| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:25
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Hoe zit het met de woorden dat diegene die geslachtsgemeenschap hebben feitelijk voor God getrouwd zijn | dat is vloeken Leonard. Je misbruikt de naam van de Here om je eigen zonde te verdoezelen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ja geschreven taal is toch iets anders dan gesproken taal. Intonatie is in dit geval belangrijk. Ik zal het dan anders fornuleren. Sommige mensen gaan van de gedachte uit, dat datgene wat ze overkomen is zo vreselijk is, dat God er maar rekening mee moet houden dat ze dat absoluut niet kunnen loslaten. Helaas blijft de opdracht toch vergeven hoe erg het ook geweest is. En in 9 van de 10 gevallen is het niet uniek, je bent niet de enige met die ervaringen.. |
ja nu begrijp ik je, kan je nu ook volgen
(soms moeilijk hoor dat nederlands voor een belg ! nooit gedacht)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dat is vloeken Leonard. Je misbruikt de naam van de Here om je eigen zonde te verdoezelen. |
Het is in de vraag vorm Chatuliem en heeft niets met mijn eigen zonde te maken of zie ik het verkeerd..
De bijbel zegt, dat als twee mensen getrouwd zijn, ze één vlees worden. (Efeze 5:31). Seks is de consumptie van die eenheid. Als twee mensen hun relatie verbreken nadat ze seks gehad hebben, dan is dat alsof er vlees verscheurd wordt.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:32
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Leanne, ik denk dat er een groot verschil is wanneer je een nieuwe relatie start als komende uit een gebroken huwelijk, dan als weduwe. Let op ik wil je hier niet kwetsen hé! maar ik heb ooit al eens gedacht, dat het makkelijker is om te vertrouwen wanneer je alleen valt door een overlijden, en uiteraard wanneer hier sprake was van een gelukkig huwelijk. Je zelfvertrouwen en vertrouwen in de ander is hier niet beschadigd, en zodoende kan je makkelijker starten denk ik. wat niet wil zeggen dat jullie ook geen moeilijkheden hebben, en waarschijnlijk draag jij ook verdriet en herinneringen mee, maar wanneer je je verleden en je verdriet kan plaatsen, en je ontmoet iemand om een nieuwe relatie mee op te bouwen, is jouw vertrekpunt toch heel anders. Zoals chat aangeeft mogen wij niet denken dat iedereen is zoals de gewezen partner, maar dat loslaten van negatieve ervaringen is niet zo makkelijk als in theorie. | Marylien, toch moet je op een andere manier leren vertrouwen. Niet of de partner vreemd gaat misschien, maar meer angst vanwege zijn gezondheid? Het is ook een hele stap te durven vertrouwen dat God deze partner niet weer van je wegneemt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:37
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Het is in de vraag vorm Chatuliem en heeft niets met mijn eigen zonde te maken of zie ik het verkeerd.. | Ik verwijt je ook niet dat je vloekt, maar ik vind de argumentatie dat als je eenmaal met iemand naar bed bent geweest je voor God getrouwd bent, een hele grove vloek...Je hebt gezondigd en je ziet dat dan meteen als een zegen???? Je spant Hem nml voor je karretje en hoopt op die manier je eigen falen te verdoezelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:39
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Leanne, ik denk dat er een groot verschil is wanneer je een nieuwe relatie start als komende uit een gebroken huwelijk, dan als weduwe. Let op ik wil je hier niet kwetsen hé! maar ik heb ooit al eens gedacht, dat het makkelijker is om te vertrouwen wanneer je alleen valt door een overlijden, en uiteraard wanneer hier sprake was van een gelukkig huwelijk. Je zelfvertrouwen en vertrouwen in de ander is hier niet beschadigd, en zodoende kan je makkelijker starten denk ik. wat niet wil zeggen dat jullie ook geen moeilijkheden hebben, en waarschijnlijk draag jij ook verdriet en herinneringen mee, maar wanneer je je verleden en je verdriet kan plaatsen, en je ontmoet iemand om een nieuwe relatie mee op te bouwen, is jouw vertrekpunt toch heel anders. Zoals chat aangeeft mogen wij niet denken dat iedereen is zoals de gewezen partner, maar dat loslaten van negatieve ervaringen is niet zo makkelijk als in theorie. |
Heb mijn reactie verwijderd,ik vind het niet de moeite waard hier op te reageren.De misplaatste jaloezie van gescheiden mensen maakt mijn maag aan het draaien.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik verwijt je ook niet dat je vloekt, maar ik vind de argumentatie dat als je eenmaal met iemand naar bed bent geweest je voor God getrouwd bent, een hele grove vloek...Je hebt gezondigd en je ziet dat dan meteen als een zegen???? Je spant Hem nml voor je karretje en hoopt op die manier je eigen falen te verdoezelen. |
Begrijp je wel hoor Chatuliem, maar of ik in mijn gedachte Hem voor mijn karretje wil spannen ...nee echt niet, dan zeker op eerbiedige wijze vergeving vragen.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 17 februari 2011, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:44
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Plicht zonder liefde maakt verdrietig. Verantwoordelijkheid zonder liefde maakt onverbiddelijk. Gerechtigheid zonder liefde maakt hard. Waarheid zonder liefde maakt kritisch. Opvoeding zonder liefde maakt weerbarstig. Verstand zonder liefde maakt geslepen. Vriendelijkheid zonder liefde maakt huichelachtig. Orde zonder liefde maakt kleingeestig. Kennis van zaken zonder liefde maakt hoogmoedig. Macht zonder liefde maakt gewelddadig. Eer zonder liefde maakt ijdel. Bezit zonder liefde maakt gierig. Geloof zonder liefde maakt fanatiek. |
doet mij direct denken aan 1 Korintiërs 13: 4-8
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 17:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | De kinderdoop is geen geloofsdoop,maar een verbondsdoop. | Om de tegenstelling duidelijker te maken zeg ik het dan maar zo: naar mijn mening vervangt de verbondsdoop niet de geloofsdoop. Als je als kind al dat ritueel ondergaan hebt, wil dat niet zeggen dat je gedoopt bent zoals de Bijbel het zegt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:01
|
|
|
|
zit nu een uurtje forum te lezen, de sfeer is duidelijk opgeklaard, het voelt goed aan zo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Marylien, toch moet je op een andere manier leren vertrouwen. Niet of de partner vreemd gaat misschien, maar meer angst vanwege zijn gezondheid? Het is ook een hele stap te durven vertrouwen dat God deze partner niet weer van je wegneemt... |
ja je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken!
sorry Leanne, lees ontgoocheling bij jou, was ècht niet kwetsend bedoeld! zoals chat aanhaalt, zal het voor jullie inderdaad ook een hele stap zijn, ben beetje kortzichtig geweest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:05
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Heb mijn reactie verwijderd,ik vind het niet de moeite waard hier op te reageren.De misplaatste jaloezie van gescheiden mensen maakt mijn maag aan het draaien. |
en van jalouzie is al helemaal geen sprake!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:10
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | en van jalouzie is al helemaal geen sprake! |
Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij.
(even een aanvulling want ik ga zo richting schouwburg :ik heb uiteraard NIETS tegen marylien of gescheiden mensen,ik viel alleen over de uitspraken!)
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij. |
Het spijt me dat dit zo bij jou overkomt Leanne, hoop dat je het mij wil vergeven, hoe ik het zie en voel en probeer te verwoorden is niet met de opzet zoals jij het begrepen hebt. Ik besef wel dat ik in het verleden teveel bij mijn eigen verdriet stilstond!
en ik gun jou en je partner en alle anderen oprecht geluk toe!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:15
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Het spijt me dat dit zo bij jou overkomt Leanne, hoop dat je het mij wil vergeven, hoe ik het zie en voel en probeer te verwoorden is niet met de opzet zoals jij het begrepen hebt. Ik besef wel dat ik in het verleden teveel bij mijn eigen verdriet stilstond! |
Er valt jou niets te vergeven Marylien,het is "maar" een gedachtengang,het is niet wie jij bent en ik ben niet beter dan jij dus er is niet eens vergeving nodig  Fijne avond nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | knip P.s. vervang de zin “hoop dat het in de toekomst” maar voor “vertrouw erop dat het in de toekomst beter gaat”  |
Het woordje wat wij vaak vertaald zien met hoop, is in het grieks elpis, en betekent o.a. (blijde) verwachting en je geloof stellen in.. Dus het staat er hoe dan ook nu dubbel goed! 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:19
|
|
|
|
I need love, love To ease my mind I need to find, find someone to call mine But mama said
You cant hurry love No, you just have to wait She said love dont come easy Its a game of give and take
You cant hurry love No, you just have to wait You got to trust, give it time No matter how long it takes
But how many heartaches Must I stand before I find a love To let me live again Right now the only thing That keeps me hangin on When I feel my strength, yeah Its almost gone I remember mama said:
You cant hurry love No, you just have to wait She said love dont come easy Its a game of give and take
How long must I wait How much more can I take Before loneliness will cause my heart Heart to break?
No I cant bear to live my life alone I grow impatient for a love to call my own But when I feel that i, I cant go on These precious words keeps me hangin on I remember mama said:
You cant hurry love No, you just have to wait She said trust, give it time No matter how long it takes
No, love, love, dont come easy But I keep on waiting Anticipating for that soft voice To talk to me at night For some tender arms To hold me tight I keep waiting I keep on waiting But it aint easy It aint easy But mama said:
You cant hurry love No, you just have to wait She said to trust, give it time No matter how long it takes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het verdriet van een ander bagatelliseren in je eigen voordeel("ik ben zieliger dan jij")getuigt van jaloezie.
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij. |
je hebt helemaal gelijk Lean!
Trouwens, de zogeheten 'norm' die chat noemt zou bij een weduwe ook kunnen zijn het wederom verliezen van een partner...en wat is dan het verschil?? Precies , helemaal niets, noppes, nada!!
Ik begrijp Lean's reactie hierin, het is kwetsend om te lezen dat het verliezen van een partner door overlijden minder gevolgen zou hebben voor je kijk op een volgende relatie!! Hoe je het ook went of keert, je verliest in allebei de situaties een partner!!
Het is maar net hoe je erin staat, hoe je los kunt laten en of je door kunt met je leven na een scheiding of overlijden. De herrinneringen blijven in beide gevallen, het gemis blijft, verdriet of de wens dat het toch anders was gegaan.
Dus geen weegschaal aub, er zijn geen gradaties in verdriet!!!!
even aanvullig: dit is niet persoonlijk tegen wie dan ook!!
Laatst aangepast door
|
MADELIEF469
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:34
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Soms Eggie moet je geduldig zijn...er kan van alles de reden zijn, waarom mensen daarin moeilijk een keuze kunnen maken.... Je moet je in een nieuwe relatie toch vroeg of laat emotioneel gezien blootgeven en dat kan knap lastig zijn ...ook vertrouwen in een partner kan beschadigd zijn. Heb geduld en bouw een relatie rustig op en niet pushen |
Ik kan je 1 ding vertellen.... ik ben absoluut niet ongeduldig en loop niet te pushen. Maar sommige mensen komen er gewoon niet uit... en soms is dat best lastig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Om de tegenstelling duidelijker te maken zeg ik het dan maar zo: naar mijn mening vervangt de verbondsdoop niet de geloofsdoop. Als je als kind al dat ritueel ondergaan hebt, wil dat niet zeggen dat je gedoopt bent zoals de Bijbel het zegt... |
En wat zouden de gevolgen er van zijn Chat? En ik neem maar aan dat de belijdenis dan ook niet is zoals de bijbel zegt? Je hebt het vaker gezegd maar vergeet erbij te vermelden wat de consequenties naar jouw mening zijn??
Ben ik nu géén kind van God?
Of mag ik nu niet naar de hemel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:38
|
|
|
|
Ieder heeft zn eigen verdriet,vergelijken is volkomen nutteloos en zeer pijnlijk voor de andere partij.
(even een aanvulling want ik ga zo richting schouwburg :ik heb uiteraard NIETS tegen marylien of gescheiden mensen,ik viel alleen over de uitspraken!) |
Ik denk dat bij een heleboel mensen van CM, ook bij jou, het verdriet of leed wat hun overkomen cq aangedaan is vaak nog dagvullend aanwezig is. Zie je nu maar weer bij zo'n stukje van Chatuliem....... En ik denk persoonlijk dat de kunst is om daar niet in te blijven hangen en bij ieder forumstukje er zo aangebrand op te reageren omdat je eigen ervaringen vervelender of anders waren.....probeer neutraal naar die stukjes te kijken en betrek het niet op je eigen verleden......dat is wat hier veel te vaak naar mijn idee gebeurd......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:40
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | zit nu een uurtje forum te lezen, de sfeer is duidelijk opgeklaard, het voelt goed aan zo! |
Idd Marylien, het valt mij ook op dat de sfeer anders, prettiger is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:41
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | En wat zouden de gevolgen er van zijn Chat? En ik neem maar aan dat de belijdenis dan ook niet is zoals de bijbel zegt? Je hebt het vaker gezegd maar vergeet erbij te vermelden wat de consequenties naar jouw mening zijn??
Of mag ik nu niet naar de hemel? |
nee. Chat's redenering in extreme doorgeredeneerd ben je net zo'n groot heiden als ik .
ik denk dat je er nooit uit komt. 't is alleen (en vooral) de vraag: in hoeverre heb je respect/begrip voor mekaars zienswijze. ik kan me nog steeds vinden in de traditionele gedachtengang van de kinderdoop en belijdenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat bij een heleboel mensen van CM, ook bij jou, het verdriet of leed wat hun overkomen cq aangedaan is vaak nog dagvullend aanwezig is. Zie je nu maar weer bij zo'n stukje van Chatuliem....... En ik denk persoonlijk dat de kunst is om daar niet in te blijven hangen en bij ieder forumstukje er zo aangebrand op te reageren omdat je eigen ervaringen vervelender of anders waren.....probeer neutraal naar die stukjes te kijken en betrek het niet op je eigen verleden......dat is wat hier veel te vaak naar mijn idee gebeurd...... |
Dagvullend verdriet???Je kent mij niet,vul het dan ook niet voor mij in. Reageer ik aangebrand?Prima,ik ben geen engeltje,ben gewoon een mens met gevoelens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:59
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nee. Chat's redenering in extreme doorgeredeneerd ben je net zo'n groot heiden als ik .
ik denk dat je er nooit uit komt. 't is alleen (en vooral) de vraag: in hoeverre heb je respect/begrip voor mekaars zienswijze. ik kan me nog steeds vinden in de traditionele gedachtengang van de kinderdoop en belijdenis. |
de getuigenis van Lisa zit hem hierin.....
"Rev 3:20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij/zij met Mij. "
Een persoonlijke relatie met de heer hebben is een volwassen keuze....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 17 februari 2011, 18:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:01
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Ik kan je 1 ding vertellen.... ik ben absoluut niet ongeduldig en loop niet te pushen. Maar sommige mensen komen er gewoon niet uit... en soms is dat best lastig. |
Was ook niet direct op jou van toepassing, maar algemeen
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 17 februari 2011, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:07
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | | en heb je het uit? leest het makkelijk en heb je ook wat aan de inhoud? |
Hoi Rebecca!
Heb het nog niet uit, ben al wel een heel eind. Ik heb wel het vorige boek al eerder uitgelezen van Joseph Prince, Bestemd voor overwinning. Dat boek beviel me persoonlijk iets beter qua schrijfstijl en opbouw, maar inhoudelijke zijn beide boeken zeer bemoedigend, m.n. als je soms vergeten bent wat er ook al weer zo "goed" was aan het goede nieuws, wat er zo goed is aan goede vrijdag en hoe ontzettend liefdevol en goed God is  groetjes, Dennis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:09
|
|
|
|
en wat als je de sleutel niet vinden kunt, mar? er zijn mensen die niet eens overeind kunnen komen, bij wijze van spreken, om de deur open te gaan doen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:11
|
|
|
|
[quote=MARIJAN072]'k Heb lekker gewerkt vandaag.
Nou , ik ook. Het eerste pallet appels dat ik vandaag wegreed , werd door een collega onderste boven gereden. Hoppa, 500 kg Granny's over de vloer . En wie kon het opruimen?????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:13
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | En wat zouden de gevolgen er van zijn Chat? En ik neem maar aan dat de belijdenis dan ook niet is zoals de bijbel zegt? Je hebt het vaker gezegd maar vergeet erbij te vermelden wat de consequenties naar jouw mening zijn??
Of mag ik nu niet naar de hemel? | pcies lezen Madelief. Ik stel alleen maar dat het ritueel met kinderen niet de doop is waar de Bijbel toe oproept. Dit heb ik al regelmatig gedaan, er is niks nieuws in deze stelling, dat je niet wist. Over gevolgen heb ik het nooit gehad en over oordeel al helemaal niet. Een belijdenis van je geloof, is een getuigenis...en ik denk dat dat meestal niet bij één keer blijft. De vraag of je wel of geen kind van God bent heeft in mijn ogen niks te maken met of je ouders nu wel of niet bij de kerk aangesloten waren. Het gaat naar mijn idee dieper. Er komt een moment van toeëigening van het evangelie en ik geloof dat dat bij jou ook zo geweest is. Jammer dat dat niet bevestigd is door een doop. Een schuchter ja zeggen bij het voorlezen van het belijdenisformulier geeft toch een andere indruk dan daadwerkelijk afdalen in het watergraf en opstaan in een nieuw leven.... Als je er met een afstand naar kijkt, zie je gewoon dat het wringt...de invulling van de doop/belijdenis die jullie eraan geven, en de bijbelse oproep om af te dalen in het watergraf en op te staan in het nieuwe leven dat God je geeft. Alle bijbelse argumentatie is er slechts een van een indirecte, en dat maakt dat meer en meer mensen dat gevoel hebben. Het klopt gewoon niet....
|
|
| Naar boven |
|
|