| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 17:48
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kom je zoveel aandacht te kort dat je alles bij wilt houden om op te reageren  |
Nou dat valt wel mee hoor Grace ...was vandaag erg rustig pff
en vanavond ook niet ivm een workshop
Misschien dat ik er morgen even niet ben ivm te laat verlengen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 17:50
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Een beetje off topic : een geweldig boek, genaamd 'Geef me de 5' geschreven door Colette de Bruin, ervaringsdeskundige op het gebied van autisme.. Voor iedereen die te maken heeft in zijn/haar naaste omgeving met mensen met autisme. Het boek leg uit hoe autisme 'werkt' en hoe je er mee om kunt gaan. Een aanrader!!
Ben ook een keer naar een lezing geweest van haar over 'geloven en autisme'.. boeiend want ook in geloven werkt autisme door. |
Hierbij wil ik dan ook van de gelegenheid gebruik maken om te wijzen op het kinderboek "Iets geks in je hoofd" (met een autobiografische inslag, je kunt eigenlijk zeggen dat het over mijn dochter ging)
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 3 maart 2011, 19:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 17:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is CDA ook goed Chat  | zeker Leonard, brave jongen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:11
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | die mogen wel eens betere filmpjes maken... die vrouw met die tatoo op haar lijf is wat mij betreft juist het bewijs dat het CDA steeds wereldser wordt en haar waarden en normen steeds meer verlegt... als je daarmee indruk wilt maken doe je dat m.i. op de verkeerde manier... |
Krijg ook wel het idee bij het CDA ....de C is vaak niet meer de christelijke politiek, maar meer een C van het centrum en dus het midden. Wel goed dat je me even daarop attendeert, want had het zelf niet gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:28
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Vind het wel goed van je dat je je mengt in deze discussie, ook al kan ik me er niet zo in vinden. |
De kern van deze discussie is autistisch gedrag, waaruit de suggestie werd gewekt dat de meeste mannen feitelijk achter lopen in de ontwikkeling …..van het volwassen worden. Op zich klopt wel dat een vrouw uit haar kind zijn, eerder volwassen wordt, maar daar stopt naar mijn inziens ook de vergelijking en laten we wel wezen hoeveel vrouwen zijn er die van binnen...feitelijk kind zijn ...dus heeft het geen zin om op deze wijzen de discussie te voeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:30
|
|
|
|
je hebt hier nog het vlaams blok die zien het wel zitten om de walen bij Frankrijk te steken en wij vlamingen bij de hollanders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:36
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | je hebt hier nog het vlaams blok die zien het wel zitten om de walen bij Frankrijk te steken en wij vlamingen bij de hollanders  |
Wat is jouw mening daarover ....een regering is en blijft moeilijk in België
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:38
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | je hebt hier nog het vlaams blok die zien het wel zitten om de walen bij Frankrijk te steken en wij vlamingen bij de hollanders  | Goed idee, ben voor Groot Nederland....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:39
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: |
Is ongetwijfeld waar. De magnetron is ontwikkeld om in militaire duikboten toch te kunnen koken en GPS om onbemande raketten met atoomlading precies naar het doel te kunnen sturen.
Maar we gebruiken de magnetron, GPS en het Internet nu voor heel andere dingen. Dan mag je daar toch wel eens kritisch naar kijken.
Thomas, militaire uitvindingen hebben, vreedzaam gebruikt, vaak een heel andere toepassing. |
Ben ook even aan het nadenken ....geslagen en begrijp wel dat het voor sommige een moeilijk en teer onderwerp is de openheid van CM forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed idee, ben voor Groot Nederland.... |
Alleen het Koningshuis van de Belgen ...waar moeten die dan blijven???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:43
|
|
|
|
| HERMINA461 schreef: | Ik kan niet slapen  |
Ha ik wel hoor ...slaap zelfs bij het Chatten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Verveling?  |
Maakte me zorgen om de bomenstand daar in Zeeland .....pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 18:46
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Je hebt het hier wel over 6 jaar chatten en mailen, 12 jaar verkering, 10 jaar verloofd met de vrouw waar je als jochie al van droomde weet je nog...  |
De vrouw waar ik las kind van droomde is enorm getrouwd momenteel (en niet met mij )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:02
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Maakte me zorgen om de bomenstand daar in Zeeland .....pfff  |
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:07
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Goed dat je het aankaart hoor. Het probleem is dat onze samenleving die etiketjes vereist. In een ander topic over zorgkinderen bleek al dat het in de hele bureaucratie noodzakelijk is om met een etiketje van een gedragsdeskundige te komen. Heb je dat niet, dan geen hulp of rugzakje. De meeste ouders spannen zich extra in bij een zorgenkind en veel cm-moeders weten daar alles van. Je hebt echter ook ouders die de verantwoordelijkheid afschuiven naar een instituut. Of kinderen met die met een mentaliteit komen van: ik ben dyslectisch dus lezen kan ik nu eenmaal niet. De weg van de minste weerstand zie je bij alle gedragsproblemen bij kinderen en helaas bij enkele ouders ook, vaak naar voren komen. Schrijnend is dan juist dat kinderen met een meervoudige problematiek niet in te delen zijn en maar beperkt geholpen kunnen worden. De verharding van onze samenleving brengt dit met zich mee. Ik bestrijd overigens dat autisme een soort trend is. Het is zeker geen vergaarbakdiagose zoals minimal brain dysfunction eenmaal was. Toch pleit ik wel voor enig boerenverstand. Als een groot deel van de kinderen die ADHD hebben inderdaad met een dieet zonder welvaartsvoedsel te helpen zou zijn - de onderzoekers claimen een teruggang van tweederde - dan is dat de moeite waard, omdat het de oorzaak mogelijk wegneemt. Maar laten we uitkijken voor libellepedagogiek. Zo van: ik heb een artikel gelezen en het gaat over jou. Alles klopt, jij hebt het syndroom van Asperger. Ik wil je wel helpen hoor, want je kunt er niks aan doen. Dat is pas een etiket plakken en mensonterend ook. Iemand die wat meer op zichzelf is en verder sociaal normaal functioneert is echt geen autist. En mannen die te weinig attent naar vrouwen zijn, zijn misschien wat lomp, maar vertonen daarmee nog geen autistisch gedrag. En zeker niet driekwart van de mannen. Vrouwen willen nu eenmaal vaak dat de man ziet wat er aan haar uiterlijk is veranderd en mannen boeit dat minder. Ik maakte er indertijd een gewoonte van er elke keer bij thuiskomst op te letten en het probleem was opgelost. Het goed diagnosticeren van autisme en de varianten ervan, vereist kennis van zaken, naast een goede intuïtie. Ik vond de opmerking van Elske ook niet zo gepast maar ik wil haar toch een beetje verdedigen want het dreigt spraakgebruik te worden. Pandora, een vereniging van ex-psychitrische patienten had ooit als kreet: Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?
Thomas, mensen die zonder kennis etiketten opplakken, moet je maar vergeven want ze weten echt niet wat ze doen. |
'k Kan me helemaal vinden in deze reactie. Hier wordt weergegeven hoe de verwijzing naar een rugzakje nu éénmaal werkt. Er gaat een enorme voorbereiding vooraf aan het verkrijgen van een rugzakje. De zorgleerlingen met symptomen, die het vermoeden geven dat er een diepere problematiek achter schuilgaat, maar net niet genoeg voor één classificatie zijn inderdaad schrijnend.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 4 maart 2011, 14:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:08
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Alleen het Koningshuis van de Belgen ...waar moeten die dan blijven??? |
Misschien is de titel van onderstaand lied een optie ....
http://www.youtube.com/watch?v=3OF627NBnh0
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:26
|
|
|
|
| IRENE200 schreef: | effe opmerking,vind het allemaal prima dielappen tekst.Maar zitten we hier op cursus,of willen we het wiel opnieuw vinden.? Ik heb studieboeken maar zit hier voor mijn ontspanning. gr |
Een verwijzing naar bijvoorbeeld Wikipedia, met iets van zoek onder....., lijkt me ook beter. En kopieer desnoods een stukje waarmee je je betoog ondersteunt, dat kan dan zeker verhelderend werken. Ook als mensen meer dan een bijbeltekst aanhalen in andere discussies, geldt hetzelfde.
Thomas, niet zo van de knip- en plakcultuur. In het Rotterdams dialect is dat sleur en pleur....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 maart 2011, 21:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:41
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Kan iemand mij een spoedcursus 'hoe poeier ik een opdringerige verkoper aan deur af?' geven 
Marijan, leert 't nooit. |
je zou een volgende keer kunnen zeggen dat je het voor 1000 euro doet. en dat je de jaar afrekening met die 1000 euro betaald en de maatschappij betaald het overige
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREMPEL163
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:49
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nu krijgen de juffen nog de schuld van de grote hoeveelheid etiketjes Daar ga ik persoonlijk een (heel) beetje van stuiteren.
Mijn ervaring is dat het juist de ouders zijn, die vaak (steeds vaker) om een onderzoek vragen. Als de vraag terecht is, heb ik er geen moeite mee. Maar als je het weigert omdat je er het nut niet van inziet, kun je je soms maar beter bergen. 
Er zijn overigens ook kinderen bij wie een pilletje uitstekend werkt. Het overgaan tot medicijnen, is overigens een beslissing van ouders. |
Sorry Marijan... wou niet alle juffen over 1 kam scheren, Helaas hebben wij hier op school wel zo'n juf in groep 2 zitten Ze heeft bijna voor elk kind wel een etiketje en heeft het liefst dat ze allemaal een pilletje krijgen zodat ze wat rustiger worden, omdat de klassen tegenwoordig toch wel heel groot zijn Gelukkig zijn er daarin tegen ook andere juffen Dus het kwam er een beetje beroerd uit zeg maar, was niet zo bedoeld. En wat die pilletjes betreft...soms helpen ze idd en dan is het heel mooi dat ze bestaan, maar zelfs als ze wel helpen denk ik dat je niet enkel symptoon bestrijding moet doen, maar er wel degelijk ook therapie naast moet doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:54
|
|
|
|
|
Luie handen maken arm, ijverige handen brengen rijkdom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:55
|
|
|
|
Foei toch Crossie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:08
|
|
|
|
| DREMPEL163 schreef: | Sorry Marijan... wou niet alle juffen over 1 kam scheren, Helaas hebben wij hier op school wel zo'n juf in groep 2 zitten Ze heeft bijna voor elk kind wel een etiketje en heeft het liefst dat ze allemaal een pilletje krijgen zodat ze wat rustiger worden, omdat de klassen tegenwoordig toch wel heel groot zijn Gelukkig zijn er daarin tegen ook andere juffen Dus het kwam er een beetje beroerd uit zeg maar, was niet zo bedoeld. En wat die pilletjes betreft...soms helpen ze idd en dan is het heel mooi dat ze bestaan, maar zelfs als ze wel helpen denk ik dat je niet enkel symptoon bestrijding moet doen, maar er wel degelijk ook therapie naast moet doen. |
Is goed hoor, Drempel. 'k Ben het wel met je eens, dat een pilletje nooit op zichzelf staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:08
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | Mannen zijn niet autistisch, naar mijn mening, er schuilt meer een klein jongetje in hun, in de meeste gevallen zijn mannen niet helemaal volwassen, de vrouw daarintegen is sneller volwassen en heeft ook een scoort ook hoger in het onthouden, van verschillende dingen. En wat betreft wat ik eerder zei dat een vrouw zich moet terughouden, achterstellen, ja ik heb misschien verkeerde woorden gebruikt, soms heb ik moeite met bepaalde woorden ik zeg dit, maar bedoel dat. Ik bedoelde eigenlijk doordat een vrouw meer tijd heeft dan een man( als ze tenminste niet werkt buitenshuis), deze tijd kan benutten om te bidden voor haar man, want als het hem goed gaat, is het in het belang oor het hele gezin, je ziet en merkt de uitwerking van het gebed. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, sorry dat ik jullie op een dwaalspoor hebt gebracht. Tuurlijk is op basis van samenwerking en gelijkwaardigheid, het hele gebeuren is samen, daar is het hele huwelijk op gebaseerd, dat weet ik ook wel. Basis voor een goed huwelijk is communicatie, samenspel een zijn en een goed sexueel beleving, zoals God het heeft bedoeld. |
Hé Maureen, ik vind dat je mannen in het algemeen wel heel erg tekort doet door te stellen dat mannen helemaal niet volwassen worden en de vrouwen juist wel. Ook is het volstrekte onzin dat vrouwen hoger scoren in het onthouden van verschillende dingen. Ik weet niet wat voor mannen jij tegen bent gekomen, maar ik ken (gelukkig) en hele hoop mannen die wel degelijk volwassen zijn en heel goed in staat zijn om heel veel dingen te kunnen onthouden. Vraag me dus een beetje af waar je dit soort uitspraken in vredesnaam op baseert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Was juist blij Lisa  |
ha ha ha.. sorry dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:20
|
|
|
|
| DREMPEL163 schreef: | Sorry Marijan... wou niet alle juffen over 1 kam scheren, Helaas hebben wij hier op school wel zo'n juf in groep 2 zitten Ze heeft bijna voor elk kind wel een etiketje en heeft het liefst dat ze allemaal een pilletje krijgen zodat ze wat rustiger worden, omdat de klassen tegenwoordig toch wel heel groot zijn Gelukkig zijn er daarin tegen ook andere juffen Dus het kwam er een beetje beroerd uit zeg maar, was niet zo bedoeld. En wat die pilletjes betreft...soms helpen ze idd en dan is het heel mooi dat ze bestaan, maar zelfs als ze wel helpen denk ik dat je niet enkel symptoon bestrijding moet doen, maar er wel degelijk ook therapie naast moet doen. |
Is het heel raar als ik denk dat de betreffende juf haar eigen problemen op de kinderen projecteert. In een normale schoolklas zitten doorgaans enkele kinderen met gedragsproblemen, dus als die juf op ieder kind een etiketje probeert te plakken en het liefste heeft dat ze allemaal een pilletje krijgen waardoor ze rustiger worden ben ik geneigd te denken dat juf zelf problemen heeft met het in de hand houden van de klas. Vraag is dan of dit aan de kinderen ligt. Natuurlijk de klassen zijn tegenwoordig groot en dat valt niet altijd mee voor sommige juffen.... Aan de andere kant: 50 jaar terug waren de klassen soms nog veel groter en toen speelden dit soort problemen toch minder simpelweg doordat er heldere en duidelijke regels golden die ook consequent gehanteerd werden.
Ook tegenwoordig zijn er gelukkig genoeg juffen en meesters die een grote klas prima in de hand weten te houden de kinderen op een positieve manier weten te stimuleren door hun manier van lesgeven en door de wijze waarop zij omgaan met de kinderen. Zo zorgen zij ervoor dat de kinderen zich gewaardeerd voelen en zich goed kunnen ontwikkelen. En weet je, dat geldt dan niet voor de kinderen zonder gedragsproblemen, maar juist ook voor de kinderen die een beetje anders zijn. Hulde aan dat soort juffen en meesters!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:22
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ha ik wel hoor ...slaap zelfs bij het Chatten  |
hihihi Dat krijg je van die nachtelijke chatpartijen hè...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:30
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | De vrouw waar ik las kind van droomde is enorm getrouwd momenteel (en niet met mij ) |
Tja.. dat krijg je ervan he.. Misschien toch iets meer vaart erachter de volgende keer.. ook weer niet teveel natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:35
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | | hihihi Dat krijg je van die nachtelijke chatpartijen hè...! |
En wat weet jij van de nachtelijke chatpartijen van Leonard dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:35