| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is niet de bedoeling dat we reclame gaan maken voor een concurrent. En eigenlijk he... eigenlijk ben ik het daar dus wel mee eens.
En het is in mijn ogen ook niet gepast om mee te doen aan hun activiteiten., | Tja, dit moet iedereen natuurlijk gewoon voor zich weten Chat. Als ik het goed begrepen heb, lopen er hier mensen rond die zich ingeschreven hebben op meerdere sites (ikke niet, heb t hier al druk genoeg op t forum ha ha ha). Als je lid bent van CM en ook van een andere site of als er openbare activiteiten wordt georganiseerd waar iedereen naartoe kan komen, dan is iemand volgens mij gewoon vrij om daar naar toe te gaan.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 22 februari 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Een slecht moment vandaag: mijn dochter (bijna 24) is in september klaar met haar studie en per 3 oktober vertrekt ze een half jaar om te reizen, ze heeft een world ticket gekocht en gaat van Sjanghai naar Hong Kong en weet ik niet waar.........vertelde ze heel enthousiast.......en dat was een moment dat ik dacht: mijn kind en dan zo gaan backpacken, ik vind het helemaal niet goed! Ik heb toch met lood in mijn schoenen geprobeerd enthousiast te doen.....maar mijn hart  |
Pfff.....tsja......kleintjes worden groot hé...
Kan me je moedergevoelens best voorstellen, maar voor je dochter is het toch de reis van haar leven !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:15
|
|
|
|
Van types die eerst 6 jaar alleen willen mailen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:19
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Van types die eerst 6 jaar alleen willen mailen  |
Tja zes jaar is ook wel heeeeeeel erg lang he.. Weet je wat, maken we er 5 jaar en 364 dagen van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:20
|
|
|
|
| SILVER916 schreef: | waar knap jij op af bij een man of vrouw ?  |
Laatst aangepast door
|
RONNY104
|
op dinsdag 22 februari 2011, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:21
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tja zes jaar is ook wel heeeeeeel erg lang he.. Weet je wat, maken we er 5 jaar en 364 dagen van  |
Das ook nog wel errug lang heur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:23
|
|
|
|
|
Mensen die 3 treinen eerder nemen en alsnog te laat komen omdat de NS er weer een puinzooi van heeft gemaakt... voor hen heb ik echt respect en dan wacht ik wel een uurtje hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is niet de bedoeling dat we reclame gaan maken voor een concurrent. En het is in mijn ogen ook niet gepast om mee te doen aan hun activiteiten., |
Even voor de duidelijkheid Chat. CS (christen singles) is geen datingsite hoor!! Via CS kun je meedoen aan activiteiten voor en door singles. Dat is het enige wat zij doen.....activiteiten organiseren....dussss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:25
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | | Mensen die 3 treinen eerder nemen en alsnog te laat komen omdat de NS er weer een puinzooi van heeft gemaakt... voor hen heb ik echt respect en dan wacht ik wel een uurtje hoor |
Lijkt me ook niet meer dan logisch als je al zo lang hebt moeten wachten na het jarenlange mailen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:27
|
|
|
|
|
Ik schrik me altijd de pleuris als ik naar de eerste pagina van mijn linc scores bekijk (soms staan er zelfs familieleden bij die hier ook lid zijn, moet niet gekker worden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:29
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Volgens mij had ik nog een paar vraagjes open staan Mar, dus bij deze dit topic maar ff omhoog |
Griekse gedachten goed Lisa....welke er in is gezet in de vertalingen....o.a. Maar je kunt verder zoeken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Griekse gedachten goed Lisa....welke er in is gezet in de vertalingen....o.a. Maar je kunt verder zoeken? |
He Mar. Ik volg of snap je geloof ik even niet. Kun je me een toelichting geven van waar je op doelt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:37
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | | Ik schrik me altijd de pleuris als ik naar de eerste pagina van mijn linc scores bekijk (soms staan er zelfs familieleden bij die hier ook lid zijn, moet niet gekker worden) |
Nou dan weet je in ieder geval dat je bij je familie past toch... stel je voor zeg dat dit niet zo zou zijn En verder gewoon doorklikken naar de volgende pagina Eggie. Er zullen vast ook wel een paar mensen zijn die je nog niet kent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:41
|
|
|
|
Ik klik inderdaad gewoon door
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:57
|
|
|
|
ik knap af op een man die niet luistert. die bij het allereerste mailtje zijn telefoonnummer meestuurt en dan als ik aangeef dat liever niet te willen maar te mailen het daarna nog een keer stuurt en dan zegt dat hij benieuwt is of ik idd zou bellen. nou, ik niet.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op dinsdag 22 februari 2011, 19:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:09
|
|
|
|
Is goed Martin, ik ben heel benieuwd naar die tekst, want ik heb het zelf nog niet kunnen vinden. Hoor graag van je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:28
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?
Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!
Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,, kinderen geboren midden in een streng islam milieu, kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,
Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,
elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,
Voor mij is er maar één God, Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, ik twijfel absoluut niet in mijn geloof, maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan
Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16 "Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder."
Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof? |
in elk moslimland. (hoe onbekend dan ook voor ons westerlingen) zijn onderling heel veel verschillen. heel veel verschillende moskeeen van verschillende geloofsleren, maar ook anders gelovigen waaronder christenen. ook in bv Iran.
de kinderen van streng islamitische landen kunnen daardoor ook in aanraking komen met andere geloven.
wat betreft de moslimlanden. ik ben iets van 9 jaar onder gedompeld geweest in de islamitische cultuur. wat ik zelf geleerd heb is dat er geen liefde is. Liefde met een hoofdletter. niet tussen man en vrouw? dat weet ik niet. maar zeker niet tussen hun naasten. mensen zijn wantrouwend (ook in de families onderling) gewelddadig. kleine babies worden geslagen en geknepen of gestompt. dat was uit straf of als grap. (dat maakt ze sterk ) wat van een ander was was van hun op het moment als ze even de andere kant op keken. (het verhaal van de arme man met het ene schaap en de rijke man met de kudde heeft een hele rake betekenis gekregen voor mij. ik heb het bijna dagelijks gezien daar. en zonder blikken of blozen hoor. zonder blikken of blozen en zonder spijt) en niet alleen worden mensen dagelijk bestolen en of met geweld overvallen door hun naaste buren of familieleden. maar ook door de winkeliers, politie en andere overheidsdiensten. Wij zeggen hier wel eens dat we curruptie kennen binnen onze overheden. maar geloof me. wij zijn daarin babies vergeleken met hun.
Toen ik terug kwam in de christenlijke wereld voelde ik een duivel in mijzelf die mij tegen probeerde te houden terug te gaan naar de kerk, door mij dingen te willen laten geloven. b.v. dat Jezus niet Gods Zoon was maar een profeet. dat Jezus ook bij hun terug zou komen wanneer Hij terug komt voor de christenen. Ik ben naar de kerk geweest en voel mij bevrijd. Dus..... MIjn God hun God??????? Ik heb geleerd van niet.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op dinsdag 22 februari 2011, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Lijkt me ook niet meer dan logisch als je al zo lang hebt moeten wachten na het jarenlange mailen  |
Ach een uurtje wachten is toch niks he Lisa ...sommige moeten een heel eind lopen in Scheveningen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:43
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik kan me hier wel in vinden en het zou me niet verbazen als ook Marijan dit ongeveer bedoelde met haar oproep 'Laten we daarom vooral zoeken naar wat ons bindt i.p.v. naar wat ons scheidt.'
Ik denk wel eens, zou juist door de verschillende kleuren van gemeentes de veelkleurigheid van God niet meer uitkomen? Ik vind dat eigenlijk wel mooi... |
't is al een oude uitspraak van Liesbeth en zelf is ze niet meer online.. maar ik vind het toch wel heel erg mooi gezegd in het kader van deze discussie. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende meningen, zoveel verschillende visies, zoveel verschillende kerken. Op zich niets mis mee, want dat biedt een ieder immers de kans om een plek te vinden in een gemeente waar hij of zij zich in thuis voelt. Streven naar één kerk lijkt een utopie, simpelweg omdat er zoveel verschillende mensen zijn. Maar door te zoeken naar wat ons bindt i.p.v. wat ons scheidt, kunnen de onderlinge verhoudingen wel beter worden. En door naar elkaar te luisteren, door met elkaar te delen, kunnen we elkaar stimuleren om verder te groeien in het geloof. Juist dan komt de veelkleurigheid van God, die vertaald wordt in de vele verschillende kleuren van gemeentes ten volle tot zijn recht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:17
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Het feit dat je als ouders je kind een teken wilt meegeven dat het bij God mag horen en aanspraak mag maken op Zijn liefde en genade is nobel, want dit gebeurd uit liefde voor God en het kind. Ik denk echter het belangrijker is om het kind in de opvoeding te laten kennismaken met God's liefde en genade, zodat het uiteindelijk zelf tot de keuze kan komen om het voorbeeld te volgen wat Jezus gegeven heeft. |
Kan het eerste zonder het laatste? Als je het kind dat mooie teken meegeeft, omdat je gelooft dat jouw kind ook Gods kind is, dan laat je dat kind toch kennismaken met Gods liefde en genade en geef je het iets mee om later zelf mee verder te gaan? In die zin dus geen tegenstelling tussen beide stromingen (geloofsdoop/verbondsdoop)!
Daarbij zij nogmaals aangetekend dat het trouwens niet correct is om appels en peren met elkaar te vergelijken, omdat je daar nooit uitkomt! Proberen elkaars gedachtengang te leren verstaan is het hoogst haalbare. Maar dan moet er wel in volle respect gesproken blijven worden en moet er niet gevochten worden om het eigen gelijk!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 22 februari 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:27
|
|
|
|
Hoi Chatje,
Van Harte Gefeliciteerd, welkom in de groep van 50 +. Dat ik je nog maar lang mag plagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:35
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | "In 2011 wordt er op en rond station Zwolle veel gebouwd. De tunnel onder de sporen door wordt breder gemaakt, er wordt een 4de perron aangelegd en Zwolle wordt aangesloten op de Hanzelijn. Deze bouw activiteiten zorgen voor hinder. In verschillende periodes zullen zijn er minder of helemaal geen treinen rijden rondom Zwolle."
Ik moet het nog ff afwachten... is het eindelijk dichterbij, krijg ik (vandaag) een mail met oa. dit bericht...  |
Meestal wordt er wel vervangend vervoer geregeld voor dergelijke dingen. Maar zoals het nu lijkt heb je er de 9e april geen last van: zie informatie NS.
Maar wellicht een lift van iemand anders een andere optie?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 22 februari 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:47
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Lijkt me ook niet meer dan logisch als je al zo lang hebt moeten wachten na het jarenlange mailen  |
Hahaha.... nou na 6 jaar krijg je meestal te horen: "nee ik spreek toch niet af, toch liever nog eerst een jaar mailen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vraag ik me af of we niet helemaal aan het doorslaan zijn met zoveel kinderen een niet zichtbare handicap toe te dichten. Hoe kan het dat er pakweg 50 jaar geleden (ik kan het weten, ik was erbij) veel minder mensen buiten de maatschappij geplaatst werden. Een enge tegenstelling eigenlijk tussen sociale mensen en niet sociale mensen. Sociale mensen krijgen alle kansen, niet sociale mensen krijgen zorg en uitkering.....Het wordt in mijn ogen eens tijd om deze tweedeling aan te pakken en niet iedereen die sociaal wat minder handig is op aparte scholen te zetten en met 18 jaar uit de maatschappij te houden. |
De maatschappij was 50 jaar geleden minder ingewikkeld, veel overzichtelijker en de kinderen die nu naar speciale scholen gaan gingen toen 'gewoon' aan het werk.
Heel goed om mensen op hun 18e niet een Wajong uitkering te geven en ze dan te laten voor wat ze zijn, het vraagt echter wel investering aan tijd en menskracht (dus ook geld) om deze kwestbare groep mensen aan het werk te helpen en te houden.. En ook dat is een keuze die 'de maatschappij/de politiek' maakt. Er wordt gigantisch bezuinigd op aangepast werk..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:59
|
|
|
|
| BOLBUYK962 schreef: | OK, dus als je een vrouw kiest met in het profiel dat ze te laat komt, weet je zeker dat ze zich goed verzorgd heeft  |
Lekker dan ik kom altijd ergens iets te vroeg dan te laat maar dat zou dus betekenen dat ik mezelf niet goed verzorg in jou ogen lekker dan
Ik ben gewoon graag ergens op tijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:06
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Nou dat kan leuk worden zonder mannen...ehh of zouden wij maar zelfs iets gaan organiseren ...leuk zonder vrouwen ..lekker rustig ..haha |
Gaan de mannen toch ook eten in Zeist die avond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:09
|
|
|
|
|
Vandaag geen dag. bemoediging, komt morgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:10
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Gaan de mannen toch ook eten in Zeist die avond  |
Organiseer het maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:15
|
|
|
|
Ha Allen, Vraag me weleens af waarom zoveel mensen geen foto plaatsen bij hun profiel. Vind dat toch wel het minste wat je kan doen. Als je dan mailt of chat,weet je teminste tegen wie je praat,ipv. een wit scherm. Hoe denken jullie hierover? groet, Petra
|
|
| Naar boven |
|
|