| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 01:19
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Mischien dat je openbaringen eens zou moeten begrijpen. De "zeven geesten Gods" die de "volle geest" vertaald als de Geest van God. 
Rev 5:6 En ik zag, en ziet, in het midden van den troon, en van de vier dieren, en in het midden van de ouderlingen, een Lam, staande als geslacht, hebbende zeven hoornen, en zeven ogen (die kijkt met ons mee) ; dewelke zijn de zeven geesten Gods, die uitgezonden zijn in alle landen. |
Mar ik wil echt heel graag begrijpen wat je precies bedoeld.. maar op dit moment help je me niet echt verder..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 03:07
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Valt reuze mee hoor.. In Scheveningen was ie erg gezellig toch Jasmyn  |
Zijn schrijfvaardigheid is ook wel ok he? En natuurlijk ben je gezellig in Scheveningen als je bij Swinging Piano's bent......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMCM031
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 05:42
|
|
|
|
Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.
Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 09:19
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Drie voetbalplaatjes van de AH: Nummer 39,40,115 en 145. Heb zat dubbele. |
Mario, ik heb 145 en 39 voor je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 10:27
|
|
|
|
| WILLEMCM031 schreef: | Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.
Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder? |
Hoi,
Ik geloof zelf dat er 1 God is... Toch is het een mysterie, want wie was Jezus dan bijvoorbeeld ? Ik geloof zelf dat Jezus niet alleen naar de aarde is gekomen om ons te redden, maar ook om te laten zien wie God is. Zo heb je dus God de Hemelse Vader en God de Zoon, en door Gods Zoon Jezus leer je juist weer de Hemelse Vader kennen. In het christelijk geloof is Jezus dus cruciaal, om Hem kun je niet heen.
Er is elders op het forum een discussie gaande over dit. Voor mij is deze discussie niet nodig. Ik geloof in beide. Jezus is God, Jezus is de Zoon. God de Vader en toch is er maar 1 God. Ik denk dat je het kunt vergelijken met het volgende voorbeeld: Je hebt de zon, de maan en de sterren… die hebben gemeen dat het "een hemellichaam" is… maar het zijn wel 3 verschillende lichtbronnen. (Of de mens, het is maar 1 mens en toch heeft het en een ziel en een geest en een lichaam, 3 in 1 zeg maar. Zou je het daar ook niet mee kunnen vergelijken ? of in elk geval wat bij voor kunnen stellen ?).
Wat ik al zei, het is een mysterie, omdat ik denk dat je je als mens het zo moeilijk kan bevatten (net als het feit dat God alles in Zijn hand heeft). Jezus heeft er wel e.e.a. over gezegd. - Niemand komt tot de Vader dan door Mij (Joh. 14:6) - Ik en de Vader zijn 1 (Joh. 10:30)
Maar het is Jezus die terugkomt en die voor ons door de Godverlatenheid is heengegaan, het dierbaarste wat God ons kon geven.
Ik ben van mening dat het wel uitmaakt welke naam we eraan geven. Ik weet dat er zat mensen zijn die zeggen dat ze christen zijn, maar toch ook geloven bijv. dat allah dezelfde zou zijn als de God van Abraham, Isaak en Jacob, maar ik geloof dat absoluut niet. Als God zegt dat er maar 1 God is, is dat m.i. de waarheid, en ik denk ook dat Jezus al vanaf het begin bij God was, Hij is mens geworden voor ons (, terwijl Hij tegelijkertijd ook God is). Ik geloof dat dat ook bedoeld wordt als er in Genesis staat dat God zegt... laat Ons mensen maken naar Ons beeld.
Ik hoop WillemCM dat ik je hiermee een beetje op weg heb kunnen helpen , ook al zou het best kunnen hoor, dat niet iedereen het hier mee eens is, het is wel wat ik geloof...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 25 februari 2011, 10:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 11:00
|
|
|
|
| WILLEMCM031 schreef: | Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
hoi Willem
ik denk ook dat het wel uit maakt hoe je God noemt.
wat betreft: de weg, de waarheid en het leven.
ik geloof dat de weg richting God gaat door de waarheid naar het leven.
met andere woorden. Als je het leven wilt vinden, is de weg daarnaar toe. de waarheid. en ik heb ondervonden (door schade en schande) dat de bijbel die waarheid heel goed aangeeft. Namelijk dat Jezus de zoon van God is en dat wij in Hem moeten geloven om het leven te vinden.
Op deze manier is deze zin een drie-eenheid. het is onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
zo geloof ik het althans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 11:04
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | | Mario, ik heb 145 en 39 voor je. |
geweldig. dan moet je alleen nog nr 115.
hoe krijgen we ze bij je? de plaatjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 11:07
|
|
|
|
|
Kunnen we dit buiten het topic laten aub. Ik wil hier eigenlijk alleen maar aanmeldingen zien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:24
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Dennis, ik denk toch dat je dat met die sluier niet zo direct op de 10 geboden kunt betrekken. Tevens is het goed om je te bedenken dat de 10 geboden pas vele jaren na Gods eerste stappen met de mens 'op schrift' gegeven zijn. Waren die regels er voor die tijd niet? Ik weet wel zeker dat voor die tijd het leefkader van de mens dat God hem geeft dezelfde was. God heeft immers al vanaf het begin een verbond aan willen gaan met Zijn schepselen en heeft daarbij direct ook het genade-aspect laten spreken. Op deze manier kan Paulus ook voor latere geslachten spreken over het in hun hart gegeven zijn van Gods leefkader, waarbij mensen God dus mogelijk niet kennen, maar wel Zijn leefkader bij zich dragen. Zo kun je ook het element in de dienst zien dat je aanhaalt. Gods leefkader wordt nog eens samengevat, waarbij wel duidelijk verder gewezen wordt naar het genade-aanbod in Jezus. Jezus Zelf heeft immers de wet als zodanig ook nooit aan de kant gezet, maar enkel de elementen uit die wet nog eens uitgelegd. Dus nee er is geen sprake van het stellen van de wet boven de genade. | Henk, ook hier heb ik moeite mee, als de bijbel er zo duidelijk voor waarschuwt, de wet niet voor te lezen, waarom nemen ze dat dan niet serieus? Ik geloof echt dat ze hiermee een bedekking over zich heen roepen, ik zou in elk geval niet het risico ervan willen lopen. Het lijkt wel alsof een waarschuwing van de bijbel wordt weggeredeneerd....
| HENK710 schreef: | | Lezen van de wet kent niet per definitie waarde toe aan onze werken der wet. Er wordt niet voor niets breder gepredikt, namelijk dat we God nodig hebben om ons leven werkelijk tot Zijn recht en doel te laten komen. | In het besproken gedeelte gaat het niet om waarde toekennen, het gaat om voorlezen van de wet..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEN028
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:28
|
|
|
|
sorry..................... Ik had een leuk idee maar bij nader inzien zie ik er van af. Ja inderdaad.... ik geloof dat het ook in mijn profiel staat, soms ben ik een beetje impulsief.
Laatst aangepast door
|
PIEN028
|
op vrijdag 25 februari 2011, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:32
|
|
|
|
'k Hoop dat velen dit al doen, maar laten we bidden om vrede in het Midden Oosten. Als ik met name de berichten uit Libië hoor, schrik ik.
Laten we bidden voor alle mensen daar. Laten we ook bidden voor de christenen in deze landen, die het daar al niet makkelijk hadden. 'k Krijg regelmatig mailtjes van Open Doors, waarin hier ook om gevraagd wordt. Zij hebben veel contacten in deze landen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 25 februari 2011, 12:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:34
|
|
|
|
Kleine correctie Willem: Jezus zei "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij". (Johannes 14:6). Over de drie-eenheid loopt al een topic: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1931 Het is mij niet geheel duidelijk of jij nu diezelfde discussie hier probeert te voeren of dat je ergens anders naar toe wilt. Misschien handig als je dat even verduidelijkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dit vond ik in mijn jonge jaren zo'n geweldig nummer. toen werd het gezongen door Leo Sayer, bij de ouderen onder cm vast wel bekend..... Maar het blijft mooi..... Bedankt Mario! |
Leo Sayer ken ik ook van in mijn jeugdjaren, maar toen ik naar youtube ging kreeg ik volgende: Deze video bevat inhoud van Sony Music Entertainment, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land. Het spijt ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jammer Marijan dat je niet zo organiseerderig(is dat wel een goed nederlands woord ) bent, het is wel een leuk idee......
Willemijn, helaas ook niet zo organiseerderig........... |
Eh...of organiseerderig een Nederland woord is Misschien kan Thomas ons helpen? Maar we begrijpen elkaar in ieder geval.
Het organiseren tot max. 4 personen lukt me nog net, Willemijn. Dus wie weet gaan wij er nog eens samen, al dan niet met 1 of 2 anderen erbij, heen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:42
|
|
|
|
| PIEN028 schreef: | | Over een week is mijn abonnement afgelopen maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn. |
Je kunt natuurlijk ook gewoon verlengen he Pien
En nu back on topic:
Graag het onderlaatste lijstje aanvullen:
Zondag 10 april (of 13 maart met het oog op een jarige… )
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 16:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:44
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Eh...of organiseerderig een Nederland woord is Misschien kan Thomas ons helpen? Maar we begrijpen elkaar in ieder geval.
Het organiseren tot max. 4 personen lukt me nog net, Willemijn. Dus wie weet gaan wij er nog eens samen, al dan niet met 1 of 2 anderen erbij, heen.  |
Volgens mij gaat Thomas het regelen toch: uitje naar Ameland op een nader te bepalen datum. Vertrektijd vanaf Holwerd op een nader te bepalen tijdstip.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:45
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden....  |
Helemaal waar Mar.. maar eeeh .. zei jij niet ook ergens liefde zoekt zichzelfe niet..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:47
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Kleine correctie Willem: Jezus zei "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij". (Johannes 14:6). Over de drie-eenheid loopt al een topic: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1931 Het is mij niet geheel duidelijk of jij nu diezelfde discussie hier probeert te voeren of dat je ergens anders naar toe wilt. Misschien handig als je dat even verduidelijkt? |
ik denk Lisa. dat als je net begint de topic op het forum wat elders gevoerd wordt een beetje te veel van het goede is. Die is aardig diepgaand. Als je net begint heb je pap nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:53
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | dank je. |
Fijn dat jullie het weer eens zijn. Zie je wel dat sorry zeggen de lucht kan klaren. Even if:
http://www.youtube.com/watch?v=3Hw2bJmm5aU
Juist dan is het toch mooi te weten dat vergeving mogelijk is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:55
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | ik denk Lisa. dat als je net begint de topic op het forum wat elders gevoerd wordt een beetje te veel van het goede is. Die is aardig diepgaand. Als je net begint heb je pap nodig.  |
Dat kan uiteraard, maar juist daarom vroeg ik me even af waar Willem precies op doelt, want het is voor mij niet helemaal duidelijk of hij idd net begint. Vandaar dat ik vroeg om wat verduidelijking. Maar zie ook dat Suus en jij al een mooie bijdrage hebben geleverd
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 25 februari 2011, 12:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEN028
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:00
|
|
|
|
Het idee was leuk.
Laatst aangepast door
|
PIEN028
|
op vrijdag 25 februari 2011, 22:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Voor het daten komt het chatten toch? Noorderlingen hebben altijd gelijk dus we vechten er maar niet om he  |
ha ha ha .. hoeft ook niet, want we zijn het eens..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Wie gaat er trouwen???   |
Geen idee.. maar eeeeeh... we krijgen vast wel een uitnodiging voor t feestje toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:03
|
|
|
|
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 16:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:08
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Een enkele ja inderdaad Siem en de rest is ok  |
Gelukkig wel enne.. dat weten we best hoor... maar was dat niet een ander topic ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Je kunt natuurlijk ook gewoon verlengen he Pien Anyway, thx voor het lieve aanbod. Er zijn vast wel mensen die daar graag gebruik van maken. Misschien is het handig als je mij ff laat weten hoe we jou kunnen bereiken als je niet verlengd..
En nu back on topic:
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien? | 6. Billy 701
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEN028
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:10
|
|
|
|
Ik denk dat het wel duidelijk is waarom ik niet op het forum te vinden ben.
Laatst aangepast door
|
PIEN028
|
op vrijdag 25 februari 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dit vond ik in mijn jonge jaren zo'n geweldig nummer. toen werd het gezongen door Leo Sayer, bij de ouderen onder cm vast wel bekend..... Maar het blijft mooi..... Bedankt Mario! |
http://www.youtube.com/watch?v=8_96uyfmqgo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|