| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | vreemd, dat de Bijbel ons oproept tot een doop door onderdompeling en dat mensen dat gaan lezen als kinderdoop..Men is niet beter gaan lezen, men heeft een theologie erom heen gebouwd om dit te rechtvaardigen.
Ik denk dat ik nog vrij mild oordeel over dit ritueel, maar dit is echt onbijbels gedacht. Een kind dat nog geen zonde begaan heeft veroordelen door het gedrag van zijn ouders. Je zegt dat zonder dit ritueel God hen uitsluit van de eeuwigheid..Toch een kwestie van behoudenis door de doop? Als ik de bijdrages lees, ging het toch om het persoonlijke geloof wat behoudenis bewerkstelligt, niet geleend geloof?? Dus wat is het nut van de kinderdoop?
Eigenlijk vind ik dit een smoes. Jullie kiezen de kinderdoop en als ik dan probeer aan te tonen waar ik het niet mee eens ben, ga je opeens zeggen: niet zo belangrijk of laten we dat maar aan God over. God heeft in Zijn Woord aangegeven hoe belangrijk de doop is. In het zendingsbevel komt die opdracht terug. Maak hen tot mijn discipelen en doopt hen...
Dan zou ik daar maar eens aan de slag mee gaan Marian. Het is heel opvallend, dat juist Jezus zelf ageerde tegen mensen die de predestinatieleer aanhingen. Niet hun besnijdenis of uitverkiezing was bepalend voor hun geloof, hun levende relatie met God...het persoonlijk geloof van een ieder. Het is daarom jammer, dat die leer na die tijd zoveel invloed heeft gekregen in de traditionele kerken. En dat het symbool van bekering vervormd is tot een symbool van predestinatie... |
Beste Chatuliem,
Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage. Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil. Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch? Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb. Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord. Ik wil het hierbij laten.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 22 februari 2011, 23:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:32
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Ha Allen, Vraag me weleens af waarom zoveel mensen geen foto plaatsen bij hun profiel. Vind dat toch wel het minste wat je kan doen. Als je dan mailt of chat,weet je teminste tegen wie je praat,ipv. een wit scherm. Hoe denken jullie hierover? groet, Petra |
Hallo Peet
Mischien zijn de mensen een beetje bang dat ze het daarom niet doen. Maar die van mij staat er wel ghewoon op. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:34
|
|
|
|
in de vraagstelling gaat het ook niet persé over daten. waarom te laat ??? een boel vrouwen hier zijn alleenstaande moeders die een hoop alleen te runnen hebben... vanalles nog moeten regelen. en niet zo zeer de opsmuk is hier de hoofdreden. het is gewoon vaak vlieg en stuntwerk !!! op de weg kom je dan hopen "traagrijders" tegen, die te vroeg naar hun afspraak vertrokken zijn. ik denk niet dat we STEEDS te laat zijn, maar ik kon moeilijk zeggen dat ik te vroeg ben of altijd stipt op tijd... juist om er beter uit te komen op mijn profiel??? lekker eerlijk is dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Een slecht moment vandaag: mijn dochter (bijna 24) is in september klaar met haar studie en per 3 oktober vertrekt ze een half jaar om te reizen, ze heeft een world ticket gekocht en gaat van Sjanghai naar Hong Kong en weet ik niet waar.........vertelde ze heel enthousiast.......en dat was een moment dat ik dacht: mijn kind en dan zo gaan backpacken, ik vind het helemaal niet goed! Ik heb toch met lood in mijn schoenen geprobeerd enthousiast te doen.....maar mijn hart  |
Hallo Willemijn Iniedergeval heel veel sterkte maar ja je bent jong en je wilt wat. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:38
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Ha Allen, Vraag me weleens af waarom zoveel mensen geen foto plaatsen bij hun profiel. Vind dat toch wel het minste wat je kan doen. Als je dan mailt of chat,weet je teminste tegen wie je praat,ipv. een wit scherm. Hoe denken jullie hierover? groet, Petra |
Hoi Petra,
Op jouw vraag wil ik wel reageren. 'k Heb er bewust voor gekozen om geen foto te plaatsen. Niet uit valse schaamte vanwege mijn uiterlijk want ik ben blij met mijn uiterlijk maar ik vind het belangrijk om juist niet op mijn uiterlijk beoordeeld te worden. Een fototoestel en ik....we zijn geen goede vrienden van elkaar! Ik ben dus niet fotogeniek wat vaak een verkeerde indruk geeft aan mensen die mij niet kennen. Wat dus ook wel weer z'n voordelen kan hebben want in het echt kom ik er beter vanaf, dan op een foto. Mocht ik in de toekomst ooit eens mensen ontmoeten van C.M....dan zal dat zónder ingevuld beeld over mij zijn en ik vind dat wel zo rustig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:38
|
|
|
|
Tja, ik snap het ook niet en wordt er simpel van maar goed ik kan mij indenken dat je het spannend vind of dat je onzeker bent en dus maar geen foto plaatst.
Maar dan krijg je wel minder reacties zonder foto
(heb ik geheurd)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:47
|
|
|
|
[quote=MARIAN519]Beste Chatuliem,
Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage. Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil. Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch? Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb. Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord. Ik wil het hierbij laten.
zullen we het hierbij laten mensen? de doop is door het verschil van de kerken en gedachtengoed voor iedereen persoonlijk.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op dinsdag 22 februari 2011, 23:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 23:23
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Ik klik inderdaad gewoon door  |
Als je maar niet te ver klikt eggie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 23:59
|
|
|
|
Bijzonder knap gespeeld en zeldzaam mooie uitvoering van het Largo ma non tanto uit het Dubbelconcert van Bach.
http://www.youtube.com/watch?v=fADoPMyBHcw&playnext=1&list=PL85E6EF4AA02D3D37
Hoewel het abstracte muziek is, wordt het vaak gezien als een uitbeelding van de strijd die Jezus met zichzelf voerde en ook met God toen zijn dood naderde. Vandaar de twee violen. Concert komt ook van concertare, wat strijden betekent, in dit geval de 'strijd' van het orkest met de twee violisten en zeker ook de twee solisten met elkaar.
Thomas, een van de tien mooiste muziekstukken wat mij betreft.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 00:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:17
|
|
|
|
werk in ziekenhuis, collega stond ook met foto op datingsite, werd herkend door patiënt en dit bracht haar in een onbehaaglijke positie, ik wil mijn foto wel mailen als ik met iemand contact heb!
Als men alleen maar reageert omdat er een mooi snoetje op de foto staat, heb ik er ook mijn bedenkingen bij, het uiterlijke is niet de eerste vereiste voor mij, maar ik geef toe dat het uiterlijke wel een rol speelt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Een slecht moment vandaag: mijn dochter (bijna 24) is in september klaar met haar studie en per 3 oktober vertrekt ze een half jaar om te reizen, ze heeft een world ticket gekocht en gaat van Sjanghai naar Hong Kong en weet ik niet waar.........vertelde ze heel enthousiast.......en dat was een moment dat ik dacht: mijn kind en dan zo gaan backpacken, ik vind het helemaal niet goed! Ik heb toch met lood in mijn schoenen geprobeerd enthousiast te doen.....maar mijn hart  |
Oei Willemijn, dat loslaten hé...........mooi in theorie maar in praktijk! Ik wens je veel sterkte Willemijn, vind het tof van jou dat je probeerde enthousiast te doen, natuurlijk zal het een ervaring zijn voor je dochter, moet ze gewoonweg doen hé!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 23 februari 2011, 00:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:28
|
|
|
|
er zal geen gebedsroom zijn op de datum 28februarie+3 maart gevolg, martha is verhindert door prive omstandigheden,eva weg,marty is er niet, en vandam kan helaas ook niet. we hopen er weer te zijn 10 maart, dus zonder tegen bericht,tot 10 maart, vriendelijke,groet, het gebedsroomtheam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:31
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Kan het eerste zonder het laatste? Als je het kind dat mooie teken meegeeft, omdat je gelooft dat jouw kind ook Gods kind is, dan laat je dat kind toch kennismaken met Gods liefde en genade en geef je het iets mee om later zelf mee verder te gaan? In die zin dus geen tegenstelling tussen beide stromingen (geloofsdoop/verbondsdoop)! He Henk: het eerste kan volgens mij niet zonder het laatste, maar het laatste kan wel zonder het eerste...
Daarbij zij nogmaals aangetekend dat het trouwens niet correct is om appels en peren met elkaar te vergelijken, omdat je daar nooit uitkomt! Proberen elkaars gedachtengang te leren verstaan is het hoogst haalbare. Maar dan moet er wel in volle respect gesproken blijven worden en moet er niet gevochten worden om het eigen gelijk! | Helemaal mee eens, dat was wat ik in feite ook bedoelde te zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTY909
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:37
|
|
|
|
Op de donderdagen kan je ook altijd via skype voor gebed komen. Maar ook andere dagen. In het profiel geef ik (als t niet vergeet) aan wanneer de lijn niet open is. Het is een pc - pc verbinding en zal "opnemen" zonder video. Dus maakt niet uit hoe je haar zit. Is t om een of andere reden handig achteraf toch de cam te gebruiken kan t alsnog.
Mijn skypeadres is open van 9 uur sávonds tot 9.30 maar als je in die tijd binnen komt gaan we gewoon door. gebedslijn.genezing is t adres.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:41
|
|
|
|
hoi maty,leuk en bedankt,mooi dat dat wel door kan gaan. groet, vandam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 00:42
|
|
|
|
[quote=REBECCA667]
Oeps.. had ik nog niet gezien. Maar zoals ik vanmorgen al aangaf is het wat mij betreft ook wel goed zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 01:06
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Beste Chatuliem,
Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage. Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil. Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch? Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb. Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord. Ik wil het hierbij laten. | Allereerst reageer ik absoluut niet vanuit mijn pijn. De voorbeelden die ik aangegeven heb, gaven alleen weer hoe de denkwijze is (geweest) in bepaalde kerkelijke kringen. Ik zou graag eens naar je argumenten willen luisteren, want daar draait het uiteindelijk om. Ik vind ook dat als men bewust kiest voor een ander ritueel, daar ook verantwoording over af mag leggen. Het is nogal vreemd, dat ik moet uitleggen waarom ik voor de doop ben zoals in de Bijbel is beschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 01:12
|
|
|
|
|
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties...Het voelt als een warme deken om me heen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 02:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Bijzonder knap gespeeld en zeldzaam mooie uitvoering van het Largo ma non tanto uit het Dubbelconcert van Bach.
http://www.youtube.com/watch?v=fADoPMyBHcw&playnext=1&list=PL85E6EF4AA02D3D37
Hoewel het abstracte muziek is, wordt het vaak gezien als een uitbeelding van de strijd die Jezus met zichzelf voerde en ook met God toen zijn dood naderde. Vandaar de twee violen. Concert komt ook van concertare, wat strijden betekent, in dit geval de 'strijd' van het orkest met de twee violisten en zeker ook de twee solisten met elkaar.
Thomas, een van de tien mooiste muziekstukken wat mij betreft. |
Dank je wel Thomas, een bijzonder mooi en gevoelig muziekstuk, zeker in combinatie met de gegeven uitleg (soms ben ik toch niet zo stoer en tranen vrij)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 02:44
|
|
|
|
Het aantal leden zonder foto valt volgens mij nog wel mee, maar 432 ... en dat op een ledenbestand van 2577 Denk dat deze mensen willen dat je afgaat op hun profiel en niet op de foto (buitenkant)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 02:49
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja Visser een mens is nooit te oud om te leren en geniet nu van de contacten binnen CM....  |
Je mag een cursus bij me komen volgens Leonard. Gaan we op 16 april een wedstrijd ballonschieten organiseren .... De verliezer mag dan telkens de mensen naar juffrouw tok rijden voor toilet bezoek .... 
Je geniet nu dan wel van je contacten binnen CM, maar genieten zij ook van jou ....
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 23 februari 2011, 02:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 08:36
|
|
|
|
Wow, schrikken zeg..wél ondernemend anders ...en echt heel goed van je dat je enthousiast hebt willen doen..ze hebben het anders heel goed door onze dochters, wat of hun moeder werkelijk denkt..en voelt..
Gelukkig is er tegenwoordig de mail en het mobieltje...als ik jou was nam ik nu een abonnement... En 3 oktober ...kun je heel lang aan het idee gaan wennen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 08:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Dank je wel Thomas, een bijzonder mooi en gevoelig muziekstuk, zeker in combinatie met de gegeven uitleg (soms ben ik toch niet zo stoer en tranen vrij) |
Ja, een prachtig stuk he? en een mooie uitleg idd. mooie eigenschap wel.. Cross..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:17
|
|
|
|
Ik vind dat als je je inschrijft op een dating site,je er ook een foto bij moet plaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:29
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | Ik vind dat als je je inschrijft op een dating site,je er ook een foto bij moet plaatsen | als je dat vind waarom heb je dan een zonnebril op? lkomt bij mij over of je dan ook iets te verbergen hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Heren toch... (ook Visser). Jullie weten toch wel dat jullie niet mogen liegen.. De waarheid duurt t langste hoor  | had het over kansen die toenamen niet dat de dames met tientallen toehappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:42
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | had het over kansen die toenamen niet dat de dames met tientallen toehappen  |
O joh wil je dat echt .....tientallen....lijkt mij al moeilijk als je uit een paar moet kiezen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:46
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Je mag een cursus bij me komen volgens Leonard. Gaan we op 16 april een wedstrijd ballonschieten organiseren .... De verliezer mag dan telkens de mensen naar juffrouw tok rijden voor toilet bezoek .... 
Je geniet nu dan wel van je contacten binnen CM, maar genieten zij ook van jou .... |
en de winnaar Cross ..wat krijgt hij dan ..een gratis date...of een reisje naar de stad van de liefde en romantiek...ehh ga vast oefenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 09:50
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | als je dat vind waarom heb je dan een zonnebril op? lkomt bij mij over of je dan ook iets te verbergen hebt |
Inderdaad als je de bal .. ..kan je hem terug verwachten
Blijft voor de rest een persoonlijk zaak
|
|
| Naar boven |
|
|