ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:43

JASMYN704 schreef:
Nou.......de betreffende muisjes van wie de naam allebei met n L begint, hebben mij dat ingefluisterd..... Clown smiley

Maak het eens duidelijker Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:44

HERMINA461 schreef:

Lisa en Leonard zou een optie kunnen zijn .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:44

Naar de heide, picknicken Lachende smiley .. wie gaat er nog meer mee op 16 april 2011?

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:45

JASMYN704 schreef:
Nou.......de betreffende muisjes van wie de naam allebei met n L begint, hebben mij dat ingefluisterd..... Clown smiley

sssst Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

CROSSROAD317 schreef:
Lisa en Leonard zou een optie kunnen zijn .... Clown smiley

tja wie zal het zeggen... Clown smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 3 maart 2011, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

HERMINA461 schreef:

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 3 maart 2011, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:46

MARYLIEN613 schreef:
sorry snap het dus niet,
jammer dat je je niet nader verklaart....

Er werd (o.a. door mij) off-topic gereageerd, denk dat het daarmee te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:49

LISA610 schreef:
tja wie zal het zeggen... Clown smiley

daarom is het dus een optie .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:50

CROSSROAD317 schreef:
daarom is het dus een optie .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt terug
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 07:57

THOMAS968 schreef:
Eggie je krijgt geen spijt van wat je hebt gedaan, maar je krijgt spijt van wat je NIET hebt gedaan....

Thomas

Toch moet er soms een moment komen van 'haar het geluk gunnen' en de situatie accepteren, toch? Je moet wel beiden willen hè. 'k Denk dat meer mensen weleens het (sterke) gevoel gehad hebben, dat dé ware hem/haar is ontglipt. Ik in ieder geval wel, maar ik ben nu blij en dankbaar dat het zo gelopen is. Dus 'k zou het niet al teveel gaan idealiseren.

Marijan, kan 's morgens heel nuchter zijn. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 4 maart 2011, 07:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 10:48

HERMINA461 schreef:
Hallo, ik ben hier nieuw en lees dat je met een knipoog moet
beginnen,nou ja,dat is iets nieuws voor me,maar ben nooit
te oud om te leren dus: Knipoog smiley

Nee hoor Hermina, het probleem zit hem in de geschreven taal terwijl je er geen lichaamstaal bij hebt. Wat als grapje is bedoeld, kan dan verkeerd vallen. In een chat of mail kun je, wanneer je je boos maakt om iets wat er staat, beter even om verduidelijking vragen. Met een knipoog of andere smiley geef je aan dat het niet al te serieus is bedoeld. Met een smiley kun je ook andere gevoelens uitdrukken, de gefrustreerde smiley bijvoorbeeld Gefrustreerde smiley

Thomas, je moet er niet vanuit gaan dat alles serieus is.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 10:59

Nog meer?????
Ik dacht uitverkocht?

Bij strandwandeling moeten wel meer aanmelders komen

Laatst aangepast door
HERMAN388
op vrijdag 4 maart 2011, 11:00
Naar boven

Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 11:05

THOMAS968 schreef:
Nee hoor Hermina, het probleem zit hem in de geschreven taal terwijl je er geen lichaamstaal bij hebt. Wat als grapje is bedoeld, kan dan verkeerd vallen. In een chat of mail kun je, wanneer je je boos maakt om iets wat er staat, beter even om verduidelijking vragen. Met een knipoog of andere smiley geef je aan dat het niet al te serieus is bedoeld. Met een smiley kun je ook andere gevoelens uitdrukken, de gefrustreerde smiley bijvoorbeeld Gefrustreerde smiley

Thomas, je moet er niet vanuit gaan dat alles serieus is.

Ik begreep ook wel dat het niet serieus is,maar ja,moet toch een binnenkomer hebben hè. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 11:10

Welkom terug Gibby. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt hier op de site en dat je je niet afzondert...Chat.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 4 maart 2011, 11:10
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 11:34

VISSER278 schreef:
Misschien dat ik er morgen niet ben ivm te laat verlengen....

Hey Leo , als je hier weg gaat , dan meld je het wel even he?
Staat wel zo netjes vind ik. Lachende smiley[/quote]

Hij komt wel weer terug hoor Visser.. even één dagje geduld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 12:19

Vreemd, er heeft nog niemand op mn stelling gereageerd. En wat jammer eigenlijk dat autisme nog altijd gezien en besproken wordt in de termen van kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 12:27

CHATULIEM619 schreef:
Vreemd, er heeft nog niemand op mn stelling gereageerd. En wat jammer eigenlijk dat autisme nog altijd gezien en besproken wordt in de termen van kinderen.

Sorry Chat, niet veel gelezen van de week, het zijn lappen tekst soms.
Welke stelling?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 12:30

MARIJAN072 schreef:
'k Ben geen refo hoor, Thomas. Engeltje smiley Maar goed, je bent vast niet de enige man die daar zo over denkt. Twijfelende smiley 'k Had ooit een date met iemand (uit Staphorst), die - nadat hij mij ontmoet had - toch nog wel even kwijt moest dat lang haar de sieraad van de vrouw is. Hij was wel heel duidelijk en eerlijk, maar 't viel op dat moment niet helemaal goed.
Mijn kapster is weer terug van (zwangerschaps)vakantie Knipoog smiley , dus ik ga gauw weer een afspraak maken.

Marijan, vindt lang haar best mooi bij anderen. Lachende smiley

De echte sieraad van een vrouw zit van binnen... Lachende smiley
Je mag van mij best een voorkeur hebben voor lang (of kort Knipoog smiley ) haar, maar ik kan het me indenken Marijan dat dat ff niet goed viel... je bent wel meer dan je haar... toch ? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 12:39

CROSSROAD317 schreef:
Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen.
( Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. )
Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level.
( Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? )
Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch??

Zo denk ik er ook over .. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 4 maart 2011, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:08

Wie gaat ermee wandelen, en natuurlijk gezellig een bakje doen nadien, in het prachtige Bakkeveen op zaterdag 19 maart?

Niet allemaal tegelijk!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:14

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet?
Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet...

Oke, op dit punt gaan we het dus niet eens worden...
Ik vraag me serieus af wat er bij jou nog over is van het gebod "Je naaste liefhebben als jezelf"
En om het toch maar weer ontopic te houden... ik vind het jammer als mensen tever doorschieten... want ik g'loof het gewoon niet dat het Gods bedoeling is dat je jezelf voorbij loopt... en daarom knap ik af op mensen die zo denken.

Net zo min (g'loof ik) dat het de bedoeling is dat je de ander voorbij loopt... vandaar dat ik het had over die balans.
En zo vanzelfsprekend is dat niet...

Maar ik heb het gevoel bij jou Chat, dat je alle situaties over 1 kam scheert... ieder verwerkt de dingen anders.... en dat de 1 daar niet zonder hulp uit kan komen, bewijst dat niet iedereen er vanzelf doorheen groeit.

Maar goed, hoe jammer ik het ook vind, ik denk dat wij hier niet uitkomen en ik maar moet concluderen dat wij hierover een andere mening hebben...
Sorry dat ik offtopic ben weer, ik wilde graag nog reageren op Chat's bijdrage...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 4 maart 2011, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:22

MARIAN519 schreef:
Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen.
( Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. )
Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level.
( Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? )
Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch??

Zo denk ik er ook over .. Knipoog smiley

Eerlijk gezegd mis ik een beetje algemene ontwikkeling. Wie nadenkt komt een heel eind. Ik geloof niet dat mensen er nog steeds van overtuigd zijn dat ze in sommige gevallen wel zonder hulp kunnen. En ik denk dat de drempel om professionele hulp te vragen enorm verlaagd is.
Ik geloof niet dat het de taak van de gemeente is, om psychiatrische hulp te bieden. In de bijbel staat dat je je naaste lief moet hebben..een opdracht een taak, door God gegeven. En dan maar meteen roepen, dan moet je eerst van jezelf houden, vind ik te gek voor woorden.
Deze maatschappij kan helaas niet omgaan met lijden, en wil alle lijden uitbannen. Daarom ben ik ook tegen de aanpak waar een aantal mensen voor staat. Door de nadruk te leggen op de pijn, en proberen de pijn weg te halen, loopt men de kans meer op het gebied van therapie terecht te komen in plaats van het verkondigen van het evangelie.
Lijden hoort bij het leven, je moet er mee leren omgaan. En uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat dat zeer goed te doen is, zeker met de hulp van God. Het verrijkt je leven en verdiept je geloof in God. Ik denk dat God die pijn gebruikt om je te vormen en te kneden. Als ik de pijn alleen maar negatief zou benaderen, zou ik ook de momenten dat God troost bood ook negatief benaderen. En zou ik de positieve dingen in mijn leven ook negatief benaderen, want door de pijn is mijn geloof verdiept, verrijkt en vernieuwd. Ik zie pijn dus als iets positiefs, niet iets waar ik van bevrijd of genezen moet worden, maar juist als leermomenten om te groeien naar Gods beeld. Het vervult me iedere keer met dankbaarheid hoe God mij kon vormen in die periodes.
Pijn in je hart is nooit een belemmering een ander lief te hebben. In tegenstelling, je kunt de ander nog meer liefhebben. Vanuit je eigen kwetsbaarheid kun je de kwetsbaarheid van de ander accepteren. Je beseft je immers nog meer, dat je zelf niet volmaakt bent, dus kun je ook accepteren dat de ander niet volmaakt is.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:33

CROSSROAD317 schreef:

'k Kan me hier helemaal in vinden Cross...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:58

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd mis ik een beetje algemene ontwikkeling. Wie nadenkt komt een heel eind. Ik geloof niet dat mensen er nog steeds van overtuigd zijn dat ze in sommige gevallen wel zonder hulp kunnen. En ik denk dat de drempel om professionele hulp te vragen enorm verlaagd is.
Ik geloof niet dat het de taak van de gemeente is, om psychiatrische hulp te bieden. In de bijbel staat dat je je naaste lief moet hebben..een opdracht een taak, door God gegeven. En dan maar meteen roepen, dan moet je eerst van jezelf houden, vind ik te gek voor woorden.
Deze maatschappij kan helaas niet omgaan met lijden, en wil alle lijden uitbannen. Daarom ben ik ook tegen de aanpak waar een aantal mensen voor staat. Door de nadruk te leggen op de pijn, en proberen de pijn weg te halen, loopt men de kans meer op het gebied van therapie terecht te komen in plaats van het verkondigen van het evangelie.
Lijden hoort bij het leven, je moet er mee leren omgaan. En uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat dat zeer goed te doen is, zeker met de hulp van God. Het verrijkt je leven en verdiept je geloof in God. Ik denk dat God die pijn gebruikt om je te vormen en te kneden. Als ik de pijn alleen maar negatief zou benaderen, zou ik ook de momenten dat God troost bood ook negatief benaderen. En zou ik de positieve dingen in mijn leven ook negatief benaderen, want door de pijn is mijn geloof verdiept, verrijkt en vernieuwd. Ik zie pijn dus als iets positiefs, niet iets waar ik van bevrijd of genezen moet worden, maar juist als leermomenten om te groeien naar Gods beeld. Het vervult me iedere keer met dankbaarheid hoe God mij kon vormen in die periodes.
Pijn in je hart is nooit een belemmering een ander lief te hebben. In tegenstelling, je kunt de ander nog meer liefhebben. Vanuit je eigen kwetsbaarheid kun je de kwetsbaarheid van de ander accepteren. Je beseft je immers nog meer, dat je zelf niet volmaakt bent, dus kun je ook accepteren dat de ander niet volmaakt is.

Ik mis ook een beetje de algemene ontwikkeling Knipoog smiley ( al heeft dat niets met dit onderwerp te maken. )
Het is zeker belangrijk dat je nadenkt en dan over alle aspecten van het leven. Ook de pijn inderdaad..het lijden.
Ik vind dat je hier heel mooi omschreven hebt wat pijn inhoudt en hoe ermee om te gaan....wat of lijden teweegbrengt..het loutert..en nee, er is in het leven niet 1 stukje zonder pijn en ja, ik geloof ook dat het bij het leven hoort.
Hoe kun je Jezus volgen en geen pijn lijden?
Dan heb je niet geleefd en niet gevolgd.
En ja, het is nooit een belemmering om een ander lief te hebben.
Maar om pijn gelijk te stellen met niet houden van jezelf?
dat geloof ik dus niet.
Je houdt van jezelf met je pijn en alles wat in je is.
Je accepteert jezelf zo je bent ...dat is eigenwaarde eigenliefde...en pas dan..je omschrijft het eigenlijk ook.
Het gebod is immers...je naast lief moet hebben als jezelf?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 14:24

SUSANNAH475 schreef:
Oke, op dit punt gaan we het dus niet eens worden...
Ik vraag me serieus af wat er bij jou nog over is van het gebod "Je naaste liefhebben als jezelf"
En om het toch maar weer ontopic te houden... ik vind het jammer als mensen tever doorschieten... want ik g'loof het gewoon niet dat het Gods bedoeling is dat je jezelf voorbij loopt... en daarom knap ik af op mensen die zo denken.

Net zo min (g'loof ik) dat het de bedoeling is dat je de ander voorbij loopt... vandaar dat ik het had over die balans.
En zo vanzelfsprekend is dat niet...

Maar ik heb het gevoel bij jou Chat, dat je alle situaties over 1 kam scheert... ieder verwerkt de dingen anders.... en dat de 1 daar niet zonder hulp uit kan komen, bewijst dat niet iedereen er vanzelf doorheen groeit.

Maar goed, hoe jammer ik het ook vind, ik denk dat wij hier niet uitkomen en ik maar moet concluderen dat wij hierover een andere mening hebben...
Sorry dat ik offtopic ben weer, ik wilde graag nog reageren op Chat's bijdrage...
En toch zijn er veel variaties op hetzelfde thema. Het is idd niet mogelijk op elke situatie apart in te gaan, de oorzaken kunnen bij een ieder verschillend zijn, maar uiteindelijk is het antwoord hetzelfde. Heb je naaste lief, en ik geloof niet dat de tweede zin als voorwaarde gezien wordt, maar als vanzelfsprekendheid. Ik geloof nl. niet dat mensen helemaal niet van zichzelf houden. Bij ieder is nog steeds een stukje aanwezig, ook al zou het alleen de overlevingsdrang zijn.

Tenslotte nog een tekst
Ef:5 schreef:
Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 15:15

MARIAN519 schreef:
Sorry Chat, niet veel gelezen van de week, het zijn lappen tekst soms.
Welke stelling?

De stelling was: Autisme is een uiterste vorm van mannelijk gedrag.

Chat heeft hierbij de volgende nuanceringen aangebracht:
Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.

Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.

Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.

Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??

En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking.
Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar.
Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 15:36

Vrijdag 4 maart, Joz. 7: 20-26; Stelen van God.

Wat. Een afschuwelijk verhaal! Stel je voor: je neemt stiekum iets weg uit een kast of uit een winkel. Het komt uit en voor straf word je gestenigd! Gestenigd en verbrand! Ergere straf is ondenkbaar…
Als je dat zo leest, komt de vraag op je af: Is God zó? Zo hard, zo boos, zo wreed?
Om het verhaal goed te begrijpen moet je wel de achtergrond goed kennen. Achan was een dief, ja zeker. Maar niet zo maar een dief. Al het goud en zilver dat in de stad Jericho gevonden werd, was bestemd voor het heiligdom. Je zou kunnen zeggen: voor God! Hij had de Israëlieten op een wonderlijke manier de stad gegeven. Het meest kostbare was voor Hem! Maar Achan trekt zich daar niets van aan. Stiekum houdt hij goud en zilver voor zichzelf. Hij steelt. Hij steelt van God.
Zeg nu niet al te vlug: in het Nieuwe Testament is dat anders. Bij voorbeeld: Zacheüs is ook een dief, en kijk hoe eens Jezus met hem omgaat! Want in hetzelfde Nieuwe Testament leek je ook over
Ananias en Saffira. Ze lijken wel wat op Achan. Ze stelen van God en vallen dood neer.
Stelen van God. Dat is levensgevaarlijk. Er niet eerlijk vooruitkomen dat je een dief bent en ondertussen net doen alsof je God lief hebt, dat kan niet. Dat is spelen met vuur, spelen met je leven. Misschien is deze dag een laatste kans om eerlijk te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:06

LISA610 schreef:
De stelling was: Autisme is een uiterste vorm van mannelijk gedrag.

Chat heeft hierbij de volgende nuanceringen aangebracht:
Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.

Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.

Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.

Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??

En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking.
Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar.
Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen.

Op zich is dat niet zo moeilijk te beantwoorden. Als de psychiater de diagnose heeft gesteld "autist aanverwante stoornis" hoef je alleen nog maar antwoord te geven op "wat is dan het karakter".
Ik denk dat het voor de persoon die de diagnose "autist aanverwante stoornis" heeft meegekregen, belangrijk is om eens goed in de familie rond te kijken om te bepalen welke karaktertrekken hij/zij van hun heeft mee gekregen. Let wel, het is niet aan een ander om te bepalen wat jouw karaktertrekken zijn, jij hebt beter inzicht in je familie .....
Wat ook belangrijk is m.i. dat de persoon het bekend maakt dat hij/zij de diagnose "autist aanverwante stoornis" heeft. Dit maakt het vaak gemakkelijker voor beide partijen. Plak je jezelf dan een etiket op?? Ja, maar je bent wel eerlijk richting de ander, en vaak is dat beter dan later het verwijt te krijgen, "waarom heb je het me niet verteld" .... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:08

http://www.youtube.com/watch?v=D_P-v1BVQn8
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 16:08

HERMAN388 schreef:
Nog meer?????
Ik dacht uitverkocht?

Bij strandwandeling moeten wel meer aanmelders komen

Tja, organiseren toch aan anderen overlaten Herman Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 ... 6194 Volgende
Pagina 2034 van 6194