| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Tjonge die tent is tot de nok toe gevuld  | Vraagje Leonard: als jij je hier niet voor hebt opgegeven, waarom reageer je hier dan op?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:53
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Jij bent een uitzondering, Chat. Wie zou jou kunnen vergeten?  |
Tjonge Chat ...zoveel fans ....misschien een fanclubje wel handig zou zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:54
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Vraagje Leonard: als jij je hier niet voor hebt opgegeven, waarom reageer je hier dan op?  |
Zou ook zo graag mee willen Lisa sniff
Maar helaas kan ik niet vrij krijgen ...snappie
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 21 maart 2011, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:55
|
|
|
|
'k Kwam er vandaag achter dat de prijs van een appartement in juli, op een Frans eiland, meer dan 5 keer zo hoog is als in bijv. april.
Dan ben je blij, dat je zomervakantie - of je nu wilt of niet - in het hoogseizoen valt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:58
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Zou ook zo graag mee willen Lisa sniff |
"min of meer vol" geeft nog ruimte, Leo! Welkom dus! 
(nu wel VOL trouwens)
- Pieter
- Annette
- Henk 710
- Robbedoes
- Willemijn
- Chatuliem
- Siem
- Britte
- Rellok
- marianne
- henduk
- maria576
- partner maria576
- Sonja008
- vriendin Sonja008
- Crossroad (ov)
- Marian
- Mario
- Monika
- Leonard
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 21 maart 2011, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | diensten op 10 april en 1 mei.. |
Ik zeg al niets meer.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:00
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Vraagje Leonard: als jij je hier niet voor hebt opgegeven, waarom reageer je hier dan op?  |
Waarom zou iemand niet mogen reageren hier op een openbaar forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | "min of meer vol" geeft nog ruimte, Leo! Welkom dus!  |
Van de week denk ik meer duidelijkheid
ivm personeelsbestand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE874
|
|
|
|
|
|
YES Het is Lente!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
MAAIKE874
|
op maandag 21 maart 2011, 20:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg al niets meer.......  |
Staat je goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Lekker even off topic......
In Harlingen is een vrouw van 63 jaar bevallen van haar eerste kind
Dus als zij tachtig is, is haar kind in de heerlijke puberleeftijd en heeft een moeder van tachtig......pffff Wat vinden jullie hier nu van?  |
Moet kunnen, toch???
http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2011/03/21/medisch-wonder-of-medische-waanzin/
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 21 maart 2011, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:05
|
|
|
|
|
Zag hem vanmorgen pas de hele grote maan, op weg op mijn fiets naar mijn werk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:05
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | ...waarbij je er dus vanuit gaat dat samenwonen altijd enkel en alleen een tweevoudig snoer is  | Ja, want je hebt het buiten de Heer om gedaan..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:06
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Van de week denk ik meer duidelijkheid
ivm personeelsbestand |
Oké, onder voorbehoud dus...
Betekent dat er (inclusief het voorbehoud van Cross) trouwens nog 2 reserveplekken zijn...
...dus VOL is niet echt VOL  ...maar eigenlijk dus toch VOL
- Pieter
- Annette
- Henk 710
- Robbedoes
- Willemijn
- Chatuliem
- Siem
- Britte
- Rellok
- marianne
- henduk
- maria576
- partner maria576
- Sonja008
- vriendin Sonja008
- Crossroad (ov)
- Marian
- Mario
- Monika
- Leonard (ov)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
Maandag 21maart, 1 Sam. 16: 6-13; De laatste de eerste.
Schijn bedriegt. Soms zie je in een oude stad een prachtige gevel, maar daarachter: een bouwvallig huis. Soms denk je een hoge berg te zien – maar als je er dichterbij komt blijkt het een kleine heuvel. Soms denk je: dat is een aardige man of een vriendelijke vrouw. Maar het valt nog al eens tegen. Schijn bedriegt. Als de oudste zoon van Isaï binnenkomt, denkt Samuël direct: die is het! Eliab zal koning zijn! Maar Samuël vergist zich. Hij ziet aan wat voor ogen is. Maar God ziet het hart aan. Mensen kijken naar de buitenkant. God kent ons van binnen. Hij weet wat in de gedachten van mensen omgaat. Hij kent onze liefde en onze haat, ons geloof en onze twijfel. Was David dan zo’n eerlijke, gelovige jongen? Ja en nee. Daarover horen we later meer. In elk geval: Samuël ontdekt dat je aan iemands gezicht niet kunt aflezen wat in hem of haar omgaat. Of je knap bent of lelijk, groot of klein, jong of oud, blank of bruin - dat is alles is voor God volstrekt onbelangrijk. Hij kijkt naar ons hart! En dan gebeurt er iets vreemds in Bethelemhem. David wordt tot koning gezalfd! De jongste! De laatste wordt de eerste. God zet alles op de kop. Hij keert de rollen om. Wie nakomt, gaat voorop!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
|
Persoonlijk vind ik het medische waanzin. Tegenwoordig wordt gauw gedacht, dat alles 'maakbaar' moet zijn. Sommige mensen kunnen niet/nauwelijks omgaan met een onvervulde wens, dus dan krijg je helaas dit soort dingen. Laat ze leren om te accepteren, lijkt mij veel beter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, want je hebt het buiten de Heer om gedaan.. |
Dus iedereen die gaat samenwonen kan dat niet doen met God erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:07
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Wil hieraan een toevoeging geven betreffende het dwangmatige. Natuurlijk werd er van mij ook verwacht om naar de kerk te gaan, alleen in de communicatie is er nooit sprake geweest van echte dwang. Altijd hielden mijn ouders ons voor dat het een voorrecht is, om naar Gods huis te gaan. Ze zouden er veel verdriet van gehad hebben, als je niet meer zou gaan, ...maar wat heeft dwang eigenlijk voor zin ...je krijgt daarmee te maken met een onoverbrugbare afstand .........dus is het veel zinvoller om van de liefde van Christus te praten en ook heel belangrijk ..goed voorleven. Leonard heeft niet het idee dat alle reformatorische kinderen onder dwang leven, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. |
Prima aanvulling Leonard. Ook ik kom oorspronkelijk uit een reformatorisch gezin. Tot mijn twaalfde gingen wij gewoon iedere zondag naar de kerk, kan me niet herinneren dat daarbij sprake was van enige dwang.. het was een gewoonte, waar we het eigenlijk niet echt over hadden. Vanaf mijn twaalfde kwam mijn vader niet meer in de kerk. Wij gingen vanaf die tijd nog wel met mijn moeder of gewoon met vrienden maar we werden er niet toe verplicht, juist omdat mijn vader zelf ook niet ging. Ik weet dat mijn ouders het mooi vonden dat wij wel met een zekere regelmaat gingen, maar ik heb nooit het idee gehad dat ze er verdriet van zouden hebben als wij niet meer zouden gaan. Ik heb dan zelf ook zeker niet het idee dat alle reformatorische kinderen onder dwang leven, maar ik ken wel veel volwassenen uit reformatorische gezinnen die minder vrij zijn groot gebracht dan ik wat betreft het wel of niet naar de kerk gaan.
Wat mijn eigen (inmiddels meer evangelische) gezin betreft: mijn kids gaan gewoon met mij mee naar de kerk in de weekenden dat ze bij mij zijn. We hebben daar geen discussie over, temeer doordat ze toch al niet met hun vader naar de kerk gaan. En gelukkig zijn de diensten in onze kerk zo kindvriendelijk dat ze het er over het algemeen naar de zin hebben. Dat scheelt uiteraard ook een heel stuk.
Overigens denk ik dat geloven veel verder gaat dan het naar de kerk gaan alleen. Denk dan ook dat het juist zaak is om de kids in het dagelijks leven te laten wat het inhoud om een levende relatie met God te hebben en hen juist ook te vertellen over Gods liefde en genade....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 maart 2011, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:08
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dus iedereen die gaat samenwonen kan dat niet doen met God erbij  | Idd, Henk. Want God wil dat je met elkaar trouwt als je met elkaar naar bed gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Persoonlijk vind ik het medische waanzin. Tegenwoordig wordt gauw gedacht, dat alles 'maakbaar' moet zijn. Sommige mensen kunnen niet/nauwelijks omgaan met een onvervulde wens, dus dan krijg je helaas dit soort dingen. Laat ze leren om te accepteren, lijkt mij veel beter. |
Ben het met je eens, ik vraag me dan ook af: hoever kan je gaan???? In mijn ogen is dit duidelijk te ver.........maar ja, ik heb makkelijk praten want ik ben in het bezit van twee (meestal)prachtige kinderen, dat is ook wel weer waar......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
Ha sta blijkbaar nu op het lijstje ...dus mag ik wel reageren o.v. wel te verstaan
blijkbaar gelden per onderwerp op het openbaar forum verschillende regeltjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
|
"Wie zijn rijkdom wil vergroten, moet zijn begeerte verkleinen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:11
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Waarom zou iemand niet mogen reageren hier op een openbaar forum  |
Waar heb ik gezegd dat t niet mocht Henk? Volgens mij stelde ik gewoon een open vraag.... En denk je niet dat Leonard bij machte is om daar zelf op te antwoorden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ben het met je eens, ik vraag me dan ook af: hoever kan je gaan???? In mijn ogen is dit duidelijk te ver.........maar ja, ik heb makkelijk praten want ik ben in het bezit van twee (meestal)prachtige kinderen, dat is ook wel weer waar...... |
Toch denk ik er ook zo over, Willemijn.
Ik vind dit dus echt veel te ver gaan. De vruchtbare leeftijd van een vrouw houdt, denk ik dan, niet voor niks een keer op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:12
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ha sta blijkbaar nu op het lijstje ...dus mag ik wel reageren o.v. wel te verstaan
blijkbaar gelden per onderwerp op het openbaar forum verschillende regeltjes |
Tjonge jonge jonge... schreef ik in het Fries ofzo of wordt een open vraag in de omgeving van Rotterdam per definitie uitgelegd alsof iemand aangeeft dat iets niet mag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:13
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Prima aanvulling Leonard. Ook ik kom oorspronkelijk uit een reformatorisch gezin. Tot mijn twaalfde gingen wij gewoon iedere zondag naar de kerk, kan me niet herinneren dat daarbij sprake was van enige dwang.. het was een gewoonte, waar we het eigenlijk niet echt over hadden. Vanaf mijn twaalfde kwam mijn vader niet meer in de kerk. Wij gingen vanaf die tijd nog wel met mijn moeder of gewoon met vrienden maar we werden er niet toe verplicht, juist omdat mijn vader zelf ook niet ging. Ik weet dat mijn ouders het mooi vonden dat wij wel met een zekere regelmaat gingen, maar ik heb nooit het idee gehad dat ze er verdriet van zouden hebben als wij niet meer zouden gaan. Ik heb dan zelf ook zeker niet het idee dat alle reformatorische kinderen onder dwang leven, maar ik ken wel veel volwassenen uit reformatorische gezinnen die minder vrij zijn groot gebracht dan ik wat betreft het wel of niet naar de kerk gaan.
Wat mijn eigen (inmiddels meer evangelische) gezin betreft: mijn kids gaan gewoon met mij mee naar de kerk in de weekenden dat ze bij mij zijn. We hebben daar geen discussie over, temeer doordat ze toch al niet met hun vader naar de kerk gaan. En gelukkig zijn de diensten in onze kerk zo kindvriendelijk dat ze het er over het algemeen naar de zin hebben. Dat scheelt uiteraard ook een heel stuk.
Overigens denk ik dat geloven veel verder gaat dan het naar de kerk gaan alleen. Denk dan ook dat het juist zaak is om de kids in het dagelijks leven te laten wat het inhoud om een levende relatie met God te hebben en hen juist ook te vertellen over Gods liefde en genade....  |
Die laatste zin Lisa is heel belangrijk ...om hen te onderwijzen van Gods liefde en genade. Vaak kun je bij kinderen al merken hoe puur ze zijn in het geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nou, als ze iets van plan is, laat ze dat op een nieuw topic plaatsen. Maar als ik zo de data bekijk, is het wel erg veel in april... |
Als ze dat van plan was zou ze dat ook wel doen, maar heb al aangegeven dat ik dat niet van plan ben door te zeggen dat ik niets meer onderneem...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Idd, Henk. Want God wil dat je met elkaar trouwt als je met elkaar naar bed gaat. |
Dat is jouw interpretatie, Chatuliem. Er is zeker wel ruimte voor het als gelijkwaardig zien van trouwen en samenwonen als huwelijksvormen vanuit Gods Woord, want er wordt in de Bijbel geen juridisch papiertje genoemd... God kijkt verder dan de jurispredentie...wat logisch is, want de jurispredentie is een mensenproduct, al heeft het zeker wel wortels is Gods leefkader...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:16
|
|
|
|
|
Vind het zelf ook onzin. Als je dan toch kinderen wilt op die leeftijd adopteer dan iemand bij Plan ofzo. En doneer elke maand iets.
|
|
| Naar boven |
|
|