| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vraag me af wat het nut is om iedere keer dezelfde lijst te plaatsen.
 |
Even opnieuw onder de aandacht te plaatsen ...Mariska
En ja vele discussies voeren is moeilijk en dus vandaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mensen , zeur niet zo.........ga lekker picknicken  |
Ga jij ook Visser ...lachen joh ...allenaal op het picknick kleedje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest". |
Ik geloof dat je liefde en angst wel los moet zien. In de liefde is geen vrees ofwel de liefdedrijft de vrees uit. Dit staat ook in de Bijbel en zegt mij dat die twee niet bij elkaar horen. Wél is er de zonde, die wij allemaal hebben en elke dag allemaal weer begaan. De angst voor de zonde kan de straf zijn, zoals in het dagelijks leven ook de straf volgt op het niet naleven van regels...en dan denk ik aan diefstal ed. Maar als wij geloven dat Jezus onze straf gedragen heeft mogen we ook geloven dat Jezus de angst weggenomen heeft, we mogen in blijheid en vol dankbaarheid en dus zonder angst in dit leven staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:20
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ga jij ook Visser ...lachen joh ...allenaal op het picknick kleedje  |
Ben je daar nou nóg niet achter. Afijn.....ik ga het niet nog een keer vertellen. Lees dit topic nog maar eens door. Dacht dat jij zo'n topic-lezer was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi Cross,
Hummm, ik weet niet goed wat ik moet denken bij je stukje. Een beetje moeilijk om het schriftelijk te verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen.
Het lijkt er een beetje op dat het maar beter is dat iedereen in God gelooft en daar dan ook naar zal handelen. Zo versta ik het althans Wat op zich niet slecht is, wat dat handelen betreft. Toch kunnen we niet iedereen verplichten om te geloven in welke God dan ook. Dwangmatigheid leidt dikwijls tot niet veel goeds. Toch niet op het gebied van vrije meningsuiting. De 'ongelovige' overvallen met woorden als hel en straffen zal niet veel uithalen omdat ze er geen boodschap aan hebben. Ook mogen wij, gelovigen, niet denken de allerbeste mensen zijn of zullen worden. Ik ken verschillende mensen die helemaal niet geloven en die echt een leven leiden waar meningeen godvruchtig mens jaloers op zou zijn. Je kan best heel mooi en goed handelen zonder ook maar één letter uit de Bijbel te hebben gelezen. We hebben allemaal een wil en die leidt ons naar onze daden. Ons geweten en verstand maken mee deel uit van die handelingen.
"God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest"." dit schreef je. Bij mij komt deze zin over als chantage. Als pure chantage. Eenmaal we in Hem geloven én leven zoals Hij het ons voordeed zitten we goed. Ik kan begrijpen dat een bepaalde levenshouding, zoals ons geloof, ook wat van ons vraagt. Daar ben ik het volkomen met eens. Toch zal God ons steeds lief hebben ook al gaan we eens een keertje in de fout. De vergevende God is heel wat anders dan een straffende God. Jezus zelf legt het ons uit in het evangelie hoe we de andere moeten vergeven. Waarom zou Hij ons iets aanleren waar hij zich zelf niet aan houdt. Mensen om de oren slaan met zulke uitspraken zullen eerder een afwending van het geloof veroorzaken. Het is te zwaar beladen én het is ook niet waar. Met bangmakerij zal men eerder zielen afstoten dan winnen / redden. Ook al beslist een gelovige om de kerk te verlaten dan nog zal hij of zij geen prikkende duivels en een hel tegenkomen. De hel, satan, de toorn van God...het zijn zinnebeelden.
Ik denk dat vele gelovige angst hebben van de angst. Als we nu eens die ene angst, waarmee we de straffende God bedoelen, achterwege laten dan zullen we ons een stuk vrijer voelen. Natuurlijk bedoel ik niet dat we zomaar kunnen gaan hoeren en boeren. Een gelovige levenshouding vraagt iets van ons waar anderen, wij en God enorm veel goeds uit kunnen putten. Gaan we dan eens in de fout zal het ons zeker wel vergeven worden wanneer we onze fout inzien en wanneer we ons verbeteren. Ook dat zal weer ten goede komen aan ons zelf, de anderen en God. Het blijft wel een steeds wederkerend punt en ik zou bijna durven zeggen een wederkerend overbodig obstakel.
Frank (back from weggeweest) |
Even off topic......welkom terug Frank! , fijn dat je er weer bent.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ben je daar nou nóg niet achter. Afijn.....ik ga het niet nog een keer vertellen. Lees dit topic nog maar eens door. Dacht dat jij zo'n topic-lezer was.  |
Hij is meer van het schrijven Visser, weet je toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:31
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]de lijst: Pieter en Annette Henk 710 en Robbedoes Willemijn Chatuliem Siem Britte Rellok/WMG marianne en henduk maria576 en partner Sonja008+vriendin Mario216
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:33
|
|
|
|
jack de oude buurman van hannah 49 !!!! moet dit toch niet bejaard voorstellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ben je daar nou nóg niet achter. Afijn.....ik ga het niet nog een keer vertellen. Lees dit topic nog maar eens door. Dacht dat jij zo'n topic-lezer was.  |
Komt jouw zoon die dag niet terug uit Bangla Desh, Visser? Dus je gaat helemaal niet naar die picknick.
Jaja, ik kan wel lezen/luisteren.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 14 maart 2011, 18:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...weet al iemand welk weer het zal zijn...
Frank (een uitgeweken Belg) |
Welkom terug Frank ,
als jij er ook weer bij bent ... is de zon er waarschijnlijk ook wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als ik zo de bijdragen lees van een aantal mensen, valt me op hoe groot de angst voor God is. De vraag die daar bij me opkomt is, in hoeverre geloof je in God omdat je anders bang bent naar de hel te gaan? Is angst voor de hel groter dan je liefde voor God??? Eigenlijk is dat een vorm van chantage. Je voelt je gedwongen God te dienen, omdat je anders naar de hel toe gaat.. |
Zo dacht ik als kind helaas wel. 'k Ging als kind naar een behoorlijk behoudende gemeente, waar niet veel liefde gepreekt werd. Dat kan veel impact hebben op je, ook in je verdere leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:53
|
|
|
|
Deze is prachtig hè, Mario. 'k Heb dit lied gisteravond nog gezongen in een bijzondere dienst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:01
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Deze is prachtig hè, Mario. 'k Heb dit lied gisteravond nog gezongen in een bijzondere dienst. |
Misschien ga ik proberen lijdensliedjes er op te zetten. Trouwens deze is als tip van Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:09
|
|
|
|
Is dat ook niet de muziek van Schindlers List??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is dat ook niet de muziek van Schindlers List?????? |
Dat weet ik eigenlijk niet. 't Is geen lied, wat Sela geschreven heeft. 'k Ken 'm al veel langer, ook wel eens gezongen op een koor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:12
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Dat weet ik eigenlijk niet. 't Is geen lied, wat Sela geschreven heeft. 'k Ken 'm al veel langer, ook wel eens gezongen op een koor. |
Volgens mij is het intro van Schindlers List
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:16
|
|
|
|
| Quote: | en vind wat er in Japan is gebeurd een natuurramp en niet een ingrijpen van God.
|
wat inpliceer je?
Dus het was voor Hem ook een verassing? en stond er verbaasd en hulpeloos bij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Idd, Leonard.. maar alles op zijn tijd he.. eerst die ware liefde  |
Hah Lisa dat is wel zo handig he??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:17
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Welkom terug Frank ,
als jij er ook weer bij bent ... is de zon er waarschijnlijk ook wel |
Hé Sofietje...het zal dan wel een waterzonnetje zijn...ik heb wel zin om mee te gaan...volgens mij zijn er dan nog geen eikels die tegen onze kop geknald worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Volgens mij is het intro van Schindlers List |
dacht het ook, erg mooi deze uitvoering.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag is: mijn jongste zoon is jarig en ik had als verrassing geregeld dat zijn vader op bezoek kwam vanmiddag. Het gezicht van dat mannetje......echt super!
Dan mijn eigen gevoelens maar even aan de kant: dit was het meer dan waard!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:23
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Zo dacht ik als kind helaas wel. 'k Ging als kind naar een behoorlijk behoudende gemeente, waar niet veel liefde gepreekt werd. Dat kan veel impact hebben op je, ook in je verdere leven. |
Ik denk dat het daar om gaat. Alles lijkt gebaseerd te zijn op angst. Met name de angst om in de hel te komen. En het is niet gering hoor. Maar weinigen zijn uitverkoren en worden bekeerd, men spreekt meestal van maar een enkeling. En kun je er als gelovige iets aan veranderen? Nee, je moet uitverkoren zijn. En ja slechts bekeerden zijn dat en soms is zelfs dat niet zeker. En ben je dat niet dan wacht zeker de verdoemenis. Het zoeken buiten deze kring leidt al zeker niet tot heil, dus je moet vooral blijven wil je nog een kansje hebben.
Angst, angst en nog eens angst. Seksualiteit? helemaal fout en als je die gevoelens toch hebt? Zonde, zonde en nog eens zonde. Want dit kan alleen de ware kerk zijn en de volgelingen voelen zich uiteraard niet de ware gelovigen want ze bidden toch voor de zondaars dat ze ook bekeerd mogen worden? Met angst kun je mensen manipuleren. En angst voor hel en verdoemenis is het zwaarste wapen. Ik zie het anders: Kiezen voor Hem is niet alleen het eigen heil later maar ook het doen ontstaan van gerechtigheid - het tot zijn recht komen van de mensen hier, onze naasten.
Chat raakt de gevoelige snaar want het heeft heel veel met chantage te maken. Het aantal mensen dat volledig hulpeloos is maar toch schuldig is natuurlijk groot en het kan niet anders of mensen worden er door beschadigd. En dat terwijl het helemaal niet nodig is.
Het lijkt in deze kringen wel of Christus helemaal niet gestorven is en we het allemaal nog een keer moeten overdoen. En al deze angsten zijn onnodig. Christus is zo duidelijk. Wie Hem aanneemt is behouden. We kunnen met Hem zonder angst leven, want Hij heeft alles al gedragen. Wie in Hem gelooft en dat probeert na te leven is een kind van God. Onze grootste zonde, de onvolkomenheid, dat we het wel proberen maar er in falen, is gedragen door het kruis van Christus. We hoeven geen angstgeloof te hebben. Na dit leven zijn we bij God, omdat een ieder die Hem aanneemt het eeuwige leven zal beerven. Geloven in God is juist niet meer bang te hoeven zijn.
Thomas, God koos al voor ons, nu wij nog voor Hem.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 maart 2011, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:23
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
Sterkte Alous en laat die dip er maar gewoon even zijn........dat is wel heel vervelend maar neem het ook maar serieus!
Lieve groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:24
|
|
|
|
Ja, prachtige muziek.....en je blijft er maar kippevel van krijgen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Volgens mij is het intro van Schindlers List |
Klopt ja, nu hoor ik het ook (pas).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het daar om gaat. Alles lijkt gebaseerd te zijn op angst. Met name de angst om in de hel te komen. En het is niet gering hoor. Maar weinigen zijn uitverkoren en worden bekeerd, men spreekt meestal van maar een enkeling. En kun je er als gelovige iets aan veranderen? Nee, je moet uitverkoren zijn. En ja slechts bekeerden zijn dat en soms is zelfs dat niet zeker. En ben je dat niet dan wacht zeker de verdoemenis. Het zoeken buiten deze kring leidt al zeker niet tot heil, dus je moet vooral blijven wil je nog een kansje hebben.
Angst, angst en nog eens angst. Sexualiteit? helemaal fout en als je die gevoelens toch hebt? Zonde, zonde en nog eens zonde. Want dit kan alleen de ware kerk zijn en de volgelingen voelen zich uiteraard niet de ware gelovigen want ze bidden toch voor de zondaars dat ze ook bekeerd mogen worden? Met angst kun je mensen manipuleren. En angst voor hel en verdoemenis is het zwaarste wapen.
Chat raakt de gevoelige snaar want het heeft heel veel met chantage te maken. Het aantal mensen dat volledig hulpeloos is maar toch schuldig is natuurlijk groot en het kan niet anders of mensen worden er door beschadigd. En dat terwijl het helemaal niet nodig is.
Het lijkt in deze kringen wel of Christus helemaal niet gestorven is en we het allemaal nog een keer moeten overdoen. En al deze angsten zijn onnodig. Christus is zo duidelijk. Wie Hem aanneemt is behouden. We kunnen met Hem zonder angst leven, want Hij heeft alles al gedragen. Wie in Hem gelooft en dat probeert na te leven is een kind van God. Onze grootste zonde, de onvolkomenheid, dat we het wel proberen maar er in falen, is gedragen door het kruis van Christus. We hoeven geen angstgeloof te hebben. Na dit leven zijn we bij God, omdat een ieder die Hem aanneemt het eeuwige leven zal beerven. Geloven in God is juist niet meer bang te hoeven zijn.
Thomas, God koos al voor ons, nu wij nog voor Hem. |
Je begrijpt me helemaal, Thomas. Bedankt voor dit rake, mooie en bemoedigende stukje. Dat had ik, als kind, vaker moeten horen.
|
|
| Naar boven |
|
|