| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hmmm een stelling die mij wel tot denken zet.....  |
Wat bedoel je precies, Leonard? Zeg gerust, als je het er niet mee eens bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:00
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Wat mooi, Willemijn. 'k Denk dat hier heel veel waarheid in zit.
'k Denk even verder.... Als je ruimte geeft aan bijv. Satan, geef je God geen ruimte en laat je Hem niet toe. God is wel zo ruimhartig, dat Hij graag in ons wil wonen. Maar wij moeten Hem wel toelaten en voor Hem kiezen.
Fijn, om zo aan het denken gezet te worden. |
Mooi uitgelegd, zo had ik het nog niet gezien..thx..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ook beterschap dan maar namens mij.......Als we moeten zorgen horen we het wel he????? Wel wat anders dan wandelen maar ja......  |
Niet meteen het ergste denken meiden.. misschien heeft ie gewoon een paar daagjes vrijaf van CM of is ie ff op vakantie ofzo.. Als Cross aanbiedt om met jullie te gaan wandelen, gaat hij dat ook echt doen hoor.. dus ff geduld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:13
|
|
|
|
Voortaan ff de link selecteren en op URL klikken Herminna.. en ik heb het gecontroleerd: dit filmpje is (nog niet) door you tube geblokkeerd
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 13 maart 2011, 14:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:15
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | In de tijd dat ik 'm plaatste werkte hij nog wel , maar dat is al heel lang geleden. 
By the way, over niveau gesproken Beun.  |
Tja meid, kan gebeuren. Misschien kun je een filmpje op yu tube vinden met hetzelfde lied en dat opnieuw plaatsen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:18
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Wat bedoel je precies, Leonard? Zeg gerust, als je het er niet mee eens bent. |
Nou gaat mij niet over of ik er wel of niet me eens ben, want mijn ervaring is in deze te beperkt en ga voornamelijk af van mij beleving of wat er om me heen gebeurt. Maar ik denk ook als niet biologische ouder je van grote waarde zou kunnen zijn en het ligt er maar net aan hoe de niet biologische ouder en het kind in kwestie met elkaar omgaan. Denk dat het belangrijkste is dat de partners één lijn vormen tegenover het kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:23
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Niet meteen het ergste denken meiden.. misschien heeft ie gewoon een paar daagjes vrijaf van CM of is ie ff op vakantie ofzo.. Als Cross aanbiedt om met jullie te gaan wandelen, gaat hij dat ook echt doen hoor.. dus ff geduld  |
Ik zo me ook zorgen maken hoor lisa.....maar ja laten we even het positief benaderen.......of de dames gaan even op de koffie/thee bij Cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:45
|
|
|
|
Idd een prachtig lied Marijan waar wij (ik en mijn dochter) hele bijzondere herinneringen aan hebben. Zij heeft dit met haar klas gezongen en op CD opgenomen voor de zus van het klasgenootje dat in februari 2009 is overleden. Samen zijn we naar de herdenkingsdienst van die zus van dat klasgenootje geweest, ondanks al mijn weerstand om naar die kerk te gaan. En uitgerekend daar heb ik de bijzondere relatie die ik als kind met God had hervonden.
En nu? http://www.youtube.com/watch?v=F057VCXk4go
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 13 maart 2011, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:47
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ik zo me ook zorgen maken hoor lisa.....maar ja laten we even het positief benaderen.......of de dames gaan even op de koffie/thee bij Cross |
Moeten ze wel zijn adres hebben... Ach Cross komt wel weer boven water, die loopt echt niet in zeven sloten tegelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:58
|
|
|
|
Dit was de discussie
CM heeft een meerkeuzevraag: Kinderwens? Ik heb daar 'Nee' ingevuld, wat wel verklaarbaar is. Er is ook een keuzemogelijkheid met: Hangt er vanaf. Dat is wat vaag. Ik merk dat vrouwen het 'Nee' interpreteren als dat iemand niet een vrouw met kinderen wil, wat niet bedoeld wordt. Het staat er wel niet maar veel vrouwen lezen het zo, klaarblijkelijk.
Voor de volledigheid zou het goed zijn een optie toe te voegen in de trant van:
Nee, maar ik sta open voor jouw kinderen of:
Nee, maar als je zelf kinderen hebt, is dat geen bezwaar.
Nee, maar jouw kinderen zijn welkom (staat zo op CP)
Ik vind dat dit duidelijker en completer is. Ik vraag me af of ik de enige bent. Er zijn hier ook mensen boven de 40 op CM die met deze meerkeuzemogelijkheid niet uit de voeten kunnen. Het past wel bij mensen die nog kinderen willen maar niet bij voornoemde groep.
Het is niet zo moeilijk om het te wijzigen voor CM en het is duidelijker voor mensen die zelf geen kinderen meer willen maar openstaan voor kinderen van de ander. Een veel voorkomende situatie. Wie herkent dit?
Thomas, houdt wel van duidelijke keuzes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:02
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Nou gaat mij niet over of ik er wel of niet me eens ben, want mijn ervaring is in deze te beperkt en ga voornamelijk af van mij beleving of wat er om me heen gebeurt. Maar ik denk ook als niet biologische ouder je van grote waarde zou kunnen zijn en het ligt er maar net aan hoe de niet biologische ouder en het kind in kwestie met elkaar omgaan. Denk dat het belangrijkste is dat de partners één lijn vormen tegenover het kind. |
Dat ben ik wel met je eens Leonard, want dat geldt in alle gevallen. De praktijk wijst echter wel uit dat het niet altijd makkelijk is, noch voor ouders die bij elkaar blijven, maar ook zeker niet voor ouders die uit elkaar gaan. Als daar dan nog weer nieuwe partners bij komen wordt het alleen maar verwarrender, want ook die hebben weer hun eigen ideeën over de opvoeding.. Ik denk dus dat je niet moet onderschatten wat er gebeurd als je probeert in te voegen in iets wat al geruime tijd een een-ouder-gezin is.
Een nieuwkomer wordt niet per definitie zomaar geaccepteerd als iemand die ook gezag probeert uit te oefenen. Je hebt vast ook wel eens gehoord van kinderen die zeggen: "waar bemoei jij je mee, je bent mijn vader niet" (of andersom). En daarmee zeg ik niet dat je als niet-biologische ouder niet van waarde kunt zijn, noch dat je niet geaccepteerd zult worden. Ik ben echter wel van mening dat je het niet moet onderschatten of idealiseren op grond van wat je van anderen hoort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:03
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Idd een prachtig lied Marijan waar wij (ik en mijn dochter) hele bijzondere herinneringen aan hebben. Zij heeft dit met haar klas gezongen en op CD opgenomen voor de zus van het klasgenootje dat in februari 2009 is overleden. Samen zijn we naar de herdenkingsdienst van dat klasgenootje geweest, ondanks al mijn weerstand om naar die kerk te gaan. En uitgerekend daar heb ik de bijzondere relatie die ik als kind met God had hervonden.
En nu? http://www.youtube.com/watch?v=F057VCXk4go |
Wat een bijzonder verhaal achter dit lied, Lisa. Bedankt daarvoor!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 13 maart 2011, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:03
|
|
|
|
boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.
voorbeeld: als men gelooft dat lichamelijke genezing een recht is bij ziekte. of dat natuurrampen van satan komen (zie japan, en mijn blog daar over) en nog meer voorbeelden zijn er te noemen.
een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:07
|
|
|
|
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan. mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.
'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'
laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.
luc 13:
En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
*
Zondag 10 Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?
Antwoord: De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.
1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.
Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?
Antwoord: Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.
1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:22
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.
voorbeeld: als men gelooft dat lichamelijke genezing een recht is bij ziekte. of dat natuurrampen van satan komen (zie japan, en mijn blog daar over) en nog meer voorbeelden zijn er te noemen.
een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed. |
Ben ik niet met je eens David. Voor mij is God mijn allerbeste vriend, degene die dag in dag uit naar mij omkijkt en ontzettend veel van mij houdt. Soms kunnen er dingen gebeuren die ik niet begrijp, die me pijn doen of verdrietig maken of inderdaad ook boos maken. Want ja, ik weet dat God almachtig is en het dus ook had kan voorkomen. Natuurlijk besef ik dan ook wel dat God het uiteindelijk ten goede zal keren. Dat heb ik al zo vaak aan den lijve mogen ondervinden. Mijn relatie met God is echter wel zo dat ik weet dat ik ook dat ik met mijn boosheid en mijn onbegrip bij Hem mag komen. Per slot van rekening kunnen goede vrienden alles met elkaar delen en dus juist niet alleen de leuke dingen, waar je als mens blij of gelukkig van wordt. Het feit dat ik met al mijn emoties naar God toe mag gaan, dat ik dit bij hem kwijt kan, leidt er ook toe dat ik me weer rustig ga voelen, dat ik nieuwe kracht krijg. Mijn gevoelens van boosheid hebben dan ook absoluut niet te maken met een verkeerd Godsbeeld of de gedachte dat God mij iiets schuldig is, maar juist met oprechtheid over de emoties die boven kunnen komen... en die ik dus ook met Hem deel zonder Hem daarbij iets te verwijten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:48
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan. mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.
laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.
luc 13: En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
Antwoord: De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.
1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.
Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?
Antwoord: Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.
1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28. |
David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?
In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:50
|
|
|
|
Niet vergeten broeder des Heeren,
Dat zijn de tekenen voor de wederkomst van de Heere Jezus Christus Waakt en bidt opdat gij niet in de verzoeking komt Jij moet ook bekeert worden We zijn niet beter dan Japanners
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:40
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.
een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed. |
Boosheid op God heeft volgens mij absoluut niets te maken met een verkeerd Godsbeeld. Ik ben al boos geweest op God, ben al opstandig geweest, maar het komt altijd goed in mijn relatie met God, dat voel ik in mijn hart en dat weet ik gewoon. Het is gewoon een kwestie van eerlijk te zijn en te blijven tegenover God. God aanvaardt mij als mens met al mijn gevoelens, ook als er eens onbegrip en boosheid is. Mocht ik met mijn boosheid niet bij Hem terecht kunnen dan zou mijn relatie met Hem niet ècht en niet rechtuit zijn! Als jij boosheid op God ziet als een verkeerd Godsbeeld, doet mij dit direct aan mijn vader denken. Die voedde ons op met een God om bang van te zijn, met een strenge God, met een God bij wie we gewoon onszelf niet mochten zijn! De relatie tussen ons (kinderen) en mijn vader heeft hierdoor veel waardevols verloren, hij heeft er veel moeten voor inboeten. Maar ook kreeg ik hierdoor gewoon een afkeer van het geloof! Het is pas nadat ik de God van Liefde leerde kennen, dat ik Hem kon aanvaarden in mijn leven en dat ik van Hem kon houden! God weet hoe ik ben, Hij heeft mij zelfs na mijn boosheid nog nooit in de steek gelaten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Niet vergeten broeder des Heeren,
Dat zijn de tekenen voor de wederkomst van de Heere Jezus Christus Waakt en bidt opdat gij niet in de verzoeking komt Jij moet ook bekeert worden We zijn niet beter dan Japanners |
Idd Herman, ik denk dat ook dat het tekenen zijn van de eindtijd.. maar ben toch ook wel een beetje benieuwd naar de reactie van David.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:53
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Boosheid op God heeft volgens mij absoluut niets te maken met een verkeerd Godsbeeld. Ik ben al boos geweest op God, ben al opstandig geweest, maar het komt altijd goed in mijn relatie met God, dat voel ik in mijn hart en dat weet ik gewoon. Het is gewoon een kwestie van eerlijk te zijn en te blijven tegenover God. God aanvaardt mij als mens met al mijn gevoelens, ook als er eens onbegrip en boosheid is. Mocht ik met mijn boosheid niet bij Hem terecht kunnen dan zou mijn relatie met Hem niet ècht en niet rechtuit zijn! Als jij boosheid op God ziet als een verkeerd Godsbeeld, doet mij dit direct aan mijn vader denken. Die voedde ons op met een God om bang van te zijn, met een strenge God, met een God bij wie we gewoon onszelf niet mochten zijn! De relatie tussen ons (kinderen) en mijn vader heeft hierdoor veel waardevols verloren, hij heeft er veel moeten voor inboeten. Maar ook kreeg ik hierdoor gewoon een afkeer van het geloof! Het is pas nadat ik de God van Liefde leerde kennen, dat ik Hem kon aanvaarden in mijn leven en dat ik van Hem kon houden! God weet hoe ik ben, Hij heeft mij zelfs na mijn boosheid nog nooit in de steek gelaten! |
Mooi gezegd Marylien.. da's in feite ook wat ik bedoel en voel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:04
|
|
|
|
|
Misschien lees ik die vraag anders. Ik lees niks over kinderen van een ander, maar van jezelf. En eerlijk gezegd, zit ik daar niet op de wachten. Misschien moet je een nieuw topic maken, hoe ga je om met de kinderen van een ander? Dat is iets heel anders nl.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:05
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan. mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.
laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden. . |
David zoals je hier begint, heb ik de indruk dat jij echt met een God leeft waar we alleen maar bang moeten van zijn! Ja God is de Almachtige, Hij verhindert of laat het toe, en Hij heeft Zijn wil en Zijn wegen waar wij soms niets van begrijpen. Er zijn veel dingen van God die ik niet begrijp hoor, en God weet dit ook van mij. Maar dat je de mensen aanmaant om te bidden om zich te bekeren? Ja natuurlijk mag je God laten kennen aan iedereen, maar je uitdrukking is volgens mij hier enorm veroordelend! Ik neem dus heel graag aan dat wij met een communicatieprobleem zitten, ik hoop het eigenlijk want ik zou het spijtig vinden als je denkt dat deze natuurramp alleen maar een straf is voor de mensen die God niet zouden kennen en aannemen! Ik zie hier tekenen in van de komende apocalyps. Als je dat als mens meemaakt ervaar je echt wel het einde van de wereld! Ik hoop ook dat we dat niet moeten meemaken, maar als dat Gods wil zou zijn voor ons, zullen we het ook ondergaan, ook al zijn wij bekeerde christenen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:09
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Daar geloof ik niks van, Willemijn. Er is niks leukers, dan met ons wandelen toch.
Misschien is hij ziek? Beterschap, Cross! |
Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:21
|
|
|
|
luc 13:
En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.
*
1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28. | Ten eerste vraag ik me af wat voor beeld je van God hebt. We hebben het er vaker over gehad in het verleden, ben trouwens blij dat je er weer bent. Waar leg je het accent op in je geloofsbeleving? Dat God een straffende God is of een liefdevolle God? Ik weet niet of je tegen elke ramp kunt zeggen dat het een straf van God is. Wel kun je het zien als een teken van de eindtijd, maar goed, we leven al 2000 jaar in de eindtijd. Zelf denk ik niet dat God even de bodem van de zee omgeschud heeft omdat Hij weer eens duizenden mensen wilde laten omkomen. Verder klinkt het heel hard voor de mensen die er onder lijden. En ik geloof dat God juist van ons vraagt om ze in liefde op te vangen.
Tenslotte nog even dit. De gouden tijd voor de organisaties die belast zijn met hulpverlening biedt zich weer aan. Ben benieuwd hoe zij weer kunnen profiteren van onze goedgevendheid en hoeveel ze er al aan verdienen. Laatst was op het nieuws het verhaal dat ze zijn gaan beleggen, omdat ze niet weten wat ze met hun rijkdom moeten doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:28
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ... |
Ha ha ha.. fijn dat je weer boven water bent Cross.. enne.. beterschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ha ha ha.. fijn dat je weer boven water bent Cross.. enne.. beterschap  |
Hij wordt wel gelijk gemist vind je niet???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Misschien lees ik die vraag anders. Ik lees niks over kinderen van een ander, maar van jezelf. En eerlijk gezegd, zit ik daar niet op de wachten. Misschien moet je een nieuw topic maken, hoe ga je om met de kinderen van een ander? Dat is iets heel anders nl. |
De vraag zoals Thomas die aan het begin stelde was iets breder Chat. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de vraag of je nog kinderen van jezelf (en jou (nieuwe) partner wil, maar ook op de vraag of kinderen van een eventuele toekomstige partner welkom zijn. Op die vraag heb ik in eerste instantie gereageerd en uiteindelijk is de discussie een beetje een andere kant op gegaan. Dus nu back on topic: Zou je nog kinderen willen? En die vraag mag je dus breed benaderen: het gaat niet alleen om het zelf krijgen van kinderen, maar ook om het verwelkomen van andermans kinderen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:55
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik heb deze morgen een getuigenis gebracht over de grote dingen die de Heer in ons of in dit geval in mijn leven deed. Ben iemand die niet graag aan de kant van een micro staat, maar toch was ik rustig en blijkbaar vond iedereen het een hele mooie getuigenis. Het was een gedurfde stap voor mij, de eerste keer dat ik zoiets deed, maar ik vond dat ik het de Heer verplicht was. |
Wat geweldig dat je dat gedaan hebt Marylien, zeker als je dat normaal gesproken moeilijk vind. Ik heb zelf ook een paar keer een getuigenis mogen geven binnen onze gemeente en van te voren zit je daar idd best tegenaan te hikken (zeker als je weet dat je voor ruim 2000 man zult staan brrrr). Maar ik heb ook ervaren dat zoiets toch geweldig is om te doen, alleen al omdat het zoveel teweeg kan brengen bij anderen en juist ook omdat God het op een geweldige manier zegent. Dus meid, fijn dat je dit ook hebt mogen beleven en ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij wordt wel gelijk gemist vind je niet???????  |
Nou dat mag ook best hoor.. Cross is een goede vent, dus die wandeling van jou en Marijan komt ook wel goed
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 13 maart 2011, 18:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:03
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Ten eerste vraag ik me af wat voor beeld je van God hebt. We hebben het er vaker over gehad in het verleden, ben trouwens blij dat je er weer bent. Waar leg je het accent op in je geloofsbeleving? Dat God een straffende God is of een liefdevolle God? Ik weet niet of je tegen elke ramp kunt zeggen dat het een straf van God is. Wel kun je het zien als een teken van de eindtijd, maar goed, we leven al 2000 jaar in de eindtijd. Zelf denk ik niet dat God even de bodem van de zee omgeschud heeft omdat Hij weer eens duizenden mensen wilde laten omkomen. Verder klinkt het heel hard voor de mensen die er onder lijden. En ik geloof dat God juist van ons vraagt om ze in liefde op te vangen.
Mooi gezegd Chat.. maar ik ben nog steeds benieuwd naar de reactie van onze theologie-student...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |