ChristianMatch

Forum

Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:37

LEONARD480 schreef:
Ooit begonnen als een serieus onderwerp en we dwalen soms wat af...gelet op het feit dat verlegenheid vaak zwaar onderschat wordt wil ik me hieraan toch een bijdrage leveren.
Er was eens een leuk meisje die een jongen aantrekkelijk genoeg vond om te kunnen verkeren en dus vertelde zij aan direct betrokkene dit merkwaardig verschijnsel van het hevig verliefd zijn. Zij op hun beurt wilde best koppelen maar ja hoe doe je zoiets en dus stoute schoenen en de jongen in kwestie vertellen van joh dat meisje is behoorlijk gecharmeerd van je en ja daar komt het punt die jongen voelde wel wat voor dat meisje en dacht regel een bosje bloemen met de valentijn...beetje halve anonieme sfeer natuurlijk enz. enz. ....maar daar komt het doordat zij niet met vreemde om durfde gaan ging de hele pijl en boog actie verloren en dus gedoemd te mislukken...Nu jaren later is zij nog steeds alleen en dacht ze aan dat goede leuke moment van verliefd zijn en niet weten hoe te beginnen ....en daarom wordt dit soort verlegenheid zwaar onderschat en de omgeving kan roepen totdat je een ons weegt het helpt allemaal voor geen meter.

Daardoor is het belangrijk om te herkennen en te helpen eventueel om van die verlegenheid stukje bij stukje af te komen

Ach weet je.. een beetje verlegenheid heeft ook zijn charmes wel hoor Knipoog smiley . En volgens mij kun je beter iemand tegen komen die in t begin verlegen is dan iemand die meteen heel opdringerig is. Per slot van rekening neemt verlegenheid in de regel af naarmat je vertrouwder wordt met elkaar. Het blijft alleen wel lastig om die eerste stap te zetten voor verlegen mensen: dat eerste mailtje sturen, dat eerste chat gesprek beginnen, dat eerste telefoontje plegen, die eerste date afspreken.. Tja dat zal inderdaad lastig zijn voor een verlegen man, zeker omdat vrouwen het vaak wel leuk vinden als zij het initiatief nemen of als juist ook die vrouw verlegen is.. Juist daarom zei ik: gewoon doen, gewoon blijven proberen. Die eerste stap zetten is een keus die je zelf al dan niet kunt maken.. En als je die stap zet, kun je er meer bij winnen dan verliezen juist omdat je zo jezelf de kans gunt om iemand te leren kennen met wie je zo vertrouwd wordt dat je verlegenheid afneemt. Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:41

[quote=BEUN656]

Pardon? Boze smiley Het topic wat hier speelt is of je wel eens naar de welness gaat. Als je wilt weten wat de reacties van anderen hierop zijn geweest kun je dat zo even terug lezen op het forum. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:41

Mijn mooiste moment van de dag vandaag was, toen een kerkelijke collega ontplofte toen ik hem wees op de Bijbels-ethische kant van het behandelen van slachtkippen en kuikens. Hij vond namelijk dat ik zeurde.

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 8 maart 2011, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:43

BEUN656 schreef:
Nou, je zou je natuurlijk ook nog eens de vraag kunnen stellen wat je daar als echtgenoot of echtgenote tussen vrijgezelle mensen te zoeken hebt...

Beste Beun, volgens mij staan er zelfs verschillende stellen op CM waarvan zowel de man als de vrouw lid is van CM, gewoon omdat ze het leuk vinden om contacten te leggen met andere christenen of omdat ze het leuk zijn om actief te zijn op het forum. Binnen een goede relatie is openheid en vertrouwen. En dan kunnen dat soort zaken gewoon, zonder de gedachten die jij er blijkbaar bij hebt. Ga jij alleen maar met vrijgezelle mensen om? Zo niet, waarom zou iemand die getrouwd is alleen maar met getrouwde mensen om moeten gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:48

THOMAS968 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier voldoende intelligentie heeft om dit zelf te kunnen. Knipoog smiley

Zwaaien naar Trijnie kan bij de sluis/brug van Lauwersoog. Het dorp op Schiermonnikoog is overigens ook levendig maar minder druk dan Nes op Ameland.

Thomas, niet zo makkelijk aan te sturen. Engeltje smiley

Ik ben er ook wel van overtuigd dat iedereen zelf bij Holwerd Knipoog smiley kan komen hoor Thomas. Rest ons dus alleen nog het prikken van een datum. Mijn agenda staat tot zaterdag 9 juli vol, dus ik laat het initiatief voor een datum wel even aan jou over...

blijf het toch proberen om je een beetje in de richting van coördinator te sturen ha ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:59

LEONARD480 schreef:
Heb Uw Naaste Lief - Wat is de oorsprong van deze populaire uitdrukking?

Heb Uw Naaste Lief - Het Antwoord van Christus op Religie
"Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.

Klopt helemaal Leonard, meer het ging dus even om de volgorde: moet je eerst jezelf liefhebben om vervolgens je naaste lief te hebben als jezelf? Ik denk het niet. Je mag jezelf aanvaarden, zoals God je aanvaard. Het is echter geen kwestie van eerst dit of eerst dat, maar juist een combinatie van. Daarom nogmaals de tekst uit Johannes 13:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

JEn de tekst uit Johannes 15: 9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad.

Jezus geeft ons de opdracht om elkaar lief te hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Als je dat doet, leef je automatisch de tien geboden na, niet zozeer omdat je vind dat je je aan die wetten moet houden, maar juist omdat je de ander liefhebt op de manier waarop Jezus jou heeft lief gehad, omdat je Zijn voorbeeld wilt volgen in jou dagelijks leven.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 1 maart 2011, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:07

BEUN656 schreef:
Nou, je zou je natuurlijk ook nog eens de vraag kunnen stellen wat je daar als echtgenoot of echtgenote tussen vrijgezelle mensen te zoeken hebt...

Nou ja zeg, bijten vrijgezelle mensen en getrouwde mensen elkaar Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:07

HENRIETTE365 schreef:
He Arjen,

Je schrijft dat je een knipoog zo vrijblijvend vindt. Maar dat is juist het ideale van een knipoog. De vrijblijvendheid. Ik denk juist bedoeld voor verlegen personen. Verlegen lachende smiley Vrijblijvend kun je iemand laten merken dat je zijn/haar profiel leuk vind. Is dit wederzijds dan mailt de ander je. Is het niet wederzijds dan gewoon niks. Ik ervaar een mail soms eerder als opdringerig.
Zeker als het een inhoud heeft van: Ik wil met je mailen! Dan denk ik; ja duh, ik niet met jou hoor. Nouja iedereen is weer anders en ervaart het anders misschien. Wees gewoon jezelf! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dat knipogen of mailen blijft persoonlijk.... ik word enorm simpel van knipogen en zeker als ze geen foto hebben en een amper ingevuld profiel.
Ik kan al weinig met foto's en profielen maar dan al helemaal niet.

Als je vind dat iemand met je wilt mailen opdringerig is... misschien tijd om gewoon uitjes te bezoeken voor singles ipv op een datingsite te zitten?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:08

VISSER278 schreef:
Wat leuk voor Annemarie.........weer 2 mannen bij d'r op het erf om te helpen: Staatssecretatis Bleker en en lijsttrekker Spies
Met foto in de krant.

Kun je geen link plaatsen, Visser?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:21

LEONARD480 schreef:
De term ongelijkwaardige relatie is het geen wat er bij vele op dit moment de oorzaak is van een hoop relatie problemen.
Hoorde onlangs van een maatschappelijk werker dat nu de macht na scheidingen voor diegene die blijkbaar als de zwakke wordt ervaren bij de ander zoveel angst bezorgd dat er op voorhand al zoiets bestaat van angst voor en tijdens een relatie en je moet concluderen dat er een hoop mis is gegaan en men niet meer uit Bijbels perspectief leeft met een relatie.

Inderdaad, een hoop relatieproblemen ontstaan doordat er sprake is van ongelijkwaardigheid. De vraag is dan wel waar die ongelijkwaardigheid vandaan is gekomen. Over het algemeen wordt je niet verliefd op iemand die jou vanaf het begin af aan het gevoel geeft dat jij jezelf volledig moet aanpassen aan hem of haar. Dus blijkbaar sluipt dit ergens de relatie binnen.

Persoonlijk denk ik dat het veel te maken heeft met het niet openlijk (durven) uitspreken van wat er in je omgaat, misschien uit de angst om de ander te verliezen. En dan is het nog maar de vraag of dit voldoende wordt onderkend en erkent en of daar iets mee gedaan wordt door jezelf en jouw partner. Er zijn immers ook mensen die het wel heel prettig vinden als zij hun eigen gang kunnen gaan, zonder rekening te hoeven houden met hun partner.. en er dan maar gemakshalve vanuit gaan dat hun partner zich daar wel naar schikt. Uiteindelijk heeft zo'n relatie weinig kans van slagen, omdat je op een zeker moment opgebrand raakt. Juist daarom meen ik dat gelijkwaardigheid heel belangrijk is in een relatie. Volgens mij is ongelijkwaardigheid binnen een relatie echter wel te voorkomen. Het "toverwoordje" hierbij is communiceren.

Partners moeten leren om zo vertrouwd met elkaar te worden dat zij over alles kunnen praten, dat ze in openheid tegen elkaar kunnen zeggen wat ze leuk vinden, maar juist ook wat zij niet leuk vinden. In een goede relatie is immers geen plaats voor de angst om de ander te verliezen. Het vergt tijd om dat op te bouwen. Maar hoe beter je elkaar leert kennen, hoe meer je deelt met elkaar, hoe opener je bent, hoe groter het vertrouwen over en weer wordt, hoe groter de kans dat er dan juist wel een gelijkwaardige relatie ontstaat. En daarin kan de man nog altijd het hoofd van het gezin zijn (als de enige kapitein op het schip Knipoog smiley ), zonder dat er een situatie die voor de vrouw als ongelijkwaardig aanvoelt.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 1 maart 2011, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:23

Even iets positiefs op dit topic, 'k heb net weer voor een maand verlengd. Knipoog smiley Lachende smiley

Hmm.....kan natuurlijk ook negatief uitgelegd worden. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:25

LEONARD480 schreef:
Is inderdaad een mooi plekje ...ehh alleen niet alles kunnen zien vanwege het iets te laat komen ...dus bij een andere gelegenheid een nadere kennismaking met de groep en de omgeving

Tja, niet zo slim aangepakt dus....
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:41

MARIJAN072 schreef:
Even iets positiefs op dit topic, 'k heb net weer voor een maand verlengd. Knipoog smiley Lachende smiley

Goed bezig Marijan!!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:53

LEONARD480 schreef:
Er is altijd een moment geweest dat je hem wel leuk vond, anders was je niet getrouwd denk ik, dus de factor leuk kan ik wel begrijpen en hoe plaatst je dat in je huidige perspectief en ja je verhaal gelezen te hebben is het behoorlijk heftig...eigenlijk schrik ik daarvan..

Gelukkig zijn er momenten geweest dat je elkaar leuk vond!
Ben ik helemaal met je eens maar soms is er geen andere keuze om de deur dicht te gooien en jezelf en je kids beschermen. Ik heb als een leeuwin gevochten voor mijn huwelijk en mijn scheiding verdiend geen schoonheidsprijs. Als je weet hoe je elkaar kunt ontzien weet je helaas ook hoe je de ander hels kunt maken..........Ik ben er nu trots op dat mijn kids contact hebben met hun pa en met mij en op belangrijke dagen zijn wij akelig beleefd tegen elkaar en weten we elkaar goed te ontlopen maar we houden het wel netjes. Het gaat dan wel om de afstudeerdag of huwelijk van je gezamelijke verleden.
Alimentatie is een heet hangijzer. Mij werd verweten dat ik me eraan verrijkte terwijl hij 2x per maand een maaltijd voor ze maakte en ik alle zorg en puberproblematiek voor mijn kiezen kreeg. Ik ben van mening dat je als ouder altijd verplicht bent om te betalen voor je kids tot ze zichzelf kunnen bedruipen.
En als afsluiter.............je oogst wat je gezaaid hebt.........en mijn oogst is zeer overvloedig.
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:56

LISA610 schreef:
en maar weer back on topic: wie gaat er nog meer mee naar de themadienst over Openbaringen op 10/04/2011 te Drachten? De dienst begint om half 8 en duurt tot ca. 9 uur. Aansluitend is er koffie en thee. Maar wees gewaarschuwd: deze diensten zijn druk bezocht, dus kom op tijd. Knipoog smiley

Als er iemand is die via Wolvega naar Drachten gaat hou ik me van harte aanbevolen om een lift te krijgen, uiteraard tegen benzine vergoeding.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:58

MARIJAN072 schreef:
Nou inderdaad, dat lange haar stond hem echt veel beter! Zou dit een idee van Femke geweest zijn?

'k Denk dat de meeste mannen meekijken, de vrouw levert waarschijnlijk het scherpste commentaar. Dat kunnen vrouwen hè. Engeltje smiley

Uiteraard, iedereen weet dat mannen veel milder zijn en zeker over vrouwen. Het zou pas erg zijn als Femke Kwijlende smiley haar haar af zou knippen! En wat doet het er toe, we hadden allemaal een beetje met Pieter te doen en niemand weet meer wat voor haar zijn vriendin heeft. Eigenlijk vond ik het verdriet van de overschietende Pieter het meest aangrijpend en ook van de andere niet-geselecteerde boeren die op een heel pure wijze blij waren met hun nieuwe liefde.

Thomas, die het eigenlijk niks kan schelen dat Gijsbert korter haar heeft. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 maart 2011, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:06

LISA610 schreef:
Klopt helemaal Leonard, meer het ging dus even om de volgorde: moet je eerst jezelf liefhebben om vervolgens je naaste lief te hebben als jezelf? Ik denk het niet. Je mag jezelf aanvaarden, zoals God je aanvaard. Het is echter geen kwestie van eerst dit of eerst dat, maar juist een combinatie van. Daarom nogmaals de tekst uit Johannes 13:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

JEn de tekst uit Johannes 15: 9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad.

Jezus geeft ons de opdracht om elkaar lief te hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Als je dat doet, leef je automatisch de tien geboden na, niet zozeer omdat je vind dat je je aan die wetten moet houden, maar juist omdat je de ander liefhebt op de manier waarop Jezus jou heeft lief gehad, omdat je Zijn voorbeeld wilt volgen in jou dagelijks leven.

Helemaal amen Lisa.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:08

MARIJAN072 schreef:
Tja, niet zo slim aangepakt dus....

Liefde maakt blind... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:13

LISA610 schreef:
Inderdaad, een hoop relatieproblemen ontstaan doordat er sprake is van ongelijkwaardigheid. De vraag is dan wel waar die ongelijkwaardigheid vandaan is gekomen. Over het algemeen wordt je niet verliefd op iemand die jou vanaf het begin af aan het gevoel geeft dat jij jezelf volledig moet aanpassen aan hem of haar. Dus blijkbaar sluipt dit ergens de relatie binnen.

Persoonlijk denk ik dat het veel te maken heeft met het niet openlijk (durven) uitspreken van wat er in je omgaat, misschien uit de angst om de ander te verliezen. En dan is het nog maar de vraag of dit voldoende wordt onderkend en erkent en of daar iets mee gedaan wordt door jezelf en jouw partner. Er zijn immers ook mensen die het wel heel prettig vinden als zij hun eigen gang kunnen gaan, zonder rekening te hoeven houden met hun partner.. en er dan maar gemakshalve vanuit gaan dat hun partner zich daar wel naar schikt. Uiteindelijk heeft zo'n relatie weinig kans van slagen heeft, omdat je op een zeker moment opgebrand raakt. Juist daarom meen ik dat gelijkwaardigheid heel belangrijk is in een relatie. Volgens mij is ongelijkwaardigheid binnen een relatie echter wel te voorkomen. Het "toverwoordje" hierbij is communiceren.

Partners moeten leren om zo vertrouwd met elkaar te worden dat zij over alles kunnen praten, dat ze in openheid tegen elkaar kunnen zeggen wat ze leuk vinden, maar juist ook wat zij niet leuk vinden. In een goede relatie is immers geen plaats voor de angst om de ander te verliezen. Het vergt tijd om dat op te bouwen. Maar hoe beter je elkaar leert kennen, hoe meer je deelt met elkaar, hoe opener je bent, hoe groter het vertrouwen over en weer wordt, hoe groter de kans dat er dan juist wel een gelijkwaardige relatie ontstaat. En daarin kan de man nog altijd het hoofd van het gezin zijn (als de enige kapitein op het schip Knipoog smiley ), zonder dat er een situatie die voor de vrouw als ongelijkwaardig aanvoelt.

zeer wijs gesproken... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:17

VISSER278 schreef:
Wat leuk voor Annemarie.........weer 2 mannen bij d'r op het erf om te helpen: Staatssecretatis Bleker en en lijsttrekker Spies
Met foto in de krant.

Ik heb het op tv gezien...........'k weet alleen niet meer in welk programma........dacht in het rtl4 nieuws van 6 uur
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:20

CHATULIEM619 schreef:
Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven.
Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk..

De vader en moederschap blijft altijd, zolang men leeft vind ik, ook daarin de verantwoordelijkheid naar de kinderen toe.
Ook het financiele verantwoordelijkheid blijft naar mijn inziens van kracht.
Helaas gebeurd het ook dat de ex niks van de man wil hebben waardoor de kinderen het financieel de dupe van worden..... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:20

THOMAS968 schreef:
Uiteraard, iedereen weet dat mannen veel milder zijn en zeker over vrouwen Het zou pas erg zijn als Femke Kwijlende smiley haar haar af zou knippen! En wat doet het er toe, we hadden allemaal een beetje met Pieter te doen en niemand weet meer wat voor haar zijn vriendin heeft. Eigenlijk vond ik het verdriet van de overschietende Pieter het meest aangrijpend en ook van de andere niet-geselecteerde boeren die op een heel pure wijze blij waren met hun nieuwe liefde.

Thomas, die het eigenlijk niks kan schelen dat Gijsbert korter haar heeft. Knipoog smiley

Volgens mij had Femke haar haar ook iets anders zitten, vond het haar wel goed staan. Zo zie je maar weer Thomas, 'k kan ook mild zijn over een vrouw. Knipoog smiley Engeltje smiley

Marijan, die het eigenlijk niks kan schelen hoe Femke haar haar heeft zitten. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 1 maart 2011, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:21

MAR907 schreef:
Liefde maakt blind... Knipoog smiley

Ok, 'k ben niet van alle details op de hoogte. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:22

Dinsdag 1 maart, Joz. 1: 1-9; God met ons.

Bang voor de dood – wie is dat niet? Natuurlijk, je denkt er allemaal wel eens aan. Hoe zal dat zijn, wat zal er met je gebeuren? Je kunt er bang voor worden. Je kunt er wakker van liggen, ’s avonds in je bed. Je kunt er over dromen, ’s nachts, als je slaapt. Laten we maar eerlijk zijn: soms zijn we bang voor de dood.
De rivier de Jordaan wordt nogal eens vergeleken met de dood. Waarom? De Jordaan is een grens rivier. Aan deze kant is de woestijn. Het volk Israël in nu, voor de tweede keer, dicht bij het beloofde land gekomen. Daar ligt het aan, de andere kant. Ja, het is een goed land, een land van melk en honing. Maar wie weet hoe ze er ontvangen worden? Wie weet of ze niet worden teruggestuurd, verslagen door de vijand? De Israëlieten zijn benieuwd en bang tegelijk. Geen wonder! Nu komt er op aan. De Jordaan is de grens, de grens tussen verleden en toekomst.
Jozua, de nieuwe leider van Israël, hoort een stem. God spreekt. ‘Ik zal u niet begeven en u niet verlaten’. Dat is een moedgevend woord! God gaat mee! God houdt Zijn volk vast, ook in de grensrivier, in dit bange moment tussen gisteren en morgen. God is erbij. Je bent niet alleen.
Het is net alsof je hier al de woorden hoort die Jezus later zeggen zal: ‘In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!’

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 3 maart 2011, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:24

DINI968 schreef:
Als er iemand is die via Wolvega naar Drachten gaat hou ik me van harte aanbevolen om een lift te krijgen, uiteraard tegen benzine vergoeding.

Leuk Dini! Jongens, wie komt er uit Wolvega: er is een dame vervoer nodig Knipoog smiley !

LISA610 schreef:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Dini968
8. Trijnie671
9. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:24

MARIJAN072 schreef:

Verraste, verbaasde smiley een maand maar..... Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:32

JASMYN704 schreef:
Dat is inderdaad de oorspronkelijke opzet van een Alpha-cursus Loretta. De ondertitel is ook: praktische kennismaking met het christelijk geloof.
Alleen is het zo dat in de praktijk heel vaak blijkt, dat mensen het gewoon fijn vinden om samen met andere christenen te praten over het christenzijn in iedere zin van dat woord. En aangezien de opzet van de Alphacursus daarnaast gezelligheid en saamhorigheid meebrengt, kiezen heel veel christenen dus voor deze cursus!

Jammer dat jij het zo eenzijdig bekijkt...

En nu weer back on topic!

Wie is de Alfa en de Omega???
Of is dat Billy Graham het..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:35

BEUN656 schreef:
Nou, verbannen van getrouwde stellen vind ik wel ver gaan. Maar het komt niet erg betrouwbaar over. Althans, als ik getrouwd zou zijn en ik wist dat mijn vrouw hier rondhing, zou ik op z'n minst toch wel een stevig gesprek met haar gevoerd hebben!

Zoals de waard is...vertrouwt hij zijn gasten..is het niet? Ik zie niet in waarom een lidmaatschap van een site als deze, als getrouwd stel of als man/vrouw in een relatie, tot wantrouwen zou moeten leiden. Onzin in mijn ogen. Ikzelf héb een relatie en mijn partner is geen lid van deze site maar is dat in het verleden wel geweest. Ik vind het gezellig om hier mensen te ontmoeten...omdat ik ze persoonlijk ken bijvoorbeeld. Ook heb ik al bijzonder veel geleerd van mensen die ik niet ken. Ze hebben met hun mening een waardevolle bijdrage gegeven en me geholpen bij het vormen van een eigen mening over een aantal geloofszaken. Maar wanneer een partner het stiekem gaat doen? Dan is dat misschien een reden...om liefdevol met elkaar te gaan praten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:36

MAR907 schreef:
Wie is de Alfa en de Omega???
Of is dat Billy Graham het..... Smiley die vol vragen zit

Maak desnoods even een apart topic over de Alphacursus mensen. Dit topic is bedoeld om je op te geven voor de themadienst in de Bethel op 10 april 2011. So back on topic.

LISA610 schreef:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Dini968
8. Trijnie671
9. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 20:37

de stelletjes die elkaar ontmoet hebben, en getrouwd zijn, die onderhouden op deze manier de contacten met vrienden die ze hier hebben leren kennen.
sommigen zijn af en toe van de partij bij een cm uitje.
en daar is niks mis mee.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 ... 6194 Volgende
Pagina 2021 van 6194