| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:24
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | je link werkt hier niet, mar..... |
Nu wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | In je profiel lees ik dat je baptist bent toch ....kwam het volgende tegen. m.n. punt 6 .De Heilige Geest
http://www.baptistenpapendrecht.nl/files/brochures/deel3_verkortebelijdenis.pdf |
Mijn achtergrond is babtist dat zegt niet dat ik babtist ben of dat het is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:27
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | o, t was jouw foto? ik had je nog niet herkend joh......... veel plezier met de carnaval! |
Is daar een feestje Hannah ...hik ...allemaal verkleed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:28
|
|
|
|
Nee Lisa, ik heb hem al anders gelinkt. het licht aan de basics van deze site programma.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 21:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:30
|
|
|
|
En nu maar hopen dat we morgen het beeld van Annemarie en ook van Adriaan positief mogen bijstellen.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | stel op kerkelijke prinsen géén vertrouwen herman; en vertrouw alleen op God.
en in je hart weet je het waarschijnlijk al......... |
Uitstekend verwoord hannah ...hier gaat het uiteindelijk om
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:34
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | En nu maar hopen dat we morgen het beeld van Annemarie en ook van Adriaan positief mogen bijstellen.
Thomas |
Je zou zo'n vrouw als annemarie als vrouw toebedeeld krijgen ...krijg gewoon spontaan de koude rillingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ben nogal in de war over de meningen van de verschillenden kerken De ene zegt samenwonen is geen probleem, als ze maar veel elkaar houden dan is het voldoende. Andere kerken zeggen weer wat anders, trouwen is noodzakelijk volgens Gods Woord. 2 worden 1 vlees (denk maar aan de achternamen) genoemd in het huwelijk en schiedde de mens niet. Mijn vorige vriendin wilde liever samenwonen en huidige vriendin treedt liever in het huwelijk. Ik wist zelf wel dat het huwelijk als een geschenk van God. Welke kerk moet ik dan vertrouwen vanuit de wil van God? |
Geen enkele kerk moet je vertrouwen zelfs geen mens.... Laat God door je heen spreken Hij kent het antwoord....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:39
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Je zou zo'n vrouw als annemarie als vrouw toebedeeld krijgen ...krijg gewoon spontaan de koude rillingen  |
Toch had ze aardig wat brieven toegestuurd gekregen.. dus ja.. smaken verschillen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:40
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Valt reuze mee hoor.. In Scheveningen was ie erg gezellig toch Jasmyn  |
Inderdaad! In real life is Leonard net als hier op t forum!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:43
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Mijn achtergrond is babtist dat zegt niet dat ik babtist ben of dat het is... |
Apart en wat dat betreft roept mij nog meer vraagtekens..je mag best een mening verkondigen, maar als je aan de ene kant roept ik ben baptist en vervolgens in dezelfde zin dit als het ware weer ontkent ...begrijp ik niet...je staat achter je geloofsovertuiging of niet en niet in de zin van een halve baptist. Maar als jij me kunt uitleggen waarop dit voornamelijk is gebaseerd ..of zit er in de baptisten onderling daarin zoveel ruimte met zoveel verschillende meningen. Leg mij maar eens nader uit......ben zeer benieuwd naar jouw opvattingen en of mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:45
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | He Martin. Speciaal voor jou nog een keer de slotzin van mijn bijdrage: Als God ons dan zelf heeft willen laten weten dat de schepping zich heeft voltrokken zoals vermeld in Genesis.. wie ben ik dan om dat in twijfel te willen trekken? Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig...  |
Hallo Lisa Je hebt helemaal gelijk ik zie dit ook zo. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:47
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Inderdaad! In real life is Leonard net als hier op t forum!  |
Thanks Jasmyn was inderdaad super gezellig en moet eerlijk bekennen dat ik blij ben jullie te leren kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:49
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Toch had ze aardig wat brieven toegestuurd gekregen.. dus ja.. smaken verschillen  |
Maar vond je niet dat ze naar haar jongens nou niet bepaald erg verliefd deed ....kreeg zelfs de indruk dat ze personeel in dienst had genomen i.p.v. geliefden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Apart en wat dat betreft roept mij nog meer vraagtekens..je mag best een mening verkondigen, maar als je aan de ene kant roept ik ben baptist en vervolgens in dezelfde zin dit als het ware weer ontkent ...begrijp ik niet...je staat achter je geloofsovertuiging of niet en niet in de zin van een halve baptist. Maar als jij me kunt uitleggen waarop dit voornamelijk is gebaseerd ..of zit er in de baptisten onderling daarin zoveel ruimte met zoveel verschillende meningen. Leg mij maar eens nader uit......ben zeer benieuwd naar jouw opvattingen en of mening. |
Kijk in ben niet babtist, daar was ik lid van (achtergrond).... Ik heb ook al diverse keren gezegd op het forum, ik leef in het christendom maar ben er niet van... Voor jou een raadsel... Voor mij een onafhankelijkheid, waardoor ik niet besmet wordt door de babylonische denkwijze.... Ik ben daar niet van en wil er ook niet van zijn......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 26 februari 2011, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toch mogen we de kracht van onze God niet onderschatten. Alleen God kan die genezing geven... Wat mij enorm dwars zit, is dat hij het achter de rug om gedaan heeft van anderen. Waarom heeft hij zijn strijd niet bekendgemaakt, waarom heeft hij zo'n huichelachtig leven geleid. |
Dat lijkt me logisch Chat.......dat is niet iets waar je trots op kunt zijn. En sommige daders vinden dat ook nog es dat ze niets verkeerd hebben gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Leonard, ik vind dat je hier wel heel wat neer durft te zetten . Iemand die verwelkomt word hier op CM om die dan maar gelijk te vergelijken met prins carnaval. Hoogstwaarschijnlijk ken je die persoon niet eens. Probeer dan eerst die persoon te leren kennen en vraag naar zijn mening hoe ie er tegen over staat wb. carnaval . |
Helemaal waar Visser en een beetje sorry aan de persoon in kwestie...begreep al van hannah dat het met vorig jaar te maken had en ja toen was ik er nog niet ...maar voor hannah eventjes vertrekt is het wel goed om dit even recht te zetten toch. Was overigens nou niet echt serieus bedoeld en beetje humor.... maar even wat anders...gaat het nog wel goed komen met de bolussen Visser..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:59
|
|
|
|
Hannah bedankt voor je bijdrage voor zover en dat je maar snel terug mag keren.
Zeker tot ziens op de Heide....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:02
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Kijk in ben niet babtist, daar was ik lid van (achtergrond).... Ik heb ook al diverse keren gezegd op het forum, ik leef in het christendom maar ben er niet van... Voor jou een raadsel... Voor mij een onafhankelijkheid, waardoor ik niet besmet wordt door de babylonische denkwijze.... Ik ben daar niet van en wil er ook niet van zijn......  |
Dit is nu helder Mar ...begrijp je wel hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:08
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Er wordt wel eens beweerd dat je eerst van jezelf moet kunnen houden om van een ander te kunnen houden. Dit is een stelling die me nogal bezig houd en er is een onderliggende gedachte natuurlijk. Maar geld dat voor alle situaties. Soms bekruipt me wel eens de gedachte van het ik gerichte maatschappij en waarin het individu zo centraal staat, zodat een evenwichtige relatie op bouw bijna onmogelijk wordt. Gisteren in Ridderkerk haalde ik een man op van een activiteit in ook in Barendrecht wordt georganiseerd en volgde hier en daar de gesprekken in een speeddating achtige sfeer en wat mij opviel was dat er een vrouw letterlijk vertelde een man wilde hebben met veel geld en aanzien en zonder dit alles moest ze hem niet. Gelet op het feit dat ze nogal betrekkelijk moeizaam leven erop nahield met het verkrijgen van een relatie en zeker het onderhouden van een relatie. Blijkbaar geen lering getrokken van het stukje verleden, waarop het telkens mis ging. |
bij houden van jezelf in een niet egoistische vorm ben je in bezit van een (flinke? ) dosis respect en vergevingsgezindheid. Het kan niet anders zijn dan dat je van jezelf accepteert dat je niet volmaakt bent en fouten maakt en je zelf toch in de ogen durft te kijken. Dat is houden van op een liefde volle manier. onvoorwaardelijk.
als ik zo'n iemand mag vinden weet dan dat ik daar niet op af zou knappen.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op zondag 27 februari 2011, 03:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:13
|
|
|
|
Het gaat je goed Hannah.
Ik kan niet zeggen of ik naar de picknick ga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Verder gaan toch ....Marylien en over een week een feestje  |
Carnaval in het zuiden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:18
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | In het kader van back on topic dan maar: Ik heb zelf ook niet veel met die knipoog-mailtjes van wildvreemden. Zeker niet als het daar dan bij blijft. Wat flirten middels een knipoog betreft. Waarom zou je op die manier flirten met iemand waar je alleen het profiel maar van hebt gelezen. Ik kan me voorstellen dat het profiel je aanspreekt, maar laat dan gewoon je interesse blijken door eerst eens een e-mail te sturen. Persoonlijk heb ik dat liever dan wanneer iemand meteen begint te chatten, zeker als diegene er dan ook nog vanuit gaat dat hij meteen een heel verhaal af kan steken zonder er bij stil te staan dat ik daar op dat moment misschien wel even niet op zit te wachten. Als je wel spontaan begint te chatten, vraag dan in ieder geval eerst even of het gelegen komt.
Wat het overwinnen van verlegenheid betreft: bedenk dat die ander jou niet kent en jou ook niet kan zien. Dus wat maakt het eigenlijk uit. Stel gewoon een vraag over iets wat je van diegene zou willen weten en met een beetje mazzel is diegene in ieder geval zo netjes om jou mail te beantwoorden... . Zo niet, dan weet je ook genoeg. En laat je dan niet meteen uit het veld slaan, maar ga gewoon lekker door met het mailen van personen waarvan het profiel jou aanspreekt. Met andere woorden: gewoon doen, onder het mom van "wie niet waagt.... ". Je hebt niets te verliezen, hooguit wat te winnen. |
Ooit begonnen als een serieus onderwerp en we dwalen soms wat af...gelet op het feit dat verlegenheid vaak zwaar onderschat wordt wil ik me hieraan toch een bijdrage leveren. Er was eens een leuk meisje die een jongen aantrekkelijk genoeg vond om te kunnen verkeren en dus vertelde zij aan direct betrokkene dit merkwaardig verschijnsel van het hevig verliefd zijn. Zij op hun beurt wilde best koppelen maar ja hoe doe je zoiets en dus stoute schoenen en de jongen in kwestie vertellen van joh dat meisje is behoorlijk gecharmeerd van je en ja daar komt het punt die jongen voelde wel wat voor dat meisje en dacht regel een bosje bloemen met de valentijn...beetje halve anonieme sfeer natuurlijk enz. enz. ....maar daar komt het doordat zij niet met vreemde om durfde gaan ging de hele pijl en boog actie verloren en dus gedoemd te mislukken...Nu jaren later is zij nog steeds alleen en dacht ze aan dat goede leuke moment van verliefd zijn en niet weten hoe te beginnen ....en daarom wordt dit soort verlegenheid zwaar onderschat en de omgeving kan roepen totdat je een ons weegt het helpt allemaal voor geen meter.
Daardoor is het belangrijk om te herkennen en te helpen eventueel om van die verlegenheid stukje bij stukje af te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:21
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | bij houden van jezelf in een niet egoistische vorm ben je in bezit van een (flinke? ) dosis respect en vergevingsgezindheid. Het kan niet anders zijn dan dat je van jezelf accepteert dat je niet volmaakt bent en fouten maakt en toch je zelf toch in de ogen durft te kijken. Dat is houden van op een liefde volle manier. onvoorwaardelijk.
als ik zo'n iemand mag vinden weet dan dat ik daar niet op af zou knappen.  |
Mooier kan ik het niet verwoorden, Rebecca dank je wel voor de bijdrage
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Maar vond je niet dat ze naar haar jongens nou niet bepaald erg verliefd deed ....kreeg zelfs de indruk dat ze personeel in dienst had genomen i.p.v. geliefden. |
Klopt, ben benieuwd naar wat ze morgen te melden te hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:27
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | is dit stuk niet geheel geschreven met de vraag of iemand van zichzelf houd? zichzelf lief heeft. dus alleen kan zijn met zichzelf. zichzelf in de ogen durft te kijken???????????????  | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:38
|
|
|
|
Van je zelf houden is niks verkeerds aan. Je kan het op verschillende manieren doen.
1. Goede lichamelijke verzorging. 2. Je zelf goed kleden. 3. Gezond eten. 4. Zorgen voor een net huishouden. 5. Af en toe eens iets voor je zelf kopen, wat je anders nooit doet.
Wie deze dingen doet houd van zichzelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt. |
'k Denk wel dat 'gelukkig zijn met jezelf', een goede basis is voor een relatie. Dan kun je ook het meeste geven aan de ander. Het moet niet zo zijn, dat jouw geluk afhankelijk is van de ander (een partner).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:42