| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:21
|
|
|
|
|
Fijn, dankje Grace! Voor de mooie, bemoedigende en waarschuwende tekst/boodschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:35
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Een mooi gedicht:
Voor U zet ik mijn masker af met U speel ik geen spel U mag me zien zoals ik ben bang maakt het me wel Voor U zet ik mijn masker af en weet dat U dan ziet dat ik gewoon heel kwetsbaar ben dat ik lach om mijn verdriet Voor U zet ik mijn masker af ik heb geen muren meer Omdat U eens heel kwetsbaar was leg ik mijn wapens neer Voor U zet ik mijn masker af aan U geef ik mij bloot U bent mijn ziel en zaligheid Uw liefde maakt slechts groot want iemand mag het weten hoe kwetsbaar en hoe klein hoe bang .. om raad verlegen ik af en toe kan zijn mijn sterkte en zwakte U krijgt ze allebei Ik wil ze aan U geven U doet iets goed in mij Geen leugen .. geen bescherming meer in U ben ik echt vrij dwars door mijn dikke masker heen kijkt U en U houd van mij ! |
Hé Anita. Prachtige vertaling heb je gemaakt van een heel mooi, gevoelig lied. Voor iedereen die 't niet kent even t orgineel:
http://www.youtube.com/watch?v=TBxLvfGCZTw
Kijk.. dat wordt er bedoeld met openheid in een relatie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:36
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | | Fijn, dankje Grace! Voor de mooie, bemoedigende en waarschuwende tekst/boodschap. |
He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig maar dan dat dat er wel staat, God wil namelijk ook een "verbond" aangaan met alle mensen. Maar Hij wil dat doen door zijn Zoon Jezus Christus. En dit staat dan ook heel duidelijk in de bijbel, in elke vertaling gelijk. Joh. 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
En om terug te komen op de waarde van de doop (kinder- of volwassendoop) of belijdenins, als je Jezus Christus niet kent als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker dan heeft nog de doop, nog de belijdenis geen enkele eeuwigheidswaarde.
Kinderdoop en opdragen (zoals in veel evangelische gemeente gedaan wordt) staan voor mij dan ook op één lijn. Als ouders beloof je aan God, voor de gemeente, dat je je kind zult opvoeden met het christelijk geloof en de bijbel daarbij als richtsnoer zult gebruiken.
Volwassen doop, liever geloofsdoop, zie ik als een persoonlijk besluit om, nadat ik Jezus Christus heb aangenomen als mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, mijn "oude" leven af te leggen en kenbaar te maken dat ik daardoor een nieuw leven met Jezus wil gaan volgen.
.. |
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, dat je ze naast elkaar kunt leggen. De theologische invulling van het ritueel zorgt ervoor dat ze mijlenver uit elkaar liggen: a. de erfzonde, b. het verbond, c. predestinatie. Er is niks op tegen een zegen te vragen voor het kind en voor de ouders. Zelf vind ik het opdragen ook niet de waarde hebben die sommige mensen eraan geven. Het is in mijn ogen geen verplichting en hoeft ook niet in een aparte dienst plaats te vinden. Het zou nl. heel natuurlijk zijn als de baby voor het eerst in de dienst komt, je er een zegen over zou moeten vragen. Want dan heet je ze welkom in het gezin van God...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:43
|
|
|
|
Jongens het lijkt me duidelijk: wees je ervan bewust dat iedereen kan meekijken op t forum, ook mensen van buiten CM. Zorg er dus voor dat je niet meteen te herkennen bent (door je foto af te schermen voor mensen die niet ingelogd zijn). Zet geen dingen op het forum waar je je voor schaamt of die te privé zijn om ze in het openbaar te delen.
Verder kan ik me er eigenlijk niet druk over maken. Als iemand mij zou herkennen aan mijn schrijfstijl dan betekent dat dus dat het iemand is die mij kent... nou en? Maar goed, ik zit dan ook niet in een positie waarin ik iets zou willen en moeten verbergen.
Voor degenen waar dat wel voor geldt is het dus goed te weten dat ze extra voorzichtig moeten zijn. Kijk en da's dan weer niet leuk voor hen.. in die zin begrijp ik wel waarom er een punt van gemaakt wordt. Maar het is zoals het is, dus laten we daar dan maar rekening mee houden voor zover dat nodig is. Wel een reden temeer om te vragen of wel vooral op een respectvolle manier op elkaars bijdragen kunnen reageren..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | rust  |
Ja heerlijk,hier wel,thuis niet.............vanmorgen lag de knuffelkip van mn dochter dood in haar hok ........vervolgens is mijn Houdini-konijn voor de tigste x ontsnapt....grrrrrrr.Ik wist niet dat konijnen grendels kunnen openen!Toen ik er kwam zat er een ander konijn in die ren! Ik kan die beesten bijna horen lachen......
Aan de ketting met de dames,anders heb ik straks errug veel kleine konijntjes in de aanbieding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:49
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is dat zo Chatuliem ....de Doop en het Heilig Avondmaal de enige sacramenten die door Jezus zijn ingesteld.....
Voor de Kinderdoop als de volwassendoop zijn in de bijbel voldoende bewijzen te vinden. Alleen heb ik persoonlijk moeite met de overdoop... |
Heb ik ook jaren gedacht... tot ik tot een heel ander inzicht kwam waardoor er voor mij absoluut geen sprake is van overdoop..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:52
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Het is hetzelfde als wanneer je met een groep vrienden bij iemand thuis gesprekken voert en een microfoon rond laat gaan die aangesloten is op een geluidsdrager die buiten op de stoep staat! Ik vind dat dit forum afgeschermd moet worden voor anderen om te lezen dan ingelogde, betalende leden van cm. |
Daar kan ik het niet mee eens zijn. We hebben op ChristianMatch duizenden leden, die leden ken je niet allemaal, dat kan ook niet. Zij kunnen alles zien en lezen, met foto erbij. Duizenden onbekenden passen bij mij niet in mijn huiskamer, in die zin is het forum al niet prive. Het is fijn dat het forum voor jullie intiem voelt, maar het blijft een publiekelijk iets.
Verder wil ik je verwijzen naar bovenstaande posts. Begrijp me niet verkeerd: vind het vervelend voor jullie dat het zo onprettig voelt, maar dit is hoe het is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:54
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja heerlijk,hier wel,thuis niet.............vanmorgen lag de knuffelkip van mn dochter dood in haar hok ........vervolgens is mijn Houdini-konijn voor de tigste x ontsnapt....grrrrrrr.Ik wist niet dat konijnen grendels kunnen openen!Toen ik er kwam zat er een ander konijn in die ren! Ik kan die beesten bijna horen lachen......
Aan de ketting met de dames,anders heb ik straks errug veel kleine konijntjes in de aanbieding  |
Het is bijna pasen lea... Wat dacht je van een konijnenboutje... Je kan ook een fokkerij beginnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:00
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Daar kan ik het niet mee eens zijn. We hebben op ChristianMatch duizenden leden, die leden ken je niet allemaal, dat kan ook niet. Zij kunnen alles zien en lezen, met foto erbij. Duizenden onbekenden passen bij mij niet in mijn huiskamer, in die zin is het forum al niet prive. Het is fijn dat het forum voor jullie intiem voelt, maar het blijft een publiekelijk iets.
Verder wil ik je verwijzen naar bovenstaande posts. Begrijp me niet verkeerd: vind het vervelend voor jullie dat het zo onprettig voelt, maar dit is hoe het is. |
Is het niet je eerste prioriteit de leden die je hebt zolang mogelijk tevreden te houden?Ik kom uit de handel en weet uit ervaring dat je vaste "klanten" goud waard zijn,het aantrekken van nieuwe kandidaten op deze wijze kost je juist de mensen die het forum draaiende houden met als gevolg dat je weer nieuwe leden moet werven........kosten moet maken......en het cirkeltje is weer rond...... Een besloten forum heeft een grotere aantrekkingskracht dan een open forum......denk ik.......misschien eens een enquete tegenaan gooien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:04
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Heb ik ook jaren gedacht... tot ik tot een heel ander inzicht kwam waardoor er voor mij absoluut geen sprake is van overdoop..  |
Door andere inzichten gekregen te hebben, wil ik de term overdoop even laten voor wat het is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:07
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie  |
O jongens aan toe ..weet niet of ik dit aan kan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:14
|
|
|
|
ik denk dat de afgelopen nacht bewezen heeft de openbaarheid van het forum te heroverwegen. iets in de richting van:
wil je, als buitenstaander rondkijken? neem een profieltje van b.v. 3 dagen om rond te kijken. bevalt het je, ga dan verder met een proefabbo van 2 weken. dat scheelt denk ik een hoop heibel (en eventueel werk voor de Redactie).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:30
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat de afgelopen nacht bewezen heeft de openbaarheid van het forum te heroverwegen. iets in de richting van:
wil je, als buitenstaander rondkijken? neem een profieltje van b.v. 3 dagen om rond te kijken. bevalt het je, ga dan verder met een proefabbo van 2 weken. dat scheelt denk ik een hoop heibel (en eventueel werk voor de Redactie). |
Wou net voorstellen griffin dat jij de nachtploeg zou moeten worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:32
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Wou net voorstellen griffin dat jij de nachtploeg zou moeten worden... |
echt niet!! daar slaapt mijn bed veel te lekker voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:32
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat de afgelopen nacht bewezen heeft de openbaarheid van het forum te heroverwegen. iets in de richting van:
wil je, als buitenstaander rondkijken? neem een profieltje van b.v. 3 dagen om rond te kijken. bevalt het je, ga dan verder met een proefabbo van 2 weken. dat scheelt denk ik een hoop heibel (en eventueel werk voor de Redactie). |
Zou best wel eens een hele goede optie kunnen zijn Griffin... Aan de andere kant moeten dingen zoals afgelopen nacht eigenlijk gewoon niet gebeuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zou best wel eens een hele goede optie kunnen zijn Griffin... Aan de andere kant moeten dingen zoals afgelopen nacht eigenlijk gewoon niet gebeuren  |
ben ik met je eens. maar zoals we gemerkt hebben zitten hier nog wel eens 'simpele zielen' als proeflid...en volgens mij scheelt het een boel werk of je nou van 3 dagen iemands 'rommel' moet opruimen of van 2 weken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:35
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | echt niet!! daar slaapt mijn bed veel te lekker voor. |
He, wat jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:36
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zou best wel eens een hele goede optie kunnen zijn Griffin... Aan de andere kant moeten dingen zoals afgelopen nacht eigenlijk gewoon niet gebeuren  |
Helemaal mee eens Lisa ...had ook stilletjes wel gehoopt op een nachtploeg....dus wie meld zich aan bij provident
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het is bijna pasen lea... Wat dacht je van een konijnenboutje... Je kan ook een fokkerij beginnen... |
O nee he, gaan we straks met pasen ook al over FLAPPIE beginnen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:50
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie  |
HHH yep! En soms hou ik me wijselijk stil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:52
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | O nee he, gaan we straks met pasen ook al over FLAPPIE beginnen ...  |
Goed idee Cross om alvast over flappie te beginnen...gaan we gezamelijk dan flappie eten........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:54
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | HHH yep! En soms hou ik me wijselijk stil...  |
Of dat zo is zal de toekomst duidelijk maken Jasmyn ...ehh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het is bijna pasen lea... Wat dacht je van een konijnenboutje... Je kan ook een fokkerij beginnen... |
Maar ze hebben van die mooie bruine ogen Maris.......en ze zijn zo lief,zo zacht en tam.....als ik ze roep rennen ze zo weer door het hek hun veld in maar ja....... Ik koop maar een klein wit paardje denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:57
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | ben ik met je eens. maar zoals we gemerkt hebben zitten hier nog wel eens 'simpele zielen' als proeflid...en volgens mij scheelt het een boel werk of je nou van 3 dagen iemands 'rommel' moet opruimen of van 2 weken... |
Die simpele ziel is al eens eerder (proef)lid geweest ..... dat maakt het nog erger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Die simpele ziel is al eens eerder (proef)lid geweest ..... dat maakt het nog erger  |
nou Juud, dat wordt dus oppassen geblazen, de komende tijd.
daar gaat je nachtrust...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 16 februari 2011, 20:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:00
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Of dat zo is zal de toekomst duidelijk maken Jasmyn ...ehh  |
Heb ik dat niet al bewezen dan....??!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het ging mij om de opmerking dat je een mailtje rondstuurt met de vraag of je zo min mogelijk op zondag mag werken............en dat men dat dan ook nog nobel vind......  |
Idd, dat bedoel ik, min of meer, ook. Wanneer je op een baan solliciteert waarvan je weet dat je dan 's zondags moet werken en je wilt dat juist zo min mogelijk, waarom solliciteer je dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maar ze hebben van die mooie bruine ogen Maris.......en ze zijn zo lief,zo zacht en tam.....als ik ze roep rennen ze zo weer door het hek hun veld in maar ja....... Ik koop maar een klein wit paardje denk ik  |
Die moet dagelijks uitgelaten worden door weer en wind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:18
|
|
|
|
Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.
Dat staat bovenin als je wilt reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|