ChristianMatch

Forum

chantage???
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:57

DAVID923 schreef:
sorry Lisa, ben niet zo van de dokter phil discussie`s, toetst toch liever alles aan de Bijbel.

Wat een heerlijk neerbuigende opmerking DavidGefrustreerde smiley Heb je deze uitspraak ook aan de Bijbel getoetst? Dan lees jij blijkbaar een andere Bijbel dan ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:01

DAVID923 schreef:
was geen belediging maar Bijbeltekst.

zie mijn reactie om martien over context en exegese.

wat een gesteiger! geen wonder dat Paulus de vrouwen tot zwijgen maande tijden de samenkomsten... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Ha ha ...nou als de vrouwen het zwijgen wordt opgelegd ... is het ineens stil ...denk ik op CM Knipoog smiley

Maar persoonlijk, zou ik dat heel jammer vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb zelf absoluut geen last van een angstgeloof, gelukkig niet, maar weet wel dat er heel veel mensen zijn die dat wel hebben......En dat is zo triest.......

Angst is per definitie verkeerd ..Willemijn en gelukkig heb je daar geen last van.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:27

DAVID923 schreef:
HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf.
en idd leonard ze plukken het uit de context.
kan ik aardig boos om worden.
Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.

de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.

http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html

zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg.
God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.

deut 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben,
daar is geen God, behalve Mij.
Ik dood en doe herleven,
Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht.

*

en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!

rom 3:

9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat:
Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;
er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.

*
Dit telt voor een ieder, ook de nederlander.
dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan.

Vind het jammer dat je het aan de hand van bijbelteksten wilt aantonen dat God hiervoor direct/indirect verantwoordelijk zou zijn.
De kruistochten en later de Jodenvervolgingen werden door mensen ook bijbels onderbouwd en goedgekeurd. Zelfs Hitler citeerde uit de bijbel om maar navolging te krijgen voor zijn wandaden tegen de Joden.
Dus hoever wil je gaan om, door het plaatsen van, volgens jou steekhoudende, bijbelse argumenten, aan te tonen dat het bijbels juist is.

En om maar even terug te komen op "uit de context halen" van bijbelteksten, jouw bijbeltekst/gedeelte aangaande dit topic is dus uit de context gerukt ..... Om over "angst" geloof nog maar te zwijgen .... Juist met dit soort uitlatingen zet je de Almachtige Liefdevolle God neer als een veroordelende God Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:35

MARY052 schreef:
Sorry Trijnie!!!
Morgenmiddag geeft Bert zijn feestje.........

Geniet ervan met elkaar!

Mary

Fijne middag Mary , je hebt er mooi weer bij . Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:37

MARISKA601 schreef:
Wat kan een mens zich prettig voelen als die
bij een kapper vandaan komt.
Ja het was weer eens tijd om mijn Amy Winehouse look
om te zetten naar een skinheadlook met een roze lok.
Ja ja .. knalroze.

Leuk maris , staat jou vast mooi Clown smiley geniet er van .
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 12:39

DAVID923 schreef:
was geen belediging maar Bijbeltekst.

zie mijn reactie om martien over context en exegese.

wat een gesteiger! geen wonder dat Paulus de vrouwen tot zwijgen maande tijden de samenkomsten... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Ik denk dat jij daar nu nog volledig achter staat .... ondanks alle knipogen .... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:00

LISA610 schreef:
Ach Willemijn... eigenlijk ben ik ook meer een koffieleut, dus we zetten er ook gewoon een kannetje koffie bij hoor... Neem jij de Flair mee? Knipoog smiley

ja ik kwam weer veel te laat,
maar de belgische pralienen komen er aan voor bij de koffie,

Hannah welcome back!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 19 maart 2011, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:10

SUSANNAH475 schreef:
Ik ga een poging wagen Trijnie Knipoog smiley
Ik denk dat ie zegt (tegen Lisa): "Gelukwensen voor oma, ga er maar naar toe nu ze er nog is".
Kom ik een beetje in de richting Thomas ? Clown smiley

En Lisa, gefeliciteerd met je beppe...

Goed van je Suzanne, al kun je er ook in lezen - en ik denk dat de Friezin Lisa dat doet- wees er voor haar. Eigenlijk: beteken op dat moment wat voor haar. Maar je vertaling is heel logisch, je stuit hooguit een beetje op het gegeven dat in het Fries veel gelaagdheid zit. Persoonlijk vind ik dat de charme van deze taal.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 maart 2011, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:21

Fijn dat jullie er terug zijn Griffin en Hannah!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:33

LISA610 schreef:
Welkom terug Hannah. Lachende smiley En zie ik het goed? Is Griffin ook terug? Nou vanuit t het friese \"buitenland\" dan ook welkom terug Griff Clown smiley

Eeeeeeh, ik neem aan dat je bedoelt: vanuit de Friese beschaving, Lisa. Engeltje smiley Hannah kon niet zonder ons en is nu weer in de originele verpakking. Griffin komt grif werom. (grif is: zeker)

Thomas Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:12

MARISKA601 schreef:
Wat kan een mens zich prettig voelen als die
bij een kapper vandaan komt.
Ja het was weer eens tijd om mijn Amy Winehouse look
om te zetten naar een skinheadlook met een roze lok.
Ja ja .. knalroze.

foto, foto, foto........ Clown smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op zaterdag 19 maart 2011, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:13

IMKE917 schreef:
Foto, foto, foto........ Clown smiley

Ja foto idd..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:37

@ cross dat stukje uit deuteronomium is een tijdloos algemeen principe.

Er gebeurd niks wat God niet kan tegenhouden, dus direct of indirect bepaalt God alles.

zondag 10 slaat de spijker op de kop en is ook woord voor woord Bijbels onderbouwt:

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:37

DAVID923 schreef:
we gaan weer giga oftopic, maar de bergrede zou je eigenlijk eens na de vroege kerk en vervolgde (opendoors) christenen moeten houden.

We zijn met gevoelens gemaakt door de Heer, en wil ze niet per defenitie van de hand wijzen, maar wil geen hele gesprekken voeren over ervaring en emotie. dat komt uit het hart en het hart is arglistig.(jer 17:9)

De Bijbel is toetssteen.

We zijn met gevoelens gemaakt door de Heer en dus moet jij ze per definitie juist niet van de hand wijzen. En wat het hart betreft.. wat denk je dat er wordt bedoeld met:
“Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.”

Inderdaad, de Bijbel is de toetssteen!!!

En als jij geen gesprekken wilt voeren over ervaring en emotie, moet je misschien gewoon niet op dit topic reageren. Degene die dit topic is gestart heeft immers al meerdere malen gevraagd om te schrijven vanuit de persoonlijke beleving. Als jij dat niet wilt of het vervelend vind dat anderen dat doen prima... maar reageer dan gewoon op andere topics.

En nu back on topic graag.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:41

Ik wacht met oprechte en gemeende belangstelling op het antwoord op de volgende vragen David:

Hoe zit het dan in jou ogen met andere natuurrampen die in de geschiedenis zijn voorgekomen? En hoe zit het dan met andere rampen? Denk bijv. aan 11/9/2011? Of aan de persoonlijke rampen die in het leven van een mens voorkomen? Is alle leed wat ons mensen overkomt op voorhand een straf van God in jou ogen?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:41

lisa, waarom leg je de nadruk op hart, terwijl er vlak na ook Verstand staat? en als je eht eens bent dat de Bijbel de maatstaaf is waarom worden hier dan zovaak Bijbel teksten die direct antwoorden op een onderwerp gewoon genegeert?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:42

zie zondag 10. lees het eens rustig door, en check de Bijbelse onderbouwing die er bij staat. dat kan je nooit hebben gedaan in die paar minuten verschil per post....

succes.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:49

DAVID923 schreef:
lisa, waarom leg je de nadruk op hart, terwijl er vlak na ook Verstand staat? en als je eht eens bent dat de Bijbel de maatstaaf is waarom worden hier dan zovaak Bijbel teksten die direct antwoorden op een onderwerp gewoon genegeert?

Ik leg de nadruk op het hart, uitsluitend en alleen omdat jij het hart lijkt te willen negeren. Voor mij geldt dat ik het belang van liefhebben met het verstand absolut niet onderken. Het is echter wel heel duidelijk zo dat er eerst wordt gesproken over liefhebben met heel je hart, met heel je ziel en daarna wordt gesproken over liefhebben met heel je verstand en heel je kracht ... Zonder ook maar iets te willen afdoen aan het belang van het liefhebben van God met zowel je hart, als je ziel, als je verstand, als je kracht: waarom denk jij dat er sprake is van juist die volgorde?

En wat betreft het aanhalen van Bijbelteksten die direct lijken te antwoorden op een onderwerp. Het komt ook hier regelmatig voor dat Bijbelteksten uit hun totale context worden gehaald om een menselijk standpunt te onderbouwen. Tja en iemand die de Bijbel daadwerkelijk van kaft tot kaft, in haar totale context leest kan zo'n menselijk standpunt dan inderdaad weerleggen.

Als jij de Bijbel werkelijk als toetssteen neemt David, laat je hart dan ook eens wat meer spreken in je bijdragen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:52

DAVID923 schreef:
zie zondag 10. lees het eens rustig door, en check de Bijbelse onderbouwing die er bij staat. dat kan je nooit hebben gedaan in die paar minuten verschil per post....

succes.

Onderschat mijn leessnelheid niet David. Heb inderdaad die Bijbelteksten niet allemaal opgezocht, maar wel degelijk gelezen wat er staat. Ik zou echter graag een rechtstreeks antwoord van jou willen. Geloof jij dat alle rampen die mensen overkomen een straf van God zijn?

Ik moet nu weg en ben vanavond pas laat thuis, maar zal dan zeker nog een keer inloggen om jou antwoord te bekijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 14:56

LEONARD480 schreef:
Ha ha ...nou als de vrouwen het zwijgen wordt opgelegd ... is het ineens stil ...denk ik op CM Knipoog smiley

Maar persoonlijk, zou ik dat heel jammer vinden.

Don't wurry Leonard. Er zitten genoeg vrouwen op het forum die zich het zwijgen niet laten opleggen, maar juist David op een liefdevolle manier zullen blijven vermanen om hem zo verder te helpen groeien in het geloof. En dan in het bijzonder in het geloven met zijn hart Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:01

heb mijn levensverhaal en bekering hier gedeeld, veel persoonlijker kan het niet worden lijkt me. het valt me gewoon op hier dat het TE VEEL over gevoel, emotie, en vorm gaat. ben er niet per defenitie tegen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:05

Quote:
Geloof jij dat alle rampen die mensen overkomen een straf van God zijn?

nee, niet per defenitie, zie bijvoorbeeld een geval als job. ik zou dan zijn als zijn vrienden en zeggen dat het door een (verborgen) zonde komt. terwijl het een test/beproeving was.

maar in vele Bijbelse gevallen is het God die het als straf uitvoert of toelaat, dus indirect.

verder onderschrijf ik van harte zondag 10.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:15

1 Johannes 4:7-21

Opwekking tot liefde voor God en den naaste. God is liefde
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;

Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want God is liefde.

Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.

Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Geliefden, indien God ons alzo lief heeft gehad, zo zijn ook wij schuldig elkander lief te hebben.

Niemand heeft ooit God aanschouwd; indien wij elkander liefhebben, zo blijft God in ons, en Zijn liefde is in ons volmaakt.

Hieraan kennen wij, dat wij in Hem blijven, en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft.

En wij hebben het aanschouwd, en getuigen, dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een Zaligmaker der wereld.

Zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.

En wij hebben gekend en geloofd de liefde, die God tot ons heeft. God is liefde; en die in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem.

Hierin is de liefde bij ons volmaakt, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben in den dag des oordeels, namelijk dat gelijk Hij is, wij ook zijn in deze wereld.

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.

Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.

Indien iemand zegt: Ik heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?

En dit gebod hebben wij van Hem, namelijk dat die God liefheeft, ook zijn broeder liefhebbe.

Zo broeders en zuster even weer handelen uit broederlijke liefde...
Klaar is Clara...pfff

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 19 maart 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:22

welkom terug hannah en griffin.

het schept nu wel duidelijkheid nu martien weg is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:50

Zondag 10

Deze zondag hoort bij hoofdstuk 3: Van God den Vader en onze schepping.
Er zijn 2 vragen en antwoorden in zondag 10: vraag 27 en vraag 28.

Vraag 27
Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods , door welke Hijhemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nogonderhoudt, en alzo regeert , dat loof en gras, regen en droogte ,vruchtbare en onvruchtbare jaren,spijze en drank, gezondheid en krankheid,rijkdom en armoede , en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijkehand ons toekomen.

Vraag 28
Waartoe dient ons dat wij weten, dat God alles geschapenheeft en nog door zijn voorzienigheid onderhoudt?
Dat wij in allen tegenspoed geduldig , in voorspoed dankbaarzijn mogen , en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzichthebben op onzen getrouwen God en Vader , dat ons geen schepsel van zijnliefde scheiden zal , aangezien alle schepselen alzo in zijn hand zijn, datzij tegen zijn wil zich noch roeren, noch bewegen kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:53

DINI968 schreef:
Het zou heerlijk zijn om mee te kunnen rijden omdat ik anders in de auto van mijn vriendin moet rijden en ik geen tomtom heb. Dus wat mij betreft graag

Rondje Friesland .....ha ha ha

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 19 maart 2011, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:57

LISA610 schreef:
Don't wurry Leonard. Er zitten genoeg vrouwen op het forum die zich het zwijgen niet laten opleggen, maar juist David op een liefdevolle manier zullen blijven vermanen om hem zo verder te helpen groeien in het geloof. En dan in het bijzonder in het geloven met zijn hart Knipoog smiley

Is ook wel Bijbels ...hé ... Lisa ...waar de mannen zwijgen ...moeten de vrouwen opstaan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 15:59

THOMAS968 schreef:
Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.

Thomas

Huh? Smiley die vol vragen zit

Oeps lees net de vertaling

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 19 maart 2011, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 17:00

LEONARD480 schreef:
Hoi Frankt..

Dan zit er iets in de instellingen niet goed...

Kan eigenlijk niet anders...

he he, ik kan eindelijk terug online zijn. Vanmorgen was ik aan het chatten en toen viel het internet uit. Wat er aan de hand was weet ik niet maar ik heb lange tijd geen verbinding kunnen maken. Er zijn geen virussen te bekenen.

De instellingen heb ik allemaal al nagekeken maar daar blijkt niets mis mee. Ook heb ik al enkele malen Skype eraf gezwierd en terug geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Vannacht zal ik het zaakje nog eens bekijken... Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 ... 6194 Volgende
Pagina 2084 van 6194