| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:15
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar linda610 met twee dochters (leeftijd?) carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Lisa610 42 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar hermandv978 45 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar 35 dames en 31 heren
Vrouwen in meerderheid? Dat is verboden, het moet in evenwicht zijn  |
UP
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat als je eens in een andere dienst komt, je ook beter kunt plaatsen hoe iemand denkt. Je leert ook iets van een ander op die manier. Als je veel met elkaar in discussie bent, geeft dit ook een beetje duidelijkheid. En bovendien, een activiteit door samen een dienst te bezoeken, is eens een keer anders en het kan ook leerzaam zijn. |
Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig. En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:19
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]meegedaan met talentenjacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:19
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig. En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven! | Je hebt gelijk, Jasmyn. We kunnen de volgende keer ook eens naar een andere kerk gaan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:20
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat heb je dus gemist...  |
Zegt me nog even niets over hoe jij daar nu over denkt, maar ik zal toch even aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben. Er waren mensen op het forum die aangaven dat je voor God getrouwd was, zodra je gemeenschap had gehad. Dit werd beargumenteerd aan de hand van de Bijbeltekst die zegt dat je nadat je getrouwd ben tot tot één vlees wordt.
De Bijbeltekst die daarover gaat heeft het echter over seks binnen het huwelijk. Als je nu zegt dat je door seks tot één vlees wordt en dan dus getrouwd bent in Gods ogen, dan trekt je de Bijbeltekst niet alleen uit haar verband, maar draai je de boel bovendien om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:20
|
|
|
|
Niks presenteerblaadje, dus mooi verkeerd gedacht. Vooral flink jagen.. enne.. waar en wanneer is er geschoten dan?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 februari 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:22
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Maar je had water voor je deur ..waarom friesland...of waren het toch de jongens uit friesland |
Toen woonde ik nog in Amsterdam Leonard en was er weinig water voor mijn deur........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:23
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Absoluut!!! Je dacht toch niet dat vrouwen het jullie nu allemaal op een presenteerblaadje gaan aanbieden. Zou ook zo sneu zijn, gezien jullie behoeften om te jagen en te veroveren.... Ga dus vooral goed jullie best doen om die pijl en boog weer op te zoeken ha ha ha  |
Is wel een beetje de tendens in de huidige maatschappij Lisa. De rol man/vrouw is op een merkwaardige wijze veranderd en niet dat het verkeerd is hoor ...maar toch komt het nu steeds meer voor dat de vrouw het initiatief neemt en de man volgt....daardoor is het nu lastig om de rol van de oude man weer naar boven te halen en hem vertellen wees een man ga die pijl en boog eens zoeken ehhh denkt de man jagen kan ik niet meer ....eens afgeleerd en nu moet ik weer zo nodig om als man weer iets van die oude grandeur te herleven ...waar blijkbaar zo'n behoefte aan is. Nu de oude man heeft afgedaan herschikt de nieuwe man ...gaat nu proberen op een hele lieve en creatieve manier iets van die oude grandeur te herleven of te herpakken. Op zich prima zou je denken en wat moet je als vrouw nog meer ..je krijgt er een maatje, hulpje in de huishouding, kroelmomentje, ontbijtje op bed, koffie verkeerd, ramen gelapt, lieve woordjes, boodschappenmannetje voor terug....al met al niet verkeerd en ja dan roepen ze geef mij maar de pijl en boogman zucht ik weet het niet meer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:24
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je kent me nog niet he...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:24
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Zegt me nog even niets over hoe jij daar nu over denkt, maar ik zal toch even aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben. Er waren mensen op het forum die aangaven dat je voor God getrouwd was, zodra je gemeenschap had gehad. Dit werd beargumenteerd aan de hand van de Bijbeltekst die zegt dat je nadat je getrouwd ben tot tot één vlees wordt. |
Die bijbel tekst(en) ken ik niet....
Hetgeen ik wil zeggen is: dat het maatschappelijke trouw akte....... niks zegt over het gemeenschap hebben, in de ware liefde van God, tussen man en vrouw, in verband met een zijn..... We hebben de Geest van God in ons, naar ik aanneem. Die ons hart doorgrond. Dat is voor God bepalend, hetgeen dat in ons binnenste speeld en ervaren wordt....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:25
|
|
|
|
Ja, hoe vond je die Adriaan???? Niet te geloven...... Ik vond hem niet nuchter maar meer een beetje lomp! Als ik Annemarie was geweest was ik naar huis gegaan En ik vond hem nog wel zo leuk...... Volgens mij had ze het met Harrie leuker gehad......
En MArcel, de ziel......nou ja, hij blijft hopen en dat is in hem te prijzen! Ben benieuwd naar volgende week, alweer de ontknoping.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:26
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Heren toch... (ook Visser). Jullie weten toch wel dat jullie niet mogen liegen.. De waarheid duurt t langste hoor  |
Nou , even opnieuw uitrekenen dan 2011- 1967= 44. Yep , hoop nog jarig te wezen van 't jaar dus ???? Zie je wel , visser draait er niet om heen.
en nou niet mn foto's gaan bekijken he, want dan geloof je het weer niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Begin toch wat mensen te missen en jullie????  |
Nu pas??????????
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 21 februari 2011, 20:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:33
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Is het in dat geval dan niet een goed idee om een "uitje" naar meerdere kerken (geloofsstromingen) te organiseren? Op die manier kunnen we nog veel beter elkaars denkwijze etc leren begrijpen. Als we het bij een gemeente houden, blijft het eenzijdig. En inderdaad fijn om samen naar de kerk te gaan en het te beleven! |
Volgende "uitje"in friesland de kerk van Yasmyn...haha ...misschien heb je wel een bodyquard nodig Yasmyn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:33
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is wel een beetje de tendens in de huidige maatschappij Lisa. De rol man/vrouw is op een merkwaardige wijze veranderd en niet dat het verkeerd is hoor ...maar toch komt het nu steeds meer voor dat de vrouw het initiatief neemt en de man volgt....daardoor is het nu lastig om de rol van de oude man weer naar boven te halen en hem vertellen wees een man ga die pijl en boog eens zoeken ehhh denkt de man jagen kan ik niet meer ....eens afgeleerd en nu moet ik weer zo nodig om als man weer iets van die oude grandeur te herleven ...waar blijkbaar zo'n behoefte aan is. Nu de oude man heeft afgedaan herschikt de nieuwe man ...gaat nu proberen op een hele lieve en creatieve manier iets van die oude grandeur te herleven of te herpakken. Op zich prima zou je denken en wat moet je als vrouw nog meer ..je krijgt er een maatje, hulpje in de huishouding, kroelmomentje, ontbijtje op bed, koffie verkeerd, ramen gelapt, lieve woordjes, boodschappenmannetje voor terug....al met al niet verkeerd en ja dan roepen ze geef mij maar de pijl en boogman zucht ik weet het niet meer....  |
Tja.. hulpje in de huishouding heb ik al: komt eens per week alles heerlijk schoonmaken, bedden afhalen, strijken, zo nodig ramen lappen... dus eeeh... daar ben ik geen man voor nodig. Mijn koffie drink is zwart dus dat schiet ook niet op. Ontbijt op bed wachten we sowieso nog maar ff mee (voorlopig neemt mijn jongste zoon de honeurs wel even waar). Boodschappen doen lukt me ook nog altijd prima... Wat de rest betreft: zoek toch die pijl en boog maar op, want ik wil het allemaal eerst wel eens zien gebeuren ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:43
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Willemijn, heb je de laatste tijd nog wel eens een vmbo-school van binnen gezien? Moeilijke gezinsomstandigheden, verwaarlozing en kinderen met een andere culturele achtergrond en weinig gevoel voor ethiek? Wat denk je hoeveel dwarsverbanden er zijn met jeugdzorg, kinderbescherming en vooral ook politie en justitie? Gezien de openbaarheid van dit forum kan ik daar niet op ingaan verder. Met heel veel kinderen gaat het goed, maar het aandeel probleemkinderen is wel fors toegenomen. Mensen in het onderwijs werken zich wezenloos om met alle problematiek van dyslexie, adhd. lichtere vormen van autisme en wat al niet meer om te gaan. Er gaan ook dingen mis. Zeker. Boekhouders moet je geen accountancy laten doen. Ziekenverzorgsters niet laten assisteren in de OK. Leerkrachten zijn meestal niet onwillig maar onvoldoende toegerust en krijgen dingen op hun bordje waar ze niet voor gekozen hebben en al helemaal niet voor zijn opgeleid. Speciaal onderwijs vereist warme, stevige, gemotiveerde maar ook deskundige leerkrachten. En niet een afgeronde opleiding biologie waar leerkrachten indertijd mogelijk voor gekozen hebben. Een kind help je ook onvoldoende met een rugzakje als de bekwaamheid een kind daadwerkelijk te helpen ontbreekt. De huidige VMBO-scholen zijn niet te vergelijken met de LTS van vroeger. Gelukkig gaat er heel veel goed en soms is dat een klein wonder. Kind in nood is wat sterk uitgedrukt maar adequate hulp is wel nodig.
Thomas, het is wat complexer dan het lijkt. |
Jazeker heb ik zo'n school van binnengezien, mijn zoon was leerling op zo'n school en zeker niet één van de makkelijkste leerlingen....... Als de directeur van die school mij belde en hij zijn naam noemde dacht ik al: wat nu weer........ Maar om een lang verhaal kort te maken, hij had een wat langere weg nodig om van A naar B te komen en is helemaal goed terecht gekomen met een baan waar zijn hart ligt.......en zeker met dank aan die leraren die heel veel van hun tijd en energie in hem gestoken hebben.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:44
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tja.. hulpje in de huishouding heb ik al: komt eens per week alles heerlijk schoonmaken, bedden afhalen, strijken, zo nodig ramen lappen... dus eeeh... daar ben ik geen man voor nodig. Mijn koffie drink is zwart dus dat schiet ook niet op. Ontbijt op bed wachten we sowieso nog maar ff mee (voorlopig neemt mijn jongste zoon de honeurs wel even waar). Boodschappen doen lukt me ook nog altijd prima... Wat de rest betreft: zoek toch die pijl en boog maar op, want ik wil het allemaal eerst wel eens zien gebeuren ha ha ha  |
Er zijn mensen die komen van heinen en verre voor mijn bijzondere en op smaakvolle wijze gezetten koffie met een wolkje melk, al dan niet met een schuimlaagje. Voor de rest gaf ik een lezing voor de huidige man Lisa en natuurlijk probeer ik een pijl en boog te vinden...zou wel gek zijn als ik daarvoor niet mijn uiterste inzet ga tonen. Moet ik me ook als een Robin Hood gaan kleden Lisa, om meer een krachtige uitstraling te verkrijgen of meer in de richting van Richard Geere. Of is casual de trend geworden met een flink laagje gel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:44
|
|
|
|
All I wanted was a sweet distraction for an hour or two. Had no intention to do the things we've done. Funny how it always goes with love, when you don't look, you find. But then we're two of a kind, we move as one.
We're an all time high, We'll change all that's gone before. Doing so much more than falling in love. On an all time high, We'll take on the world and wait. So hold on tight, let the flight begin.
I don't want to waste a waking moment; I don't want to sleep. I'm in so strong and so deep, and so are you. In my time I've said these words before, but now I realize My heart was telling me lies, for you they're true.
We're an all time high, We'll change all that's gone before. Doing so much more than falling in love. On an all time high, We'll take on the world and wait. So hold on tight, let the flight begin.
So hold on tight, let the flight begin. We're an all time high.
Wie kent dit liedje? Zonder opzoeken aub?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou , even opnieuw uitrekenen dan 2011- 1967= 44. Yep , hoop nog jarig te wezen van 't jaar dus ???? Zie je wel , visser draait er niet om heen.
en nou niet mn foto's gaan bekijken he, want dan geloof je het weer niet |
O Visser foto's van 10 jaar terug zeker...foei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:48
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | nodigt je je vrienden ook uit? zet je dit op je prikbord |
Mag dat wel Herman haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:50
|
|
|
|
[quote=MAR907]Die bijbel tekst(en) ken ik niet.... Zijn de Bijbelteksten waarin wordt gesproken over dat man en vrouw tot één vlees zullen zijn (Gen. 2:24, Matt 19:5-6, Marcus 10:8, 1 Cor. 6:16 en Eph. 5:31). Hierbij gaat het over het hebben van gemeenschap wat leidt tot het worden tot één vlees. Het is echter niet zo dat dat hebben van gemeenschap er dan automatisch voor zorgt dat je getrouwd bent in Gods ogen.
Hetgeen ik wil zeggen is: dat het maatschappelijke trouw akte....... niks zegt over het gemeenschap hebben, in de ware liefde van God, tussen man en vrouw, in verband met een zijn..... Als je met elkaar trouwt mag ik toch aannemen dat je ook gemeenschap met elkaar zult gaan hebben Mar?
We hebben de Geest van God in ons, naar ik aanneem. Die ons hart doorgrond. Dat is voor God bepalend, hetgeen dat in ons binnenste speeld en ervaren wordt.... [/quote
Oké prima, maar hoe bedoel je dit nou binnen deze discussie over seks voor het huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Volgende "uitje"in friesland de kerk van Yasmyn...haha ...misschien heb je wel een bodyquard nodig Yasmyn...  |
Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..! En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:53
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Mag dat wel Herman haha |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Mag dat wel Herman haha |
De lente komt duidelijk aan, kom op wandelaars aanmelden aub
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:55
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Die bodyguard weet ik nu te vinden hè..! En deal! Vanuit onze alphacursus organiseren wij met de deelnemers altijd een alphadienst. Bij deze is iedereen uitgenodigd! Volgens mij staat die dienst begin mei op het programma. Zodra ik weet wanneer precies, dan laat ik het weten... |
Kom wel met de Caravan ...oeps
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:56
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]Er zijn mensen die komen van heinen en verre voor mijn bijzondere en op smaakvolle wijze gezetten koffie met een wolkje melk, al dan niet met een schuimlaagje.
Tja, dat had je ff eerder moeten zeggen.. Afgelopen zaterdag waren Jasmyn en ik nog aardig in de buurt... Hoewel, zonder uitnodiging komen aanwaaien bij iemand die we nog nooit eerder hebben gezien doen wij niet, zelfs al is de koffie nog zo lekker. Zelfde idee als dat van die pijl en boog: je mag er wel iets voor doen om twee leuke friese meiden op de koffie te krijgen ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:58
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Er zijn mensen die komen van heinen en verre voor mijn bijzondere en op smaakvolle wijze gezetten koffie met een wolkje melk, al dan niet met een schuimlaagje. Voor de rest gaf ik een lezing voor de huidige man Lisa en natuurlijk probeer ik een pijl en boog te vinden...zou wel gek zijn als ik daarvoor niet mijn uiterste inzet ga tonen. Moet ik me ook als een Robin Hood gaan kleden Lisa, om meer een krachtige uitstraling te verkrijgen of meer in de richting van Richard Geere. Of is casual de trend geworden met een flink laagje gel  |
Ook ik gaf een lezing voor de huidige man.. Hoop dat ze er wat aan hebben. Enne, doe maar geen Robin Hood act hoor. Ben niet zo gecharmeerd van mannen leggings en volgens mij geldt dat voor meer vrouwen ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:00
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Of een tentje bij lisa in haar moestuintje  |
Ik heb helemaal geen moestuintje, maar even verderop is wel een voetbalveldje hoor.. Hoewel... daar mag je niet wildkamperen en ja... daar wordt wel degelijk gevoetbald...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt gelijk, Jasmyn. We kunnen de volgende keer ook eens naar een andere kerk gaan.... |
Leuk "Kom in dienst" bij ons in Groningen
|
|
| Naar boven |
|
|