| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:15
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | 70 x 7 maal vergeven is ook betrekkelijk, want vergeven is niet vergeten en het mag nooit de bedoeling zijn dat je er zelf aan onderdoor gaat. Als je de vraag zo letterlijk stelt is het ook van belang dat diegene ook oprechte spijt heeft van zijn/haar daden. |
Ik denk dat het juist de kunst is om iemand toch te vergeven, zelfs al heeft diegene niet tegen jou gezegd dat het hem of haar spijt. Is dat niet bovenal het voorbeeld dat Jezus ons geeft.....
Realiseer je dat je iedere keer als je dit bid: "Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij hebben vergeven" dat je dan aan God vraagt om jou te vergeven, zoals je ook zelf hebt vergeven... dus als je zelf iemand iets niet vergeven hebt.. vraag je God in feite om ook jou niet te vergeven.
Alleen daaruit al blijkt het enorme belang van vergeving.. juist ook op de momenten dat dit zo ontzettend moeilijk lijkt, omdat de ander helemaal geen spijt lijkt te hebben van wat hij of zij jou heeft aangedaan, zich daar misschien niet eens van bewust is. Het laten helen van de wonden, van je gebroken hart, begint bij vergeving. Juist daarom is dat lied wat Cross had toegevoegd zo veelzeggend.
En nee, vergeven is niet hetzelfde als vergeten of gelijk diegene die jou gekwetst heeft maar weer ten volle vertrouwen. Vergeven betekent je het verleden los kunt laten zonder steeds te blijven hangen in gevoelens van pijn, verdriet, teleurstelling, verwijten.. Dat jij je niet gekwetst blijft voelen over wat de ander heeft gedaan. Juist daarom zal er pas genezing zijn van je gebroken hart als je kunt vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Nee trouwen Lisa ...als je de ware liefde heb gevonden, dan ga je ervoor  |
Idd, Leonard.. maar alles op zijn tijd he.. eerst die ware liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:51
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Hoezo.. zo grijs aan het worden Leonard.. o ja.. Richard Gere zei je toch? |
Ging toch over het blond zijn of de high-light in je haar.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:53
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Klinkt een beetje alsof je denkt dat je met het geven van liefde alles wel kunt oplossen, maar een kind is echt meer nodig dan liefde alleen. Vanuit de liefde die je voor je kinderen voelt zul je ze de nodige sturing moeten bieden. En dat kan wel degelijk lastig of moeilijk zijn. Ik denk dan ook dat het naïef is om te veronderstellen dat er niks moeilijk is als je ze maar liefde kunt geven... |
De basis is toch de liefde ??????
De rest lijkt mij logisch qua structuur en opvoeding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:02
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Idd, Leonard.. maar alles op zijn tijd he.. eerst die ware liefde  |
Leonardus gaat voor het groeiproces in de ware liefde.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:03
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | Tegen die tijd zal ik jullie een uitnodiging sturen
En natuurlijk de welbekende verlanglijst  |
Is goed hoor ...kom ik met een mooi bosje bloemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Katwijk, richting het zuiden tot aan Vlissingen , dan de A 58 volgen tot aan de Vlaketunnel en dan bel je maar even . Pik ik jullie wel even op bij de carpoolplaats. En als er nog liefhebbers zijn voor wat anders dan koffie, thee of rosé , laat het maar weten. bolusje erbij? |
En Visser brengt ons na de rose en bolus weer terug in Katwijk????????????Dan ga ik wel mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Katwijk, richting het zuiden tot aan Vlissingen , dan de A 58 volgen tot aan de Vlaketunnel en dan bel je maar even . Pik ik jullie wel even op bij de carpoolplaats. En als er nog liefhebbers zijn voor wat anders dan koffie, thee of rosé , laat het maar weten. bolusje erbij? |
En Visser brengt ons na de rose en bolus weer terug in Katwijk????????????Dan ga ik wel mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:06
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Volgens mij hoeft een onverenigbaarheid van standpunten niet te leiden tot ruzie. En nee, ik ben absoluut niet de mening toegedaan dat je het in de liefde altijd met elkaar eens moet zijn (was een gesloten vraag, want je kunt de vraag met ja/nee beantwooden ha ha ha ).
Waar het nu om gaat is hoe je omgaat met ruzie. Als die ruzie voort komt uit een meningsverschil denk ik dat je best mag laten zien dat je niet persé je eigen gelijk wilt halen, maar de ander in zijn of haar waarde wilt laten door zijn of haar mening te respecteren, zelfs al heb je zelf een andere mening. Veel ruzies over meningsverschillen ontstaan uiteindelijk doordat beide partijen steeds maar bezig blijven om hun eigen gelijk te willen halen. De ander voelt zich dan niet gekend of begrepen en dan kan een discussie die heel leuk begon uiteindelijk uitlopen in een stevig conflict terwijl dat over het algemeen niet de bedoeling was van één van beide partijen.
Wat betreft meningsverschillen binnen relaties denk ik wel dat het belangrijk is dat je op de essentiële punten op dezelfde golflengte zit. Zo zou ik bijvoorbeeld absoluut geen relatie weer willen met een man die niet gelovig is of die compleet andere normen en waarden heeft. Maar dat wil niet zeggen dat ik het overal met hem eens over wil zijn of andersom.. beetje spanning moet er blijven he en kan juist ook heel leerzaam en stimulerend werken om met elkaar in discussie te gaan over meningsverschillen.
Dat neemt niet weg dat meningsverschillen er wel toe kunnen leiden dat je bereid moet zijn om compromissen te sluiten. Per slot van rekening blijft het geven en ontvangen in een relatie. En ook dat heeft dan weer alles te maken met hoe je wilt omgaan met een ruzie in de liefde lijkt me...  |
Ruzie ...meningsverschil en of spanningen, zijn toch wezenlijke verschillende dingen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:09
|
|
|
|
Hoorde van de week dat de flakkeese bolus lekkerder is dan de zeeuwse variant....weet wij de verschillen Visser?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:14
|
|
|
|
Bob heeft het weer gedaan
Zijn carriere heeft ie afgesloten met GOUD.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:22
|
|
|
|
|
Wijlen Theo Komen: 'Onmogelijk geacht, toch gepresteerd.'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:22
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft. |
Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren. De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...
Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.
Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is. Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...
Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is. Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij. Ik denk dat Jezus dat bedoelde.
(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 12 maart 2011, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:49
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren. De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...
Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.
Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is. Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...
Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is. Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij. Ik denk dat Jezus dat bedoelde.
(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u. |
Mooi gezegd Suus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:53
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ruzie ...meningsverschil en of spanningen, zijn toch wezenlijke verschillende dingen? |
Yep, maar meningsverschillen kunnen soms wel leiden tot spanningen tussen mensen en uitmonden in ruzie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:55
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | De basis is toch de liefde ??????
De rest lijkt mij logisch qua structuur en opvoeding  |
Misschien wel logisch, maar niet per definitie makkelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:56
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ging toch over het blond zijn of de high-light in je haar.........  |
Ja en.. waarom zeg jij dan dat je ook naar de kapper moet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:07
|
|
|
|
[quote=AARTJE289]
ja ook hier is hij geblokkeerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:17
|
|
|
|
[quote=MARYLIEN613]
Hoe bedoel je....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:22
|
|
|
|
[quote=BEUN656]
Verslaafden zijn slachtoffers van de duivel, denk je echt dat zij "graag" naar de hel naar binnen willen?
en ik vind gewoon niet dat je met deze mensen moet lachen! vraag je liever eens af hoe het soms komt dat men zo diep geraakt, met welke kwelling ze leven, en met welke moeite ze eruit geraken, als ze er nog uit geraken! Gans jouw mooie liedje is één spot met verslaafden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:29
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Soms zijn er inderdaad vreselijke dingen gebeurd in een leven......... Helaas spreek ik uit ervaring maar weet je : ik heb tegen GOD gezegd dat ik Hem gehoorzaam wilde zijn en zodoende met mijn wil(verstand) die personen heb vergeven. Tegelijk heb ik tegen GOD gezegd dat mijn gevoel 180 graden de andere kant op gaat maar dat ik graag wil dat HIJ ervoor zorgt dat ik in mijn gevoel ook zo ver kom. En het allermooiste is dat HIJ dat gedaan heeft, wat voor mij onmogelijk was was mogelijk bij HEM.
Groet Mary |
Zo zie je maar, God werkt ook nu nog altijd in ons persoonlijk leven, en het blijft inderdaad zo : niets is voor God onmogelijk! ik denk dat jouw eerlijkheid tegenover God hier heel belangrijk geweest is Mary.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 18:31
|
|
|
|
[url] | MARYLIEN613 schreef: | | Ik vind dit ongepast! |
Nee, dan deze maar he... http://www.youtube.com/watch?v=Pb1XXs7e7ac
Past beter bij het onderwerp he... Vind ik ook hoor... 
Dit past trouwens ook binnen dit onderwerp....
Of dit natuurlijk....
Ik weet dat je soms twijfelt Dat het soms niet meer gaat De wanhoop staat geschreven Op je gelaat Je wil wel maar je kan niet Of toch niet helemaal Net of je staat te zingen Voor een lege zaal
En ik wil niet dat je weggaat Wil niet alleen Ik wil niet dat je weggaat, nee Ik wil niet dat je weggaat 'k Wil niet alleen, ik wil niet alleen Ik wil niet dat je weggaat
Ik weet dat je soms weg wilt Want de maat is weer vol Er gebeuren rare dingen En je hoofd slaat op hol Je denkt wel maar je weet niet Of je blijven zou Maar ik kan niet en ik wil ook niet Zonder jou Maar ik weet dat je soms twijfelt
Dat het soms niet meer gaat Want die wanhoop staat geschreven Op je gelaat Je lacht wel maar je zegt niet veel Net of ik je in twe(en deel E,n helft nog niet op toeren De andere teveel
Maar ik wil niet dat je weggaat 'k Wil niet alleen Ik wil niet dat je weggaat, nee Ik wil niet dat je weggaat 'k Wil niet alleen, ik wil niet alleen Ik wil niet dat je weggaat Nee, wil niet alleen, nee Nee, nee, nee Ik wil niet dat je weggaat 'k Wil niet alleen, 'k wil niet alleen Ik wil niet dat je weggaat, nee Ik wil niet dat je weggaat 'k Wil niet alleen, 'k wil niet alleen Wil niet, nee, ik wil niet dat je weggaat
Of deze natuurlijk...
http://www.smartlyrics.com/Song330550-Jazzpolitie-Liefdesliedjes-lyrics.aspx
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 12 maart 2011, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 19:07
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop. Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken. Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??
Mary |
Nou, boos worden op God denk vind ik persoonlijk te ver gaan. Maar je mag wel je waarom-vragen hebben... Sommige mensen zeggen dat je alleen waartoe-vragen mag hebben maar dit is niet juist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 19:15
|
|
|
|
Nou, ik hoorde een keer, Joe Biden, een Amerikaanse politicus het volgende zeggen: God doesn't give what you can't bear! En zo is het ook hoor weet ik uit eigen ervaring.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 12 maart 2011, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORINA678
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 19:45
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | | Mama, 'k wil een man hé! |
Wij zongen vroeger dit als laatste couplet:
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een boerenknul hè? Ja mama, ja! 'n boerenknul die wil ik hé. In zijn armen wil ik lég Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 19:58
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Misschien moet hij vandaag de Bijbel maar eens goed doorlezen op gebied van de liefde en...ehhh emotie is begrijpelijk maar de kunst is om er verstandig mee om te gaan....  |
Ja, fijn. Bedankt voor je serieuze reactie op mijn satirische inbreng. Misschien is ruzie in een relatie van een veel te persoonlijke aard...?
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 12 maart 2011, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 20:00
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Yep, maar meningsverschillen kunnen soms wel leiden tot spanningen tussen mensen en uitmonden in ruzie...  |
Ja, daar weet ik helaas van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 20:07
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Hé Mary. Leuk om te horen. Ik ben in november naar een dienst van hem geweest in Drachten. Was er meer voor de nieuwsgierigheid, maar vond het heel bijzonder om dat mee te maken. Ik hoop dat je een hele fijne dienst beleefd. |
Het was gisteravond weer een bijzondere avond met veel genezingen en dus wonderen!! GOD is zo groot en wij denken veel te klein over HEM. Of ik denk in elk geval te klein over HEM.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 20:35
|
|
|
|
[quote=BEUN656]Ik kan echt niet begrijpen waarom je dit topic , wat meer dan een jaar van de kaart was, dan omhoog gehaald heb . Daar móet je dan toch een reden voor gehad hebben .
En dan nu zelf spreken over het feit dat dit topic nergens over gaat. Bah!
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zaterdag 12 maart 2011, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|