeer omdat we een prachtig voorbeeld hebben waar we ons als Christenen aan kunnen optrekken: leven zoals Hij (met een knipoog naar Susannah... snapt ze wel).
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:33

DENNISS669 schreef:
Aangezien ik wat reacties kreeg op het bovenstaande, hier nog even wat verduidelijking van wat ik bedoelde: Dat beide partners de bereidwilligheid moeten hebben om te veranderen,daarmee bedoelde ik niks anders dan dat zolang je nog niet perfect bent er altijd ruimte is om te verbeteren. Als iemand zegt: "je accepteert me maar zoals ik ben" dan vind ik dat een dwaze uitspraak, behalve als je echt perfect bent. Ik heb het dan ook niet over veranderd worden door de ander maar voor de ander, ten betere.
Hoop dat dit het duidelijker maakt?

Hé Dennis. Ik denk inderdaad niet dat je moet zeggen: "je accepteert me maar zoals ik ben". Evenmin denk ik dat je er naar moet streven om de ander te willen veranderen. Niemand is perfect, de ander niet, maar jijzelf ook niet. In een relatie kun je echter wel naar elkaar toe proberen te groeien, juist ook door de onderlinge verschillen te accepteren. Of er iemand moet veranderen... dan heeft dat alleen maar zin als diegene daar zelf voor kiest. Dat mag best voor die ander, maar het moet niet zo zijn dat je ernaar gaat streven om jezelf te veranderen voor de ander, op een manier waardoor je jezelf niet meer bent. Als het gaat om een stuk persoonlijke ontwikkeling, dan is het echter een verrijking voor je eigen leven en dat van je partner. Neem aan dat je dat bedoeld met een verandering voor de ander, ten betere?
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:44

LISA610 schreef:
Hé Dennis. Ik denk inderdaad niet dat je moet zeggen: "je accepteert me maar zoals ik ben". Evenmin denk ik dat je er naar moet streven om de ander te willen veranderen. Niemand is perfect, de ander niet, maar jijzelf ook niet. In een relatie kun je echter wel naar elkaar toe proberen te groeien, juist ook door de onderlinge verschillen te accepteren. Of er iemand moet veranderen... dan heeft dat alleen maar zin als diegene daar zelf voor kiest. Dat mag best voor die ander, maar het moet niet zo zijn dat je ernaar gaat streven om jezelf te veranderen voor de ander, op een manier waardoor je jezelf niet meer bent. Als het gaat om een stuk persoonlijke ontwikkeling, dan is het echter een verrijking voor je eigen leven en dat van je partner. Neem aan dat je dat bedoeld met een verandering voor de ander, ten betere?

Prima verwoord Lisa en op zich veranderen we allemaal ..ook de keuzes die we maken is een heel leerproces ....op zich blijft het zeker belangrijk te groeien in de relatie ..zeker in de relatie met de Hemelse Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:45

ANNELIES144 schreef:
ok. Kussende smiley

Oeps dank je wel ...ehh Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:50

HANS764 schreef:
Schitterend!!

Zit je in de ontkenningsfase?

Dit komt bij uitstek naar voren als Hij genageld aan het kruis, tegen Johannes zegt: "zoon, zie uw moeder" en tegen Zijn moeder zegt: "moeder, zie uw zoon", opdat zij bij Johannes onderdak zou vinden.

Hij zag niet naar zichzelf. Hij had kunnen jammeren en klagen dat Hij onterecht aan het kruis was geslagen. Het was en is Zijn Liefde Die Hij nog steeds voor jou en mij betoont. Degene die dit leest, ken jij Hem al?

Kan ik je een speciekuip aanbieden, daar kan minstens 50 liter in. Van een zuster kreeg ik ooit een klein kaartje in mijn handen gedrukt, waarop stond:

Toppunt van eigenwaarde: "Naar jezelf kijken door de ogen van God!"

Je Naaste is Degene Die met ontferming over jou bewogen was - de barmhartige Sameritaan. Ik zie dat er hier veel met dat regeltje gegooid wordt, en dat velen denken dat Naaste meervoud is, en dat je ook je buren zou moeten liefhebben, maar wat zegt de Bijbel?

Wie is mijn Naaste?

Iedereen schijnt te weten dat christendom in de praktijk tot uitdrukking komt in de bekende christelijke deugd van naastenliefde. Wat naastenliefde nu precies is, is bepaald niet duidelijk uit christelijke bron. Uit Bijbelse bron overigens wel, maar die heeft niet zo veel ingang gevonden. Sommigen zeggen zelfs: "Ook al geloof je niet in God, als je je naaste maar lief hebt, ben je een goed christen". Dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk, want als er geen God is, is er ook geen Christus en kunnen er dus ook per definitie geen christenen zijn.

Helaas denken veel christenen dat christendom een wijze van leven is, namelijk een religie. Als er al een Bijbelse religie of godsdienst bestaat, is het die van de Mozaïsche wet. Een afgeleide daarvan tot in onze dagen blijkt het judaïsme te zijn; de Joodse godsdienst. Die bestaat voor 100% uit wet. Maar christendom naar Bijbelse maatstaven is juist geen godsdienst of religie. Integendeel: christenen zijn juist degenen die verlost zijn van elke vorm van religie of godsdienst. Dat is wat de Bijbel ons leert.

We dienen wel God, maar daardoor zijn we niet godsdienstig of religieus in de taalkundige betekenis van de term, zoals we die vinden in alle woordenboeken. Wij worden namelijk niet behouden op grond van werken en dus ook niet op grond van ons praktische leven. Wij worden verlost, danwel gerechtvaardigd, danwel wedergeboren, op grond van geloof. In de praktijk betekent dat: geloof in - en dus vertrouwen op - het werk van iemand anders. Daarna is de vraag: hoe zit het dan met naastenliefde? Naastenliefde is natuurlijk toch een wijze van leven. Het schijnt dat dit moet: je móét je naaste liefhebben. Dat mag dan zo zijn, het staat ook inderdaad in de Bijbel, maar we zouden naar Bijbels voorbeeld dan eerst eens moeten beginnen met de vraag: Wie is mijn naaste?

Ik zal het antwoord in een nieuw artikel plaatsen.. met in de header dezelfde vraag.

Ahaaaa... daar ligt de clue. In dat opzicht ga ik met je mee, want het Woord van God zegt dat ik mijn oude ik moet afleggen, en dat Christus groter wordt (in mij).

Komt er aan, kan zelfs nog een link maken naar Bijbelse liefde, als je die eveneens wilt horen?

Ja, dat werkt als een mantra, en is jezelf eigenlijk voor de gek houden. Ik kende een Engelse dame die de opdracht kreeg voor de spiegel te zeggen: I'm beautiful & gorgious.. en dat ging op gegeven moment voor haar werken. Tegelijkertijd denk ik bij mezelf, richt je liever op de waarheid, d.i. Christus, als je Hem leert kennen weet je dat Hij van je houdt, ongeacht je een spook of een verschrikkelijk kreng bent. Knipoog smiley Maar Hij geeft je van Zijn Liefde dat je omwille Zijn liefde voor jou, ook van een ander kunt houden. Want liefde is voornamelijk geven, en liefde bedekt!

Wat je zegt, als jij Hem zoekt, laat Hij Zich vinden!

Klopt, ze bestond uit het werkwoord lieven, net als leven, loven, en já, ook laven!

Leuk Hans, maar het geeft een wat rommelig karakter zo....

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 15 februari 2011, 13:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 ... 6194 Volgende
Pagina 1938 van 6194